2014. 11. 11. 19:18

Puska kellett volna...

Idoaranyos ismét beszámol nekünk az eseményekről...

Ma délután a B csoport első fordulójának két nyertese csapott össze. Federer és Nishikori kettő nullás szettaránnyal várták a mérkőzést, amelyiknek a győztese valószínűleg már az elődöntőben érezheti magát.

Nishikori TMC 2014 -

Nishikorit jelenleg a generációja legkomplexebb teniszezőjének tartom. A komplexitás nem egyenlő a nagysággal, de korrelál vele. A komplex teniszező elkerüli az egyszerű taktikai vereségeket. Nem lehet a gyengéjénél megfogni és szétszakítani, mint egy rosszul összefércelt ruhadarabot. Másrészt – szerintem – bizonyos szempontból kitűnő a mentalitása.

Sokféle mentális erényről beszélhetünk, ezek elemezgetése helyett: Nishi nem játszik rosszabbul, mert nő a tét vagy nála nagyobb teniszező az ellenfele, vagy mindez együtt. Hasonlóan Del Potróhoz, Nishi nem játszik gyávábban, sematikusabban, szétesettebben, ahogy sok top 10-es sorstársa teszi, csak azért mert kulcshelyzetben Noléval, Rafával vagy Feddel néz farkasszemet. (Általában.)

Miért tettem mégis kettőben Federerre? Röviden, mert Fed jobb játékos. Hosszabban, mert minden megnyilatkozásából süt az ambíció. A világelsőség elérésében megtalálta a magának való célt, újra a teniszvilág tetejére akar lépni, és Roger nem fogja Novak kezébe adni az év végi világelsőséget, pedig a Nishikori elleni vereség azt jelentette volna. Küzdjön meg érte a szerb. (És, ha Federer hosszabb távra néz, és miért ne tenné, akkor hiába elsősorban matematikai a világelsőség idei megszerzésének az esélye, de az évi maradék, maximum hat meccse megnyerésével a jövő évet előzési távolságon belül kezdené.)

Nishi pedig túl veszélyes játékos ahhoz, hogy döntő szettig engedje.

A meccsről: az első szett harmadik játékában Nishi megmutatta az oroszlánkörmeit. Agresszív játékkal breaklabdához jutott, amelyre Fed két ásszal válaszolt. A gyengébb idegzetűek ilyenkor elengedik a Maestro szerváját, de Nishi ekkor jött bele, a vonalas nyerők után Fednek keményen meg kellett dolgoznia az adogatás megvédéséért.

Fed TMC 2014 -

A szett majdnem összes fogadójátékában közel járt a japán a bréklabdákhoz, de Federer másodikjai pompásan működtek, és végig kisegítették a bajból. Ez nem volt igaz Nishikori második szerváira. Döntő helyzetekben kényszerült a másodikokra, és nemhogy ászokat nem jöttek tőle, de átlagban szervagémenként egyszer (0,75-ször :)) kettős hibát ütött. Ugyan Nishi a labdamenetek többségét irányította, de Fed jó védekezése mellett gondjai voltak a befejezésekkel, és/mert nem működött a fonákegyenese. A gyors, pattogós labdamenetek végén rendszeresen ő ütött hibát, mert képtelen volt a pályára tenni a labdát, vagy a hálóba ütötte.

Úgy tűnt, hogy a svájci támadójátéka a szett végére elérte a gördülékeny gépezet állapotát. A kiszerválásért azonban újra meg kellett küzdenie, 5-3, 15-30-nál két ászértékű második adogatással jutott szettlabdához.

Második szett első két játékát simán kiszerválták mindketten. A harmadikat azonban elbukta Nishi. A teljes meccsre igaz, hogy nem a fogadásával, fogadójátékával volt a legnagyobb gondja, hanem az adogatásai megnyerésével. Nem jutott előnyhöz a szerváiból, az alapvonalról kellett megnyernie minden pontját, és túl sok energiája ment el az adogatójátékaiban.

3-1 után mindketten megnyertek egy-egy nehéz szervajátékot, Nishi a duplabrékhátrányt, Fed a visszabréket kerülte el. A következőben újabb Fed bréklabda, amire megérkezett Nishitől a meccse első ásza, amire Fedtől egy fogadásnyerő-szerűség, amire egy újabb Nishi ászértékű volt a felelet. De „A tenisz egyik alapszabálya, hogy az ellenfél kitűnő játékát talán semlegesíteni tudod, de a saját hibáid büntetni fognak.” Nishi egy buta hibával újra bréklabdához juttatta Fedet, és erre már nem volt mentség. Kei a második szettben egyetlen kettős hibát ütött, de az rögtön megszülte a duplabrékhátrányt.

Puska kellett volna *******

A végén a japán megpróbálkozott egy utolsó – banzai – rohammal, de bréklabdánál közelebb nem került. Federer három tökéletes adogatással/adogatás-nyerő kombinációval megoldotta a befejezést.

A svájci győzelmét nagyon megkönnyítette, hogy istenien mentek neki a második szervák, és amint lehetett, védekezésből átment támadásba, Nishi adogatójátékaiban ugyanúgy, mint a magáéiban. Az esetek 42%-ában a pályán belül ütötte meg a labdát.

