2014. 08. 25. 14:35

Kék az ég – indul a US Open

Rég nem jelentkeztünk rendes poszttal, de jobb később, mint soha! Az apropó természetesen a ma induló US Open, az év egyik legnagyobb, de mindenesetre legcsilivilibb tenisztornája, ahol az amerikaiak megmutatják, hogy teniszezni ugyan már nem, de tenisztornát szervezni azért még tudnak (legalábbis jó időben...).

Fed Cincinnati 2014 -

Tavaly elszoktunk tőle, de idén újra Federer folyik minden teniszcsapból. Bár ha valaki minden tornán döntőbe jut, ahol elindul (döntő: Wimbledon, Toronto; győzelem: Hallé, Cincinnati) az meg is érdemli.

Az összes Fedfan megkongatta a "Na itt van még egy utolsó esély!" harangot, és bizony van okuk a bizakodásra, a svájci ennél jobb felkészüléssel aligha érkezhetett volna, Nadal sérülés miatt nincs, és a sorsolása is kedvező. Negyeddöntőben Dimitrov, Gasquet vagy Monfils, az elődöntőben Ferrer, Berdych esetleg  Gulbis jöhet, és a ha isten is úgy akarja, a döntőben Djokovic.

A szerb valamivel nehezebb sorsolást kapott, de aki igazán megszívta, az Murray és Tsonga. A lassacskán magára találó skótot, és a Torontoban győztes franciát ugyanis összesorsolták a legjobb 16 között, ők már Torontoban is nagyon szoros csatát vívtak, plusz bármelyikük is jut tovább, a negyeddöntőben azonnal jön a kíméletlen Djokovic. Az alacsonyabban rangsoroltakkal is meggyűlhet a bajuk, Murray azzal a Haasevel kezd, akivel egyszer meggyűlt már itt a baja, Tsonga pedig megkapta a Cincyben elődöntős Benneteau-t

Akikről még beszélnünk kell: a fiatalok. Dimitrov, de főleg Raonic. A kanadai mostanában annyira magabiztosan hozza a negyeddöntőket, elődöntőket, döntőket, hogy lehet érezni, előbb-utóbb meglesz az áttörés egy nagy tornán is. A világranglista 6. helye mindenesetre jó kiindulópont, és a sorsolása sem lett annyira rossz, bár annyira nem is könnyű: negyeddöntőig Rosol és Nishikori majd Wawrinka és Djokovic.

Raonic Cincinnati 2014 -

A lányoknál megint Serena Williams a fő-fő-főesélyes. Idén az amerikai három ezres és két ötszázas tornát nyert, amiért a mezőny nagy része a fél karját is odaadná, de számára ez bizony pocsék év eddig, hiszen egyetlen GS-en sem jutott el még a negyeddöntőig sem. A felkészülés mindenesetre nagyon jól sikerült, hiszen Stanfordban és Cincinnatiben is győztesen hagyta el a pályát. Egyetlen veresége nem mástól, mint az immáron 34 éves nővérétől, Venus Williamstől jött Montreálban az elődöntőben, és bár Venus a döntőben kikapott Radwanskától, bizakodva várhatja a versenyt. A lengyelen és a Williamseken kívül még Ivanovicnak (Cincy döntő) és Kvitovának (New Haven győzelem) sikerült elég jól a nyári keménypályás szezon.

Venus Serena Montreál 2014 -

Serenának nem úgy néz ki, hogy egyszerű lesz a címvédés, kifejezetten nehéz ágat kapott (Zheng-Stosur-Ivanovic, és akkor még csak az elődöntőben van), de egy szót sem szólhat, ha ránéz Azarenkáéra. A fehérorosz lány idén nagyon mély hullámvölgybe került. Másodikként kezdte az évet, most 17. a világranglistán, és nagyon nehéz lesz megvédenie a döntőt New Yorkban: 3. kör Kuznetsova, 4. kör Kvitova (Wimbledon, New Haven győzelem), 1/4 döntő Bouchard (zsinórban három GS elődöntő), 1/2 döntő Serena...

Az alsó ág alsó negyede is elég durva. Halep, Sharapova, Venus Williams, Lisicki, Errani, Wozniacki és belőlük csak egy fog elődöntőzni.

És kik jártak jól? Hát persze, hogy a pötyibajnokok. Az alsó ág felső negyedének három legmagasabb kiemeltje: Radwanska, Kerber, Jankovic. A legmagassabban rangsorolt támadó játékos, Safarova pedig pont Babos Timi ellen kezd (hajrá!).

A magyar lány egyébként a páros ranglistán már a 16., és a hetedik kiemeltek lesznek a párjával, de sajnos a szervezők voltak annyira ostobák, hogy a Williams nővéreknek nem adtak kiemelést, így rögtön velük kezdenek Timiék.

Ma a centerpályán Venus Kimiko Date-Krummal küzd meg. Ketten együtt hetvenhét évesek, ez lehet, hogy rekord, nem? De hiába a kor, amikor találkoztak néhány éve Wimbledonban, a torna egyik, ha nem a legjobb meccsét rittyentették oda, ugyanez igaz a két szőke orosz Mariára is.

Legyen ez a kedvcsináló a mai mecsekhez:

Venus Williams – Kimiko Date-Krumm Wimbledon 2011 2. kör

Szeretném látni az összes kommentet (1997) utolsó 100 hozzászólás

1898.
  • Rafain
  • 2014.11.07. 14:55
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1897.
  • Rafain
  • 2014.11.07. 14:54

Szeretnék még pár Garros meg USO-s meccset, AUSO-ból volt három, az egyelőre elég. Valamint minden vágyam még egy utolsó Wimby döntő.

1899.
  • KaiserSoze86
  • 2014.11.07. 15:34
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1895.
  • Turin
  • 2014.11.07. 14:24

és miért is nem találkoztak?!, - ja, most jut eszembe, mindig közbejött vmi, v. inkább vki, pl. egy világverő Rosol..., ezért maradt 2 tök ismeretlen az elő-, meg döntőre pl. Féderernek, ja, hogy e 2 játékos a kb. 5-6 évvel fiatalabb, és életkoruk szerint az akkor csúcson lévő Djokovic, meg Murray voltak?, ja, de így is mind2-t simán verte? - na ezek után, (ha nem lenne évek óta lenémítva, és látnám, mit fröcsög az idiótája), megkérdezném, hogy akar-e még vki baromságot itt károgni...?, v. még mindig nem látja, hogy milyen szánalmas...? - ja, de holmi r betűs álnevekről nemrég már írtam

1900.
  • Rafain
  • 2014.11.07. 20:12
 
 
   

SZG sokadszorra bizonyítja miért nem adok már annyir a véleményére:
"Úgy hiszem Federer is visszavág kettőben Raonicnak a párizsi vereségért, már csak azért is, mert nem emlékszem, hogy valaha előfordult volna, két egymást követő mérkőzésen kikapjon ugyanattól az ellenféltől."

Úgy látszik baj van már a memóriájával mert pontosan egy éve ez történt. Párizs SF Djokó ellen, majd az első csoportmeccs a VB-n.

1901.
  • hoPEhey
  • 2014.11.07. 20:22
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1892.
  • Rafain
  • 2014.11.07. 12:54

Rafa meg összesen nyert 3-at, mindet a fénykorában, és kérdés, ez a fénykor meddig fog tartani. Úgy tűnik, füvön már véget ért egy ideje.
Egyébként meg folyamatosan a H2H-del jössz, és a fénykorán túl lévő Fedet versenyezteted a prime Rafával.
Ezek szerint még gyors outdoor hardon is Rafa a jobb, hiszen Cincyben egyszer találkoztak, azt is Rafa nyerte. Csak Rafának ez volt az egyetlen itteni tornagyőzelme (Fed karrierjének egyik legrosszabb évében), Fed viszont 6-szor nyerte ezt az ezrest.
És a tenisz a tornagyőzelmekről szól leginkább, nem a H2H-ről. (Santoro mérlege pl. 7:2 volt Safin ellen, akkor most ő a nagyobb?)
A tornagyőzelmek száma hardon pedig azt mutatja, hogy a '08 utáni időszakban (amikor már Rafa "jobb teniszező") Fed igaz, hogy GS-t már csak egyet nyert, de nyert mellé 7 ezrest és 2 WTF-t, összesen 18 hard tornát, Rafa a 3 GS mellé nyert 4 ezrest, 0 WTF-et, összesen 9 hard tornát.
Tehát a prime Rafa GS-eken jobb hardon, mint a csúcs utáni Fed, egyébként még mindig Fed a jobb (még ha az összes döntőt el is vesztette volna, ha a nem sérült és nem is fáradt Rafával kell játszania).

