Fuzzy Dunlop

2009. 09. 13. 05:20

US Open: férfi elődöntők

Muszáj az időjárással kezdeni...
Elméletileg szép, napos idő lesz vasárnap Flushing Meadowsban. 25 fok, minimális szél.
Igazi teniszidő.

A lányok már zúznak, holnap pedig Nadal-Del Potro és Federer-Djokovic!

Rafael Nadal - Juan Martin Del Potro
Tavaly Rafa az elődöntőben Andy Murray ellen szenvedett vereséget. Nadal minden évben egy fordulóval tovább jutott New Yorkban, tehát elméletileg látjuk hétfőn a döntőben is. Murray óriási meglepetésre már a legjobb tizenhatban kiesett, így nem jöhetett létre a második számú álom mérkőzés és Potrónak, Cilic ellen kellett biztosítani helyét élete második Slam elődöntőjében. Az elsőt idén, a Garroson játszotta Federer ellen és megszeppentnek éppen nem tűnt.

A torna legjobb meccsén nagyon közel volt a svájci kiveréséhez. (Ha) még 20-25 percet bírja lábbal és nem veszít ritmust a negyedik játszma derekán Federert csak a jószerencse menthette volna meg a szett végjátékában. És ez Nadal legnagyobb esélye holnap is. Hogy a 21. születésnapjára készülő argentin nem bírja végig a ki tudja hány szettet. Mindegy is mennyit, mert Rafa bírni fogja.

Sokáig emlékezetes lesz Monfils arckifejezése a második szett közepén, a százhuszadik húszas labdamenet után, ahogy térdére támaszkodik és elkerekedett szemekkel mered Rafára, aki azt üzente: gyere öreg nyomjuk reggelig, ez az én játékom és pont erre van szükségem. Szerintem másnap elhívta edzeni.

Ugyanakkor Monfils bármennyire is agresszíven próbált fellépni és ütött tiszta erőből, ezt az alapvonal mögött méterekkel állva (ugorva) tette. Három nyert játszmára menő mérkőzésen a biztos halál. Csak az a kérdés, mikor áll be.

Potro nem ezt fogja tenni. Utolsó két kemény pályás mérkőzésükön legyőzte Rafát. Ezt jelenleg kizárólag ő mondhatja el magáról a mezőnyben. Mindkétszer a pályára belépve felszállóágban ütötte le Rafa felpörgetett ütéseit. Az első meccset még Miamiban játszották tavasszal, amikor Rafa még világelső volt. A döntő játszmában már dupla break előnyben volt a spanyol és úgy tűnt Potro ezúttal is kapitulál, mint a legjobbak ellen addig mindig. Aztán minden teher nélkül elkezdett ütni, mint a bolondóra és visszajött a mérkőzésbe. Az igazi meglepetés mégiscsak az volt, ahogy az argentin leszögelte Rafát a rövidítésben. Egy pillanatra sem feladva frissen megszerzett önbizalmát összesen három pontot veszítve.

Néhány hete Montrealban azt láthattuk, hogy egy gyengén játszó Nadalnak csepp esélye sincsen a colos ellen. Potro adogatásait nem lehet jól fogadni. Két méter magasról olyan gyorsan és lehetetlen szögben üti a tisztalapos első szerváit, hogy teljesen mindegy Rafa mennyire jól anticipálja hova érkeznek. Egyszerűen nem lehet odaérni, ha sarokba csapódnak. A második adogatások korántsem ennyire sebezhetetlenek. Így aztán döntő szempont lesz, hogy Potro milyen százalékban üti be első szerváit. Az argentin varázsa abban áll, hogy magasságához képest hihetetlenül iskolázottan üt és mozog a pályán. Rafa nyílván őt is ki tudja mozgatni, mert bármennyire kapar Juan, a spanyolnál lassabban vált irányt. Mint mindenki. A többiek azonban nem tudják derékmagasságból leszorítani Rafa iszonyúan pörgetett ütéseit. Főleg nem fonák oldalról, ami az argentin számára külön élvezet. Egyszerűen nem engedi időt nyerni Rafát. És még valami. Potro többet volt hálón Rafa ellen, mint bármelyik mérkőzésén. És remekelt. Ezen is sok fog múlni. Hogy nekifut-e a hálónak egy Slam-elődöntőben.

Rafa meg nem az a Rafa, akit Cincinattiben láttunk. Hanem a régi. Vagy ki tudja melyik. Lehetetlen megítélni, hol vannak a határai. Mindig van még egy ütése.
Amíg nem kezdődik el a meccs nagyon nehéz megmondani melyikük akarata érvényesül a játékban. És csak ezután jön a kondi és a fej.

Ha Rafa úgy adogat, mint Monfils ellen és saját adogatójátékaiban irányít, akkor előbb-utóbb megtöri Potrót.

Na most már sokkal okosabbak vagyunk.

US Open első elődöntő

+
Nadal
+
Del Potro

Roger Federer - Novak Djokovic
Tavaly ugyanitt Federer négy játszmában ment a döntőbe és másnap zsinórban ötödször húzta be a US Opent.
Ebben a tekintetben nincs kit megelőznie. Itt még nem tartunk persze, de Federer esetében nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy öt éve és 39 mérkőzés óta veretlen New Yorkban. Mindez némi önbizalomra azért okot adhat.

