2009. 07. 15. 14:01

Botrány a női tenisz rangsor körül

Ma a világban többen néznek női teniszt, azaz a WTA által szervezett versenysorozat közvetítéseit, mint férfi teniszt. Ennek egyben oka és következménye, hogy Európa legnagyobb sportcsatornája, nem az ATP-sorozat mellett döntött.

A férfi teniszezőket összefogó szövetség inkább országos adókkal küzd. Az izzadságtól nedves combok, kivillanó bugyik és harsány nyögések olyan forgalmat generálnak, hogy a Nike már nem csak Sarapova számára hoz ki egy évben legalább négy outfittet, hanem az első tízben gyakorlatilag minden játékosnak. Annyira zúg a Volga, hogy a nemzetközi asztalitenisz szövetség arra buzdítja versenyzőit, hogy öltözködésben vegyenek példát a teniszező nőkről.
Ez igazán nagyszerű, forog a kerék, villog a neon, jó a hangulat és a PR.

 -

A női tenisz tehát mindent visz, hála a WTA éléről július elején távozott Larry Scottnak.
Az új ügyvezető igazgató, Stacey Allaster (a képen jobbra) első akciója mégis az volt, hogy a sokak szerint igazságtalan pontrendszer miatt magyarázkodott.

A vita természetesen Dinara Szafina elsősége miatt robbant ki. Az orosz játékos ugyanis még egy Grand Slamet sem nyert meg. A majdnem kétezer ponttal mögötte álló friss Wimbledon-nyertes Serena Williams szerint ennek így semmi értelme, nem mintha különösebben érdekelnék a WTA-helyezések. Serena, miután megverte nővérét, visszafogottan poénkodott Szafina el nem ért eredményein, és kijelentette, hogy azért mégiscsak ő maga a világelső.

Allaster szerint igenis rendben van a rendszer. "Átlagosan 52 hétig tartja az első helyét egy-egy játékos, méghozzá a Grand Slameken és az egyéb tornákon elért eredményei alapján. A rangsorolási módszer szerint kétség kívül Szafina a világ legjobb játékosa, mivel erősen szerepelt mindenhol." A negyvenhat éves kanadai sportvezető szerint a vita egyébként sem új, évek óta kérdőjelezik meg rendszeresen a női szervezet pontozási módszereit.

"Minden rajongónak megvan a maga rangsora. Nekünk azonban szigorú rendszerünk van. Szafinának remek évadja volt, és Grand Slam-nyertes is lesz, efelől semmi kétségem."

Allaster mellesleg saját terveiről is elárult egy-két általánosságot, például azt, hogy a tenisszel kapcsolatos híradásokat ideje lenne teljes egészében internetesíteni. Megújult a weblapjuk, rövidesen jön a kínai, majd a spanyol verzió, és így tovább.

A női tenisz egyébként erősebb, mint valaha - mondta. Gyementyjeva jön föl, Sarapova jön vissza, a fiatalabb reménységekről nem is beszélve.

Ez mind nagyon szép a heyho véleménye azonban jelentősen eltér Allaster elnökasszony elképzeléseitől. Szeretjük Szafinát, de az nagyon nincs rendben, hogy a világelső egy játékra legyen elég a wimbledoni elődöntőben.

Hugh Laurie - I'm in Love with Steffi Graf

A pontszámítási rendszer zseniális kizárólag a sakkban használt Élő-pontrendszerhez hasonlítható.
A gond a WTA által előírt kötelező versenyek számával és a versenyek pontozásával van.
A Slamek nem állnak a WTA fennhatósága alatt és bár itt lehet a legtöbb pontot behúzni mégiscsak nonszensz, hogy két nagy WTA-torna megnyerése annyi pontot hoz mint Wimbledon, vagy a Garros.

Minden rendben van a női teniszben?

+
igen
+
nem

 

26 hozzászólás

1.
  • embargo
  • 2009.07.15. 15:07
 
 
   

Én annyiban vitatkoznék, hogy ha jól tudom Federer is világelső volt, amikor durván kikapott Nadaltól a Garroson (6-1, 6-3, 6-0), tehát az, hogy valakit megaláznak egy meccsen, még lehet a legjobb(persze semmi köze szafinának federer érdemeihez). És szerintem a Grandslamek túl vannak kicsit misztifikálva, egy 1000-es masterstorna sem könnyű...Nőknél meg amúgy is fontos mikor menstruálnak. Ennyi. Ja és Jankovics is volt első. Akkor lehessen már Szafina is. Azér mégiscsak szebb. Egy kicsit.