Nishikori teljesítményéhez - a tőle szokatlanul sok hibához - hozzá kell tenni, hogy a japán csuklósérüléssel bajlódik.

Roger Federer Wimbledon óta háromszor szenvedett vereséget, Edberg segítségével most gyorsabb, ügyesebb, és okosabb, mint azok az ellenfelei, akik a gyorsaságra, észre, vagy a játékügyességre alapozzák a teniszüket. Amikor nem volt az, akkor segített neki a szerencse. Egyedül azokat az ellenfeleit nem tudta megoldani, akik egy teljes mérkőzést végigizmoztak ellene, ahol a technikai finomságokkal nem törődve egyszerűen lelőtték a pályáról.

(Mellesleg: a sky sports3-t streamelem, és minden meccs után a nyertes felmegy a médiaközpontba, és egy szakértővel együtt egy képernyő előtt átbeszélik a meccs néhány pontját. Tegnap Djokovic, ma Federer, nem rossz!)

Szeretném látni az összes kommentet (134) utolsó 100 hozzászólás

35.
  • Turin
  • 2014.11.12. 17:03
 
 
   

Na, mint Petra posztjából megtudtam, Nadal a porckorongjára kap őssejtkezelést, tehát tényleg sérvvel kapcsolatos panaszai voltak.
Ez több szempontból is nagyon durván hangzik:
- rettentő gyerekcipőben jár az őssejtterápia, főleg ami szervek, szövetek újranövesztését illeti, ami nem csontvelő. Rengeteg a bizonytalanság, nagyon vegyesek az eredmények. Még mindig benne van a daganat kialakulás kockázata.
- az sem világos, hogy egy kiszakadt sérvet hogyan akarnak meggyógyítani ezzel? Ott már csak az várható, hogy a kinyomott nucleus pulposus zsugorodni fog és ezáltal csökkennek a panaszok. Nincs helye az őssejt-terápiának.
- ha viszont nem kiszakadt sérv, hanem "csak" jelentős előboltosulás, azt nem tudom, hogyan javítja az őssejt. Ott már a porckorong laposabb, deformált, és a csontok helyzete, alakja, az egész statika is ehhez igazodott. Nehezen tudom elképzelni, hogy egy ilyen degenerált discus csak úgy visszanyerje a magasságát, alakját. De még ha hosszú távon némi javulás várható is, hát tuti nem két szezon közötti 1 kemény hónapban, főleg nem egy porcszövetnél.

Egyszóval megint ami erről az egészről eszembe jut, az ennyivel összefoglalható: ???

36.
  • Elessar
  • 2014.11.12. 17:22
 
 
   
  • A komment válasz erre: 28.
  • Rafain
  • 2014.11.12. 16:29

Rafain: Én mondtam, hogy Cilic kikap Tamástól is :D Te meg még elemezted is, hogy Marin a rozsda miatt ilyen, nagy fhaszt, ennyit tud jelenleg! Sima 3 zakó

37.
  • Rafain
  • 2014.11.12. 17:24
 
 
   

Rafa este az O2 arénában nézi a Djokó-Wawrinkát.

38.
  • Rafain
  • 2014.11.12. 17:26
 
 
   
  • A komment válasz erre: 36.
  • Elessar
  • 2014.11.12. 17:22

Érthetetlenül szar. Ilyenkor felmegy bennem a pumpa, hogy eljön a lóvé miatt, aztán ezt a szart produkálja.

39.
  • Elessar
  • 2014.11.12. 17:28
 
 
   
  • A komment válasz erre: 38.
  • Rafain
  • 2014.11.12. 17:26

Adom, tényleg dühítő. Ezek után végképp Wawnak szorítok a továbbjutásért

40.
  • Rafafan
  • 2014.11.12. 18:22
 
 
   
  • A komment válasz erre: 38.
  • Rafain
  • 2014.11.12. 17:26

Nem szar, csak ennyit tud. USO győzelem nélkül soha nem jutott volna ki. Ott kifogta azt a néhány napot, amikor sült a keze és ellenállhatatlan volt, de ez nem tart örökké, plusz az ellenfelekkel is szerencséje volt, mert Fed 5 szettesből jött, kevés pihenővel, a döntőben meg kapott egy félig hulla embert, Nishikori személyében. Véletlen volt az a GS győzelem érzésem szerint, de ha még nyer 1-et, 2-őt mellé, akkor visszavonom, amit írtam.

41.
  • Turin
  • 2014.11.12. 20:00
 
 
   
  • A komment válasz erre: 40.
  • Rafafan
  • 2014.11.12. 18:22

MOst már én is ezt gondolom. Kezdtem azt hinni, hogy szintet tudott lépni, és ha az USO-s formát nem is fogja konzisztensen hozni, de kevéssel alatta egyenletesen, de úgy néz ki, volt két csúcshete.