1902.
  • Rafain
  • 2014.11.07. 20:27
 
 
   

Inkább bemásolom egy az egyben a Maestró tippjét:

"Megtippelni egy teniszmérkőzés végeredményét nem olyan nagyon nehéz dolog. Sokan életvitelszerűen űzik ezt a foglalatosságot, más kérdés, hogy akadnak olyanok is bőven, akiknek az életvitele emiatt rosszabb, mintha történetesen nem fogadnának teniszmérkőzésekre. Bár az is igaz, hogy a teniszmeccsek végeredményének megtippelése, nem jár szükségszerűen azzal, hogy valaki konkrétan fogadjon is rá.
Ami itt alant következik majd, azt lehetőleg senki ne tekintse fogadási segédletnek. Bár nyilván, ha minden úgy alakulna ahogyan gondolom, hogy alakulni fog, akkor szép pénzt lehetne keresni azzal, ha valaki ezt az egészet így ahogy van, megjátssza..

De nem fog így alakulni, ebben egészen biztos vagyok. Mert csak azért általában nem szoktak úgy alakulni a dolgok ahogyan gondolom. Leszámítva azt, ha megérzek dolgokat, mert azok szinte mindig bejönnek. Megérzésekkel viszont a világbajnokságot illetően egyáltalán nem rendelkezem. Így viszont sokkal izgalmasabb levezetni az egész versenyt előre, most amikor még csak azt lehet tudni, hogy az első két nap mi a párosítás, tehát azt is ki kéne találni, hogy ki kivel játszik majd hétfőn. Éppen ezért próbálom meg:)

Vasárnap kezdődik a vb mégpedig egy Nishikori – Murray és egy Federer – Raonic meccsel. Murray nekem az egész torna egyik nagy (titkos?) favoritja, aki még sosem kapott ki a japántól sőt még szettet sem veszített ellene, és úgy hiszem most se fog. Egészen egyszerűen azért mert bár eléggé hasonló felfogásban teniszeznek, de – hacsak nem fog ki Nishikori olyan napot mint Nadal ellen a madridi döntőben – a skót mindent egy picit jobban csinál. Úgy hiszem Federer is visszavág kettőben Raonicnak a párizsi vereségért, már csak azért is, mert nem emlékszem, hogy valaha előfordult volna, két egymást követő mérkőzésen kikapjon ugyanattól az ellenféltől.
Merthogy a két egymást követő vereség sem volt épp gyakori eddigi karrierje során.

Hétfőn először Wawrinka játszik majd Berdych-el, ahol a cseh masszív favorit, annak ellenére, hogy az utolsó négy meccsét bukta Stan ellen. Bár jó alkalom lenne Wawrinkának ez a meccs arra, hogy megkezdje a US Open óta tartó gödörből való kikecmergést, ez csak egy szett erejéig fog neki sikerülni, azt hiszem. A torna első komoly meglepetését Marin Cilic okozza majd, aki szerintem leüti majd a pályáról Djokovicot, ahogyan azt tette Federerel a US Open elődöntőjében. Vagy nem:) Ez azért vagány tipp mert eddig tízszer találkoztak és mindig Djokovic nyert, és igazából semmiféle tenisz szakmai érv nem szól amellett, hogy Cilicre tippeljünk azt leszámítva, hogy tök unalmas lenne minden ha csak a papírformát írogatnánk.

Kedden megint a B-csoport kerül sorra, ami újdonság hiszen tavaly még össze-vissza voltak a csoportmeccsek, minden nap játszottak mindkét csoportból, sőt Ferrer aki most tartalék négy nap alatt összegyűjtötte a három zakóját. Arra tippelek, hogy a két győztes játszik majd egymással és a két vesztes, de még ez se biztos. Ha így lenne, akkor nyilván a Nishikori – Raonic meccs lenne az első és a Murray – Federer a második. Raonic érdekes kérdés, a fedett pálya miatt inkább őrá tennék, mint a japánra, de ha jól fogad Kei, akkor versenyben maradhat még. Raonic nyer háromban talán, minta ahogyan Murray is háromban veri majd Federert, megszakítva ezzel a 2013-as wimbledoni döntő óta tartó sorozatát. Azóta nem vert meg senkit a nagy négyesből ugyanis. Ellenben egész egyszerűen túl jó formába lendült ősszel ahhoz, hogy ez így is maradjon, arról nem beszélve, hogy a Nadal, Djokovic, Federer hármasból mindig is Fed ellen ment neki a legjobban.

Szerdán Djokovic-Wawrinka és Bedych-Cilic meccseknek kell lenniük ha az előző gondolatmenetet követjük. Előbbi az elmúlt két évben elég pikáns párosítássá nőtte ki magát, elég ha csak a 2013-as US Open és az melbourne-i meccseikre gondolunk. Azok azonban úgy voltak nagy meccsek, hogy Stan jó formában volt, most pedig nincs abban. És kevés a valószínűsége annak, hogy pont a világelső ellen szedi össze magát. A Berdych-Cilic meccs az egyik legnehezebben tippelhető az egész vb-n, talán az szól Cilic mellett, hogy az utolsó két alkalommal ő győzött, mégpedig mindkétszer Grand Slam tornán.

Csütörtökön Federer-Nishikori és Murray-Raonic meccsek jöhetnek, mégpedig úgy, hogyha a tippjeim bejönnek akkor még mindenkinek lenne esélye az elődöntőbe jutásra. Murray már tét nélkül léphetne pályára, azonban ha kikapna Raonictól, azzal nem csak a kanadai ellőtt nyitná meg az esélyt, hanem a saját maga csoport elsőségét is veszélyeztetné. Igaz így elkerülhetné Djokovicot az elődöntőben. A skót azonban nem fog számolgatni, már csak azért sem mert ezt egész egyszerűen hazai közönség előtt nem teheti meg, másrészt pedig van törleszteni valója Raonic-al szemben bőven. Federer kiharcolja végül a továbbjutást mégpedig három szoros szettben Nishikori ellen, noha a japán sosem tartozott a kedvenc ellenfelei közé.

Pénteken Djokovic is tovább jut majd, biztosítva ezzel az év végi világelsőséget Berdych ellen, nagy csatában, míg Wawrinka kikap még Cilictől is, aki így csoportelsőként megy tovább, Stan pedig három vereséggel búcsúzik majd és azzal a szörnyű tudattal, hogy ő lehet az, aki Roger Federert majd a Davis Kupa döntőben megállíthatja.

A szombati elődöntőben Federer győzelmében biztos vagyok Cilic ellen, mint ahogyan abban is, hogy amennyiben Murray megveri Djokovicot akkor világbajnok lesz, míg ha a szerb nyer az elődöntőben akkor Roger lesz a győztes.

Hát kb így képzelem:) Érdekes lesz majd visszaolvasni, bő tíz nap múlva, pláne így, hogy van még egy kiskapu"


1903.
  • Rafain
  • 2014.11.07. 20:29
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1902.
  • Rafain
  • 2014.11.07. 20:27

Eléggé Federer központú írás lett ez is, nem megelepő. A lényeg, hogy vagy Fed vagy Murray lesz a győztes, Djokó véletlenül sem. Federer megverné Djokót a döntőben, Mörritől viszont kikapna, tehát azon múlik a torna és Federer sorsa, hogy mi lesz a Mörri-Djokó elődöntőben, mert a svájcinak gőzerővel Djokónak kell szurkolnia.

