2013. 01. 12. 07:04

Az AO a legsikeresebb Grand Slam tornája

Esélylatolgatás következik az elkerülhetetlenül szükséges közhelyekkel együtt.

Djokovic AO 2013 -

A főesélyesek

Novak Djokovic [1]

Abszolút favorit a győzelemre: ő a világelső, címvédő, friss Mesterek Tornája győztes, nagyon kedvez neki a borítás, nem véletlenül az AO a legsikeresebb Grand Slam tornája. 2008-ban, 2011-ben is nyert, tavaly pedig már csak a hossza miatt is felejthetetlen, hat órás meccsen verte a döntőben Rafael Nadalt. A viszonylag lassú borítás lehetővé teszi, hogy minden labdát visszabombázzon, itt érvényesül legjobban elképesztő stabilitása, fizikai fölénye. Mivel Nadal helyett David Ferrert [4] sorsolták hozzá az elődöntőben, szinte elképzelhetetlen, hogy ne jusson döntőbe, még a negyedében lévő Tomas Berdych [5] sem tűnik elég erősnek hozzá. Legjobb tizenhat között Stanislas Wawrinka [15] vagy Sam Querrey [20] jöhet. Elsőnek viszont Paul-Henri Mathieu-t kapta, aki okozott már meglepetést.

Roger Federer [2]

A négyszeres győztesnek (2004, 2006, 2007, 2010) ugyan nem az AO a legsikeresebb Grand Slam tornája, de mégis alanyi jogon a főesélyesek között kell számon tartanunk, abból a meglepően egyszerű tényből kifolyólag, hogy ő Roger Federer. Győzelmének a legnagyobb akadálya, hogy a 2008-as talajváltás óta nemcsak, hogy mindig kikapott Djokovictól, de ráadásul mindig simán, három szettben. Elődöntőben jöhet Andy Murray [3], ami már nagyon kemény meccs lehet. A legjobb nyolcban a sérült Jo-Wilfried Tsonga [7] csapódik hozzá, előtte Milos Raonic [13], az Aucklandben döntős Philipp Kohlscreiber [17] és a dohai döntős Nikolaj Davydenko jöhet.

Andy Murray [3]

Novak Djokovic – Andy Murray AO elődöntő 2012

A friss US Open győztesnek van a legnagyobb esélye Djokovic ellen, tavaly az elődöntőben néhány pontra volt csak a győzelemtől, állóképességben és erőnlétben még Djokovic sem tud fölé kerekedni, USO győzelme előtt két döntővel (2010, 2011) pedig az AO a legsikeresebb Grand Slam tornája volt, egy hete pedig megvédte címét Brisbaneben. Rájöttem, hogy nem azért szurkolok Murraynek, hogy nyerjen, hanem azért, hogy jól játsszon. Ha pötyizik, akkor nagyon mérges tudok rá lenni (szél ide vagy oda), akkor is, ha neki drukkoltam, és győzött. Ha viszont jól játszik, akkor az sem zavar, ha veszít, mert élvezet nézni a játékát, és végeredményben érdemes volt leülnöm a tévé elé. Negyeddöntőben az ősellenség Juan Martin del Potro [6] ellen kell helyt állnia, ha meg akar mérkőzni Feddel. Előtte a Sydneyben egy nyaksérülést összeszedő Gilles Simon [14], Aleksandr Dolgopolov [18] és Gael Monfils jöhet. Első körben megkapta Robin Haasét, aki már tört borsot az orra alá.

Rafael Nadal

Kihagyja az AO-t. Elveszti a negyedik helyét a világranglistán, Berdych döntőzése és/vagy del Potro győzelme esetén még hátrébb kerülhet. A dél-amerikai salakpályás szezonban tér csak vissza februárban. Jobbulást Rafa!

A második vonal

David Ferrer [4]

A mezőny hivatásos sztahanovistája Dohában és Aucklandben is elindult (utóbbit megnyerte), és zsinórban négy végigteniszezett hét után kellene az elődöntőben megvernie Djokovicot. Hát, ő tudja; meccshiányban nem fog szenvedni. Bárkit megver a négy legnagyobbon kívül, őket viszont csak nagyon ritkán, de kettőt egymás után (ami az AO megnyeréséhez jó eséllyel kellene) soha. Az utóbbi két évet nézve az AO a legsikeresebb Grand Slam tornája, de tavaly simán kikapott Djokovictól. Janko Tipsarevicet [8] sorsolták hozzá a negyeddöntőben, előtte a sérült Kei Nishikori [16], Mikhail Youzhny [23], Marcos Baghdatis [28] nehezítheti meg a dolgát.

Tomas Berdych [5]

196 cm tömény tenisz. Bomba fonák, atombomba adogatás, hidrogénbomba tenyeres. Nem érkezik valami jó felkészüléssel, de lesz elég ideje felpörögni a második hétre. Djokovicot csak úgy verheti meg, ha ezerrel támad, és be is jön neki. Tavaly négy kiélezett szettben kapott ki Rafától, azelőtt három szettben Djokovictól. Az ő nyolcadában van Fernando Verdasco [22], Jürgen Melzer [26] és a sérült Juan Monaco [11].

Juan Martín del Potro [6]

Del Potro AO 2013 -

Ő tűnik a legerősebbnek a második vonalból, tavaly év végén kétszer is elverte Fedet, most egy nívós bemutató tornán, Kooyongban játszott döntőt (kikapott Hewittól). Hasonló atomfizikateniszt játszik, mint Berdych azzal a különbséggel, hogy ő 198 cm. Murrayig Marin Cilic [12] vagy Andreas Seppi [21] kavarhat be.

Jo-Wilfried Tsonga [7]

Mostanában nincs jó formában, a Hopman Kupán ráadásul összeszedett egy térdsérülést is. Viszont az AO a legsikeresebb Grand Slam tornája, 2008-ban Nadalt, 2010-ben Djokovicot verte Melbourneben. Nála van a dohai győztes Richard Gasquet [9] és a veterén Tommy Haas [19].

Janko Tipsarevic [8]

Egy hete Chennaiban nyert tornát, de aztán megsérült a csuklója Kooyongban. A legnagyobbakra nem igazán veszélyes, viszont ”csak” Ferrert kell megvernie, hogy élete első GS elődöntőjébe jusson. USO-n nem sikerült a feladat, öt szoros szettben kikapott, itt az újabb lehetőség, már ha eljut Ferrerig, és nem kap ki az első körben Lleyton Hewittól. Az ő ágán van még Nicolas Almagro [10].

A fiatalok

Bernard Tomic

Tomic AO 2013 -

A 20 éves ausztrál tavaly (4. kör) és tavalyelőtt (3. kör) is nagyot alkotott hazai Slamjén, idén sem várunk tőle kevesebbet. Ráadásul úgy tűnik, kiváló formában van, a Hopman Kupán megverte Djokovicot, utána bejutott élete első tornadöntőjébe Sydneyben (update: meg is nyerte). Tenyerese és az adogatása kiváló, csavart-nyesett tenyeres ejtése egyedülálló a mezőnyben. A fonákon és főleg a lábmunkán viszont bőven lenne mit javítani. Federer ágán van.