2.
  • pontpont
  • 2009.07.15. 15:16
 
 
   
  • A komment válasz erre: 1.
  • embargo
  • 2009.07.15. 15:07

Azért Federer akkor már 12-szeres GS győztes volt, ezt ne felejtsd el. Nem ugyanaz a helyzet.

3.
  • dina49
  • 2009.07.15. 15:31
 
 
   

Úgy látszik, nem feltétlenül kell GS-t nyerni ahhoz, hogy valaki világelső legyen! Hogy lehet az, hogy az együtt vagy "tizennemtudomhányszoros" Williams nővérek egyike sem világelső jelenleg. Nincs a világelsőség egyenes arányban a GS diadalokkal!

4.
  • embargo
  • 2009.07.15. 15:52
 
 
   

Akkor eccerű. Legyen az, hogy aki nem nyert még GS-t, ne lehessen világelső. Punktum. Hívom is Stacey nénit.

5.
  • fuzzydunlop
  • 2009.07.15. 16:19
 
 
   

döntetlen az állás mi 99%-ig mérünk:)
sztem kicsit sok a külsőség és kevés a tenisz a csajoknál, de ez magánvélemény.
semmi bajunk Szafinával megdolgozott a sikerért. bár a Venus meccs nagyon csúnya volt. kicsit kettészakadt a mezőny: az nagy "öregeket" (Fed, Williams) a Slamek érdeklik a fiatalok meg gyúrnak mindenre, ami úgy tűnik tarthatatlan. (Rafa)

6.
  • normaluser
  • 2009.07.15. 16:53
 
 
   
  • A komment válasz erre: 5.
  • fuzzydunlop
  • 2009.07.15. 16:19

Mindenki úgy boldogul, ahogy tud! :) Ha Szafinának belefér idén, h majd minden "kis" tornán, ahol elindul elődöntős, kétszer döntős, kettőt nyer + két slamen döntős egyszer elődöntős, húh akkor legyen világelső. Serena pedig a slam győzelmekkel írhatja tovább a történelmet.

7.
  • fuzzydunlop
  • 2009.07.15. 18:20
 
 
   

azt hiszem, pontosan ezt írtuk:)

8.
  • csontnélkül
  • 2009.07.15. 23:32
 
 
   

Szerintem nem kellene annyira slam-központúan megítélni a mai női teniszt. A nők nem kell sokkal többet megtegyenek egy slam győzelemért mint egy magasabban rangsorolt wta tornáért (max több meccset játszanak, de marad a 2 nyert szettes tenisz a slam-en is), szemben a férfiakkal ahol elég durvák az öt szettesek és ezek a nagy történelmi összecsapások valójában.
Szerintem emiatt jó a wta pontrendszer, hogy nem fektet olyan nagy hangsúlyt a slamekre. A számok sosem hazudnak. Aki több pontot gyűjt az legyen az első.
Sajnos a női teniszben a média hatás érezhető ma leginkább, fizikum kell (erő részben, de főleg a kűlcsíny kezd egyre inkább fontos lenni a fotózások és média szereplések miatt) és sikeres lehet itt egy kislány. Talán Henin-el ki is halt az a része amit a sport rajongójaként valamikor még nézhettem női tenisz meccsen. Maradtak a combok-bugyik-és az idegesítő nyögések. Annak idején még hogy leszólták Szelest, most meg az akkor mág olyannyira finnyás nyugatiak és orosz nyugatiak nyögés nélkül szinte a labdaszedegetőktől sem tudják fogadni a dobást. De ez is lehet PR fogás itt mert a nők nyögése valószínüleg ópiumként hat a férfiak agyára és ezért nézik többen a wta-t.

9.
  • Pancho
  • 2009.07.16. 07:34
 
 
   
  • A komment válasz erre: 8.
  • csontnélkül
  • 2009.07.15. 23:32

Henin-t és a mostani mezőnyt össze sem lehet hasonlítani. Még a Williamseknél is egy klasszissal jobb volt.

10.
  • Nibiru
  • 2009.07.16. 11:13
 
 
   

Micsoda hülyeség..Kéjnyögések,meg izzadt combok..Aki erre kiváncsi, minek ehhez teniszütő?Miért nem néz a korhatáros filmek, igen gazdag választékából valamit?Még a cseh ,kezdetleges amatőr alkotásokban is,izgalmasabb nők vannak,mint a teniszező hölgyek,úgy 98,5%-a...

11.
  • normaluser
  • 2009.07.16. 12:11
 
 
   
  • A komment válasz erre: 10.
  • Nibiru
  • 2009.07.16. 11:13

Hát sajnos ez van.. járulékos kár. Mennyivel jobb lenne, ha pl. Dementieva eltakarharná a lábait! Néha én is észreveszem, hogy elterelődik a figyelmem két adogatás között. Olyan rossz, hogy jó csajok is teniszeznek! Talán a WTA tehetne valamit ez ügyben? ..