A legjobb az egészben, hogy 2007-ben pont Djokovic verhette volna a döntőben, ha egy pillanatra is elhiszi, hogy képes rá. Három szettben veszített. Ha a játékot nézzük az első kettőt hoznia kellett volna. Az elsőt mindenképpen.

Idén fordult először elő, hogy Djokovic kétszer egymás után legyőzte Federert. Kemény pályán és salakon. Miamiban ellene repült az ütő.
Djokovic az őszi kemény pályás szezonra állt össze. Mindig is ezt szerette igazán. Itt verte először Federert. A Slamek idén nagyon nem jöttek össze neki. De ahogy túltette magát Verdasco ellen a második játszmán és borzasztó játékán az sok mindent elárul. Tavaly ha nem is feltett kézzel lépett pályára, de hamar beletörődött a vereségbe. Ezt ebben az évben is láthattuk tőle jó néhány alkalommal. Valami azt súgja holnap nem lesz ellenfél tapsolós hangulatban.

A két vereség után eltelt időben Federert visszacserélték. Vagy ki tudja. Lehetetlen megítélni, hol vannak a határai. Mindig van még egy húzása.

Ebből kapott ízelítőt Djokovic Cincinattiben. Federer gyakorlatilag félröptéket ütve oktatta a szerbet. A US Open első meccsén úgy tűnt Federer tovább gyakorolja a számára is új harcmodort. Az elmúlt napokban viszont nem láttunk belőle semmit. Lehet, hogy csak eldugta a végére. Szélben egyébként is öngyilkosság.

Ezt a mérkőzést talán könnyebb elképzelni, mint Rafáék küzdelmét. Amennyiben Fed jól adogat és ettől magabiztossá válik, esetleg behúzza az első játszmát, Djokernek nagyon nehéz dolga lesz. Vagy lehetetlen.

Ül mellettem egy tök részeg srác és azt mondja Djokovic fog nyerni, mert nagyon jó a tenyerese (vihar tenyeres) és nagyon jó mentális állapotban van. Federer meg jóllakott. Szerinte Djokovic laza gyerek. De természetesen Federer fog nyerni, mert elég verhetetlennek tűnik. Ok. Nem jegyzetelem tovább. Ennél okosabbat én sem tudok.

US Open második elődöntő

+
Federer
+
Djokovic

Vasárnapra döntőt terveztünk, de azt hiszem nem lesz gond így sem!

Szeretném látni az összes kommentet (166) utolsó 100 hozzászólás

67.
  • Doctorpete
  • 2009.09.13. 19:33
 
 
   

Egyenlőre tényleg abban reménykedhet Nadal, h Potro fizikailag elfogy. kíváncsi leszek, bírja-e végig. és persze, h tud-e újítani nadal. egyenlőre mentálisan erősnek tűnik az argentin.

68.
  • janek100
  • 2009.09.13. 19:34
 
 
   

Biztos van valami gebasz Nadal-al! Nézzétek meg milyen "alacsonyra" dobja a labdát szervánál! Ezt akkor szokták, ha nagyon fúj a szél, vagy ha nem tudnak túlságosan nyújtozkodni a labda útán! Szinte fel sem ugrik a szervánál!

69.
  • longline
  • 2009.09.13. 19:34
 
 
   

Pont ugyanezt akartam írni:)

70.
  • longline
  • 2009.09.13. 19:34
 
 
   
  • A komment válasz erre: 67.
  • Doctorpete
  • 2009.09.13. 19:33

Mármint amit te doktorúr :)

71.
  • zajic
  • 2009.09.13. 19:37
 
 
   

Hat ez 4-1-re nem semmi volt

72.
  • Elessar
  • 2009.09.13. 19:40
 
 
   

Kezd szétesni Nadal adogatása

73.
  • fire06
  • 2009.09.13. 19:47
 
 
   

Hát sztem ha Fed-nek volt Nadal-fóbiája,akkor lassan Nadal-nak lesz Del Potro fóbiája!!!Nagyot játszik Delpo,Nadal meg mintha dekoncentrált lenne,nem játszik jól.Federer-Del Potro döntőt akarok...amúgy az jutott eszembe,hogy sztem nem Murray és nem Nadal lehet,aki megelőzi Fed-et,hanem Del Potro majd egyszer...annak igazán tudnék örülni!!!Hajrá Potro!!!Hajra Roger Federer!!!

74.
  • Doctorpete
  • 2009.09.13. 19:49
 
 
   

na, ez kulcsjáték lehet, ha ebből nem tud Raffa építeni, akkor semmiből.
most először ingott meg argentina

75.
  • zajic
  • 2009.09.13. 19:49
 
 
   

Ez a meg nem szerzett break meg sokba fog Potronak kerulni...

76.
  • Doctorpete
  • 2009.09.13. 19:54
 
 
   
  • A komment válasz erre: 75.
  • zajic
  • 2009.09.13. 19:49

egyenlore ugy tunik nem került...
én is azt hittem, de megfordította. egyben van a srác, nagyon. szinte nem hiszem el, h elofordulhat, h valóban Raffa még nem bírja ezt a "menetelést"?
ami még egyszer mondom nem lenne csoda, már a nyáron arról beszéltünk, h meglepetés lenne ha akár elődöntőig jutna. persze evés közben jön meg az étvágy, csak az a baj, Potro most éhesebb!!

77.
  • troy
  • 2009.09.13. 19:56
 
 
   

Szomorúan kell mondanom, hogy Potro nem fog ma meginogni.
Rafa pedig valahogy hitehagyott. Ezt nagyon rossz látnom.