Grigor Dimitrov

A gyönyörű teniszt játszó bolgárnál évek óta hiába várják az áttörést, most viszont Brisbaneben döntőbe jutott, és csak Murraytől kapott ki. Talán-talán most… Julien Benneteau-val [32] kezd, és Tipsarevic ágán van.

Jerzy Janowicz [24]

Tavaly Párizsban élmenők sorát győzte le a döntőbe kerülésért (az élete első ezres tornáját nyerő Ferrertől kapott ki). Stabilan 220 fölött adogatott, az egyik pillanatban lebombázta az ellenfelét a pályáról, a következőben a legfinomabb megoldásokkal nyert pontot. Ő is Tipsarevic ágán van (Almagrón keresztül).

Milos Raonic [13]

A fiatalok közül messze a legmagasabban rangsorolt, nem véletlenül. Jelenleg a legnagyobb adogató a mezőnyben. Tavaly Murrayt vert salakon, Fedtől kétszer is csak döntő szett rövidítésben kapott ki. Már három tornagyőzelme van, és az AO a legsikeresebb Grand Slam tornája. Federer ágára került.

Ryan Harrison

Tavaly szettet rabolt Murraytől. Ha ugyanezt megcsinálja Djokoviccsal a 2. körben, már túlteljesítette az elvárásokat.

Az öregek

Nem sok maradt Fed korosztálából.

Lleyton Hewitt

Hewitt AO 2013 -

Vele kezdek, mert mégiscsak hazai pálya. Kooyongban Berdychet és a döntőben del Potrot is megverte. Tavaly baromi jó meccset játszott Djokoviccsal, most rögtön Tipsareviccsel kezd. Ha őt megveri, sokáig juthat. Tavaly 41756 sérülése és műtétje volt. Ez nála kevésnek számít.

Nikolaj Davydenko

Egy hete Dohában megcsillantott valamit a régiből, tönkreverte az elődöntőben Ferrert, hiperagresszív ütései, gyenge szervája és kondija alkalmassá teszik, hogy elraboljon egy szettet Fedtől a 2. körben. Már ha eljut odáig, ugyanis a dohai döntőben ő is lesérült.

Tommy Haas [19]

A harmincnégy éves német tavaly megint beküzdötte magát a top 20-ba. Klasszikus támadótenisz egykezes fonákkal. Az AO a legsikeresebb Grand Slam tornája. Tsonga ágán van.

A sérültek

Rafát tudjuk, visszalépett John Isner is. Összeszedett AO előtt valami nyavalyát: Stepanek, Monaco, Nishikori, Tipsarevic, Simon, Dolgopolov, Tsonga, Davydenko. Jól kezdődik ez az év is…

A Rosol effektus

Rafa legutóbbi meccse arra mindenképpen rávilágított, hogy nem létezik lefutott mérkőzés. Ha 99%, hogy a favorit nyeri a meccset, akkor száz ilyen meccsből egyet el fog veszíteni. Néhány éve még rendszeresen az AO-n volt mindig meglepetésember, az utóbbi időben sajnos ez már nem igaz.

Ki nyeri az AO-t 2013-ban?

+
Novak Djokovic
+
Roger Federer
+
Andy Murray
+
David Ferrer
+
Tomas Berdych
+
Juan Martín del Potro
+
Valaki más
+
Lleyton Hewitt :)

A lányok

Victoria Azarenka [1]

Azarenka AO 2013 -

Világelső, címvédő, kettes számú esélyes, az AO a legsikeresebb Grand Slam tornája. Tavaly mindenkit szarrá vert, kivéve Serenát, aki viszont ötször is megverte. Az elődöntőben is az amerikai várja majd. Könnyű ágat kapott, többek között Sara Errani [7], Caroline Wozniacki [10], Sabine Lisicki, Svetlana Kuznetsova, és a brisbane-i döntős Anastasia Pavlyuchenkova [17] került hozzá. Brisbaneben megsérült a lábujja egy rosszul sikerült pedikűrtől (lol!), de úgy tűnik, rendbe jön hétfőre.

Maria Sharapova [2]

Tavaly ugyan a Roland Garroson győzött, de az AO a legsikeresebb Grand Slam tornája. Egy győzelme (2008) mellett két döntője (2007, 2012) is van. Tavaly simán kapott ki a döntőben Azarenkától, de év végén Isztambulban már megverte. A sorsolással rendesen megszívta, mert a 3. körben rögtön az életveszélyes Venus Williams [25] lesz az ellenfele. Utána viszont könnyebb ellenfelek következnek: Angelique Kerber [5], Marion Bartoli [11] és a Sydneyben döntős Dominika Cibulková [15]. Elődöntőben meg jön valaki Radwanska ágáról.

Serena Williams [3]

Serena AO 2013 -

Jelen pillanatban úgy néz ki, hogy egyvalaki verheti csak meg Serenát: saját maga. Ha jól játszik, akkor nincs kérdés. Ha rosszul, akkor kiesik az elődöntő előtt, mint tavaly. Nem úgy néz ki, hogy rosszul menne neki, a brisbane-i tornán szettenként átlagosan két gémet veszített (igaz, Azarenka végül nem állt ki ellene az elődöntőben), az elmúlt kilenc hónapban összesen kétszer szenvedett vereséget. Az AO a legsikeresebb Grand Slam tornája Wimbledon mellett (mindkét tornát ötször nyerte meg, igaz, Wimbyben még két vesztett döntője is van). Nehéz ágat kapott. Yaroslava Shvedovával [28] már Wimbledonban is meggyűlt a baja, Maria Kirilenko [14], Petra Kvitova [8] és Nadia Petrova [12] is a legveszélyesebb ellenfelek közé tartozik.

Agnieszka Radwanska [4]

A női mezőny Ferrerje. Valamilyen rejtélyes oknál kifolyólag a WTA honlapja szerint az elmúlt két hétben három tornát nyert, amire azért még ő sem képes. A élmenők távollétében valójában csak Aucklandben és Sydneyben nyert tornát. Utóbbi döntőjében még egy biciklit is kipötyögött magának. Defenzív játékstílusa alkalmassá teszi, hogy sokáig jusson, de arra nem, hogy győzzön is. Li Na [6], Samantha Stosur [9] és Jelena Jankovic [22] mellett olyan szépségek vannak a negyedében, mint Ana Ivanovic [13], Julia Görges [18] és Sorana Cirstea [27].

A magyarok

Babos Tímea

Babos AO 2013 -

Az ismeretlen Kristin Mladenoviccsal kezd, utána jöhet a kortárs Sloane Stephens [29], majd Kvitova. Timi Hobartban páros döntőt játszott, reméljük az elég felkészülés volt neki.

Czink Melinda

Nehéz sorsolást kapott. Rögtön Ivanoviccsal kezd, utána a Daniela Hantuchova, Jankovic, Radwanska sor jön.

Arn Gréta

Már csak egy szettre van a főtáblától (6:4-re vezet Tereza Mrdeza ellen), tavaly 3. körig jutott, az AO a legsikeresebb Grand Slam tornája. Hajrá, Gréta!!! Update: Gréta 6:4 5:7 6:4-re győzött, és főtáblás. Bravó!

