Fuzzy Dunlop

2009. 09. 05. 20:37

Nyögvenyelős Federer-győzelem

Benne volt a pakliban, hogy a tizenegy órás kezdés betesz a jó játéknak. Betett.
Sem Federer, sem Hewitt nem volt a toppon.
Ha Hewitt hozza idei átlagát az első megnyert játszma után még egyet biztosan behúz.
És az már döntő szettet jelent.

 -

Federer jól kezdett, úgy tűnt nem zavarja a korai kezdés. Aztán 4:2-es vezetésnél saját adogatójátékát 40:0-ről bukta és zsinórban négy játékot veszítve a nyitó játszmát is.

A mérkőzés ezen szakaszában a világelső tenyeressel egyáltalán nem találta el a pályát, fonákkal nagy ritkán és kizárólag második adogatásokkal operált. Hewitt azonban nem élt a lehetőséggel ezúttal sem. Már a negyedik szett elején 13 break labdáig jutott, de az első játszma villanása után többet nem tudta elvenni a világelső adogátását. Csak a legvégén, amikor már elment a vonat. Benne van ebben persze Fed keze, szervája is. A svájci miután konstatálta, hogy hiába próbálja, nem tudja gyorsítani a játékot visszavett a ritmusból. Hewitt bután vele ment. Ahelyett, hogy átvette volna a játék irányítását vagy legalább közbeütött volna és egy-egy hálóra lépéssel döntési kényszerbe hozta volna a rosszul mozgó svájcit, maradt hátul és várta, hogy Federer hibázzon. Aztán ő hibázott. A második játszmában és a harmadikban is. Az pedig világos volt, hogy ha Federer átveszi a vezetést és megnyugodva teniszezik nem lesz több esélye.

 -

Federernek megvan a szokásos nehéz mérkőzése az első hétre.
A kommentár túlzó volt, mert annyira azért nem játszott rosszul a világelső.
Több hiba, mint nyerő (59/51), de a hibákból vagy 20-at már az első játszmában megütött.
Az viszont bizonyos, hogy ennél csak jobban fog játszani a tornán.
És bármi történjék a továbbiakban most már biztos: a US Open után is világelső marad.

Roger Federer - Llewton Hewitt 4:6, 6:3, 7:5, 6:4

 -

45 hozzászólás

2.
  • Sasha
  • 2009.09.05. 20:56
 
 
   

Az előző cikkes hozzászólásokat folytatva...

Fuzzy: szerintem Sz.G. minősítése talán abból is fakad (egyébként én is nagyon rossznak éreztem), hogy az utóbbi hónapok teniszéhez képest a mai nap ezzel a maga 59 hibájával nagyon kilóg a sorból...

3.
  • fuzzydunlop
  • 2009.09.05. 21:02
 
 
   

Jogos javítottam. Felcseréltem a két sort. A lényegen nem változtat. Nem volt akkora dráma. Az első játszma után többet nem veszített adogatójátékot csak a legvégén, amikor már mindegy volt. Pontsoan így játszik mindig korán. (Berdych, Andeev stb). és nyer.

4.
  • dina49
  • 2009.09.05. 21:08
 
 
   

Nahát a hátam közepére se kívántam ezt a játékot, amit Federer nyújtott! Húú, de pocsék volt! Remélem, ahogy fogynak a versenyzők, már csak esti program lesz!

5.
  • Replica
  • 2009.09.05. 22:48
 
 
   

Na, akkor most márcsak DELPO-nak kell szettet buknia.:)

6.
  • Doctorpete
  • 2009.09.05. 23:03
 
 
   

Én úgy láttam, h Fed az első szettet elmafláskodta, a 4-2 40-0 után elbukott játéka kihozta belőle a Tsonga effektust! bár bennem is volt végig egy olyan érzés, amit a riporter is mondott, h mintha nem bánta volna, h így alakult, próbálgatta mi fér bele, mi nem!
a lényeg, h 30 perccel meghosszabította ezzel a napját, de a továbbjutása nem forgott veszélyben. most majd jöhet Robredo, vagy Blake.