78.
  • Doctorpete
  • 2009.09.13. 19:58
 
 
   

tudjátok, akár Djoko, akár Fed jut tovább, kezdem őket félteni Del Potrotol...
Hihetetlen egyben van a gyerek, fizikailag, szellemileg.
Nem beszélve arról, ha Nadalt ismét megverné, az mentálisan még jobban felpörgetné!
kíváncsian várom a 3. szettet

79.
  • embargo
  • 2009.09.13. 19:58
 
 
   

del potro-t nyerő nélkül nem lehet megverni. talán még gonzalez ellen is nehezebb dolga lenne potro-nak. oda tud állni az összes ütéséhez, mert lassúak nadal labdái

80.
  • Elessar
  • 2009.09.13. 19:59
 
 
   
  • A komment válasz erre: 73.
  • fire06
  • 2009.09.13. 19:47

Ideje volt már,hogy Rafa is kapjon egy "mumust", ezzel minden teniszrajongó nyert. Unalmas volt azt hallgatni,hogy Roger fél Rafa-tól,blablabla

81.
  • normaluser
  • 2009.09.13. 20:00
 
 
   
  • A komment válasz erre: 78.
  • Doctorpete
  • 2009.09.13. 19:58

Már én is néha a holnapi döntőre gondolok, de még ne fussunk ennyire előre! Nagyon messze van!

82.
  • zajic
  • 2009.09.13. 20:07
 
 
   

Nadalnál soha nem tudja az ember, de inne már nem nagyon látok visszautat. Es rafa valahogy kezdettolfogva ideges , bizonytalan

83.
  • troy
  • 2009.09.13. 20:09
 
 
   

Sokat hibázik, és fejben sincs ott. Ez a meccs Potroé.

84.
  • Doctorpete
  • 2009.09.13. 20:11
 
 
   

komolyan mondom, azt érzem, h Del Potro azzal veri le a pályáról Raffat, amivel o szokta az ellenfeleit. hihetetlen, meg tudja csinéálni egyenlore. kíváncsi vok, breakel-e, ha igen, oda a mérkőzés sztem

85.
  • Turin
  • 2009.09.13. 20:14
 
 
   
  • A komment válasz erre: 84.
  • Doctorpete
  • 2009.09.13. 20:11

Én azt látom, hogy mint egy kirakós minta, olyan gyönyörűen kiegészíti Nadal játéka Delpo-ét. Annyira kapóra jön neki minden, amit csinál, hogy az hihetetlen, mintha direkt a számára kényelmes magasságba-sebességben ütné neki a labdákat.

86.
  • janek100
  • 2009.09.13. 20:15
 
 
   

Remélem Replica nem nézi a meccset! Nem kéne most egyedül hagyni, nem szeretném ha valami hülyeséget tenne magával!:-)

87.
  • janek100
  • 2009.09.13. 20:16
 
 
   

Ez már mészárszék! Sajnálom Rafát!

88.
  • Elessar
  • 2009.09.13. 20:16
 
 
   
  • A komment válasz erre: 84.
  • Doctorpete
  • 2009.09.13. 20:11

ÉN is ezt érzem. Plusz Potro mintha olvasná Rafa játékát,minden pörgetését könnyedén támadja le, fonák oldalról nemhogy tartja a lépést Rafa tenyeresével,de át tudja venni vele az irányítást és leüti Nadalt.

89.
  • troy
  • 2009.09.13. 20:16
 
 
   

Nem illik ilyenkor csúfolóni, elég szörnyű ez, hogy egy ILYEN Rafát kell nézni.
Mert a még nagy küzdelemben kapna ki... de ez....

90.
  • Doctorpete
  • 2009.09.13. 20:17
 
 
   
  • A komment válasz erre: 86.
  • janek100
  • 2009.09.13. 20:15

de igaz ez Viva-ra is...
szegények, egyenlőre nem lehetnek boldogok.
pedig sztem nem rossz teljesítmény, ahoyg Raffa visszatért, plusz Murray-tól is visszavette a 2. helyet

91.
  • titti
  • 2009.09.13. 20:18
 
 
   

Ma innen nem lesz comeback, több, mint valószínű Rafának a 0:3, pedig neki drukkolok, Potro valamiért mindig is ellenszenves volt.

92.
  • normaluser
  • 2009.09.13. 20:18
 
 
   

Delpot tartottam esélyesebbnek, neki is készültem szurkolni, neki is szurkolok! De ha valaki tegnap nekem azt mondta volna, hogy lesz ilyen szituáció, h :
Delpo - Rafa 6:2 ; 6:2 ; 3;0 ... azt biztosan körberöhögöm!

93.
  • fuzzydunlop
  • 2009.09.13. 20:19
 
 
   

olvastátok a bevezetőt? ez nem fóbia. hanem játékstílus kérdése.

94.
  • troy
  • 2009.09.13. 20:20
 
 
   
  • A komment válasz erre: 93.
  • fuzzydunlop
  • 2009.09.13. 20:19

Igen, Rafa véletlenül sem azt csinálja, amit kéne.