42.
  • idoaranyos
  • 2014.11.12. 21:02
 
 
   
  • A komment válasz erre: 41.
  • Turin
  • 2014.11.12. 20:00

Szerencse is kell. A 13-as Wimbis Jano, a 14-es RG-s Gulbis egyáltalán nem biztos, hogy sokkal rosszabb formában nyomta, mint a US-en Cilic. Az ellenféltől is függ mennyire tudsz villogni. Sokszor elég, ha a nagyobb teniszező kicsit elkapja a fonalat, és néhány ponttal elveszi a magabiztosságodat, aztán véged. Federer mikor játszott utoljára RG után annyi meccset, mint 33 évesen? Mindig döntőzött. Öt szettesből jött, és mára kijelenthető róla, hogy idős teniszező korára a nagy ütők a gyengéi. Lehet egyszer megy el Ciliccsel tájig, amit megnyer, és úgy leolvad ellene, mint oly sok mindenki más, Đ, Rafa, Fed, vagy - nem mostanában - Murray ellen. Pont Murray: 6-3, 5-1-re vezetett ellene Cilic a 2012-es US QF-jében, Andy visszajött tájra, azt behúzta, és onnan 6-2, 6-0.
Nishinek pedig már Waw ellen ki KELLETT volna kapnia. Pici a Đ elleni meccsén végig azzal jött, hogy szerencsétlen Đ, közepes formában simán verné a japánt, és itt balfékeskedik...
Cilicnek bejött a US, és végül is meg is érdemelte, mert nem volt nála jobb.

43.
  • idoaranyos
  • 2014.11.12. 21:20
 
 
   

Đ nagyon ideges.

44.
  • idoaranyos
  • 2014.11.12. 21:22
 
 
   

Azt is mondhatnám, nem nyugodt. Hülye cselendzs, mínuszos második szervák, buta hibák. Egyszerűen kérte a bréket.

45.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.12. 21:29
 
 
   

Jól játszik Waw, de 1. első szerva nélkül esélye sem lesz.

46.
  • csaab
  • 2014.11.12. 21:29
 
 
   

Nincs valakinek jó streame? Köszi.

47.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.12. 21:40
 
 
   

Én kb 2011 óta nem láttam ilyen jó Djokovicot. Nem látom hogy állítja meg bárki is. Most játssza a legnagyobb teniszt ebben az évben szerintem.

48.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.12. 21:41
 
 
   

Erre mondják hogy verhetetlen forma?

49.
  • Rafain
  • 2014.11.12. 21:45
 
 
   
  • A komment válasz erre: 47.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.12. 21:40

Ugyan már. Többször játszott már így azóta is, csak nem tartós. Még mindig a legjobb éveiben van, időnként ki kell jöjjön belőle a legjobb játéka.

50.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.12. 21:53
 
 
   
  • A komment válasz erre: 49.
  • Rafain
  • 2014.11.12. 21:45

De hogyhogy mindig ezen a borításon? Mitől lett ilyen indoor menő? Miért nem mondjuk salakon játszik így.

51.
  • Rafain
  • 2014.11.12. 21:58
 
 
   
  • A komment válasz erre: 50.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.12. 21:53

Salakon évek óta így tolja Rafa ellen. Tavaly Monte Carlóban, 2011-ben Madridban és Rómában, idén Rómában. RG-re rafa jobb formában érkezik mint a salakos Mastersekre és tudja valahogy hatástalanítani.

52.
  • Rafain
  • 2014.11.12. 22:00
 
 
   

Djokó 6 nyerő, 14 hiba. Még 2011-12 tájékán mondtam mindig, hogy a 2.0 nem abban nyilvánil meg, hogy több lenne a nyerője mint a hibája. Akkoriban is rengeteg ilyen statisztikát produkált. Inkább qrva jól fogad és tapad az ellenfél minden szervagémjére mint egy ragadozó. Nem sokan bírják ezt ellene, és leolvadnak.

53.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.12. 22:05
 
 
   

Így Fednek esélye sem lesz. És nem azért mert rossz, hanem mert egy ilyen viszonylag lassú borításon egy ilyen Djokó egyszerűen szétfogadja. Most azt mondom 6-3, 6-3 lenne Fed ellen. Egy jó Fed ellen.

54.
  • Rafain
  • 2014.11.12. 22:08
 
 
   
  • A komment válasz erre: 53.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.12. 22:05

Szorosabb. Fed sokkal rutinosabb az ilyen helyzetekben mint Wawrinka. Jobban variálja a szerváját, többet megy hálóra, nem csak sablont nyom. Tovább tudja tartani a lépést.

55.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.12. 22:12
 
 
   

Igazság szerint Wawrinka nem lenne rossz, DE HOVÁ LETT A SZERVÁJA?

56.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.12. 22:16
 
 
   

A legszarabb vb amit valaha láttam. Össze-vissza ver mindenki mindenkit, egyik nap biciklit kap valaki másnap ad egyet.

57.
  • Rafain
  • 2014.11.12. 22:23
 
 
   

Itt a kedvenc tornátok, mindig ezt istenítitek, élvezzétek hát! :D

58.
  • Rafafan
  • 2014.11.12. 23:06
 
 
   
  • A komment válasz erre: 56.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.12. 22:16

Lesz itt egyáltalán 3 szettes meccs? :)
Még a Fed-Rao volt eddig a legjobb meccs szvsz, pedig az 1. szett ott is borzalmas volt, de a 2. legalább küzdelmesre sikeredett, a többiről ez sem mondható el.