Marosi Katalin

Párosban fog valószínűleg indulni. Az AO a legsikeresebb Grand Slam tornája, legalábbis párosban.

Tippjáték természetesen lesz, Rafain elvállalta a lebonyolítást, ezúton is köszönjük neki. A játék hétfőn kezdődik a keddi meccsekre való tippeléssel a szokásos helyen.

Szeretném látni az összes kommentet (114) utolsó 100 hozzászólás

14.
  • jowaldner
  • 2013.01.12. 13:31
 
 
   
  • A komment válasz erre: 11.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 12:11

Egyébként tényleg nagy meccs volt, emlékszem SZG, valami hasonló gondolatokkal búcsúzott:
"Még kevés Novak Djokovic, most még kevés, hogy legyőzze Roger Federert, és itt a mégen van a hangsúly, de Ő lehet az, aki majd valamikor legyőzheti a világelsőt, és ez már önmagában is óriási dolog. De a helyzet jelenleg az, hogy amikor Roger Federer így játszik, és ilyen mutatói vannak, több mint 2-szer annyi nyerő, mint hiba, addig állhat bárki a háló túloldalán, nem lehet Őt megverni..."

15.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 13:59
 
 
   
  • A komment válasz erre: 14.
  • jowaldner
  • 2013.01.12. 13:31

Szerintem Federer a 2007-es Ausztál Openen volt karrierje csúcspontján. Annál tökéletesebben sem előtte, sem utána nem játszott Grand Slam-en.

16.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 14:03
 
 
   
  • A komment válasz erre: 15.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 13:59

Az a Federer szinte tényleg, szó szerint legyőzhetetlen volt. Egyetlen nehéz meccse, sőt egyetlen nehéz szettje sem volt. Persze a sorsolása is igen jó volt. De a Roddick meccset elnézve... hát, nem is lehet rá mondani semmit.

17.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 14:07
 
 
   

http://www.youtube.com/watch?v=z...

Érdekes kis meccs szintén a 2007-es AO-ről. Különös, hogy Nadal úgy örül a végén mintha a tornát nyerte volna meg.

18.
  • jowaldner
  • 2013.01.12. 14:24
 
 
   
  • A komment válasz erre: 16.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 14:03

Hát igen, a Roddick elleni SF után SZG, valami hasonó szavakkal búcsúzott:-):
"Egyetlen szót tudok igazán arra, ahogyan most Roger Federer megverte Andy Roddickot, de ezt én most itt nem használhatom. Azt eddig is tudtuk róla, hogy 80 perc alatt elintéz bárkit a világon, ha olyan kedve van, és ma olyan kedve volt. Az emberek egy idő után már unták a teniszben azt, aki sokat nyer, de akik így vannak vele azoknak csak azt tudom mondani, hogy nézzék a teniszszakmai részét, mert fantasztikus amit ez az ember tud...". Ezzel együtt is 1 nappal később a másik elődöntő után, amikor Gonzo mindösszesen 3(!) önhibát vétett Haas ellen, az ATP honlapján, előzetesen csak 55-45-re adták a döntőt Federernek, és végül a 3-0 ellenére, azért utólag is azt lehet mondani, hogy nem érdemtelenül.

19.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 14:40
 
 
   
  • A komment válasz erre: 18.
  • jowaldner
  • 2013.01.12. 14:24

Roddickról jut eszembe, hogy utánanéztem hogy melyik 3 meccset nyerte meg Federer ellen és ezeket:
2003 Canada Masters 6-4, 3-6, 7-6
http://www.youtube.com/watch?v=o...
2008 Miami Masters 7-6, 4-6, 6-3
http://www.youtube.com/watch?v=y...
2012 Miami Masters 7-6, 1-6, 6-4
Mindháromszor döntő szettben.

20.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 14:40
 
 
   
  • A komment válasz erre: 19.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 14:40

http://www.youtube.com/watch?v=k...
Hoppá, ez lemaradt!:D

21.
  • Rafain
  • 2013.01.12. 14:44
 
 
   
  • A komment válasz erre: 14.
  • jowaldner
  • 2013.01.12. 13:31

Azóta ezeket már 2 másik játékosra is elmondta SZG. Lassan-lassan Nolénál is kezdi beadni a derekát, pedig nemigen csipázza.

22.
  • Markus
  • 2013.01.12. 15:07
 
 
   
  • A komment válasz erre: 5.
  • Rafain
  • 2013.01.12. 10:47

Lehet rosszul emlékszem, de nem úgy van, hogy a fiúknál mindig az alsó ág kezd, a lányoknál pedig a felső?

23.
  • Pici
  • 2013.01.12. 15:10
 
 
   
  • A komment válasz erre: 22.
  • Markus
  • 2013.01.12. 15:07

Most mindenesetre fordítva van.

De 2011-ben úgy volt, ahogy mondod, nem tudom, mikor váltottak.

24.
  • Rafain
  • 2013.01.12. 15:37
 
 
   
  • A komment válasz erre: 23.
  • Pici
  • 2013.01.12. 15:10

Évek óta úgy van. Már 2008-ban is az alsó ág kezdett, és azóta mindig. Ezek szerint 2.hét pénteken lehet a Fed-Murr:)

25.
  • Viktor
  • 2013.01.12. 15:55
 
 
   

Esélyek szvsz: Fed amilyen lazán vette ezt a felkészülést,olyan lesz a torna is.Valószínű,hogy rámegy a minden idők legtöbb,még több negyeddöntő címre:)
Ott viszont megáll.
Főleg a tavalyi év rohanása,az elégedettség stb. miatt lelazulja ezt az évet.
Ez szerintem már nem az ő ideje....igazság szerint nem is tudom mi motiválhatná?
Murray vs. Djokovics döntő A szerb megnyer ezt az ao-t is. Simán.

26.
  • Viktor
  • 2013.01.12. 15:59
 
 
   

Amit szeretnék: Delponak egy ao-t.

27.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 16:18
 
 
   
  • A komment válasz erre: 25.
  • Viktor
  • 2013.01.12. 15:55

Nem az ő ideje? Minden évben ezt mondja mindenki: nem nyer már több Slam-et, csak lefelé fog csúszni a ranglistán, nem bírja már, csak negyeddöntőkbe jut majd, vonuljon vissza, nincs motivációja stb.
2008 óta minden évben.
Aztán mindenki nagyot néz.:D

28.
  • iCreator
  • 2013.01.12. 16:20
 
 
   

Szerintem meg leosztja Marit, mint a szar. Amúgy Fed-Murr semi-nek illett volna kerülnie csütörtökre. Nekik lesz igazán szükségük pihenőre, nem a Djoko-bohóc semi győztesének.

29.
  • Viktor
  • 2013.01.12. 16:34
 
 
   
  • A komment válasz erre: 27.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 16:18

Én a múltban nem mondtam semmi ilyesmit....most nem érzem benne a motivációt.
Legalább is így év eleje felé.