7.
  • normaluser
  • 2009.09.05. 23:16
 
 
   
  • A komment válasz erre: 5.
  • Replica
  • 2009.09.05. 22:48

Roddick meg Tsonga se vesztett még szettet nem?

8.
  • normaluser
  • 2009.09.05. 23:21
 
 
   

Vagy Davydenko ráadásul ő már 4-ik körben van.

9.
  • qazsew
  • 2009.09.05. 23:54
 
 
   

Nem tudom, de van egy olyan érzésem mintha rendszeresen elfogódnátok Federer irányába. Jó, hogy ötszörös címvédő meg minden, de azért ma bajba volt jónéhányszor. Nekem az már sok ha hagyja magát lebreakelni és ma úgy kezdte mint Tsonga ellen a múltkor a végit. S az se érv számomra, hogy a végén már mindegy volt mert a teniszben eccerüen soha nem mindegy amig tart a meccs, és ezt Roger tudhatja a legjobban. Nyert de rezgett a léc, éppen annyira amennyire egy toptízes ellen le is eshet legközelebb. Remélem ennek tudatában lesz a továbbiakban. De gratula Hewittnak mert kelett hozzá a lelkes játéka is.

10.
  • Replica
  • 2009.09.06. 00:25
 
 
   
  • A komment válasz erre: 7.
  • normaluser
  • 2009.09.05. 23:16

Őket nem sorolom a torna igazi esélyesei közé. Véleményem szerint, a torna győztese a Nadal, Federer, Murray, Djokovic és Potro ötös közül kerül ki.

11.
  • Replica
  • 2009.09.06. 00:28
 
 
   
  • A komment válasz erre: 9.
  • qazsew
  • 2009.09.05. 23:54

Na igen, a Federeresek közül is vannak ilyen gyöngyszemek, hogy hagyta magát lebrékelni stb... mert így akarta, meg felmérte a helyzetet. Ez csak magyarázkodás.

12.
  • normaluser
  • 2009.09.06. 01:00
 
 
   
  • A komment válasz erre: 11.
  • Replica
  • 2009.09.06. 00:28

Ja, az első 8-ból az első négy (már 5) vesztett szettet és a maradék nem, gondoltam ez érdekes :)
Más:
Kivételesen ma nem voltunk ennyire szélsőséges Federer szurkolók! Egy titkos találkozón összejött a heyhós Federer banda és megbeszéltünk, hogy ma kihagyjuk a hagyta magát lebrékelni részt...! de látod Replica! Nem mondjuk és már hiányzik! Tudtam én hogy így lesz! :)

14.
  • matroid
  • 2009.09.06. 08:27
 
 
   

szerintem se lehet egy kezlegyintessel elintezni federer eddigi szerepleset. nagyon sokat hibazik, csak szoros meccseken tud nyerni. de azert en hozzatennem, hogy a hewitt meccs elott nekem nagyon rossz erzeseim voltak, feltettem ettol a meccstol fedet, es nem volt alaptalan. hewitt elso ket meccsen nagyon jo volt, es ugy altalaban az utobbi idoben szepen szorgoskodott a palyan.
ugyancsak aggasztanak federernek "filmszakadasai" (tsona utolso, hewitt elso szett).

mas.
tegnap lattam soderlinget, es ott se lesz konnyu dolga fednek. remelem a tortenelem nem ismetlki magat, es a 8 kozott nem lesz soderling oriasolo! nagyon jok a tenyeresei tovabbra is.
haast meg nagyon sajnalom, egyre jobban tetszik a jateka.
de amit tenyleg nagyon sajnalok - az roddick kiesese. hianyozni fog a nyolcbol.