59.
  • idoaranyos
  • 2014.11.12. 23:50
 
 
   

Kíváncsiságból kiszámoltam: ha Đ két gémet megnyer, mindenképpen továbbjut.
Ugye, ha Cilic veri Wawot, akkor a több nyert meccs miatt továbbjut

ha Waw veri Cilicet, és Berdie Đ, akkor három játékosnak lenne két győzelme. Hármas holtverseny esetén először a szettarányt nézik: Đ-nak nem lehet 4-2-nél rosszabb, senki másnak nem lehet 4-2-nél jobb, lépjünk

ha mindkét meccs két szettes győzelemmel ér véget: 4-2 mindenkinek, a gémarány dönt:

24-5 Đ, 15-14 Waw, 14-16 TB.

Ha Đ biciklit kap: 24-17 (58.5%) TB 26-16 (61.9%) és Waw nem veszíthet több gémet, mint öt - mondjuk ez az itteni Cilic ellen teljesíthető :)): 27-19 (58.6%).

Viszont Đ bármilyen esetre biztosíthatja magát, ha két gémet nyer: ez esetben TB 26-18, Đ 26-17 nem számolom, egyértelmű.

Nem mintha érdekes lenne, csak kíváncsi voltam.


60.
  • Turin
  • 2014.11.13. 07:32
 
 
   
  • A komment válasz erre: 57.
  • Rafain
  • 2014.11.12. 22:23

Azt sztem mindenki, aki általában szereti a VB-t is, elismeri, hogy ez most egy szar VB. Ez nem fogja utólag hitelesíteni, illetve ténnyé tenni a véleményedet. Bármelyik GS-ből is láttunk már atomszart, ez most ilyen ergyára sikeredett.

Djoko nagyon erős a cspoportjában, Waw kóros önbizalomhiányban szenved, Cilic széthullott, Berdych hozza a formáját meg agyát.
Másik ágon Murci komoly égés (akár verte Raot, akár nem), Rao nem tud többet, sosem tudott (alig várom, hogy kikerüljön a 10-ből), Nishi meg össze van toldozva-foldozva.

61.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 11:40
 
 
   
  • A komment válasz erre: 60.
  • Turin
  • 2014.11.13. 07:32

Raonic nem fog kikerülni a top 10-ből (hacsak nem sérül meg). Benne még akár a világelsőséget is látom pár év múlva. Nem azért mert akkora tehetség, hanem azért mert jóval tudatosabban halad a pályán mint a vele egyidősek, és neki vannak ilyen irányú ambíciói.

62.
  • idoaranyos
  • 2014.11.13. 12:11
 
 
   

Megnéztem volna Andrét, miközben szétveri a Wimbledoni rézköcösgöt.

http://www.telegraph.co.uk/news/...

Elvileg

63.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 14:27
 
 
   

Raonic helyett Ferrer játszik ma. Ez milyen szánalmas már. Nem hinném, hogy sérülés. Nincs sansza továbbjutni, ezért nem játszik. De azért eljött felvenni a dohányt.

64.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 15:12
 
 
   

Már csak az a kérdésem, hogy vajon a tartalékok ugyanúgy edzenek ilyenkor mint a többiek? Plussz a többiek lejátszottak már 2 meccset, ismerik a pályát. Kíváncsi leszek Ferru mit alakít.

65.
  • Rafafan
  • 2014.11.13. 15:28
 
 
   
  • A komment válasz erre: 64.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 15:12

Sztem ugyanúgy edzenek, hiszen bármikor beszállhatnak, ha valaki beteget vagy sérültet jelent.
Ferrernél nem hiszem hogy ez gond, biztos ismeri a pályát, játszott már rajta jó párszor, nincs nagy különbség az elmúlt évekhez képest, meg idén is tuti edzett már rajta.

De nekem az is megfordult a fejemben, hogy a szervezők küldték Ferrert Rao helyett, mert már lement két kör és eddig elég rövidek és unalmasak voltak a meccsek. A Ferrer-Nishinél keresve se találtak volna jobb párosítást egy jó hosszú meccsre. :D

66.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 15:42
 
 
   
  • A komment válasz erre: 65.
  • Rafafan
  • 2014.11.13. 15:28

Igen, ezek ketten mindig 3 órás meccset tolnak.

67.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 17:28
 
 
   

Nishi nem semmi volt döntő szettben.
Este ha Murray 2-ben nyer, akkor Fed-Djoko SF amiből nem kérek... ha egy szettet is nyer Roger akkor mehet haza a skót.

68.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 17:53
 
 
   

"ha egy szettet is nyer Roger akkor mehet haza a skót."
Miért? Szerintem akkor a legbonyolultabb a számolgatás.


"Este ha Murray 2-ben nyer, akkor Fed-Djoko SF"
Én úgy kalkuláltam, hogy kb 6:3,6:3-ra kell nyerjen ehhez Mörri. Az nem túl valószerű.