30.
  • Viktor
  • 2013.01.12. 16:41
 
 
   

Az viszont örömmel tölt el,hogy amit a cikk képén látunk olyan nem lesz.....vagy rengeteg második szervával kezdhetnek a lassúzó fiúk.

31.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 17:00
 
 
   

Köszi a cikket Pici, külön öröm, hogy megemlítetted azokat is, akikről beszéltem én is az elmúlt napokban :) Most már csak kezdődnie kell a bulinak

32.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 17:07
 
 
   

S akkor említsük meg a két e heti torna döntőt is: Ferrer végülis a papírformát hozva két szettben(7-6, 6-1) verte Kohlschreibert, pedig azt hittem a német most nyerhet, de fejben megint nem bírta a lépést Ferru-val, a TB-t bukta, aztán összezuhant. A 2. szervája stabilabb volt végig Ferrer-nek, ennyi döntött igazából.
Sydney-ben Bernard Tomic megnyerte élete első felnőtt tornáját Kevin Anderson ellen 6-3, 6-7, 6-3ra. Egész héten 70%os első szerva mellett (azokból majd minden meccsen 80%os megnyert labdákat hozott) ászokat szórva menetelt előre, így a Hopman kupa után ezen a 250es tornán is veretlen maradt. A meccs összefoglalója: http://www.youtube.com/watch?v=R...

33.
  • Viktor
  • 2013.01.12. 17:16
 
 
   

Federer 53. gs.-e zsinórban..

34.
  • jowaldner
  • 2013.01.12. 17:16
 
 
   
  • A komment válasz erre: 32.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 17:07

Hogy 2007-ben a Djoko elleni meccs után mit mondott SZG már leírtam, és akkor most jöjjön, hogy mit fog mondani egy hét múlva a Tomic elleni meccs után:
"Még kevés, most még kevés Bernard Tomic, hogy legyőzze Roger Federert, de ő lehet az aki majd valamikor legyőzheti, és ez már önmagában nézve is óriási dolog...":-)

35.
  • Wheeler
  • 2013.01.12. 17:25
 
 
   
  • A komment válasz erre: 8.
  • jowaldner
  • 2013.01.12. 11:32

Ez Djoko legjobb Slamje, Fednek meg a 3.
Ha eljut odáig, szettet is jó lesz fogni valószínűleg.
Bár egy jó döntőt megnéznék...

36.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 17:25
 
 
   
  • A komment válasz erre: 34.
  • jowaldner
  • 2013.01.12. 17:16

:) Nem is fog tévedni SZG vele kapcsolatban. Továbbra is azt mondom, hogy ő lesz az egyik olyan játékos, akiben megvan a tehetség ahhoz, hogy a legjobb lehessen(most már óvatosabban írok, nehogy letámadjatok megint a mindenkit éltetek szöveggel :D). Az a vicc, hogy több borításon is nagyon jó teniszre képes, sztem fű lesz neki a legjobb borítása, mert ahogy néztem ott tud a legkönnyedébben játszani.
Roger se fog unatkozni ilyen sorsolás mellett annyi szent!

37.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 17:26
 
 
   
  • A komment válasz erre: 33.
  • Viktor
  • 2013.01.12. 17:16

Brutális szám, már meg se lepődünk rajta :)

38.
  • jowaldner
  • 2013.01.12. 17:28
 
 
   
  • A komment válasz erre: 21.
  • Rafain
  • 2013.01.12. 14:44

Lehetséges, bevallom őszintén, hogy másra mit mond különösebben nem figyelem, ami még így megmaradt számomra az az, amit a Mathieu-ről mondott tavaly az RG-n: "Egy biztos, egy jelzőt most végérvényesen lemosott magáról a francia, még pedig azt hogy vesztes". Kívánom Paul-Henri-nak, hogy ezen az AO-n, ezt ismét igazolja.

39.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 17:30
 
 
   
  • A komment válasz erre: 34.
  • jowaldner
  • 2013.01.12. 17:16

Amúgy Tomic interjú részlet: "Is there a player that you really looked up to growing up?
That would be Roger [Federer] for sure. He’s an inspiration, not just to me, but to a lot of people out there." :D

http://www.atpworldtour.com/News...

40.
  • Wheeler
  • 2013.01.12. 17:31
 
 
   

Egyébként a tavalyi förmedvényt látva nem gondolkoztak el némi pályagyorsításon a pihent agyúak?

41.
  • jowaldner
  • 2013.01.12. 17:33
 
 
   
  • A komment válasz erre: 33.
  • Viktor
  • 2013.01.12. 17:16

A kérdés ma már inkább az, hogy meglesz-e az 53. QF-e zsinórban?

42.
  • jowaldner
  • 2013.01.12. 17:36
 
 
   
  • A komment válasz erre: 39.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 17:30

Lehet a Salakblogon nagyobb sikerre lenne az idézgetéseimnek, de akkor most hadd írjam le, mit mondott HM, a tavalyi Fed-Tomic meccs után (inkább a vége felé): "Hát az biztos, hogy jól választott példaképet Bernard Tomic, ha csak a felét, vagy a negyedét, sőt a tizedét eléri annak, amit Federer elért, már elégedett lehet majd önmagával.":-)

43.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 17:45
 
 
   
  • A komment válasz erre: 40.
  • Wheeler
  • 2013.01.12. 17:31

Elvileg igen, már írtam többször is hogy Fed idén azt mondta, hogy egy kicsit gyorsabb lett mint a tavalyi. Csak attól félek, hogy a "kicsit" annyira minimális lesz, hogy nem fog számítani.

44.
  • jowaldner
  • 2013.01.12. 17:45
 
 
   
  • A komment válasz erre: 39.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 17:30

Egyébként ebben (is) a magam részéről teljesen egyetértek Veled, hogy Tomicé (is) lehet a jövő, ha jól tudom most 20 éves, de már 2-3 éve némi túlzással az AO-n tényező. Viszont Fed-nek szerintem relatíve kellemes az Ő játéka, ezzel együtt k.. nagy meccs is lehet(ne) akár (ha Tomic viszonylag könnyen túl jutna pl. Klizanon) az övéké, Tomic 11 néhányas győzelmi száriával érkezhetne, hazai közönség, stb.