15.
  • matroid
  • 2009.09.06. 08:51
 
 
   

meg nehany dolog fedrol meg a tobbiekrol.
1. fed nem panaszkodott a 11-re, azt mondta, hogy 11-kor szoktak edzeni, mert ez a legjobb idopont erre, meg egyebkent is a rajta jo volt. O inkabb a szelre panaszkodott, ami nagyon zavarta.
2. akarhogy jatszott is, forditott hewitt ellen. ez nem lebecsulendo teljesitmeny! egyre inkabb ugy tunik, hogy az idei us openen menetelese inkabba az RG menetelesre fog hasonlitani, nem a wimbledonira. egyebkent tavaly csak egyszer jatszott igazan jol - a dontoben.
3. murray. neztem murray mecscet, es nekem osszessegeben nem tunt tul fittnek. tavaly jobb formaban volt.
4. nadal nagyon jo - en azt mondom, ha eljut a dontoig megnyeri. monfils-tsona-potro sorozatot tippelem. szoval egy ilyen sorozatot csak ugy tudna vegigvinni, ha tavalyi formaban fog jatszani. de a tippem az, hogy ez meg sok neki.

16.
  • Atex7Rafaforever
  • 2009.09.06. 09:58
 
 
   

hello mindenki,ez nagyon gyenge volt Fed-tol azert orulok h nem esett ki mert igy legalabb Rafa legyalazhatja a tronrol a dontoben,viszont a Djokovic Witten meccs szezacios volt

17.
  • janek100
  • 2009.09.06. 10:06
 
 
   

Nem kell csodálkozni ezen a teljesítményen! Az utóbbi 13 mérkőzést Roger nyerte és az már hír volt, ha néha-néha elment egy szett Hewitt javára! Szerintem Federer nem tud annyira szarul játszani, hogy Hewitt nyerjen! Nem tudott felpörögni Federer, mert tudta, hogy akármilyen balfasz is lesz Hewitt nem fogja tudni kihasználni az adandó lehetőségeket! Aki teniszezik az tudja, hogy miről beszélek! Van olyan ellenfél aki hiába vezet 5:3-ra, akkor is tudod, hogy 7:5-re Te fogsz nyerni! A Tegnapi meccsel szerintem Federer is így lehetett!

21.
  • qazsew
  • 2009.09.06. 10:27
 
 
   

Nem tudom érdekel-e valakit két Federer meg Rafa bejegyzés között, hogy mi folyik a lányoknál ? Mindenesetre rég nem volt ilyen Grand Slamen, hogy a második hétre ilyen kevés nagy név maradjon. A felső ágon Kuznyecova nehezen tudná elkerülni a döntőt már, bár kitudja egy ilyen nap után. Öt egyébként sehol senki meg se emlitette még az esélyekkel kapcsolatban, pedig GS gyöztes és nem is olyan régóta már nem is egyszeres. Alul pedig Clijsters tartja fönn az izgalmakat akinek szintén van 1 GS-e, és azt éppen itt nyerte, Venust is verve közben. Mindenesetre Serenának egy vagy legfennebb két nagyobb ellenfél legyőzésével meglehet az idei cím is.

22.
  • Doctorpete
  • 2009.09.06. 10:29
 
 
   

Viva, azért gondolok én is taktikázásra most, mert annyira összezuhant megint pillanatok alatt, h muszáj ezt hinnem,mert mással nem tudom magyarázni.
Matroiddal és veled is egyetértve, az nagyon fontos, h biztos magában, illetve h nyögvebnyelős játék ide vagy oda, 5 szettben akkor is ő hozza a meccset. iyen felfogással át lehet vészelni bármit, amíg nem jön a koppanás.

Nadal.
Egyenlőre nem lehet megítélni, h tényleg jó, vagy az ellenfelei gyengébbek. én személy szerint nem hiszem, h képes lenne US-t nyerni, ha igen, akkor mindenkit jól átvert cinciben....

Roddick.
úgy látszik végetért a fellángolás, vélhetően azoknak lesz igaza, akik szerintWimbledonban jatszott élete formájában.

23.
  • janek100
  • 2009.09.06. 10:30
 
 
   

Ez így van! A tegnapi meccs pedig Hewitt fejében dőlt el már a meccs előtt! Ha mondjuk vesszük a tegnapi Federer játékot és adunk hozzá egy másik nevet és másik arcot, akkor Hewitt úgy elpicsázta volna, hogy öröm lett volna nézni! Szerintem ezt a hozzászólást az esetleges Söderling elleni mérkőzés után is nyugodt szívvel beírhatnám!