12.
  • Nibiru
  • 2009.07.16. 12:24
 
 
   
  • A komment válasz erre: 11.
  • normaluser
  • 2009.07.16. 12:11

Na,meg Safina,Venus,Serena,Jankovics,Kuznyecova,Petrova,Peer,Zheng,Razzano...de még hogy, elterelik a figyelmemet...ajjaj...

13.
  • normaluser
  • 2009.07.16. 12:35
 
 
   
  • A komment válasz erre: 12.
  • Nibiru
  • 2009.07.16. 12:24

úh, kinek a pap..

14.
  • Nibiru
  • 2009.07.16. 12:59
 
 
   
  • A komment válasz erre: 13.
  • normaluser
  • 2009.07.16. 12:35

Csak arra próbáltam rávilágítani,hogy sokaknak a bab is hús!Ha érted mire gondolok ,akkor OK,ha nem,akkor no comment...

15.
  • fuzzydunlop
  • 2009.07.16. 14:16
 
 
   
16.
  • normaluser
  • 2009.07.16. 14:16
 
 
   
  • A komment válasz erre: 14.
  • Nibiru
  • 2009.07.16. 12:59

Én pedig csak arra szerettem volna rávilágítani, h valszeg nem azért nézi annyi ember a női teniszt, mert az lenne a fétise. Ahogy a cikkben is leírták, nagyobb reklám, jobban van támogatva és sanszos, h hasonló okokból a Eurosport is mellette döntött. Ennek okán két éve még a sport klubon láthattál ATP mester versenyeket, megjegyezném h teljesen jó kommentátorral Topor Csabával (privát véleményem), tavaly pedig már a sport tv-n. Ha jövőre (vagy bármikor) teszem azt a TV6 többet fizet, akkor ők fogják közvetíteni, ez ilyen. Nem csak MO-n ilyen, hanem mindenhol Európában. Téged lehet nem érdekel, h hol van, mert megnézed így is úgy is, de más sport rajongó lehet idén nézte végig élete első tenisz mérkőzésért, mert pl. Eurosporton azzal szakították félbe a cyclinget.
Más, pl. édesapám amikor tehette megnézte Sabatini mérkőzéseit, pedig semmilyen női teniszt nem vett be a gyomra, mind1 h Steffi, Seles, Arantxa vagy bármely más jobb teniszező játszott. Ettől még ő sem perverz, csak tetszett neki Sabatini, jogosan.
Csak gratulálni tudok, h megragadtad a cikk lényegét : " Kéjnyögések,meg izzadt combok " no comment...

17.
  • fuzzydunlop
  • 2009.07.16. 14:32
 
 
   
  • A komment válasz erre: 16.
  • normaluser
  • 2009.07.16. 14:16

én sem értem mi a hülyeség. a női tenisz jelenleg szar. ez tény. aki nem 3 hónapja néz teniszt az tisztában van vele. a jobbak ész nélkül csapkodnak az alapvonalon, a többiek meg... volt idő, amikor igenis program volt a női döntő. Graf-Szeles? Henin óta teljes a káosz. Jankovic és Ivanovic, mint világelső? ne vicceljünk már.

18.
  • matroid
  • 2009.07.16. 14:41
 
 
   

en akkor sem tudom elhinni, hogy tobben nezik a noi teniszt! ezek nezettsegi adatok hiteltelenek.

19.
  • normaluser
  • 2009.07.16. 15:11
 
 
   
  • A komment válasz erre: 17.
  • fuzzydunlop
  • 2009.07.16. 14:32

Igen, Henin volt az utolsó. Legalább addig folytathatta volna, míg Wimbledont nyer:( Még most sem lenne igazi ellenfele. Nem tudom most mi van. Valaki majd jön :/

20.
  • Nibiru
  • 2009.07.16. 15:19
 
 
   
  • A komment válasz erre: 16.
  • normaluser
  • 2009.07.16. 14:16

Pontosan ez volt a cikk lényege!Kéjnyögések,izzadt combok... Az más kérdés,hogy te nem vetted észre...Részemről ezzel vége a témának..Lehetnél ötletesebb is,minthogy,tózse no comment...Nyári szünet van,nem vállalok korrepetálást,a pedagógusnak is joga van a pihenéshez...