Nishikori elbaszta a lehetőséget, hogy legyen egy igazán éles Murray-Federer meccs. Már ott kezdte, hogy a mai játékának az 50 %-át tette pályára 2 nappal ezelőtt. És ott folytatta, hogy ma nem volt hajlandó kikapni. Az ilyen játékosok szokták tönkrevágni a tornákat.



69.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 18:05
 
 
   

Mindenesetre ha Murray valahogy megverné Federert és ezzel együtt kiesne akkor bejönne ez a jóslatom amelyet még az 1. meccs után írtam:

"Mörrinek innentől kezdve kötelező 2 meccset nyerni, és még akkor is elbukhat köszönhetően annak, hogy szettet sem nyert. Veszélyes játék ez."

Szoktam volt mondani, hogy Mörri az egyik legnagyobb troll, ellenben előfordul időnként, hogy visszanyal a fagyi és vele szemben is trollkodnak. Ez már a 2.alkalom lenne (2009 után), hogy kitrollkodják őt a csoportból a 2 győzelme ellenére. Na, többek között ezért kéne az első meccstől komolyan venni egy VB-t. Valószínűleg még ebből sem tanulna.

70.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 18:12
 
 
   
  • A komment válasz erre: 68.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 17:53

Szerintem meg jó döntés volt a japántól hogy nem halt meg a pályán Fed ellen. Egyébként meg akart ő nyerni, de tudod azokkal a második szervákkal mondjuk szett és brékhátrányban már nem sok reménnyel játszik az ember

71.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 18:18
 
 
   

Most olvasom, hogy Mörrinek tényleg 2 szettben kell nyernie. Mondjuk nem vágom, hogy miért, igaz, hogy nem olvastam utána a mostani szabályoknak csak az emlékeimre hagyatkozom. De azzal, hogy Nishikori szettet bukott. Illetve arra tudok még gondolni, hogy hármas körbeverésnél csak annak a 3 teniszezőnek az egymás elleni eredméyneit veszik figyelembe, így kiesnek a Raonic és Ferrer elleni eredmények. Tehát Fed 2-ben verte Nishikorit, Nishikori 2-ben Mörrit, Mörrinek is kötelező 2-ben nyernie.

72.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 18:22
 
 
   
  • A komment válasz erre: 68.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 17:53

@TennisTV

Group B. #Murray has to beat #Federer in straight sets. Anything else, #Federer & #Nishikori through.

73.
  • idoaranyos
  • 2014.11.13. 18:30
 
 
   
  • A komment válasz erre: 71.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 18:18

Ha kettőben akkor
4-2, 4-2, 4-3. Az egymás elleni Murraynek kedvez, ő a csoportelső,
ha háromban
4-2, 4-3, 4-3 Az egymás elleni Nishinek kedvez, ő a csoportmásodik.

Nyerje meg az elsőt Murray, különben a másodiknak nem lesz értelme.

74.
  • hoPEhey
  • 2014.11.13. 18:38
 
 
   
  • A komment válasz erre: 73.
  • idoaranyos
  • 2014.11.13. 18:30

...ha háromban
5:2,...
Amúgy jó.

75.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 18:55
 
 
   
  • A komment válasz erre: 73.
  • idoaranyos
  • 2014.11.13. 18:30

"4-2, 4-3, 4-3 Az egymás elleni Nishinek kedvez, ő a csoportmásodik."

Csakhogy azt hittem, hogy 4-3, 4-3-nál gémeket számolgatnak amelyben Nishikori nem áll annyira jól.

76.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 18:57
 
 
   
  • A komment válasz erre: 75.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 18:55

Eleve azt nem értem hogyan nézhetnek egymás elleni eredményt hármas körbeverésnél. Hiszen mind a hárman megverték valamelyiküket.

77.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 18:57
 
 
   
  • A komment válasz erre: 76.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 18:57

Tehát ilyenkor az én logikám szerint:

1) szettarány

2) gamerány

78.
  • hoPEhey
  • 2014.11.13. 19:20
 
 
   
  • A komment válasz erre: 77.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 18:57

Lehet, hogy pár éve így volt, nekem is így rémlik, de én megnéztem az aktuális szabályt, és körbeverésnél az van, hogy ha a szettarány alapján eldönthető a csoportgyőztes, akkor a 2. helyről a h2h dönt. Hasonló logikával első Murray, ha nyer 2-ben.

79.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 19:42
 
 
   
  • A komment válasz erre: 77.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 18:57

Egyszerű a válasz. Gondold át logikusan:
ha a szettarány 3 ember között azonos, akkor döntenek a gémek. Ha Fednek egy szettel több van, akkor már csak 2 ember között van azonos szettarány, tehát nem a gémek döntenek hanem az egymás elleni eredmény.

80.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 19:47
 
 
   
  • A komment válasz erre: 79.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 19:42

Vagy legalábbis szerintem ez a magyarázat.:)

81.
  • Markus
  • 2014.11.13. 21:28
 
 
   

Jól van, Andy már a második játékban szórja a f*ckot :)

82.
  • Markus
  • 2014.11.13. 21:28
 
 
   

Jól van, Andy már a második játékban szórja a f*ckot :)

83.
  • Rafafan
  • 2014.11.13. 21:33
 
 
   

Eddig tartott ez a meccs érdemileg, Murr reményei 20 per alatt elszálltak.