24.
  • fuzzydunlop
  • 2009.09.06. 10:32
 
 
   
  • A komment válasz erre: 21.
  • qazsew
  • 2009.09.06. 10:27

írom. a cikk címe pedig: nyögvenyelős Federer-győzelem. ez mindent elmond sztem elfogultság nélkül.

25.
  • Doctorpete
  • 2009.09.06. 10:58
 
 
   

Mi történt zekattyval? Egy Federeres bejegyzésnél sem látom mostanában.

26.
  • qazsew
  • 2009.09.06. 11:19
 
 
   
  • A komment válasz erre: 24.
  • fuzzydunlop
  • 2009.09.06. 10:32

Hát nem is a címmel voltak ilyen érzéseim. Ha a cikkre gondolsz akkor konkrétan a felütés is kicsit magyarázkodó nekem, hogy az idöpont miatt volt ilyen a meccs. Közben pedig ecsetelve van, hogy Federer kicsit esetlen, de Hewitt nagyon. A végén pedig minden mondat optimista. Ez alapján éreztem elfogultságot csupáncsak. No meg néhány hozzászólótól, ezért használtam többesszámot. Nem mellesleg, drukkolok Rogernek, ezért nem nyugtatott meg amit tegnap láttam tőle és amit írtál.

27.
  • Viktor61
  • 2009.09.06. 11:22
 
 
   
  • A komment válasz erre: 16.
  • Atex7Rafaforever
  • 2009.09.06. 09:58

Ez itt nem divat ,már mint a legyalázás...se az oldalon
se a teniszben!!

28.
  • Viktor61
  • 2009.09.06. 11:39
 
 
   

Maradj már, Almagrót megeszi uzsira(ebéd után lesz),nem egy szint.
Ugyanaz,mint Fednek Hevitt..

29.
  • janek100
  • 2009.09.06. 11:40
 
 
   
  • A komment válasz erre: 27.
  • Viktor61
  • 2009.09.06. 11:22

Igazad van! Az ilyen hozzászólás csak veszekedéshez fog vezetni! A Federer fanok már táraznak!:-)

30.
  • Viktor61
  • 2009.09.06. 11:40
 
 
   

Off.:
Néhányan odavannak a Djoker meccsért,pedig ő is elég
gyenge volt..

31.
  • Viktor61
  • 2009.09.06. 11:51
 
 
   

Fed-Robredo 8:0
Fed-Soderling 11:0
Fed:Davigyenko 12:0
Sreintetek kit vár 8 közé Fed,(kivéve Robredot:)?
Bár Gonzaleznek volt egy mondása...:)

33.
  • Replica
  • 2009.09.06. 12:15
 
 
   
  • A komment válasz erre: 31.
  • Viktor61
  • 2009.09.06. 11:51

Fed étlapja...bemegy, megvacsizik és megy aludni.:)

34.
  • Viktor61
  • 2009.09.06. 12:29
 
 
   
  • A komment válasz erre: 33.
  • Replica
  • 2009.09.06. 12:15

Ja:)
Rafaé is jó: Almagró 3:0,Monfils 3:1,Tsonga 3:1,Gonzo 6:3..:)

35.
  • Doctorpete
  • 2009.09.06. 13:09
 
 
   

Ok Viva, vigyázok! :-)
de nyugodj meg, azt hiszem én nem "ugattalak" le anno a felvetéseddel...
mikor játszik ma Raffa? hány körül? 17-18.00?

38.
  • Doctorpete
  • 2009.09.06. 13:25
 
 
   

Viva, sztem a mai meccset még biztos simán hozza, a nehézségek igazán a következő ellenfelekben lehetnek. szerintem az elődöntőig jut, kivéve, ha addig Murray-t nem verik ki az útjából.

39.
  • montii87
  • 2009.09.06. 13:33
 
 
   

Egy biztos, hogy Monfils után okosabbak leszünk. Remélem összejön a Fed-Nadal meccs.