95.
  • Szisz
  • 2009.09.13. 20:22
 
 
   

Már elhasználtam egy 100 zsepit:),de hát valahogy sehogy sincs a feje rendben Rafa-nak, mintha valahol máshol járna:(
Elszomorít, hogy így kell látni, de Potro jobban ott van.
Mindenestere jó hallani a közönséget ahogy drukkolnak neki, ettől továbbra is imádom és a kényszerpihenője után nem volt ez annyira rossz, hogy idáig eljutott.
Majd lesz jobb is:):) és visszavette a 2. helyet:)

96.
  • qazsew
  • 2009.09.13. 20:23
 
 
   

Na most indul be Rafa vagy soha! Eddig sima mint az országút. Federer már melegít.

97.
  • dina49
  • 2009.09.13. 20:23
 
 
   

Szerintetek mikor jön Fed? 9 körül?

98.
  • Doctorpete
  • 2009.09.13. 20:25
 
 
   
  • A komment válasz erre: 97.
  • dina49
  • 2009.09.13. 20:23

22.30-kor kezdenek!
addig még van idő, nyugi!

99.
  • Elessar
  • 2009.09.13. 20:25
 
 
   
  • A komment válasz erre: 93.
  • fuzzydunlop
  • 2009.09.13. 20:19

Nem fóbia,de mumus lehet belőle

100.
  • Turin
  • 2009.09.13. 20:25
 
 
   
  • A komment válasz erre: 93.
  • fuzzydunlop
  • 2009.09.13. 20:19

Persze, ez játékstílus! De ebből aztán masszív kis fóbiák tudnak ám kialakulni, Roger erről sokat mesélhetne Nadalnak. :D
Szóval a játékstílus megalapozza, hogy Delpo több meccset nyerjen Rafa ellen, ez pedig még Rafában is lelki gátakat támaszthat később.

101.
  • dina49
  • 2009.09.13. 20:26
 
 
   
  • A komment válasz erre: 98.
  • Doctorpete
  • 2009.09.13. 20:25

De hát, ha hamar végeznek Nadalék, akkor nem kezdik ők is inkább hamarabb? Tudom, hogy annyira van kiírva, de gondolom hosszabb meccsre számítottak!

102.
  • bridget
  • 2009.09.13. 20:27
 
 
   

Nekem sem szimpi Potro,Nadalt imádom.Felkészítettem magam,hogy itt ma Potro nyer,mégis annyira rossz :( .
Habár szerintem szép eredmény Rafatól,hogy sérülés után eddig eljutott,de mekkora lett volna az 1.hely :)...vagy a 2.

103.
  • troy
  • 2009.09.13. 20:28
 
 
   

Na, számomra vége az izgalomnak az idén!
Mindenkinek további jó szurkolást! :)

104.
  • Elessar
  • 2009.09.13. 20:28
 
 
   
  • A komment válasz erre: 103.
  • troy
  • 2009.09.13. 20:28

Még nincs vége!

105.
  • janek100
  • 2009.09.13. 20:29
 
 
   

Remélem az idióta Djokovic family otthon marad! A hideg kiráz tőlük!

106.
  • Doctorpete
  • 2009.09.13. 20:30
 
 
   
  • A komment válasz erre: 101.
  • dina49
  • 2009.09.13. 20:26

attól nem hozzák előrébb.
ilyenkor betartják, az idő is rendben van, esőre nincs kilátás. speciel, ez nekik rosszabb, mert kevesebb az idő a regenerálódásra

107.
  • ludasmehigh
  • 2009.09.13. 20:32
 
 
   

el sem hiszem amit ma potro véghez vitt.nagyon nagy riszpekt megy neki.

108.
  • dina49
  • 2009.09.13. 20:33
 
 
   
  • A komment válasz erre: 106.
  • Doctorpete
  • 2009.09.13. 20:30

Ne már! Bocs, de azt kívánom, ne legyen igazad :-)

109.
  • Szisz
  • 2009.09.13. 20:34
 
 
   
  • A komment válasz erre: 103.
  • troy
  • 2009.09.13. 20:28

Troy, ne viccelj, ne add fel!

110.
  • qazsew
  • 2009.09.13. 20:35
 
 
   

Kegyetlen az argentin, megy minden pontért. Ugytűnik hamar be akarja fejezni, mint Rafa tegnap.

111.
  • Szisz
  • 2009.09.13. 20:35
 
 
   
  • A komment válasz erre: 105.
  • janek100
  • 2009.09.13. 20:29

Mi bajod van velük:):)?

112.
  • normaluser
  • 2009.09.13. 20:35
 
 
   
  • A komment válasz erre: 108.
  • dina49
  • 2009.09.13. 20:33

Én is két dologra gondolok, döntők és alvás! :)

113.
  • bridget
  • 2009.09.13. 20:36
 
 
   

Neee!!! :(

114.
  • Elessar
  • 2009.09.13. 20:37
 
 
   

EMBERTELEN, BRUTÁLIS!! Del Potro valósággal eldózerolta Rafael Nadalt!

115.
  • zajic
  • 2009.09.13. 20:38
 
 
   

Hát ezt nem gondoltam volna. A végén már sajnáltam Nadalt, pedig hát nem a kedvencem.
Na és johet a máik elodonto!

116.
  • longline
  • 2009.09.13. 20:38
 
 
   

Látjátok Del Potro arcát?:) el se hiszi:) imádom. meggyőző. le a kalappal.