1904.
  • Turin
  • 2014.11.07. 21:06
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1896.
  • Rafain
  • 2014.11.07. 14:51

"Az nagyobb dicsőség lett volna ha Fed megveri a 21 éves Rafát aki akkor elődöntőkig sem tudott jutni keménypályán?"

Úgy vélem, hogy annyira gyenge volt a salakmezőny, hogy az akkori keménypályás Fed és Rafa viszonya kb. megegyezett a 3 éven át Garroson döntőbe jutó Fed és a salakos Rafa viszonyának. Szóval igen, ráfért volna 2-3 sima vereség a spanyolra az akkori AO-n vagy USO-n.

1905.
  • Turin
  • 2014.11.07. 21:13
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1903.
  • Rafain
  • 2014.11.07. 20:29

Ez csak egy lehetséges levezetés, egy "játék". ÉS nyilván SZG, ha játszik, nem Djokovic központúan fog játszani. :)

1906.
  • Turin
  • 2014.11.07. 21:16
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1904.
  • Turin
  • 2014.11.07. 21:06

Mondjunk relatíve sima vereséget. Sztem az USO-n Fed 3 vagy 4 szettben tudott volna nyerni 05-07-ig (04-et nem számítom, mert akkor még Rafa nem volt GS győztes), belekalkulálva azt is, hogy akkor még az USO pálya is sokkal gyorsabb volt. Az AO-n kicsit nehezebb lett volna, de sztem 06-ban max. 5 szettben, 07-ben max. 4-ben megoldotta volna. 05-ben sztem még talán könnyebben is, noha kikapott Safintól, sztem akkor játszott a legátütőbben, evör.

1907.
  • Turin
  • 2014.11.07. 21:18
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1906.
  • Turin
  • 2014.11.07. 21:16

Ja, még annyit tennék hozzá, hogy nekem a zöld AO-s pálya sokkal szimpibb volt mind sebesség, mind labdapattanási szempontból. A kéket még úgy is utáltam, hogy Fed is nyert rajta.

1908.
  • Rafain
  • 2014.11.07. 21:26
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1904.
  • Turin
  • 2014.11.07. 21:06

Szerintem nem a salakmezőny volt gyenge hanem un block az egész mezőny úgy volt szar ahogy volt. Nem véletlen a rengeteg Fed-Rafa döntő, keménypályán meg nyilván szar volt Rafa. Egy elfogadható Nadal ugyanúgy jutott volna be akkor a keménypályás döntőkbe mint ahogy salakon vagy Wimbledonban évekig.

1909.
  • Rafain
  • 2014.11.07. 21:28
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1906.
  • Turin
  • 2014.11.07. 21:16

Szerintem az USO-n Rafa 2010-ben 3 vagy maximum 4 szettben verte volna Rozsét, 2011-ben 4 vagy 5 szettben, tavaly 3 szettben. Wimbledonban 2010-ben 4 szettben, 2011-ben szintén 4 szettben.

1910.
  • hoPEhey
  • 2014.11.07. 22:17
 
 
   

Djoko a WTF-ről:
“It’s the last tournament of the season. Only the best eight players in the world play here. It’s a unique format, round robin, that we don’t have on the Tour at all. It’s the crowning achievement for all players here and they all want to finish in the best possible way. That’s why every match that you play in the group is like playing in the semi-finals or final of a Grand Slam.”

1911.
  • Turin
  • 2014.11.08. 10:09
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1908.
  • Rafain
  • 2014.11.07. 21:26

Szerintem a mostani mezőny ugyanolyan szar, mint az akkori. Ha már szarozunk mindenkit. Én amúgy nem szeretem fikázni a mezőnyt, csak azért hangsúlyoztam a salak esetében, mert Rafa elképesztő salakos teljesítményéhez nem árt hozzátenni ezt is: igazi durva salakmanó-kihívója sosem volt. A két legnagyobb salakos kihívója minden idők legjobb keménypályásai, akik salakos is elég jók, mert nagyon nagy teniszezők. Egyetlen vereségét az RG-n egy überbrutál hardcourt-basher-től szenvedte el. Ezek azért beszédesek.
2008-ban esküszöm, annak drukkoltam, hogy Monfils verje már ki Fedet, mert láttam, milyen gyengusz szegény abban az évben salakon, alig vergődött el Nadalig, aki köszönte szépen. Na, én szerettem volna az előző 3 évben ilyen "köszönte szépen" Fed győzelmeket az USO-n. Elhiheted, lett volna bőven.

Ha meg a mezőny szarsága: nekem Nalbi szarsága szórakoztatóbb és magasabb szintű volt mindig, mint pl. Berdych szarsága. Raonicról már ne is beszéljünk (top 6 a csávó). Elképesztő egysíkú lett a tenisz az utóbbi évekre, és az a legviccesebb, hogy ahogy SZG írta, megint a 33 éves Fed mutat a szervaröptével régi/új megközelítési módot esetleg az 1-2 tehetséges fiatalnak, hogy hogyan vágják haza ezeket az alapvonaltúró, hibára váró, titánium szervezetű, "megtörhetetlen" leviatánokat.

1912.
  • Turin
  • 2014.11.08. 10:15
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1909.
  • Rafain
  • 2014.11.07. 21:28

Ez lehet, de akkor számoljuk össze, hány ilyen vereséget kerültek el egymástól. (El is fogadom vereségnek, amiket írtál.) Rafa 2005-től sztem 6 GS keménypályás vereséget.
És az időbeliség itt marha fontos.

Ha Fednek Rafa "csak" a legkeményebb ellenfél, akit azért párszor jól elpáholt, és ehhez vissza tud nyúlni, nem lett volna neki mindig megoldhatatlan.
Fele ekkora fóbia fejlődött volna ki, legalább párharcot láttunk volna tőlük, amit te is annyira vársz mindig. Az valódi párharc lett volna, mindkét fél tarsolyában néhány emblematikus győzelem a "saját" terepén.
Nem az, ami történt, hogy Rafa elkezdi verni Fedet máshol, amikor már salakon kb. 4 éven át szétpuhította az utolsó hiányzó GS-ére ácsingozó, emiatt extrán frusztrált svájcit. Nem kell agytrösztnek lenni, hogy tudja az ember, hogy ilyen tartós pszichés gyengítéssel mennyire meg lehet alapozni a sportban a későbbi győzelmeket is.

Persze Fed salakon, RG-n többnyire kikapott volna, de pl. 2006-ban 6-1-ről nem bohóckodja el totálisan a meccset, fejben szétesve, 2007-ben nem hagy parlagon egy szettben 10 db (!) breaklabdát, stb.

1913.
  • Rafain
  • 2014.11.08. 12:24
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1911.
  • Turin
  • 2014.11.08. 10:09

"igazi durva salakmanó-kihívója sosem volt"

Ferreróval, Coriával, Moxákkal kezdett anno. Mindegyiken átlépett már 19-20 évesen is. Nála nem volt olyan mint Federernél, hogy eleinte verték őt a nagy ellenfelei, aztán egyszercsak átlépett rajtuk. Rafa úgy érkezett meg, hogy azonnal verte a salakosokat. 2005-ben Monte Carlóban és Rómában is döntőzött Coriával. MC-ben 4 szettben verte meg, Rómában 5-ben. Halkan hozzáteszem, hogy abban az évben Pekingben is döntőzött Coriával, és ott is megverte. Akkor 19 áves volt. Ha valaki 19 évesen 3 egymást követő döntőben megver egy befutott tensiszezőt, akkor talán nem kérdés, hogy Coriát is uralta volna. A Moya, Ferrero féle bandának osztotta a 6:1-es, 6:2-es szetteket. Ezek fényében nem hiszem, hogy mondjuk Kuertennek lett volna bármilyen esélye.

"A két legnagyobb salakos kihívója minden idők legjobb keménypályásai"

Federer és Djokovics legnagyobb kihívója meg minden idők legjobb salakosa :D Gondolom érzed, hogy akkor öngólt lőttél. Annyira a mezőny felett vannak, hogy mind salakon, mind keménypályán leverik a mezőnyt. Mindenhol, ugyanaz az élmezőny, nem tűnt még fel?