40.
  • Doctorpete
  • 2009.09.06. 13:35
 
 
   
  • A komment válasz erre: 39.
  • montii87
  • 2009.09.06. 13:33

valamiért azt érzem, amellett ha Hewitt meccstől is tartottam, h Fed-Nadal meccsen NAdal nyerne újra, ezzel Fed újra romokban heverne, Raffa meg újra az egekbe emelkedhetne. Komolyan, ahogy Cinciben még biztos voltam Fed esetlefges Nadal elleni sikerében, most már nem vagyok.

42.
  • Doctorpete
  • 2009.09.06. 13:56
 
 
   

Igen.
még hozzá azért, mert annyira mondta Federer -meg minden szakíró- hogy most már minden fóbia, teher lekerült róla, annyira a saját játékát játszhatná, és annyira csodaszámba menne, ha Nadal most nyerne, h pont ezek miatt érzem azt, h Fed beszarna, és vmi ilyesmit érezne végig, h: "te jó isten mekkora éges, ha most se verem meg"... na és itt már annyi is, el is ment a mérkőzés!

44.
  • qazsew
  • 2009.09.06. 14:12
 
 
   

Vagy fordítva és Nadal szarik oda a lehetöségtől mint Wimbledonban az első két döntőjében(elnézést a kifejezésért). Mellesleg Nadal is csak Federertöl kapott ki döntőben GS-en eddig. Mikor kapjon ki ha nem most pl. Djokótól. Az ötszörös bajnoknak meg Murrey jelenthetné a nemkivánt premiert. Papirforma szerint egyébként ez a visszavágó következhet. Azt mondom csak, hogy Nadal és Federer rég nem voltak ennyire esélytelenek egymás társaságára.

47.
  • Doctorpete
  • 2009.09.06. 15:05
 
 
   

Szerintem ez az egész, h Fedet csak Nadal verte meg GS döntőben túl van misztifikálva. meg egyébként fordítva is igaz ez a megállapítás, szóval ezen nem lehet egyenlőre változtatni, legalább is jhövő vasárnapig nem.
Viva valószínűleg nem ért velem egyet, de sztem pont az a nagyobb fegyvertény, ha több embert is megversz a döntőben, nem mindig ugyanazt. kész szerencse, h Fed is verte már Raffát, mert ha nem így lenne, akkor kapna a fejére.. :-)

49.
  • medvefiu
  • 2009.09.06. 15:15
 
 
   
  • A komment válasz erre: 42.
  • Doctorpete
  • 2009.09.06. 13:56

Szerintem ennél jobb esélye Rafának később sem lesz,h nyerjen most ő játszhat teljesen teher nélkül,senki nem vár el tőle semmit.Fed meg sztem arra hajt h megdöntse Pete világraglistaelső heteit, A Léjt elleni győzelemmel marad első,függetlenül a Us Open eredménytől ezért rajta sincs teher.Ha mindketten eljutnak odáig nagy meccset fogunk látni.

50.
  • Doctorpete
  • 2009.09.06. 15:34
 
 
   
  • A komment válasz erre: 49.
  • medvefiu
  • 2009.09.06. 15:15

sztem is ez egyetlen célja van még, ahogy korábban is írtam, megdönteni Sampras ranhlista csúcsát. ehhez megvan minden esély, különösen, ha az idei évet jól fejezi be, azaz pl. 1 gs elődöntő, és két masters elődöntő már elég lehet, h legalább februárig elől maradjon

51.
  • Replica
  • 2009.09.06. 15:48
 
 
   
  • A komment válasz erre: 34.
  • Viktor61
  • 2009.09.06. 12:29

Nem látom a nullákat:)))

52.
  • Doctorpete
  • 2009.09.06. 15:53
 
 
   

figyeljetek, nem tudjátok zekatty merre jár? már kérdeztem, de nem kaptam választ. lehet, h amig nyaralni voltam kiszekáltátok? :-DDD

53.
  • dina49
  • 2009.09.06. 16:04
 
 
   

Úgy szeretem, nekem csak Eurosportom van, a 2 az nincs és hát persze ilyenkor csak 21.00kor kapcsolódnak be a közvetítésbe, legalábbis a teletext szerint!