117.
  • Doctorpete
  • 2009.09.13. 20:40
 
 
   

Ezt a Del Potrot nem lesz könnyű megverni holnap!
Kíváncsi vagyok, Djokot vagy Fedet hogyan érinti a tény, h Raffa kiesett. bár sztem lelkük mélyén ők is tartanak a feltörekvő argentíntól, aki menetben, hatalmas menetben van... Csak halkan jegyzem meg, Fed meg tudta állítani a feltörekvőket, lásd korábban Murray, vagy Djokovic.

118.
  • Szisz
  • 2009.09.13. 20:41
 
 
   
  • A komment válasz erre: 114.
  • Elessar
  • 2009.09.13. 20:37

Azért ez meg így egy kicsit BRUTÁLIS! Nem gondolod?
Kedvesebben nem lehet?

119.
  • normaluser
  • 2009.09.13. 20:44
 
 
   
  • A komment válasz erre: 116.
  • longline
  • 2009.09.13. 20:38

Nagyszerű ember lehet! Döntőben neki szorítok!

120.
  • Viktor61
  • 2009.09.13. 20:44
 
 
   

Alapvonalról,simán...sajnálom Rafát.Őt szerettem volna a döntőbe!

121.
  • iCreator
  • 2009.09.13. 20:46
 
 
   

Gyerekek, hát sejtettük páran, hogy jó esélye van Potro-nak, de hogy így lemossa Nadal-t az döbbenet. Nem hiszem el, hogy Nadal megint nem volt képes bejutni a döntőbe, hogy Fed elnáspángolhassa. Remélem AO nem volt egyedi eset és még döntőzik párszor kemény pályán, persze főleg Fed ellen. De remélem nem vár addig míg Fed 31 éves lesz és alig bír futni. Pedig hogy készültem (meg a fél világ) egy Fed-Nadal döntőre... Szerintem csúnya mérlege lesz pár éven belül Rafának Potroval szemben. Félő meg van a mumus. Hát nem hittem volna, hogy ma sajnálni fogom Rafát. Potro gyorsan lerendezte, hogy még pihenni is tudjon.

122.
  • Viktor61
  • 2009.09.13. 20:48
 
 
   
  • A komment válasz erre: 117.
  • Doctorpete
  • 2009.09.13. 20:40

Nem volt azért annyira jó,csak játszotta amit Rafa ellen kell!
Meg a kettőjük között lévő különbség,a szervák.Utána már 1:0,4:1 ütött
Potro,mint a gép.

123.
  • longline
  • 2009.09.13. 20:48
 
 
   
  • A komment válasz erre: 119.
  • normaluser
  • 2009.09.13. 20:44

Én még mindig Federernek, de ha ugyanilyen meggyőzően mosná le őt is nem sajnálnám tőle a győzelmet. De az más tészta. Meg ha Djoko lenne ellene az is más lenne:)
Mindenesetre elhiszem, hogy élete élménye volt; egyszerűen minden úgy ment ahogy eltervezte.

124.
  • Elessar
  • 2009.09.13. 20:49
 
 
   
  • A komment válasz erre: 118.
  • Szisz
  • 2009.09.13. 20:41

Jóvanna!:) De még mindig nehezen hiszem el

125.
  • Viktor61
  • 2009.09.13. 20:51
 
 
   

Azért Fednek be kéne még jutni:):)
Reménykedjünk,hogy jó napja lesz:)

126.
  • qazsew
  • 2009.09.13. 20:51
 
 
   

Nem tudom mi van Nadal hasikájával, de ez egy nagyon masszív zakó volt. Az eredménytől eltekintve szép volt az elődöntős szereplés most tőle. Djoko előtt a példa, ausztráliában egyszer már sikerült. Federernek Nadal nélkűl is ez lesz az idei legnagyobb kihívása GS-en.

127.
  • normaluser
  • 2009.09.13. 20:54
 
 
   
  • A komment válasz erre: 123.
  • longline
  • 2009.09.13. 20:48

Nem tudom, igazából tartottam ettől! :))) Mi lesz, ha Potro döntőbe jut és Federer lesz az ellenfele, már szerintem nem tudnék tiszta szívből Federernek szurkolni, de bármi lesz örülni fogok, mert mindkét srác kedvencem! Azért Djokót még ma le kell győzni! ;)

128.
  • Szisz
  • 2009.09.13. 20:55
 
 
   
  • A komment válasz erre: 124.
  • Elessar
  • 2009.09.13. 20:49

Én sem, de vannak itt érzékeny Nadal rajongók, köztük én is:)
A látvány után, nem hiányzik még, hogy ilyen nagy betűs döngöléseket is olvassak:):)
Azért én büszke vagyok rá, hogy idág jutott a hosszúra nyúlt kényszerpihenő után!
Majd jövőre:)

129.
  • Viktor61
  • 2009.09.13. 20:58
 
 
   
  • A komment válasz erre: 128.
  • Szisz
  • 2009.09.13. 20:55

Ne szomorkodj,majd jövőre.(:

130.
  • normaluser
  • 2009.09.13. 20:59
 
 
   
  • A komment válasz erre: 128.
  • Szisz
  • 2009.09.13. 20:55

Le a kalappal Rafa előtt! Azt hiszem egy ilyen eredménnyel még Viva is elégedett lett volna, ha tudjuk előre azon a szomorú napon, amikor Rafa a Wimbi előtt bejelentette, h nem indul!