"nekem Nalbi szarsága szórakoztatóbb és magasabb szintű volt mindig, mint pl. Berdych szarsága. Raonicról már ne is beszéljünk (top 6 a csávó)."

Szokásosan tévútra mentél mint mindig ebben a témában. Nalbandian elvileg az egyik legnagyobb kihívója volt Fednek (ami igencsak vicces abból a szempontból, hogy alig volt GS-en igazán éles meccsük mert a dagi hónapokra el volt tűnve aztán a 25.helyről próbálkozott mindig visszazárkózni. Rafa ha 7 hónapra el van tűnve akkor sem csúszik az 5.helynél hátrébb, ez sok mindent elmond arról mennyire vehetjük komolyan Nalbandiant mint riválist). Nalbandiant Djokóval kell hasonlítgatni, vagy ha nem vele akkor minimum Mörrivel. De még itt van Rafa is :D Berdych és Raonic mióta jelent veszélyt a mostani uralkodókra, ugyanmár. Mondjuk Berdych speciál verte már ki GS-en 2-szer is Fedót (amit Nalbandian nem tud elmondani magáról) de akkor sem vele kéne hasonlítgatni Nalbit.

1914.
  • Rafain
  • 2014.11.08. 12:30
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1912.
  • Turin
  • 2014.11.08. 10:15

Számoljuk. Szerintem Federer 9 GS vereséget úszott meg Rafától. USO 2010,11,13
Wimbledon 2010,11. RG 2010,12,13,14. Szerintem ezeken kikapott volna.

Te is számolhatod, esetleg gondolom azokat is beleszámolod ahol Rafa el sem indult (pl 2006-os AUSO-n ott sem volt pályafutása egyik legkomolyabb sérülése miatt amely miatt már 2005 végét is kihagyta).

Ez a fóbia dolog meg nem tudom hogyan hatna Fed egójára. Mármint ha megtudná, hogy ennyire puhapöcsnek tartod. Csak nála játszik be ez a dolog, másnál nem? Rafának is volt fóbiája Djokótól, ő Federerrel ellentétben be is vallotta, és Federerrel ellentétben tudott is tenni ellene. A Nadal-Djokó derbik eléggé nyíltak lettek.

1915.
  • idoaranyos
  • 2014.11.08. 13:57
 
 
   

Szerencsére nem csak Fedből és Rafávól áll a teniszcirkusz, pedig mikor nagyon belemerültök, igazán úgy tűnik.

Kapjon ki mindkettő a picsába és talán lenyugodtok :D

1916.
  • erisen
  • 2014.11.08. 15:05
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1911.
  • Turin
  • 2014.11.08. 10:09

Ebben mindent leírtál amit én gondolok. Nadal egy "hótüres" salakérában nyerte rommá magát. 1 olyan ellenfele nem volt (és most sincs) aki minimális eséllyel lépett ellene pályára RG-n. Legyünk reálisak a 2005,2006-os RG-n még csak-csak,ott OK. De 2007-től kb. 0 komoly ellenfél. Fedet egyszerűen nem vehetjük komoly salakos ellenfélnek,az ő játéka nem salakra való. Hogy eljutott mégis a döntőkbe,az nagy bravúr tőle. A 2011-es Djokót kurvára megúszta Nadal,ott meg is tört volna szerintem több évre is...de hát Fed tett egy szívességet. Djokot max egy fél komoly ellenfélnek vehetjük(a 2011-esen kívüli Djokot), ő sem salakos.
Ez olyan üresség kb 7-8 évig,hogy akkora vákuum még Berdics fejében sincs.
És ez nem Nadal hibája,de ha a címeit,meg a goat-ot nézzük akkor ezt erősen bele kell számolni. Egy goatnak nem lehetnek olyan vakfoltjai mint a fedett meg a gyors keménypálya. Ezért nem lehet a Sampras-goatságot sem komolyan venni. Egy goatnak mindent tudnia kell viszonylag jól,valamit nagyon,valamit kevésbé,de az is még az átlag felett.
Pl. Borg,Laver,Agassi,Fed,Lendl,Djoko(neki még kevés a címe hozzá,meg akkora hatással ő (még) nem volt a teniszre).
A fenti 4 embernek kurva komoly ellenfelei voltak/vannak a kedvenc borításaikon.
Ha Nadal 9RG-jét nem nézed a maradék 5 (2 uso,2 wimby,1 auso) közül min.2,de inkább 3, is annak nagyban köszönhető,hogy számára nagyon kedvezően lassultak a pályák. Amit mondjuk sérülések miatt elvett tőle a sors,azt ebben a formában bőven vissza is kapta. Fedet ugyanekkor meg kurvára megszivatták hogy a kedvenc gyors hard pályáit elkezdték brutál módon lassítgatni.

1917.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.08. 15:08
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1862.
  • Rafain
  • 2014.11.06. 19:06

Milyen 2008-09-10-es Nadal?! Nem létezik 2008-09-10 Nadal. Ez a legnagyobb csúsztatás amit valaha hallottam tőled. 2008-as és 2010-es Nadal van, két teljesen más módon és más játékstílussal sikeres Rafáról beszélünk.

És éppen hogy 2008 miatt sérült meg 2009-ben, és a 2009-es mélypont kellett hozzá, hogy 2010 sikeres legyen. Nadal egy kihívó, egy üldöző, aki 0-ról szeret indulni és ha már újra a csúcsra kerül tartósan nem képes ott maradni. Salakon persze konzisztensen jó, de összességében még ott is érezhető ez a "fent és lent" játékfelfogás.
Egy óriási csúsztatás a fanoktól hogy Nadal 2008-09-10-et végiguralta volna, ha pechesen nem meg el egy éve 2009 májustól 2010 májusig. Ez nagy tudatlanságra vall.

2008-ban egy 2006-7-nél jobb szervával, de még mindig eléggé védekező, hosszú labdamenetes játékot játszva nyerte halomra magát, testét is feláldozva, mint aki "megunta" a 2. helyet. Egyértelműen hosszú labdamentes Federer elleni játékkal, egy meggyengült Federert gyötört újra és újra, melynek vége a 2009 AO lett. Megvolt a siker, ott volt a világ tetején, de ottmaradni már nem tudott. (Mint ahogy salakon kívül sohasem tudott... Még most is várok egy fű vagy hard címvédést)

Miért? Mert amellett hogy kihívó alkat és azt szereti, ha kevés a "veszetni valója", a teste sem bírta ezt védekező, futkosó játékot. És egy év kellett rá hogy rájöjjön, hogy változtatnia kell. 2010 tavaszán már jól játszott, de a 0 önbizalom miatt még visszaállt védekezni Ljubo és Rod ellen, de a salakon végre az is meglett.
Egy sokkal kockázatosabb, taktikusabb játékot játszott, máshogy fogta az ütőt is.
A 2010-es USO-en egy teljesen más, kalapácsfogással ütötte a szerváit, a tenyeres egyeneseit pedig szándékosan megpróbálta laposabban ütni. Ezeket nem egyszer hangsúlyozta.
Csak ez a játékstílus kicsinálta a vállát az ázsiai tornákon ezért leszokott róla. (Te vagy a Nadal fan, és még is nekem kell ezt elmondni?).

2009 tehát 2008 tagadhatatlan következménye és 2010 elengedhetetlen előzménye.

1918.
  • Turin
  • 2014.11.08. 15:11
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1913.
  • Rafain
  • 2014.11.08. 12:24

Nalbi verte Fedót legalább egy GS-en, a 03-as USO-n. Hogy volt-e még ilyen alkalom, vissza kéne néznem, sztem korábban igen, volt ilyen. Tudom, hogy nem ez volt a lényeg, de nem célom folyamatosan oldalas kommentekben vitatkozni veled minden egyes gondolatunkban, úgysem értünk egyet, csak a pontosság kedvéért írom.