84.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 21:39
 
 
   

BAGEL!!! Na, erre nem számítottam!

85.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 21:40
 
 
   

Fütyülik Murrayt?

86.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 21:44
 
 
   
  • A komment válasz erre: 85.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 21:40

Megérdemelné. Minősíthetetlenül szarul játszik. Régebben valahogy mindig ő nyerte a hosszú labdameneteket Fed ellen, újabban meg (már több meccs) az összeset Fed nyeri ellene. Már a meccs elején szopóra rakta magát, utána meg csodálkozik, hogy Fed azt csinál amit csak akar.

87.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 21:48
 
 
   

Úristen mekkora alázás!

88.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 21:49
 
 
   

Fed az első szettben 100%-át nyerte az első szerva pontoknak.

89.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 21:51
 
 
   
  • A komment válasz erre: 86.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 21:44

A 2. szett elején nem tudtam eldönteni hogy épp biztatják vagy fütyülnek. Elég érdekes volt...

90.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 21:53
 
 
   

Én nagyon jól szórakozom Mörrin :D 40 %-val adogató Federer ellen nem tud breaklabdáig sem jutni. Az meg külön fejezet, hogy az öszes teniszező majdnem a T vonalig belép Fed 2.szerváit fogadni, nem is jön nekik össze mert a svájci szanaszét szopatja őket a trükkös másodikjaival. Perszer nem tanulnak belőle soha.

91.
  • Turin
  • 2014.11.13. 21:54
 
 
   
  • A komment válasz erre: 90.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 21:53

Rafának ilyen szempontból amúgy tényleg több esze van. Ő hajlandó részterületeken feladni az egot a nagyobb célért.

92.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 21:55
 
 
   

Az a nagyon durva, hogy Mörri még be is vágta felgma, durcás énjét. Mint akit nem érdekel a meccs. Londonban ezt megcsinálni ultragáz. Kukoricán térdepeltetném 1 hétig.

93.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 21:56
 
 
   

Hogy küzd már Murray 1 gémért :DD

94.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 21:57
 
 
   

Robredo vajon nézi a meccset?:D

95.
  • Turin
  • 2014.11.13. 21:58
 
 
   

Ejj-ejj...

96.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 22:03
 
 
   
  • A komment válasz erre: 93.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 21:56

Ne viccelj már. Pont az a baj, hogy nem küzd. Durcásan ütögeti a labdát aztán vagy bemegy vagy nem. Ha normálisan odaállna a pontokhoz akkor az előbbi szervagémjét is simán megcsinálja.

97.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 22:03
 
 
   

Az egész stadion 1 gémért szurkol!

98.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 22:03
 
 
   
  • A komment válasz erre: 96.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 22:03

3-0-nál annál az egy gémnél tényleg küzdött.

99.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 22:03
 
 
   

Most már legyen 6:0,6:0! Mörri megérdemelné.

100.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 22:05
 
 
   
  • A komment válasz erre: 98.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 22:03

Akkor miért szórta továbbra is az outokat előnyöknél? Picit hajlandó lenne utalkodni magán simán viszi a gémet.

101.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 22:05
 
 
   

Holnaptól megint skót Murray, nem brit.

102.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 22:09
 
 
   
  • A komment válasz erre: 99.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 22:03

Nincs 6-0, 6-0. Nem értem miért nem képes visszavonulni végre Fed, csak magát égeti...

103.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 22:11
 
 
   

SZABÓ GÁBOR: :DDDDDDDDDDDDDD

104.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 22:16
 
 
   

Pár évbe beletelt, de Fed megfordította a Murray elleni H2H-et.

105.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 22:16
 
 
   

Mi a túrót itatnak a játékosokkal ezen a VB-n? Ilyen nem létezik, ez a formán kívüliség már kóros ami itt van. Nem hiszem, hogy Djokovics és Federer az elmúlt pár hétben hirtelen megtanult volna annyira teniszezni, hogy gémeket is alig lehet fogni ellenük. Raonicnak például szettlabdája volt ellene és leütötte a 2. szettben.

Mörri fogalmam sincs, hogy lesz-e még az igazi. Előbb fogadnék arra, hogy Rafa jövőre tarolni fog minthogy Mörrit látjuk még GS győzelmet ünnepelni. Ezt látva hatalmas kérdőjel. Akkora különbség volt köztük mintha Fed a szezon csúcsidőszakában lenne csúcsformában, Mörri meg épp beesne a felkészülésének első napjának végén játszani egy tesztmeccset. Hogy lemérje hol tart.

106.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 22:17
 
 
   

De érdekes hogy senki nem kommentel...

107.
  • Turin
  • 2014.11.13. 22:19
 
 
   
  • A komment válasz erre: 105.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 22:16

Én megmondtam, hogy Murraynek valszeg hazavágta a középtávú karrierjét az a gerincműtét. Nem hiszitek el, hogy az mennyire durva, ki van vágva egy csigolya egyik íve, de ha vhogy meg tudják kímélni, akkor is szét van barmolva ott az izomzat. Gáz, és gyász.
Ettől még a hosszútávú karrier nincs veszélybe, ha újraépíti a fizikumát, és alázatos marad, és nem elégszik meg ennyivel.
Még akár GS-t is nyerhet pár év múlva.