45.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 17:45
 
 
   
  • A komment válasz erre: 42.
  • jowaldner
  • 2013.01.12. 17:36

Nekem tetszik!:D

46.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 17:58
 
 
   
  • A komment válasz erre: 44.
  • jowaldner
  • 2013.01.12. 17:45

Én is úgy érzem, hogy Fednek passzol Tomic stílusa, meg még erősödnie kell a kölöknek az igazi győzelmekhez(tenyója már nagyon gyors, de a fonákja és lábmunkája még fejlődhat bőven). Látványos meccs lehet az övék, ha összejön, mert FEd kifejezetten szereti próbálgatni azokat a fiatalokat, akik trükközni próbálnak(nyesegetni meg ilyenek) Lelki szemeim előtt látom, hogy Fed egy-két menetben hogy fogja oktatni Bernard-ot, de ha a srác tényleg jól fog adogatni, akár-akár egy szettet be is húzhatna. DE ez lenne sztem a max. Neki most ez a tornagyőzelem sokat jelent, s fennáll a veszélye annak, hogy túlpörög AO-n, ahogy írod is 11 meccses szériával fog érkezni

47.
  • jowaldner
  • 2013.01.12. 18:12
 
 
   
  • A komment válasz erre: 45.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 17:45

Akkor ha eszembe jut még, majd írok:-) Viszont esetleg segíthetnél, hogy mit mondott SZG, a 2009-es Delpo elleni fejessel nyert pont után?:-)

48.
  • jowaldner
  • 2013.01.12. 18:15
 
 
   
  • A komment válasz erre: 46.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 17:58

Szerintem is max. 1 szett, de most őszintén mondom mi történne ha Ő nyerne, max. kapna egy Topic-ot az Origon:-) Még jól is hangzik Tomic-Topic:-)

49.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 18:33
 
 
   
  • A komment válasz erre: 48.
  • jowaldner
  • 2013.01.12. 18:15

:DDD Az

50.
  • Rafain
  • 2013.01.12. 18:54
 
 
   
  • A komment válasz erre: 49.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 18:33

Te ne örömködj mert (T)Elessarod a gatyádat!:D

51.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 19:11
 
 
   
  • A komment válasz erre: 50.
  • Rafain
  • 2013.01.12. 18:54

Na máá csak stankapanka hiányozna, akkor tényleg (T)Elessarnám :)

52.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 19:42
 
 
   
  • A komment válasz erre: 47.
  • jowaldner
  • 2013.01.12. 18:12

Bocsi, de erre már nem emlékszem. Sőt, abban sem vagyok biztos, hogy láttam-e már magyar kommentátorral (nemhogy [Nagyonnagyonelfogult]SZG-al) azt a meccset. Emlékszem a fejesre ( http://www.youtube.com/watch?v=l... ), a 6-3, 6-0, 6-0-ra, meg szegény Del Potro arcára a végén.:D

53.
  • jowaldner
  • 2013.01.12. 19:42
 
 
   
  • A komment válasz erre: 45.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 17:45

Akkor csak Neked:-):
"És Roger Federer most döngethetné a mellét, mint egykoron Ebedli Zoli tette azt a Fradi "B"-közép előtt, de azt hiszem ezt most egy egészen más helyzet..." Mikor mondta ezt SZG?

54.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 19:43
 
 
   
  • A komment válasz erre: 48.
  • jowaldner
  • 2013.01.12. 18:15

Berdych meg mehetne a levesbe!:D

55.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 20:08
 
 
   
  • A komment válasz erre: 52.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 19:42

Egyébként kevés olyan meccs volt, ahol Federer ennyire atomszinten legyalulta az ellenfelét, ez simán 2007 AO-s Roddick, 2004 US Open Hewitt elleni szint volt. DelPo-t nagyon sajnáltam...

56.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 20:38
 
 
   
  • A komment válasz erre: 55.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 20:08

Visszagondolva Rog nagy gyalulásaira, volt azért olyan eset, ahol indokolatlannak tartottam, ahogy kapart Fed, bármi furának is tűnik. Egész egyszerűen nem volt szimpi, ahogy pl a 2006os TMC-n Blake-t széttrancsírozta. Nézegetem a videokat, és tán az volt Rog legjobb, legcsodásabb nem GS-es meccse nálam(ott úgy működött a fonákja, hogy az nem is igaz, nem is értek egyet azokkal a véleményekkel, hogy Fed fonákja tavaly Wimbiben volt a legjobb pályafutása során), de ott kicsit haragudtam Fedre, meg Blake-t nagyon sajnáltam.

57.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 20:39
 
 
   
  • A komment válasz erre: 56.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 20:38

Legalábbis így emlékszek rá hosszú évek távlatából

58.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 20:59
 
 
   
  • A komment válasz erre: 56.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 20:38

Tényleg volt 1-2 érdekes gyalulása, DelPo ellen állítólag ugye azért, mert akkor tudta meg Roger, hogy gyerekei lesznek. Lehet, hogy érdemesebb lett volna a döntő előtt elmondani?:D
Szegény Potrót én is sajnáltam, főleg hogy az volt az első GS meccse Federer ellen, és állítólag sírt a találkozó után.
Ha pedig már gyalulásnál járunk, (és mivel Rafain nem látja a kommentjeimet) merem megemlíteni a 2011-es WTF RR meccset, Federer - Nadal 6-3, 6-0.
Azért az nagyon durva volt.
A 2006-os TMC döntőről nekem mindig az ugrik be, amikor fonákkal szinte pontosan vonalra ütötte a labdát, de a pálya másik felére! Aztán megint ugyanezt csinálta. Majd megint. Képtelen volt fonákkal outot ütni!:D

59.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 21:06
 
 
   
  • A komment válasz erre: 58.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 20:59

Igen, a 2011es Rafa elleni-t nem lehet kihagyni a felsorolásból, brutális volt az is, amúgy Potro-val sztem Wimbledonban találkozott először Fed előtte lévő évben talán?

60.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 21:09
 
 
   
  • A komment válasz erre: 59.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 21:06

2007 Wimbledon, utánalestem :) 2. körben taliztak, 6-2 7-5 6-1re nyert Fed.

61.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 21:26
 
 
   
  • A komment válasz erre: 60.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 21:09

Tényleg, azt elfelejtettem. De akkor is durva lehetett, hogy Potro végig nyerte 2008 második felét, majd formáját tartva bekerül az első AO QF-jába, ahol a 6-3 után két bagelt kap.

62.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 21:29
 
 
   
  • A komment válasz erre: 59.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 21:06

Valóban nem lehet kihagyni. Ami Fednek a 2008-as RG döntő az Rafának a 2011-es WTF csoportmeccs. Szerintem Fed sosem győzi le már Rafát a Garroson, de Rafa sem veri meg soha őt a WTF-en.

63.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 21:38
 
 
   
  • A komment válasz erre: 62.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 21:29

Nem is nagyon fognak már talizni sztem fontos ügyekben GS-en, Wimbi-ben látok egyedül reális esélyt arra, hogy komolyabb dolgokról döntő meccsük legyen, de az elkövetkező időszak már nem a Rafa-Fedekről fog szólni

64.
  • Rafain
  • 2013.01.12. 21:55
 
 
   

Hehe, Osasuna-Real 0:0. Elképzelem ahogy a Madridot kiejti a BL selejtezőjében valami Koppenhága:)

65.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.12. 21:57
 
 
   
  • A komment válasz erre: 63.
  • Elessar
  • 2013.01.12. 21:38

Szerintem sem, ez már a levezetés az ő rivalizálásukban, ami elég egysíkúra sikeredett. A Sampras-Agassi sokkal jobb volt, ez szerintem nem is kérdés. De azért én a sok-sok lassú pályás verés után elnéznék egy Cincinnati Fed-Rafát!:D:D:D

66.
  • jowaldner
  • 2013.01.13. 11:04
 
 
   

Ha már Mathieu-nál megemlítettem SZG RG-n elhangzott gondolatát, hadd tegyek hozzá annyit, hogy ha Murray behúzná ezt az AO-t, valamint tekintve hogy Rafa vélhetően azért még az RG-n nem lesz teljesen 100-as, így a britnek ott is az 1 % helyett minimum 10-15 %-ra nőnének az esélyei, és ha ott is élne (félig-meddig) Nadal "távollétével", és úgy utazna "haza", hogy esélye van a Non Calendarra, amit ez esetben szerintem már meg is csinálna, és mindezzel egyidőben a világelsőséget is átvenné, na akkor immáron az én szememben is élsportolóvá nőné ki magát, és örökre lemosná magáról azt hogy egy Lúzer.