1919.
  • Turin
  • 2014.11.08. 15:13
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1914.
  • Rafain
  • 2014.11.08. 12:30

Persze, hogy beleszámolom, ahol el sem indult, amikor már GS győztes volt, semmivel sem kevésbé beleszámolandó, mint a többi. Ennyi erővel Fed ilyen-olyan okokból kihagyta volna az összes RG döntőt mindenféle sérülésre hivatkozva, és azzal jönnénk ,hogy azt bele se számoljuk, na ne már! :)
Rafánál a GS kihagyás az rutinszerű, sztem ő kb. 5x könnyebben hagy ki vmi kisebb sérülés miatt GS-t, mint a többi nagymenő.

1920.
  • Turin
  • 2014.11.08. 15:17
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1916.
  • erisen
  • 2014.11.08. 15:05

Én mondjuk Nadal legnagyobb teljesítményének a 13-as USO-t tartom, ott tényleg nagyot alkotott azzal a keménypályás szezonnal a háta mögött. Kellett hozzá egy balfasz Djoko, aki másfél szetten át megmutatta, hogyan kéne megvernie Rafát, aztán valahogy félúton isten tudja miért, feladata. De ez nem veszi el Nadal érdemeit.

Az AO is nagy menetelés volt anno, de ott egyrészt sztem Fednek komolyabb ága volt, Verda ide vagy oda (sztem csak a Nadal utálata miatt szívta fel úgy magát akkor, döntőben simán kikapott volna), másrészt nekem az a fizikai terhelés irreális és gyanús Rafától, plusz Fed élete legnagyobb choakingja (már az első szettben úgy fosott teljesen fölöslegesen, hogy rossz volt nézni), szóval árnyalt a kép.

1921.
  • Turin
  • 2014.11.08. 15:20
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1914.
  • Rafain
  • 2014.11.08. 12:30

Nem tartom Fedet puhapöcsnek, az több fronton is bebizonyította :) (bizonyos szempontból inkább Rafa gyanús nekem, nem mintha gondom lenne bármiféle "eltéréssel"), de volt számos olyan győzelme, hogy nem kell pirulnia a tökei miatt.

Ettől még a Rafa fóbia masszívan létezett, amiben természetesen ludas, de miért kéne ezt nyíltan megvallania? Nem kell majmolnia sem Agassit, sem Rafát, nem szorul rá az őszinteségi rohamokra, ő máshogy nyilvánul meg, attól még a vájtfülűek minden nyilatkozata alapján nagyjából sejtették, mit gondol.

1922.
  • erisen
  • 2014.11.08. 15:23
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1920.
  • Turin
  • 2014.11.08. 15:17

2009 AUSO, 2008-as Wimbi, és a 2013-as USO teljesen rendben van szerintem.
De 2010 USO-n egy épkézláb ellenfele nem volt,2013-as Wimbi meg poros föld volt nem fű. Mindet megérdemelte,nem elvitatom,mert akkor abban pillanatban olyan körülmények között ő volt a legjobb,csak számára nagyon nagyon kedvezőek voltak a feltételek,azt is meg kell említeni.

1923.
  • Turin
  • 2014.11.08. 15:28
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1920.
  • Turin
  • 2014.11.08. 15:17

errata: feladata=feladta

1924.
  • Turin
  • 2014.11.08. 15:33
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1914.
  • Rafain
  • 2014.11.08. 12:30

Abban amúgy Opisthonak (akivel igen gyakran nem értek egyet), teljesen igaza van, hogy Rafa imád üldöző lenni, megharcolni, visszaszerezni, visszatérni, viszont rettentő kényelmetlenül érzi magát az üldözött, a trónon ülő, a legjobb szerepében.

Márpedig egy sok szempontos GOAT-ságról szóló (figyeled, idoaranyos? Csakazértis :) ) vitában sztem ilyen árnyalt dolgokat is érdemes megvizsgálni, figyelembe venni, hogy ki mennyire bírja elviselni az esélyesség, és a "legjobbság"-gal járó terheket. Sorozatok, No folyamatosság, tornavédések. Ebben Rafa nagyon nem jeleskedik.
Beszédes statisztika, hogy nincs salakpályán kívül torna címvédése!

1925.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.08. 16:03
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1924.
  • Turin
  • 2014.11.08. 15:33

Zárójelben megjegyzem, ezért is tartom Murrayt egy Bedych-Tsonga felett álló, de nem a Fed-Rafa-Novak trióhoz tartozó játékosnak. Ő sohasem volt világelső és ez nem véletlen. Nem ilyen alkat, nincsenek komoly győzelmi sorozatai semelyik borításon amik akár csak 2 évig kitartanának (most az ilyen 2 éves "füves veretlenséggel" hagyjanak békén). A 2012-es USO után dőlt ez el végleg szerintem, ahogy azt lereagálta.

1926.
  • idoaranyos
  • 2014.11.08. 16:04
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1924.
  • Turin
  • 2014.11.08. 15:33

Van még 24 órátok, aztán kezdődik a játék. :)

1927.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.08. 16:07
 
 
   

Mondjon valaki bármilyen komolyabb sorozatot Nadaltól salakon kívül, amely mondjuk éveken át tartott! Csak egyet.
Mert Fednél számtalan ilyen van füvön, többféle hardon, sőt igen, még salakon is! (egymás utáni RG döntők, sorozatos hamburgi győzelmek, folytonos salakos Masters döntők stb.)

1928.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.08. 16:08
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1926.
  • idoaranyos
  • 2014.11.08. 16:04

Ajjaj, akkor sietek. :D

1929.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.08. 16:12
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1917.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.08. 15:08

Ja és igen, a 2010-es játékstílus Feddel szemben már kevésbé volt hatékony (lásd madridi és WTF döntő), de már sokkal alkalmazkodóbb volt a borításokhoz és a mezőnyhöz és ami még fontosabb, kevésbé megterhelő.
Emiatt 2011-ben nem is kellett kihagynia sok mindent. Viszont mégis visszaesett, belekerült Djoko fejébe, ez pedig megint csak bizonyítja, hogy még csak nem is kell feltétlenül a terhelés miatti sérülés Rafának, hanem egyszerűen utálja ha túl sok vesztenivalója van.

1930.
  • Turin
  • 2014.11.08. 17:09
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1924.
  • Turin
  • 2014.11.08. 15:33

errata: No folyamatosság= No1 folyamatosság.

Még Rafain válaszolhat, aztán idoaranyos bezárja az ugrálóvárat. :)

1931.
  • pushalias
  • 2014.11.08. 17:43
 
 
   

Jézus, mi volt itt. :) És az egész tulajdonképpen egy elvakult szurkoló frusztráltságából indult ki. Dullllva.

1932.
  • idoaranyos
  • 2014.11.08. 17:55
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1930.
  • Turin
  • 2014.11.08. 17:09

Nekem csupán annyi jogom van, hogy ne olvasam a kommenteket. De csak nem ezen fogtok pörögni, amikor Nishi és Murray élőbe nyomja.

1933.
  • Turin
  • 2014.11.08. 18:21
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1932.
  • idoaranyos
  • 2014.11.08. 17:55

Nem ezen fogunk. De addig megengeded, ugye? :)

1934.
  • KaiserSoze86
  • 2014.11.08. 22:22
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1915.
  • idoaranyos
  • 2014.11.08. 13:57

' Kapjon ki mindkettő a picsába és talán lenyugodtok :D '

akkor még nem fognak, inkább vonuljon vissza mind2 ! - akkor talán

1935.
  • Rafain
  • 2014.11.09. 11:27
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1924.
  • Turin
  • 2014.11.08. 15:33

1:) Rafa játszik egy évben kb 5 salakos versenyen. Erre az időszakra van kihegyezve, ezt nyomja meg, pláne ahogy idősödik. Régebben simán tudott még teljesíteni Wimbledonban is, manapság már hullán esik be oda ami teljesen természetes az ő esetében. Ha megnézed Federer is azt csinálja már évek óta, hogy a számára előnyösebb tornákra hegyezi a formáját. Évek óta szar az egész salakszezonban, de utána Wimbledonban teljesít. Tavaly Rafa szerencsére korán kiesett Wimbyben, volt elég ideje és nagyon motívűlt volt USA-ban, ennek köszönhető a mesterhármasa. Idén az egyik ilyen prioritás AO megnyerése volt. Plussz a salak. Aztán az év második felében gyakorlatilag nem játszott. Így nem is fog címet védeni. Valamit valamiért. Federer sem áldozza már be Wimbledont egy Garroson való jó szereplésért. KB arra használja a salakszezont, hogy pontokat gyűjtsön és játékban legyen. Meg akarja nyerni a meccseit, de nincs kiélezve 100 %-ra. Nem oda időzít. Rafánál ugyanez van. Erős szezonok után meg pláne gazdálkodnia kell az erejével és általában salakra jut kraft. Így időzítik. A kivétel 2011 lett volna. Érezhetően visszaesett játékban 2010-hez képest, ennek ellenére megvédte volna Wimby-t és USO-t is ha nincs Djokó.