131.
  • Elessar
  • 2009.09.13. 20:59
 
 
   
  • A komment válasz erre: 128.
  • Szisz
  • 2009.09.13. 20:55

Azt hiszem Nadal nagyon büszke lehet magára,hogy idáig jutott. Ebben most nem volt több, Potro bombaformában van, más kérdés,hogy sztem Rafa a legjobb teniszével se tudott volna ma nyerni,van ilyen. KEménypályán mindig vannak/lesznek ilyen ellenfelei Rafa-nak,akik le tudják őt ütni, ha csúcson vannak. Ebből az elődöntőből ugyan nem sok mindent meríthet Rafa,de bíztató a játéka.

132.
  • baga
  • 2009.09.13. 21:00
 
 
   

Én végig úgy éreztem Rafa mérkőzésein, hogy nem tudott tartósan magas színvonalon játszani,régebben a meccsek alatt végig koncentráltabb volt, azért írtam még a Delpo meccs előtt, hogy hullámzó volt. Szerintem ez most is így volt, egy-egy labdamenetben nagyszerű, aztán hiba.
Most már még valószínűbbnek tartom,- remélem nemm hülyézle érte megint valaki -, hogy a nyári kihagyás nem elsősorban a sérülés miatt volt, hanem inkább mentális okai voltak.

133.
  • montii87
  • 2009.09.13. 21:02
 
 
   

Lehet, hogy befolyásolta a sérülése Nadalt, de nem ennyire abban biztos vagyok. Legnagyobb gond abban volt, hogy míg Delpo kihasználta az esélyeit addig Nadal nem. Még ha Potronak több is volt. Ez miatt érdekes a dolog, és lehet aggasztó Nadalra nézve. Már csak azért sem lehet igazából a betegségre fogni ezt a zakót, mert Gonzo ellen nem igen volt nyoma.

134.
  • Doctorpete
  • 2009.09.13. 21:06
 
 
   
  • A komment válasz erre: 126.
  • qazsew
  • 2009.09.13. 20:51

ezzel nem értek egyet. sztem nagyobb kihívás volt mind az RG utolsó 4 meccse nem az ellenfelek miatt), és pl. wimbi megnyerése, ahol mindenki elvárta a győzelmet, pedig aznap Roddickot nem sokan verték volna meg.
Szerintem már nehez Federnél kihívásról beszélni, mert ha ki fog kapni, mindenki rajkta csámcsog, ha nyer akkor meg természetesen, mert se Murray, se Nadal...
szóval nem érzem úgy, h ma le kell szedni róla a keresztvizet, ha nem nyer.

135.
  • iCreator
  • 2009.09.13. 21:08
 
 
   

Hát nem hiszem, hogy Nadal-nak valaha lesz olyan tenisze, amivel megtudja verni EZT a Potro-t, főleg ha továbbra is így pörgeti fel neki a labdákat, de ha Delpo így folytatja, akkor senkinek sem lesz ehhez tenisze, tán még Fed-nek sem. Amúgy Nadal 78 %-ban ütötte be az elsőket, ami ugye rendkívül jó, de Delpo ellen most ez sem számított. Remélem ez nem az upset-ek napja és Fed hozza, amit hozni kell.

136.
  • zorro
  • 2009.09.13. 21:13
 
 
   

Nadal rossz felfogásban játszott, Del Potro győzelme teljesen megérdemelt.

137.
  • montii87
  • 2009.09.13. 21:14
 
 
   

Azért túlozni nem kell. Lesz olyan még, amikor leveri a jó formában lévő Potrot. Ebben biztos vagyok. Már csak azért is, mert ma fejben rossz volt Nadal. És ebben könnyen tud javulni rengeteget.

138.
  • iCreator
  • 2009.09.13. 21:15
 
 
   

Kihívás? Se Murray, se Nadal? Hát enyhén szólva jobban járt volna Fed Nadallal, mint egy ilyen Potro-val. Aki így elsöpör egy Nadal-t, azzal nem kéne kezdeni szerintem. Persze Fed-nek meg van a játéka Potro ellen, de ez azért már nem AO-es Potro. Amúgy egyre aggasztóbban hangzik egy esetleges Djoko-Potro döntő.

139.
  • Szisz
  • 2009.09.13. 21:17
 
 
   
  • A komment válasz erre: 129.
  • Viktor61
  • 2009.09.13. 20:58

Viktor61, normaluser, Elessar köszönöm az együttérzést:)
Mindenesetre várjuk a következő elődöntöt!
Én szeretem Djokovicot is és Federert is kedvelem, úgyhogy ott jöjjön aminek jönnie kell, bár valahogy azt gondolom, hogy Djokovic nem fog nyerni.
Federer folyamatosan kiegyensúlyozottan játszik az utóbbi időben:)
Djokovic meg olyan mint a hullámvasút:)

140.
  • Doctorpete
  • 2009.09.13. 21:18
 
 
   
  • A komment válasz erre: 138.
  • iCreator
  • 2009.09.13. 21:15

miért is?
sztem simán benne van a paklibann.
jön az őrségváltás :_)

141.
  • Viktor61
  • 2009.09.13. 21:20
 
 
   

A magyar srác US.Open győztes!

142.
  • troy
  • 2009.09.13. 21:20
 
 
   

Grat Potrónak! Klasszisokkal jobb volt, saját fegyverével győzte le Rafát, aki nem erre számított, lehet, hogy ez zavarta meg????

Rafának még nagyobb respect, hogy eddig eljutott!

korábban írtam vhol, hogy nehéz most neki, mert változtatni
kell a stílusán, és ez a köztes "állapot" eddig volt elég.