21.
  • fuzzydunlop
  • 2009.07.16. 15:24
 
 
   
  • A komment válasz erre: 20.
  • Nibiru
  • 2009.07.16. 15:19

nem ez volt, de mindegy. attól, hogy kellemetlenkedsz nincs igazad. a cikk lényege Allaster nyilatkozata volt a pontszámítási rendszerről. az izzadt combok, pedig részben azt magyarázzák miért néznek többen női teniszt.
ha egyszer feltévedsz a WTA oldalára rájössz miről beszélek. több a pletyka és a naptár fotózás, mint a tenisz.
matroid: pedig ez van. a tévé azúr..

22.
  • Nibiru
  • 2009.07.16. 18:28
 
 
   
  • A komment válasz erre: 21.
  • fuzzydunlop
  • 2009.07.16. 15:24

Ha az igazság kellemetlen,mint általában,az nem az én hibám!Meg az sem,ha valaki vagy valakik,ezt valamilyen érdekből nem veszik figyelembe!Mindenesetre én többet nem "kellemetlenkedek" egyik "nagy tudású szakértő "számára sem!Ez volt az utolsó hozzászólásom,eme belterjes topickban,részemről elhúztam színvonalasabb oldalakra!HALLELÚJA!

23.
  • fuzzydunlop
  • 2009.07.16. 18:56
 
 
   
  • A komment válasz erre: 22.
  • Nibiru
  • 2009.07.16. 18:28

jó azért megpróbálom érthetővé tenni számodra. logikai menet következik. színvonaltalan.
"Az izzadságtól nedves combok, kivillanó bugyik és harsány nyögések olyan forgalmat generálnak, hogy a Nike már ..."
NEM azt írtuk, hogy ezért nézik. Helyette: "Ennek egyben oka és következménye, hogy Európa legnagyobb sportcsatornája, nem az ATP-sorozat mellett döntött."
mert nagyobb biznisz van mögötte. ehhez lazán kapcsolódik, hogy olyan világelső van, aki nem nyert Slamet. és az előző két évben folyamatosan ez megy a Williamsek kivételével, akik az elmúlt 5 Slamből négyet megnyertek.
sztem senkit nem kell itt korrepetálnod.

24.
  • ettumifilii
  • 2009.07.17. 10:40
 
 
   

szerintem ha serena oda figyelne a többi versenyen is akkor jogosan lehetne felháborodva.....engem is bosszant h safina a világelső, mert magassága ellenére szerintem a mindenkori férfi világelsők bokájáig nem ér.......a férfiaknál asszem marcelo rios volt GS nélkül világelső, de ő azért nagy zseni volt ám.....

25.
  • dina49
  • 2009.07.17. 18:08
 
 
   

Nekem nem jön be a női tenisz. Jobban szeretem a férfi teniszt! Ennek az az oka, hogy szerintem, legalábbis számomra színvonalasabb, sokkal szebb, kreatívabb ütéseket látok! Bár ez valószínű a férfiak fizikai erejének köszönhető! Én azt látom, hogy a nők belebikáznak akkorát, amekkorát tudnak a labdába, jól megmozgatják egymást, aztán előbb-utóbb valamelyik elfárad, lankad a figyelme és kész! Ott a pont! Ennyi! Henin? Na ő tényleg tudott valamit!

26.
  • fuzzydunlop
  • 2009.07.17. 23:30
 
 
   
  • A komment válasz erre: 25.
  • dina49
  • 2009.07.17. 18:08

azért Henin nem volt egyedülálló a női teniszben. inkább úgy mondanám ő volt, aki lezárt egy hosszú évtizedeken át tartó nagyszerű korszakot. Chris Evert, Navratilova, Graf, Szeles. meg a szúrás... azóta Henin és a Williams nővérek. de most már csak a tesók vannak és ez unalmas.

Szólj hozzá Te is! » de először jelentkezz be!

Legutóbbi postok

2012. 01. 29. 21:02

AO: Van, amikor érdemes

olvass tovább
2012. 01. 29. 02:38

Ketrecharc

olvass tovább
2012. 01. 27. 17:56

AO: Ki jut fel a csúcsra?

olvass tovább
2012. 01. 25. 20:11

AO: Semmi különös nem ...

olvass tovább
2012. 01. 24. 23:06

AO: Küzdeni tudni kell

olvass tovább

And the winner is...

+
Nadal
+
Federer
+
Djokovic
+
Söderling
+
Roddick
+
Berdych
+
Murray
+
Ferrer

Tenisz ranglista

Tenisz dühöngő

Dühöngő

olvass tovább

Go Roger!

olvass tovább

Vamos Rafa!

olvass tovább

Ici Novak!

olvass tovább

Come on Andy!

olvass tovább

Google hirdetések