Federer címvédéseiről azért megkérdezném tőled, hogyan is néz ki ez mondjuk 2008-9 óta. Szerintem ő sem védett meg azóta semmit, csak a házi tornáit (Halle, Basel, és egyszer a WTF). Az is elég karcsú. 2003-07 után az lett a nagy különbség, hogy a tornák végén nem a kedvenc madarai jöttek.

Amelyik GS-eket tegnap felsoroltam (RG 2010,12,13,14 USO 2010,11,13 Wimby 2010,11) és szerintem ahol Fed elkerült kvázi 9 GS vereséget Rafától, a 9 alkalomból 7-szer összecsapott Djokóval. Ez mindent elmond. Djokó helyett jöhetett volna Fed. Elgondolkodtató, hogy 28 és fél évesen ő tartja a rekordot Djokóval a legtöbb meccs tekintetében. Ez számomra azt mutatja, hogy Rafa egész pályafutása (mert Djokó előtt mindig Federerrel játszott) minden csak nem légüres tér. Nagyon szerettem volna én is 2003-07-et Rafának, Djokó, Federer mentes pár évet ahol lazán nyer évi 2-3 GS-t és még kihagyásokkal is lazán dupla annyi ranglistapontja van mint a listán őt követő Roddicknak. 4 éven keresztül.

1936.
  • Rafain
  • 2014.11.09. 15:57
 
 
   

Eddig fantasztikus a Mörri-Nishikori meccs. Kb hozzák az eddigi VB-k átlagszínvonalát.

1937.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.09. 16:19
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1936.
  • Rafain
  • 2014.11.09. 15:57

Talán ha nem lenne rommá lassítva a pálya és Nishikori csuklója nem lenne sérült...

1938.
  • Rafain
  • 2014.11.09. 16:29
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1937.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.09. 16:19

Ó, tudom, megvan mindennek az oka. A pálya. Meg az ütők.

Előző években nem ezen a pályán ment a játék? Azért kérdem mert állítólag azok szenzációs színvonalúak voltak. Vagy minden évben tovább lassítják a pályát nem?

1939.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.09. 16:43
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1938.
  • Rafain
  • 2014.11.09. 16:29

Igazad van, elvégre pl.: a Roland Garroson minden meccs, egytől eddig magas színvonalú volt...

1940.
  • Rafain
  • 2014.11.09. 16:47
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1939.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.09. 16:43

Inkább arról beszélj bohóc, hogy most akkor melyikük a sérült. Murray vagy Nishikori?

1941.
  • Rafain
  • 2014.11.09. 16:52
 
 
   

Kikapott a legnagyobb favorit! SZG nem vonul még vissza?

1942.
  • KaiserSoze86
  • 2014.11.09. 16:52
 
 
   

Murray ha vb-t nyer, akkor olyan triplája lesz, olimpia, + Grand Slam, mint senkinek...? - nem tudom, ki írta pár napja, de komolyan gondolta...?

1943.
  • Rafain
  • 2014.11.09. 16:53
 
 
   

Mörrinek innentől kezdve kötelező 2 meccset nyerni, és még akkor is elbukhat köszönhetően annak, hogy szettet sem nyert. Veszélyes játék ez.

1944.
  • Markus
  • 2014.11.09. 16:56
 
 
   

Na ennyit Murray-ről.

1945.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.09. 17:02
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1940.
  • Rafain
  • 2014.11.09. 16:47

Mind a kettőt kezelték. Nishi még edzésen is viselte azt a csuklóján...

1946.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.09. 17:11
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1942.
  • KaiserSoze86
  • 2014.11.09. 16:52

Az aktívak közül igen. Fednek páros olimpiája van, Djokonak semmilyen, Nadalnak vb nincs.

1947.
  • KaiserSoze86
  • 2014.11.09. 17:28
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1946.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.09. 17:11

1 - minden nagyon szép és jó, + stat-okat tudjuk szerintem, kérdésem arra irányult volna, hogy a vb-győzelmet ki gondolta komolyan...?

2 - (és nem szívatva senkit, nem írtam azt, hogy szerintem is nyerhet egyszer majd egy vb-t e skót fiú, - kb. pont az azt követő évben, hogy Nadal itt megvédi a vb-címét...) - vagy ha 15 után más városban lesz már, akkor akárhol...

1948.
  • Rafain
  • 2014.11.09. 18:58
 
 
   

Murray = Tenisz

1949.
  • erisen
  • 2014.11.09. 19:09
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1948.
  • Rafain
  • 2014.11.09. 18:58

Viccelsz? Eddig a "blöffkorszak" és az "aranygeneráció" közti különbségben ő mint aduász szerepelt. Lehet mégsem jelent semmi különbséget pl. Hewittal vagy Safinnal szemben? Mondjuk Safint egy kommentben emlegetni Mörivel is mókás,ezért inkább legyen helyette Ferrero.

1950.
  • Turin
  • 2014.11.09. 19:14
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1949.
  • erisen
  • 2014.11.09. 19:09

Jaja, bírom ezt, Murray éveken át mint félelmetes ellenfél, a blöffkorszaknak véget vető egyik titán szerepelt. Most, hogy a VB-t kell fikázni, természetesen szar, amúgy tényleg aduász, mondhatni joker, bármilyen szitura előrántható, ha érvelni kell pro és kontra.

1951.
  • Turin
  • 2014.11.09. 19:15
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1949.
  • erisen
  • 2014.11.09. 19:09

Safin rosszabb napjain alázná... :)

1952.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.09. 19:25
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1951.
  • Turin
  • 2014.11.09. 19:15

Szerintem Hewitt is. Sőt, akár még azt is lehetne mondani, hogy..... ööö... HA NINCS AZ A SOK SÉRÜLÉSE, AKÁR MÉG...:DDD

1953.
  • Rafain
  • 2014.11.09. 20:06
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1951.
  • Turin
  • 2014.11.09. 19:15

50. helyről nem hiszem.

1954.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.09. 20:09
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1953.
  • Rafain
  • 2014.11.09. 20:06

De no.1-ként igen. Tudod, arról a helyről amit Murray sosem ért el...

1955.
  • Rafafan
  • 2014.11.09. 20:58
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1954.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.09. 20:09

9 hétig volt mindössze No. 1 Safin, akkoriban elég gyakran váltogatták egymást a ranglista élén, csak Hewitt tudott huzamosabb ideig első lenni. Murrnek nehezebb dolga van. Fed, Nadal, Djoko mellett nem egyszerű világelsőnek lenni. Abban a korban Murray-nek is lett volna alsó hangon 100 világelsőként eltöltött hete.

1956.
  • Turin
  • 2014.11.09. 21:11
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1955.
  • Rafafan
  • 2014.11.09. 20:58

100? Ne butáskodj már... soha a büdös életben nem volt konzisztens játékos.

1957.
  • idoaranyos
  • 2014.11.09. 22:26
 
 
   

A Radnóti emléknap irodalmi és komolyzenei eseményei közben is fel-felbuggyant az elmémben a tenisz. Latolgattam magamban, és a következőre jutottam: háromban Nishi (vagy Andy baromi jó), és egy nehéz és egy könnyű szettben Fed.
Na nézzük!