Vamos Rafa, hajrá Fed, Djoko!


143.
  • Viktor61
  • 2009.09.13. 21:22
 
 
   

Rafa még megfogja verni egy párszor Porót..
Mindenkit meg lehet verni:)

144.
  • ihsv
  • 2009.09.13. 21:22
 
 
   
  • A komment válasz erre: 138.
  • iCreator
  • 2009.09.13. 21:15

Pedig én látok rá esélyt, hogy Potro - Djoko döntő lesz. :-)

145.
  • iCreator
  • 2009.09.13. 21:23
 
 
   
  • A komment válasz erre: 140.
  • Doctorpete
  • 2009.09.13. 21:18

Mármint mit miért? Amúgy pont arra céloztam, hogy túlságosan is benne van a pakliban, hogy Djoko nyerhet. Főleg, ha Djoko ma épp a hullámvasút tetején száguld. Tehát az aggasztó, hogy összejöhet ma a dupla upset. Mindenesetre a tippem az Federer in 4.

146.
  • Szisz
  • 2009.09.13. 21:23
 
 
   
  • A komment válasz erre: 141.
  • Viktor61
  • 2009.09.13. 21:20

Gratulálunk a magyar fiúnak!
Legalább valami jó hír (legalábbis nekem):)

147.
  • fuzzydunlop
  • 2009.09.13. 21:23
 
 
   
148.
  • ihsv
  • 2009.09.13. 21:25
 
 
   
  • A komment válasz erre: 136.
  • zorro
  • 2009.09.13. 21:13

Rossz felfogásban játszott Nadal? Ezt ugye csak viccből mondtad?
A játék minden elemében jobb volt Potro. Ugyan milyen felfogással kellett volna Nadalnak küzdenie?

149.
  • Viktor61
  • 2009.09.13. 21:26
 
 
   
  • A komment válasz erre: 135.
  • iCreator
  • 2009.09.13. 21:08

Azért,mert kifogott egy profi napot attól még verhető..sőt!
Ez a manus már nem fog gyorsulni:)
Éa képzeljétek el ha rendes,erős szervát kap!

150.
  • Doctorpete
  • 2009.09.13. 21:26
 
 
   

engem is aggaszt, h Djoko ma nyerhet, pedig általában a Federer-Djokovic találkozókon biztosabb voltam a Fed győzelmekben. előtte 22.10-től fed interjú az eurosporton, nézzétek.

151.
  • Szisz
  • 2009.09.13. 21:27
 
 
   
  • A komment válasz erre: 143.
  • Viktor61
  • 2009.09.13. 21:22

Csak akkor ha minden formában rendben lesz, értem ezalatt fizikálisan (rá jár a rúd rendesen) és mentálisan is!
Meg lehet találni mindenki ellenszerét, ahogy Del Potro sajnos most megtaláélta Rafa-ét, ez még a visszájára is fordulhat:)
Tudod a REMÉNYHAL :):)

152.
  • iCreator
  • 2009.09.13. 21:27
 
 
   
  • A komment válasz erre: 142.
  • troy
  • 2009.09.13. 21:20

Erre a stílusváltásra reagálva, nem tudom elképzelni, hogy Rafa érdemben változtasson egy már igen berögződött, egyedi stíluson, mely a rendívüli gyorsaságára épül. Ezen az uso-en is rengetegett futott. El nem tudom képzelni, hogy ezt 2-3 évnél tovább bírja a térde probléma nélkül.

153.
  • troy
  • 2009.09.13. 21:32
 
 
   

Pedig változtatnia KELL neki.

154.
  • troy
  • 2009.09.13. 21:33
 
 
   
  • A komment válasz erre: 152.
  • iCreator
  • 2009.09.13. 21:27

Én kinézem belőle, hogy fog!

155.
  • troy
  • 2009.09.13. 21:36
 
 
   

Rafa ma a kezére adogatta a labdát!!! és a hibák is érthetetlenek voltak, bár valószínű, hogy Potro volt ennyire koncentrált. Ebben eddig Rafa verhetetlen volt, itt a kihívás neki!

156.
  • zorro
  • 2009.09.13. 21:36
 
 
   

Ezen továbblépve ezért nem értek egyet azokkal a véleményekkel, hogy a mai teniszben támadó játékkal, azaz akár szerva-röptével nem lenne esély Nadal játéka ellen, mert egyszerűen elütbe mindenki mellett. Megnéztem volna egy élete formájában játszó Pete Sampras ellen, hatból hányszor nyert volna ellene. Federer is ezzel a felfogással a múltban sokkal többször legyőzhette volna. Sőt, mint az első elődöntő is bizonyította, Nadalt más stílusban is felül lehet múlni játékban, fejben és taktikailag is.

157.
  • titti
  • 2009.09.13. 21:37
 
 
   
  • A komment válasz erre: 141.
  • Viktor61
  • 2009.09.13. 21:20

Reméljük, hogy erről is lesz külön szpot, számunkra bír akkora értékkel, mint hogy Nadalt elverték.

158.
  • titti
  • 2009.09.13. 21:42
 
 
   

Nyilván jópofa dolog stílusokat, egyéni formákat, meg különböző érában ütögető klasszisokat szóban összemérni, a valóság azonban napról napra is változhat. Del Potrónak még először - mi több, életében először - le kéne tudni győzni Rogert, aztán meg még sok jó és számára eredményes meccset nyerni ahhoz, hogy itt világelsőségről meg őrségváltásról lelkendezhessen bárki is. Az tény, hogy nem jár rossz úton, de azért várjuk meg, amíg el is ér ezekig a karrierállomásokig.