54.
  • qazsew
  • 2009.09.06. 17:08
 
 
   

A két eset, illetve inkább ember valóban nem ugyanaz, megkockáztatom nem is hasonlit. Összehasonlitgatni persze így-ugy eredményeik okán lehet őket. Összességében Nadalnak messze van még GS statisztikában Federer színtje, de kétség kivül jól halad a spanyol is.
Számomra érdekes az lenne, hogy mit kezd egyszer egy másik ellenféllel Nadal egy nagy döntőben, persze olyannal aki esélyes is. Nadal szerintem egyszerüen megszokta Federert, azt ami zajlik a svájciban ellene. Ez egy 'játszma', aminek része, hogy mindig Nadal játsza a fiatal trónkövetelőt és Federer pedig a mindent kockáratevő sokszoros bajnokot. Ez még az RG-n is így zajlik közöttük. A kérdés az, hogy Federer meddig játsza ezt a 'játszmát' vele, illetve, hogy nem-e szokta meg már tulságosan ahhoz, hogy kilépjen belőle. Ezen ugyanis bármit is mond, a legújabb rekordjai nem segitettek neki, sőt. Az a helyzet, ha két játékos megszokja egymást és ugyanugy néz a másikra mindig, akkor egy idő után mindig ugyanaz az eredmény is születik. Kell mindig valami inger, valami plusz az egyik oldalról, különben nem maradnak meg a Borg-McEnroe vagy Sampras-Agassi féle kétesélyes csaták szintjén.
Nadalnak viszont most nagyobb kereszt a sok feltörekvő titán mint Federer. Egyszer az ő rohamaikkal kellen tudjon mit kezdeni, és csak azután beszélnék vele kapcsolatban újra Federerröl.
Érdekes meg azért lesz ha eljut Nadal egy GS-döntöig ahol nem Federer várja, mert akkor Nadal végre egyszer ilyen helyzetben is Federer szerepére kényszerülne, ami más szempontból de úgy sejtem talán már az RG-én is kezdett sok lenni neki.

55.
  • Replica
  • 2009.09.06. 17:44
 
 
   
  • A komment válasz erre: 54.
  • qazsew
  • 2009.09.06. 17:08

Nadal nem új Federer akar lenni, ő legalább akkora személyiség. Első GS-ét nem Federer ellen nyerte, így ez is kipipálva:)

56.
  • Turin
  • 2009.09.06. 20:53
 
 
   
  • A komment válasz erre: 55.
  • Replica
  • 2009.09.06. 17:44

Dehogyisnem! Az elődöntő gyakorlatilag előrehozott döntő volt.

57.
  • Turin
  • 2009.09.06. 20:53
 
 
   
  • A komment válasz erre: 54.
  • qazsew
  • 2009.09.06. 17:08

Tökéletes elemzés. Bravo!

58.
  • Replica
  • 2009.09.07. 12:12
 
 
   
  • A komment válasz erre: 56.
  • Turin
  • 2009.09.06. 20:53

Megverte Federert, de nem a döntőben. Ezért 5-2 a döntős győzelmek aránya.

Szólj hozzá Te is! » de először jelentkezz be!

Legutóbbi postok

2012. 01. 29. 21:02

AO: Van, amikor érdemes

olvass tovább
2012. 01. 29. 02:38

Ketrecharc

olvass tovább
2012. 01. 27. 17:56

AO: Ki jut fel a csúcsra?

olvass tovább
2012. 01. 25. 20:11

AO: Semmi különös nem ...

olvass tovább
2012. 01. 24. 23:06

AO: Küzdeni tudni kell

olvass tovább

And the winner is...

+
Nadal
+
Federer
+
Djokovic
+
Söderling
+
Roddick
+
Berdych
+
Murray
+
Ferrer

Tenisz ranglista

Tenisz dühöngő

Dühöngő

olvass tovább

Go Roger!

olvass tovább

Vamos Rafa!

olvass tovább

Ici Novak!

olvass tovább

Come on Andy!

olvass tovább

Google hirdetések