108.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 22:22
 
 
   

Fed-Murray Londonban (WTF): 3-6, 6-3, 6-1, 6-4, 6-2, 7-6, 6-2, 6-0, 6-1

109.
  • Elessar
  • 2014.11.13. 22:23
 
 
   
  • A komment válasz erre: 107.
  • Turin
  • 2014.11.13. 22:19

Nem fog valószínűleg, főleg nem Mauresmo-val az oldalán

110.
  • Turin
  • 2014.11.13. 22:24
 
 
   
  • A komment válasz erre: 109.
  • Elessar
  • 2014.11.13. 22:23

Mauresmonak még kb. fél éve van sztem, eredménytelenség esetén repül.

111.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 22:26
 
 
   
  • A komment válasz erre: 109.
  • Elessar
  • 2014.11.13. 22:23

Mit szólsz?:) A legegyoldalúbb meccs a big4 történetében.

112.
  • becefix
  • 2014.11.13. 22:27
 
 
   

Azért ezt az oktatást 38 %-os beütött első szervával, 0(!) ásszal...:-)
Ehhez Rogi pengézése mellett kellett Mary totális összezuhanása. Tényleg olyan volt, mint aki most tévedt be az utcáról. Szerintem csak azért nem lett bringa, mert 0-6,0-5, 0-30-nál Rog megsajnálta.. Ezzel együtt a VB-t szerintem Djoker nyeri, ezen a felületen most magasan ő a legstabilabb.

113.
  • Elessar
  • 2014.11.13. 22:29
 
 
   
  • A komment válasz erre: 111.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 22:26

Háát fura volt. Nagyon lazán nyert Fed, örülök persze, de valahogy nem az igazi. Na majd Nole elleni győztes döntő után :)

114.
  • Turin
  • 2014.11.13. 22:31
 
 
   

Szegény Murray a sajttájon. Mint akit belőttek.

115.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 22:32
 
 
   
  • A komment válasz erre: 113.
  • Elessar
  • 2014.11.13. 22:29

Szerintem Djoko nyeri a vb-t, de szerintem alázástól nem kell félni a döntőben.

116.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 22:33
 
 
   
  • A komment válasz erre: 114.
  • Turin
  • 2014.11.13. 22:31

Én is most nézem.

117.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 22:43
 
 
   
  • A komment válasz erre: 112.
  • becefix
  • 2014.11.13. 22:27

"Szerintem csak azért nem lett bringa, mert 0-6,0-5, 0-30-nál Rog megsajnálta.."

Hagyjátok már ezt a hülyeséget, Fed kőkemény pontot játszotta hálónál amelyet a végén nem nagyon lehetett reflexből beütni. Ha azt megoldja valahogy akkor 0:40-ről megcsinálja.

118.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 22:46
 
 
   

Az a durva, hogy ahogyan így belegondolok a vakbéllel játszó Rafa teniszére, szerintem ezen a VB-n a Murray, Raonic, Berdych, Cilic sornál kapásból erősebb lett volna. Szerintem ezeket leverte volna. Wawrinka és Nishikori ellen erős kérdőjel lett volna, Djokó és Fed ellen szopott volna. Djokótól nagyon simán, Fedet akár megszoríthatta volna valamennyire. Mindezt betegen, kevés edzéssel a háta mögött, az elmúlt hónapokban alig játszva.

119.
  • Turin
  • 2014.11.13. 22:51
 
 
   

Most ismétlik a skysportson a tavalyelőtti Fed - Djoko döntőt. Eszméletlen színvonal volt.

120.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 22:54
 
 
   
  • A komment válasz erre: 119.
  • Turin
  • 2014.11.13. 22:51

Mindig ez a poszt jut róla eszembe:
http://igazitenisz.blogspot.hu/2...

121.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 23:03
 
 
   
  • A komment válasz erre: 120.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 22:54

Ebben az írásban rettentő sok ferdítés és pontatlanság van. Most nem kezdem el kigyűjteni, de aki azt gondolja, hogy Indian Wellsben hatékonyabb támadóteniszt lehetett valaha is játszani mint itt, arra nem írok semmit. Csúsztatás csúsztatás hátán.

122.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 23:06
 
 
   

Federer drukker haverom (nincs Digije így nem látja a meccseket) rámírt a facebookon: "Murray sérült volt? Vagy mi a fasz történt?"

123.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 23:08
 
 
   
  • A komment válasz erre: 121.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 23:03

Elég régi taktika a vitapartner mondandójából egyetlen apróságot kiragadni, annak segítségével az egész mondandód degradálni... Babydriver ezt abban az évben írta mikor Fed-Isner döntő volt IW-ben.

124.
  • Turin
  • 2014.11.13. 23:11
 
 
   
  • A komment válasz erre: 121.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 23:03

Az IW-vel nem volt igaza valóban, de a poszt lényege nem az IW volt, és még ha vitatkozni akar is vele az ember (amit lehet), elég elgondolkodtató dolgok vannak benne sztem. Mondjuk pont az aznapi Fed - Djoko nem azon múlott, hanem apró nüanszokon.