159.
  • zorro
  • 2009.09.13. 21:56
 
 
   

Fed ellen pár éve se Safin se Hewitt nem tudott tartósan ilyen hatékonyan játszani, pedig igazán hiányoztak neki az ilyen képességű ellenfelek.

160.
  • ihsv
  • 2009.09.13. 22:05
 
 
   
  • A komment válasz erre: 156.
  • zorro
  • 2009.09.13. 21:36

Képzelegjünk! Ha Pete megverte volna Nadalt, az biztos, hogy nem azért lett volna, mert szerva-röptét játszott volna. A mai teniszben a klasszikus értelemben vett szerva-röpte játék egyenlő az öngyilkossággal. Nem véletlen, hogy nem is nagyon űzik. Ennek számos oka van. Ehhez nem kell sok hozzáértés, hogy ennek az okát az ember fia és lánya tudja.

161.
  • zorro
  • 2009.09.13. 22:15
 
 
   

Csak azért egyenlő az ilyen játék az öngyilkossággal, mert az egész mezőnyben nincsenek ilyen képességű játékosok. Mindenki az egyszerübb, egysíkubb alapvonalteniszt tanulja meg, és ebben eddig Nadal volt a legjobb.

162.
  • ihsv
  • 2009.09.13. 22:37
 
 
   
  • A komment válasz erre: 161.
  • zorro
  • 2009.09.13. 22:15

Zorro! Ezt te sem gondolod komolyan. Napjaink játékosai sokkal inkább komplexebb játékosok, mint a korábbi évek teniszezői. Sokkal gyorsabb a játék. Egyszerűen fizikailag nem tudnak felérni a hálóhoz. Nincs rá idejük, hogy felérjenek. Gondolj bele, hogy ha csak egy kicsivel rosszabb előkészítőt ütnek, azaz nem a vonal mellé v. a vonalra helyezik és ráadásul nem jó sebességgel, esetleg nem jó mélységben (itt centikről beszélek) akkor úgy ütnek el mellettük, hogy sokszor még belekapni sincs idejük. Korunk játékosainak lábmunkája fényévekkel jobb, mint a korábbi évek játékosainak. A pályán mélységben mozogni mindig is sokkal rosszabb, lassúbb volt, mint oldalirányban. Jó néhány évvel ezelőtt gondolkodtak azon, hogy nagyobb labdával fognak játszani, mert annyira felgyorsultak a szervák, hogy már-már azok fogadhatatlanok. A labda nem lett nagyobb, de az anyagával azért tartósan variálnak, hogy ne tudjanak akkorát adogatni velük. Nem tartod érdekesnek, hogy azelőtt (nem a szerva-röpte korszak alatt) nem volt ritka a 220-240 közötti szerva. Ma ugyan ezen érték 200-220 km/óra, annak ellenére, hogy az ütők meg egyre inkább (kis túlzással) űrtechnológiával készülnek. Összességében nézve azért a szervák sokkal gyorsabbak mint a szerva-röpte korszakban. Már ne haragudj, de miről beszélsz?!

163.
  • ihsv
  • 2009.09.13. 22:41
 
 
   
  • A komment válasz erre: 162.
  • ihsv
  • 2009.09.13. 22:37

Ja és azt azért tudjuk, hogy általában egy gyorsabban megütött labda gyorsabban is jön vissza.

164.
  • ihsv
  • 2009.09.13. 22:41
 
 
   

Persze, ha visszamegy. :D

165.
  • zorro
  • 2009.09.13. 22:48
 
 
   

Nem elsőorban a szerva sebessége számít. Viszont ma nem látok olyan játéksokat, akik a , vonal mellé helyezett röptéket megtanulnák, és tudnák, pedig ezek manapság is ugyanolyan hatékonyak lennének, mint régebben.Federer egy keményebb első szervával, és első éles röptével többször lett volna hatákony Nadal ellen. Toni Roche volt edzője egyszer ezt javasolta is neki, hogy támadóbbá kéne tennie a teniszét.

166.
  • mizu
  • 2009.09.13. 23:26
 
 
   

Napi tipp: Del Potro veri Djokovicsot a döntőben:)

Szólj hozzá Te is! » de először jelentkezz be!

Legutóbbi postok

2017. 01. 26. 13:49

14 évvel ezelőtt

olvass tovább
2016. 06. 27. 11:46

Ki mer ma női győztest...

Körülbelül tavaly Wimbledonig a képlet rettenetese...

olvass tovább
2015. 01. 29. 05:24

Ausztrál Open elődöntő...

olvass tovább
2014. 11. 14. 13:59

Nyerni csak pontosan, ...

olvass tovább
2014. 11. 11. 19:18

Puska kellett volna...

olvass tovább

And the winner is...

+
Nadal
+
Federer
+
Djokovic
+
Söderling
+
Roddick
+
Berdych
+
Murray
+
Ferrer

Tenisz ranglista

Tenisz dühöngő

Dühöngő

olvass tovább

Go Roger!

olvass tovább

Vamos Rafa!

olvass tovább

Ici Novak!

olvass tovább

Come on Andy!

olvass tovább

Google hirdetések