67.
  • Elessar
  • 2013.01.13. 11:18
 
 
   
  • A komment válasz erre: 66.
  • jowaldner
  • 2013.01.13. 11:04

Úúhh, én ennyit nem nézek ki Murray-ből :) Salakon csakis úgy lehet esélye, hogy Nole és Rafa egy ágon lesz, ő meg elkerüli Ferrert, Del Potro-t(mert ők sztem verni tudják nagy eséllyel) és mondjuk egy közepes Roger jut neki SF-re. Akkor talán meg tudná csinálni a döntőt egy fáradtabb Nole ellen, de sok mindennek klappolnia kéne. Viszont ha RG-t valami csoda folytán behúzná, akkor Wimbiben egyértelműen ő lenne a favorit. De ez jelenleg viccnek is rossz :D

68.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.13. 11:18
 
 
   
  • A komment válasz erre: 66.
  • jowaldner
  • 2013.01.13. 11:04

Murray salakon? Röhögőgörcsöt kapok ha meglátom!:D
Az AO megnyerése számára szinte lehetetlen. Nehéz ága van, már ha Potrót valahogy legyőzi örülhet, nem beszélve Federerről, akit még soha nem győzött le Grand Slam tornán. És Djokót akkor még meg sem említettem.

69.
  • Elessar
  • 2013.01.13. 11:24
 
 
   
  • A komment válasz erre: 68.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.13. 11:18

Annyira azért nem lehetetlen AO neki. USO-t leszámítva ez a legsikeresebb tornája, tavaly csak egy paraszthajszállal kapott ki a szerbtől, Rafa-nál sztem évek óta jobb már ezen a pályán, Roger is csak úgy győzte le itt mindig, hogy extrán jól tolta. Del Potro-nak én is nagyon drukkolok, de az az igazság, hogy Murray-nek nagyon fekszik a colos stílusa, salakon kívül csak megszorítani tudta ideig óráig Potro, legyőzni nem. Nagyon nehéznek tűnik az ága ez igaz, de a tavalyi évből kiindulva nem lehetetlen, hogy behúzza.
Erre sokkal nagyobb esélyt adok, minthogy RG-t megnyeri valaha is

70.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.13. 11:39
 
 
   
  • A komment válasz erre: 69.
  • Elessar
  • 2013.01.13. 11:24

Nem lehetetlen, de Federert eddig még soha sem verte meg GS-en, ez azért mentálisan biztos fog számítani.

71.
  • jowaldner
  • 2013.01.13. 11:45
 
 
   

Azzal azért szerintem számolni kell, hogy a tenisz is, hasonlóan a Darts-hoz:-) a fejben dől el, legalábbis megközelítőleg egyenlő felek között. Na most Murray-nél volt egy óriási gát a GS nélküliség, ez ma már nincsen, a másik, hogy sem Fed-et, sem (az egészséges:-) Rafát, sem Nolét, nem győzte még le GS-n, ma már ez sincs, illetve lenne, ha lenne Rafa, de ugye nincs. Míg Fed-től kimondottan szimpatikus volt (2009 RG, Wimby, stb) kihasználni Rafa "távollétét", addig a skóttól már-már aljasnak:-) tűnik, hogy ezzel szemmel láthatóan élni akar. Más különben salakon, mind Fed, mind Nole ellen adnék neki minimum 30-40 % esélyt, és Rafát leszámítva, nyílván bárki más ellen ennél csak többet. Arról nem is beszélve, hogy mekkora lökést adna neki, ha (zsinórban) 2-szeres GS győztesként mehetne a salakra.

72.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.13. 12:07
 
 
   
  • A komment válasz erre: 71.
  • jowaldner
  • 2013.01.13. 11:45

Nem győzött le GS-en egészséges Rafát? 2008 USO?:D
Már Djokovicot és Rafát is legyőzte, csak Federert nem, ellene még csak a közelében sem volt.
Nem tudom, szerintem Murray az Murray, GS győzelem ide vagy oda. Ha nem így lenne, akkor a USO győzelme után nem kapott volna ki 5 meccslabdáról Sanghaiban, sem a World Tour Finals-on Federer-től 3-0-ról 6-7, 2-6-ra.
Murray salakon egyenlőre nem egy szint a többiekkel, egyetlen RG SF-ja van, és még Ferrert sem tudta megverni tavaly. A RG-ra éhes Djokó ellen 0% az esélye.

73.
  • jowaldner
  • 2013.01.13. 12:23
 
 
   
  • A komment válasz erre: 72.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.13. 12:07

Elessar sazvaival élve, én is a szememnek hiszek, ez alapján azt mondom, hogy Murray egyedül Rafa ellen, van betojva. Fed ellen azért inkább a GS-telenség nyomasztotta, sem mint az egyébként többé-kevésbé neki fekvő svájci zseni játéka. Az olimpián nagyon megverte Federert, ezt el kell ismerni, persze lehet magyarázni a Delpo elleni SF-fel, mintahogy Wimby-t Murray részéről a tetőbehúzással, ill. Fed élete talán zsinórban(!) lejátszott két legszebb pontjával, stb., de ennek szerintem nincs értelme.

74.
  • jowaldner
  • 2013.01.13. 12:27
 
 
   
  • A komment válasz erre: 72.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.13. 12:07

És Seppinek, vagy Tsongának mekkora esélye van az RG-re éhes Nole ellen?:-)

75.
  • Elessar
  • 2013.01.13. 13:03
 
 
   
  • A komment válasz erre: 73.
  • jowaldner
  • 2013.01.13. 12:23

Nem tudom, igazad van, meg nem is. USO-t sztem az életben nem nyeri meg, ha nincs szél. Már Berdych lecsapta volna, de Nole biztosan. Engem még nem győzött meg a skót, az hogy a 31 éves Federert legyőzi hula simán olimpián nos nagyon szép eredmény, de nem mérvadó Rafa Nadalok és Djokovic-ok korában, bármennyire is szeretem Federert. Számomra még bizonyítania kell, ha megnyeri AO-t DelPo-n, FEdereren, Djokon keresztül, akkor bizony isten nem fogok többet károgni Murray-ről

76.
  • Elessar
  • 2013.01.13. 13:05
 
 
   
  • A komment válasz erre: 75.
  • Elessar
  • 2013.01.13. 13:03

fáradt Federert na

77.
  • iCreator
  • 2013.01.13. 15:40
 
 
   
  • A komment válasz erre: 74.
  • jowaldner
  • 2013.01.13. 12:27

08 és 10-ben is egészséges Rafát győzött le Mari uson és AO-n. Az, hogy RAfa AO-n két szett és break hátrányból előhúzta a térd kártyát, csak hogy degradálja Mari győzelmének értékét, az Rafánál különösen nem jelenti azt, hogy a térdének bármi köze volt a bukóhoz, ugyanis nem volt, addig a pontig szaladgált, mint a mérgezett egér. Igazán várhatott volna még három gémet. Kiváncsi vagyok még hányszor játsza meg ezt Rafa, ha gáz van.