1958.
  • idoaranyos
  • 2014.11.09. 22:37
 
 
   

Hú de drukkolok a harmadik szettnek. Bele se jöttem a tenisznézésbe, ne érjen végett.

1959.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.09. 22:45
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1957.
  • idoaranyos
  • 2014.11.09. 22:26

Majdnem. Fed és Nishi is 2-ben.

1960.
  • idoaranyos
  • 2014.11.09. 22:53
 
 
   

Csak három gémet és a tájt láttam, de erősödik a meggyőződésem, Raonic sokat fejlődött idén. A nagy tenyeres, gyilkos szerva korábban is a rendelkezésére állt, de jobban fogad, ha nem is mozog látványosan gyorsabban, de jobban érzi merre kell mennie, alapvonalról gyilkos. Kezd azzá a nagy ütővé válni, akiket Fedo nem komál. Bördi, DelPo, Söder kategória. Eddig csak egy nagy szervás volt, akit ha eredményben nem is mindig látszott - mert táj és 7-5 volt mondjuk a meccs - de simán vert Fed. (Tudom, láttam, ma 7-0 lett a táj) A következő lépcső, hogy Rafával, Đ-val mit kezd hosszú távon, mert az pl DelPonak megy valahogy, de Bördinek sehogy.

1961.
  • Turin
  • 2014.11.09. 22:56
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1960.
  • idoaranyos
  • 2014.11.09. 22:53

Sztem azért, mert Bördi rettentően sematikusan játszik, plusz Delpo fejben sokkal jobb.

1962.
  • idoaranyos
  • 2014.11.09. 22:57
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1959.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.09. 22:45

Pedig de drukkoltam a harmadik szettnek. 6-5 15-30-nál még teljesen reálisnak is látszott. De túlütötte. Azért látszik, hogy nem olyan egyszerű már Raó.

Nagyon elkönyveltem magamban egy sima lassú rombolónak. Tavaly, tavalyelőtt reménytelennek tűnt, olyan lassú volt, a nagy meccsein mindig a szervavesztést követő leolvadást figyeltem.

1963.
  • idoaranyos
  • 2014.11.09. 22:58
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1959.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.09. 22:45

Mennyire volt jó Nishi?

1964.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.09. 23:06
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1963.
  • idoaranyos
  • 2014.11.09. 22:58

Az első szettben az elején majdnem mint kb. a párizsi elődöntőben (a 2. szettben), Murray brék, Nishi csuklóját is kezelték. De előtte visszabrékelte Andyt, majd a szett végén megint.
A 2.-ban már jobban játszott, 3-0-ra elhúzott, de Andy visszajött 4-4-re, őt is vizsgálta tréner, viszont 5-4-nél hirtelen összeomlott és 6-4, 6-4.

1965.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.09. 23:06
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1963.
  • idoaranyos
  • 2014.11.09. 22:58

Magyarul fokozatosan javult, szerintem.

1966.
  • idoaranyos
  • 2014.11.09. 23:26
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1964.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.09. 23:06

Akkor nem lehetett valami nagy meccs.

Nishi értékelése volt Szabó Gábor felvezetésének egyik olyan eleme, amivel nem értettem egyet.

A fiatalok között Nishit tartom jelenleg a legkomplettebb játékosnak. Marha szívós, rengetegszer vissza tud térni a meccsbe - sérülékeny, de amíg végleg nem sérült le addig végig veszélyes - és nagyon jó a mentalitása. Szabó Gábor kb úgy vette, mintha mozizni jönne Nishi, ebben eléggé nem értünk egyet.

A másik Cilic. jók az adottságai, de kiszámíthatatlan. Ráadásul kisebb sérülés miatt kihagyta Párizst, eleve US óta nem játszott sokat, ráadásul sohasem volt az a kiegyensúlyozott playa. Ezek után elődöntőbe látni, főleg veri is Đ-ot. Merész. Nem azért mert Đ, hanem mert Cilic soha nem játszott itt, kihagyás után jön ide, és a kétszeres címvédővel kezd. Rla tudom legjobban elképzelni, hogy végigmozizza az eseményt. Waw, még ha szenved is, vagy vállalhatatlan formában lesz, akkor se lesznek akaratbeli problémái.

1967.
  • Turin
  • 2014.11.10. 08:59
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1966.
  • idoaranyos
  • 2014.11.09. 23:26

Egyetértek. Nishiben főleg, nem tudom, Gábor hová tette a szemét, de vmennyire a másik csoportot illetően is.

1968.
  • Turin
  • 2014.11.10. 09:02
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1966.
  • idoaranyos
  • 2014.11.09. 23:26

Sztem Murray nem fog továbbjutni, Nishi és Fed dönti el egymás között a csoportelsőséget.

1969.
  • Dobs
  • 2014.11.10. 10:36
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1935.
  • Rafain
  • 2014.11.09. 11:27

Azt értem, hogy "Djoko mentes pár évet" mért szeretnél, de Federer mentes pár év minek Rafának?
Miben akadályozta Federer valaha is Rafát?

1970.
  • hoPEhey
  • 2014.11.10. 11:32
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1966.
  • idoaranyos
  • 2014.11.09. 23:26

Csatlakozom. Cilic-Djokohoz az is hozzátartozik, hogy Cilic galambja Djokonak, 10:0 a mérlegük. Abban jó Cilic, amiben Djoko , csak nem annyira (a nagy szervától eltekintve).
Sztem úgy lehet esélye C-nek, ha ő kezd jobban, és fenn tudja tartani a momentumot.
Az eddigi meccseiken ez sem okozott gondot Djokonak, de a megnyert GS adta önbizalom változtathat ezen.
De simán el tudom képzelni, hogy C. nem nyer több nagy tornát, és a USO egy kifutott eredmény.
Kérjük Rafa ágára az AO-n, mutassa meg, mit tud!

1971.
  • Rafain
  • 2014.11.10. 11:58
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1968.
  • Turin
  • 2014.11.10. 09:02

Szerintem Murray az esetek 90 %-ában saját magát veri meg. Többet tud teniszezni mint Nishikori, a japó játéka szerintem fekszik is neki, mégis lustán kezdett. Valahogy mindig úgy van vele, hogy nem akarja megerőltetni magát az elején, csak langyosan eltollasozgat, az is elég lehet a győzelemhez. Ha meg nem akkor maximum átvált agresszívre meccs közben. Csak az nem olyan egyszerű. Picit talán nagy az arc még mindig és nincs meg a kellő alázat a játékostársai iránt, hogy a meccs elejétől kezdve normálisan teniszezzen. Murray még jelenlegi állapotában is sokkal többet kell, hogy tudjon annál mint amennyit tegnap kiadott magából. Röhögnék ha megnyerné a hátralévő 2 meccsét, és ezzel együtt esne ki azért mert az első meccset 2:0-ra elbukta és szar lesz a szettaránya. Bár gondolom ebből sem vonná le a tanulságot, és legközelebb is ilyen flegmán kezdi majd az első csoportmeccsét. Igazi troll, de ezt már múltkor írtam.

1972.
  • Rafain
  • 2014.11.10. 12:05
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1969.
  • Dobs
  • 2014.11.10. 10:36

Többek között abban, hogy 19 évesen magasan NO1 legyen kb 25 éves koráig megszakítás nélkül. Plussz 2 Wimby, meg egy-két VB cím. Bár lehet, hogy ezzel többet nyert Rafa mert így volt kihez felnőnie, tudta, hogy fejlődnie kell. Ha Roddickékkal kezd igazi vetélytársak nélkül, lehet, hogy ellustult volna. Ugyanis csak a salakeredményeivel is magasan előttük volt a ranglistán, plussz Wimby is korán összejött volna, aztán nem lett volna akkora motíváció és nem fejlődött volna.

1973.
  • Dobs
  • 2014.11.10. 12:37
 
 
   

Ok, a világelsőséget adom.
A két Wimbit is ,de azért itt már fontos megjegyezni, hogy összevetve azzal, amit Fed bukott Rafán, a 2 Wimbi röhejesen kevés.
A VB meg ugye nem fontos :D

Annyi viszont biztos, hogy a tenisz története egész másképp íródott volna.