125.
  • Rafafan
  • 2014.11.13. 23:16
 
 
   
  • A komment válasz erre: 112.
  • becefix
  • 2014.11.13. 22:27

Látszott is Fed reakcióján, hogy bosszús volt, amikor kiütötte azt a röptét. Ez volt Murry szerencséje, mert akkor minden bizonnyal dupla bagelt kapott volna. Szó nem volt ott sajnálatról.

126.
  • hoPEhey
  • 2014.11.13. 23:48
 
 
   
  • A komment válasz erre: 125.
  • Rafafan
  • 2014.11.13. 23:16

Az ATP-oldalon több Murray-fan is megköszönte Fednek, hogy engedte játékot nyerni Andy-t.
Ezzel a meccsel egyébként Fed az első a big4-ból, aki a másik 3-nak bagelt adott.

127.
  • idoaranyos
  • 2014.11.14. 04:09
 
 
   
  • A komment válasz erre: 105.
  • Rafain
  • 2014.11.13. 22:16

Igen, érthetetlen. Két játékos is megkapta ATP-s pályafutásának legmegalázóbb vereségét. Waw Đ ellen - azt mondták - és Andyről se hiszem, hogy ennél jobban kikapott volna bármikor.

Megnéztem, Andy a 2007-es Miami elődöntőben kapott Đ-tól egy bagel breadstick kombót. Viszont arányaiban még ott is több pontot szerzett. (30/86 és 24/78)

128.
  • KaiserSoze86
  • 2014.11.14. 04:28
 
 
   
  • A komment válasz erre: 104.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.13. 22:16

a Nadal ellenit a palyafutasa vegere hagyja megforditani

129.
  • KaiserSoze86
  • 2014.11.14. 04:32
 
 
   
  • A komment válasz erre: 126.
  • hoPEhey
  • 2014.11.13. 23:48

Fednek mar eddig is volt 3 Nadal ellen

130.
  • Markus
  • 2014.11.14. 10:51
 
 
   

Azért én még bízom Berdychben, hogy ma rá tud kontrázni a 6-1, 6-1 és a 6-0, 6-1 eredményekre, Pekingben majdnem sikerült :D

131.
  • Rafafan
  • 2014.11.14. 11:41
 
 
   
  • A komment válasz erre: 127.
  • idoaranyos
  • 2014.11.14. 04:09

De, volt még a tegnapinál is egy nagyobb veresége, utánanéztem. 2003-ban egy future versenyen kapott ki 6-0, 6-0-ra, de akkor még csak 16 éves volt.
A NAdal elleni IW döntő ugrott be hirtelen, ott kapott egy méretes zakót, de akkor Djokotól is van egy, arra nem is emlékeztem már. Murr ezek után elmondhatja magáról, hogy a Big4 másik 3 tagjától van legalább egy nagyon megalázó veresége :)

132.
  • idoaranyos
  • 2014.11.14. 11:54
 
 
   
  • A komment válasz erre: 131.
  • Rafafan
  • 2014.11.14. 11:41

A Futures és CH tornákat hagyjuk, az nem számít.

133.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.14. 14:33
 
 
   

Úgy látom új poszt "lőnött".:D

134.
  • hoPEhey
  • 2014.11.15. 17:58
 
 
   
  • A komment válasz erre: 129.
  • KaiserSoze86
  • 2014.11.14. 04:32

Még ideírom, ha már itt került szóba: a Nadal elleni 3 már megvolt (a 3 különböző felületen ráadásul), nem ez az újság, hanem hogy Rafa meg Djoko ('12-es Cincy) mellé Murray is odakerült a listára.
Ami még értékesebbé teszi: nem a szárnbypróbálgató, ígéretes tehetségek ellen sikerült a big4bagel, hanem a 30-on túli Fed (Rafa ellen volt már korábbról, de 30-on túl is akad: '11 WTF) érte ezt el a prime időszakukban lévő, többszörös GS-bajnokok ellen.

Szólj hozzá Te is! » de először jelentkezz be!

Legutóbbi postok

2017. 01. 26. 13:49

14 évvel ezelőtt

olvass tovább
2016. 06. 27. 11:46

Ki mer ma női győztest...

Körülbelül tavaly Wimbledonig a képlet rettenetese...

olvass tovább
2015. 01. 29. 05:24

Ausztrál Open elődöntő...

olvass tovább
2014. 11. 14. 13:59

Nyerni csak pontosan, ...

olvass tovább
2014. 11. 11. 19:18

Puska kellett volna...

olvass tovább

And the winner is...

+
Nadal
+
Federer
+
Djokovic
+
Söderling
+
Roddick
+
Berdych
+
Murray
+
Ferrer

Tenisz ranglista

Tenisz dühöngő

Dühöngő

olvass tovább

Go Roger!

olvass tovább

Vamos Rafa!

olvass tovább

Ici Novak!

olvass tovább

Come on Andy!

olvass tovább

Google hirdetések