78.
  • iCreator
  • 2013.01.13. 15:50
 
 
   

Mari amúgy engem sem győzött meg egyáltalán az uso-val. Egyszerűen eljött az idő, hogy kijöjjön neki a lépés, minden pont jól kedvezett neki. Fed-del nem kellett talizzun, Berdit elfújta a szél, Djokot nem is említve. Ahogy a szél alábbhagyott két szett után és nekiálltak pötyi helyett komolyabb tenisznek, úgy jött fel Djoko egyre jobban, de az ötödikhez ez már nem volt elég a szerbnek.

Marinak, ahhoz hogy legyőzze Rafát GS-en, nem kellett GS vagy Lendl, előtte is legyőzte már. Mindig is megvolt hozzá a játéka.

Egyértelmű, hogy történt vmi feljebb lépés Marinál mind fejben mind játékban, de az nem győzött meg, hogy ez elég lenne egy mai Djoko vagy akár egy öreg-de-god-mode Fed-hez.

Fed-et elcsípheti ezen a lassú foson, de az Fed-től függ, Djokot viszont nem.

79.
  • Wheeler
  • 2013.01.13. 17:01
 
 
   
  • A komment válasz erre: 78.
  • iCreator
  • 2013.01.13. 15:50

Szinte minden pontjával egyetértek, de annyit hozzátennék, hogy azért az jól látható, hogy arányaiban a nagyok közül Murray bírja leginkább Djoko tempoját, és jól is kezeli a játékát. Persze Fed vagy Rafa nagyobb eséllyel állnak ki Djoko ellen, mert alapjaiban jobb játékosok is mint Murray. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ha Murray szemszögéből nézem, akkor egy Gs döntőben én Djoko ellen több esélyt látnék a győzelemre, mint a másik kettő ellen. Szél ide, vagy oda, de ez tavaly kínkeservesen össze is jött.

80.
  • jowaldner
  • 2013.01.13. 17:11
 
 
   
  • A komment válasz erre: 78.
  • iCreator
  • 2013.01.13. 15:50

Rafával "kb 10-szer" játszott GS-en, Fed-del 3-szor, bevallom bennem a 2011-es RG-n, Wimby-ben, és USO-n látott Rafa-Murr-ok maradtak meg, és ezekről az sugárzott, hogy Murray-nek is van Nadal-fóbiája. Én azt mondom, hogy Rafa kiesése fura mód jobban neki kedvez a legjobban.
Mindezt arra alapozom, hogy mint a sportban 99%-ban általában, akkor van esélyed nyerni, ha ezt el is hiszed. Murray - a széltől függetlenül - az én szememben számtalanszor bizonyította, hogy Nole ellen abszolút elhiszi, hogy van sansza, Fed ellen meg majdhogynem azt gondolja, hogy Ő a favorit, ez utóbbit jónéhányszor ugyan megszívta már, de a tényen, ill. a lényegen nem változtat, elhiszi, hogy nyerhet ellenük "ergo" van esélye.

81.
  • Rafain
  • 2013.01.13. 18:30
 
 
   
  • A komment válasz erre: 80.
  • jowaldner
  • 2013.01.13. 17:11

Ritkán értek ennyire egyet veled, de most több olyan pontot is érintettél amin meglepődtem. Mármint azon lepődtem meg, hogy ennyire jól látod. Valóban Rafa ellen neki a legnehezebb több szempontból is. Én azt látom, hogy az a tenisz amit egymás ellen játszanak, abban Rafa a jobb. 3 szetten keresztül ugyanis nem tud Murray agresszív lenni, ha meg visszaesik a támadásban akkor Nadal mindig bedarálja. Ha meg alapból kontrateniszre áll be, akkor szintén nem elég Nadal ellen. Djoko ellen kicsit más a helyzet, ott mindig azt látom mintha 2 egyforma teniszező nyomná egymás ellen akik kb mindenben egyformák: mind fonákban, mind fogadásokban, mind kondiban, és egyidősek. Talán Djokónak kicsit jobb a tenyója, Murraynek meg több ingyenpontja van a szervájából, és jobban tud belenyúlni a ritmusba a fonák nyeséseivel, amit Djoko nem igazán kedvel. Az elmúlt időszakban nagyon egál közeli a mérlegük egymás ellen, és amikor Djoko nyer, akkoris nüanszokon múlik a meccs. Ebben azért jobb a szerb, a kiélezett meccseket nagy arányban behúzza. A GS mérlegük most 1:2 Mörri szemszögéből, Fed ellen 0:3, de csakis döntőben játszottak az pedig sokat számít ám. Szerintem Nadal eddigi pályafutása alatt 5 GS döntőből legalább 4-szer elkente volna Mörrit, ha nem mind az 5-ször. És így is valami 7:2 a GS mérlegük Rafának. 2008 USO-n hullafáradtan esett be az olimpiáról Rafa, amit ugyanolyan pályán játszottak mint az USO-t, és ahol nagyon simán verte a döntőben a Federer ágáról érkező Gonzót. Ha nincs az olimpia, akkor szerintem már azt az USO-t behúzta volna Rafa, tekintve Federer formáját, és a Mörri elleni (addig sosem kapott ki Murraytől) mérlegét. Utána pár hónappal AUSO-ra fitten érkezett, látszott is az eredményen. 2010 AUSO-n nem volt jó Rafa, hosszú időszak eredménytelenségei közepette érkezett oda, és főleg a fontos labdameneteknél nagyon nem volt az igazi Rafa. Ha igazi lett volna, akkor az olyan szetteket amiket ott játszottak behúzza, ahogyan máskor is szokta Murr ellen. Egyébként azon a meccsen 2.szett 6:5 körül sérült meg, a TB-ben azt sem tudta már hol van. Mörrin meg én is éreztem már többször, hogy Rafa ellen többször rájön a görcs meccs közben, még akkor is ha amúgy nyerő pozícióban van (2011 Wimbledon), és utána már nem tudja újra elkapni a fonalat, vagy Rafa nem engedi neki. Ellenben Djoko ellen sosem látom rajta a parát, az elmúlt egy évben teljesen 50:50-es meccseket tolnak, Federer ellen meg többször éreztem már, hogy mintha kicsit nagy arccal menne ki. Főleg 2010-ees AUSO-n, ahol Murr elhitte, hogy ő szarta a spanyol viaszt. Persze ezek voltak eddig. Hogy ezután mi jön, meg mi változott Murrayben azt nem tudom.

82.
  • Rafain
  • 2013.01.13. 18:31
 
 
   
  • A komment válasz erre: 81.
  • Rafain
  • 2013.01.13. 18:30

És abból a 7:2-ből csak 1 RG volt, ez is fontos.