Rafa nélkül Fed nem is tudom, hány Calendar GS-sel rendelkezne

Rafa Fed nélkül +2 Wimbi, és egy csomó világelsőség.

1974.
  • Rafain
  • 2014.11.10. 14:12
 
 
   

Valahogy éreztem, hogy holnap a Federer-Nishikori lesz 3-kor.

1975.
  • idoaranyos
  • 2014.11.10. 15:29
 
 
   

Ha Waw nagyon siet, 4-re befejezi. Bördi, a nagy büdös semmit leszámítva, mit csinál?

1976.
  • Rafafan
  • 2014.11.10. 15:33
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1975.
  • idoaranyos
  • 2014.11.10. 15:29

Nagyon alacsony a színvonal eddig ezen a tornán, BErdích meg értékelhetetlen.

1977.
  • idoaranyos
  • 2014.11.10. 15:52
 
 
   

Bördie csak a szerváiban bízhat, ha elbukja, fogalmam sincs, hogyan lenne képes lebrékelni Wawot. Egyáltalán nem érzi a pályát.

1978.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.10. 15:57
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1977.
  • idoaranyos
  • 2014.11.10. 15:52

Márpedig elbukta.

1979.
  • idoaranyos
  • 2014.11.10. 15:58
 
 
   

Hú, ebben a fogadógémben Waw nagyon jól játszott. Lehet, eddig is ilyen színvonalon nyomta volna, de Berdie eddig annyira rossz volt, hogy Wawot se lehetett értékelni.

1980.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.10. 16:00
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1979.
  • idoaranyos
  • 2014.11.10. 15:58

Pedig szerintem jó volt eddig is, de nyilván ha ennyire jól alakul az eredmény, fokozatosan javul a vezető játékos színvonala.

1981.
  • idoaranyos
  • 2014.11.10. 16:00
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1978.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.10. 15:57

igen hatalmas az izgalomfaktora a meccsnek. Tomas összesen nem nyert annyi fogadópontot, amiből ki lehet hozni egy bréket. Waw se lehet annyira balfék, hogy innen elbukja.

1982.
  • idoaranyos
  • 2014.11.10. 16:02
 
 
   

"Ha pedig egy Cilic vagy egy Berdych elkezd gátlástalanul játszani a teremben, ott akármi is lehet."

1983.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.10. 16:03
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1981.
  • idoaranyos
  • 2014.11.10. 16:00

Kíváncsi vagyok, mit fog csinálni Djokó ellen. Azt hiszem a szerb bepótolhatja azt az elszalasztott dupla bagelt.:)

1984.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.10. 16:04
 
 
   

Szegény Szabó Gábor, jobban járt volna ha nem írja meg azt a posztot...:)

1985.
  • idoaranyos
  • 2014.11.10. 16:07
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1983.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.10. 16:03

Képtelenség, hogy ennyire szarul játsszon megint.

Waw megkapja az önbizalomfröccsöt.

1986.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.10. 16:10
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1985.
  • idoaranyos
  • 2014.11.10. 16:07

Igen, DC szempontjából ez most jól jön Fednek (és Svájcnak). Cilicet sem lesz lehetetlen megvernie szerintem, fedett ide vagy oda.

1987.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.10. 16:14
 
 
   

Szinte mindenki Berdychet tippelt, erre majdnem dupla bagel LOL

1988.
  • Rafain
  • 2014.11.10. 16:18
 
 
   

Valahogy Bedychet nem tudja az ember sajnálni. Olyan teniszezők verik őt rendszeresen és nyernek GS-t (Cilic,Wawrinka) akiknél évekig jobb volt. A különbség az, hogy az említett játékosok szeretnének előrébb jutni és ezért hajlandóak tenni, míg Berdych évek óta nem cseréli le a (szerintem) szart sem érő edzőjét. Szerintem ez csakis azon múlik, mentálisan ő sem rosszabb képességű játékos mint Cilic vagy Waw, de valahogy beletörődött a sorsába. Amekkora fejlődési szakaszban van egy ideje jövőre azt a célt kell kitűznie nehogy beszedjen egy bringát. Bár már egy ideje idén is azért küzd. Djokó ellen csak a Jóisten mentette meg tőle.

1989.
  • idoaranyos
  • 2014.11.10. 16:20
 
 
   

Hú de jó, hogy vége. 200 pontot kapott érte Waw. Az majdnem egy tornagyőzelem.

Bördi vagy sérült, vagy értékelhetetlen formában van. Előfordul az ilyesmi, Valenciában az első körben 6-3,6-2-re verte Andujar. Pedig az is fedett meg minden. Ez a kellemetlen a WTF szervezésében, egy normális tornán kihullik az a kiemelt, aki nincs formában, itt még játszik két kört. Elképzelhető, hogy a következő, vagy a harmadik meccsére megtalálja a játékát, de addig borzasztó.

1990.
  • idoaranyos
  • 2014.11.10. 16:23
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1987.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.10. 16:14

Nem akarok menőzni, előzetesen én is Tomasra tettem volna, a saját szintjén egészen elfogadható ősz van mögötte, Waw pedig végig szenvedett.

1991.
  • Rafain
  • 2014.11.10. 16:23
 
 
   

Ha Djokó nyer este akkor SZG-nek 4-ből 1 jön be az első körben. Szerintem 4-ből 0 lett volna ha az az egy nem Federer, de a szerelme ellen nem akart fogadni. Innentől viszont borulhat az egész levezetés amit adott. Sőt, konkrétan már borult is.

1992.
  • Rafain
  • 2014.11.10. 16:26
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1990.
  • idoaranyos
  • 2014.11.10. 16:23

Szerintem Wawrinkának hatalmas nagy mázlija van ezzel a meccsel. Amennyire nincsen önbizalma az elmúlt időszakban, ha akárcsak olyan ellenfele lett volna ma aki végig ott van a nyakán, tutira szétizgulta volna és elbukott volna egy megnyert meccset. Így meg kapott egy önbizalomfröccsöt. Én komolyan azért drukkoltam még 6:1,4:1-nél is, hogy Berdych valahogy csináljon egy bréket mert akkor izgalmas lett volna a vége.

1993.
  • idoaranyos
  • 2014.11.10. 16:34
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1992.
  • Rafain
  • 2014.11.10. 16:26

Hogy képzelted Bördi brékjét? Egyetlen pillanatig nem volt esélye a brékre.

1994.
  • Rafain
  • 2014.11.10. 16:47
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1993.
  • idoaranyos
  • 2014.11.10. 16:34

Szerintem meg végig esélyes volt a brékre mert Wawrinka volt az ellenfél :D Így képzeltem azt a bréket.

1995.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2014.11.10. 17:58
 
 
   

Wawrinka a meccs után:
"I try to show him [Federer] that I'm going to be ready for the [Davis Cup] Final."

1996.
  • Pici
  • 2014.11.10. 18:09
 
 
   

És lőn új poszt!

1997.
  • pushalias
  • 2014.11.11. 22:42
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1996.
  • Pici
  • 2014.11.10. 18:09

Link kimaradt. :(

Szólj hozzá Te is! » de először jelentkezz be!

Legutóbbi postok

2017. 01. 26. 13:49

14 évvel ezelőtt

olvass tovább
2016. 06. 27. 11:46

Ki mer ma női győztest...

Körülbelül tavaly Wimbledonig a képlet rettenetese...

olvass tovább
2015. 01. 29. 05:24

Ausztrál Open elődöntő...

olvass tovább
2014. 11. 14. 13:59

Nyerni csak pontosan, ...

olvass tovább
2014. 11. 11. 19:18

Puska kellett volna...

olvass tovább

And the winner is...

+
Nadal
+
Federer
+
Djokovic
+
Söderling
+
Roddick
+
Berdych
+
Murray
+
Ferrer

Tenisz ranglista

Tenisz dühöngő

Dühöngő

olvass tovább

Go Roger!

olvass tovább

Vamos Rafa!

olvass tovább

Ici Novak!

olvass tovább

Come on Andy!

olvass tovább

Google hirdetések