83.
  • Elessar
  • 2013.01.13. 19:12
 
 
   
  • A komment válasz erre: 82.
  • Rafain
  • 2013.01.13. 18:31

Ki melyik meccsre kíváncsi a holnapiból??

Én a Hewitt-Tipsa-ra mindenképp, Djokot is jó lenne meglesni, Goffin-Verdasco is jó lehet akár, bár meglepi lenne sztem a belga győzelme. Baghdatis formája is érdekel, mert Brisbane-ben jól mozgott. Nishikori Hanescu érdekes lehet bár az korai meccs, Bolelli-Janowicz a lengyel miatt, a Dimitrov-Benneteau lehet nagy még, de az is túl korai.

84.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.13. 19:26
 
 
   
  • A komment válasz erre: 80.
  • jowaldner
  • 2013.01.13. 17:11

Murray inkább a korai években okozott gondot Rafának. Akkoriban a Rafa egy sokkal passzívabb és még a mostaninál is térdgyilkosabb teniszt játszott.
Itt a gyors USO pályán gyögyörű szerva-röptével verte meg:
http://www.youtube.com/watch?v=I...
Ezt a Murray-t szerettem még régen, aki nyerőket ütött és támadott a hálónál, nem állt le pötyögni. Sajnos ma már ilyen játékot lehetetlen játszani, legfeljebb Cincinnati-ban.

85.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.13. 19:28
 
 
   
  • A komment válasz erre: 83.
  • Elessar
  • 2013.01.13. 19:12

Engem leginkább a Hewitt-Tipsa érdekel, de a többi is jó lehet. Egyébként köszi, hogy leírtad, hogy melyik meccsekre lesz értelme odafigyelni.

86.
  • jowaldner
  • 2013.01.13. 19:39
 
 
   
  • A komment válasz erre: 81.
  • Rafain
  • 2013.01.13. 18:30

Ennek örülök, az igazság az, hogy ha lehull a szemem elől a Fed-es rózsaszín felhő, akkor én is meglepődök, hogy mennyire tisztán látok.:) Murray kapcsán egyébként meg nem sajnálom, ha él a (Rafa-hiánya adta) lehetőséggel. Ő (is) sokszor elmondta, hogy olyan korban kéne GS-t, GS-ket nyernie, amikor a tenisztörténelmének 2 legnagyobbja játszik, ha ehhez hozzáveszük, hogy lassan a "3 legnagyobbja" jelző is megállja a helyét, akkor igenis megérdemli, hogy ha a számára legkellemetlenebb, illetve vele szemben leginkább domináló, ellenfél "kiesik", akkor vigyen el 1-2 GS-t, mondjuk a Garrost nyílván nem, de erre írtam reggel, hogyha 2-szeres GS győztesként érkezne oda, és Rafa még mindig nem 100-s, én tennék rá, persze nem sokat, de tennék.

87.
  • Rafain
  • 2013.01.13. 19:50
 
 
   
  • A komment válasz erre: 86.
  • jowaldner
  • 2013.01.13. 19:39

Mondjuk a GS győztes Andy Murray-t még nem láttuk salakon. Én nem tennék rá, talán fog annyit javulni a játéka, hogy egy meccsen bárkit elkapjon salakon, de hogy zsinórban verjen mondjuk Ferrereket, Almagrókat, és a Fed-Rafa-Djoko hármasból kettőt (még egy se menne neki ha előtte salakosokkal kell tolnia) arra nem látok még esélyt. Talán sosem fog menni neki.

88.
  • Levente
  • 2013.01.13. 19:57
 
 
   
  • A komment válasz erre: 83.
  • Elessar
  • 2013.01.13. 19:12

Sziasztok!

Én is az általad összeírtakat tartom érdekesnek (szorítok a kis belgának:))
+
Melinda játszik Annával, az mindenképp fontos meccs szerintem, legalábbis látni kell ilyen vagy olyan okból:)

De jó kis meccs lehet a Bogomolov vs Baker is, mivel szerintem azonos erőt képviselnek.

89.
  • Rafain
  • 2013.01.13. 20:00
 
 
   

Engem Djoko érdekel, a többi max azért, hogy lássak végre teniszt. Aztán mivel holnaptól már fogadunk is a meccsekre, sok fog érdekelni.

90.
  • idoaranyos
  • 2013.01.13. 21:50
 
 
   
  • A komment válasz erre: 81.
  • Rafain
  • 2013.01.13. 18:30

Csak a Đ-Murray-kre reflektálok.
Hasonlóan gondolom én is. Murray elég jól tudja azt kezelni, amivel Nole általában veri a többieket, akár Fedet, akár Nadalt is (amikor). Persze kettőjüket másképp.
Nem ikrek, sok mindent másképp csinálnak, a hasonlóságok mellett nagy különbségek is vannak, de mégis, kicsit ...
(Nole azért agresszívabb, fogadás, fonák jobb, tenyó Murray, Murray első szervái jobbak, második szervái rosszabbak, salakon és fedetten (!) Nole sokkal eredményesebb, fü Andy-nek százszor természetesebb.)

Amiben Đ előrébb tart, talán lehet még mondani, mert a US eléggé speciális meccs volt, hogy a játékát Nole tovább tudja magas színvonalon tartani, vagy a kiélezett helyzetekre jobban tud reagálni. Azon túl, hogy az egyik nyer a másik ellen, mert a másik éppen maga alatt van, amíg az egyik jól, van egy kis nüansz a H2H-jukban, ami rávilágít erre.

17 meccsük közül Đ 10-szer, Andy 7-szer nyert, de amíg 10 győzelméből 4-szer Đ 0-1-ről, vagy 1-2-ről fordított, addig Murraynek még egyszer sem sikerült Nolét megvernie, amikor a szerb nyerte az első szettet.

91.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.13. 22:03
 
 
   
  • A komment válasz erre: 90.
  • idoaranyos
  • 2013.01.13. 21:50

De Djokovic az Djokovic, Murray meg Murray. Ha Djokovic nem fordítana meg legalább egy meccset szett v. meccslabdákról, akkor fel sem ismerném, hogy ő játszik.:D

92.
  • Wheeler
  • 2013.01.14. 00:04
 
 
   
  • A komment válasz erre: 81.
  • Rafain
  • 2013.01.13. 18:30

Ez a hozzászólás odáig tök jó, hogy, "2008 USO-n hullafáradtan esett be...." aztán utána csak bláblá...minek magyarázni állandóan a bizonyítványt? Elkente a 9-ből kétszer, oszt jó napot. Pörgött ott Rafa lába rendesen, nem kell a kifogás.

93.
  • Wheeler
  • 2013.01.14. 00:06
 
 
   
  • A komment válasz erre: 84.
  • Opisthocoelicaudia
  • 2013.01.13. 19:26

Murray régebben még ennél is többet pötyögött, nagyon ritkán állt le teniszezni, kivéve néhány meccsen, pl. a 2 említett Rafa elleni Gs-en. Ritka nézhetetlen szart tolt, jó riányba fejlődött, bár most sem a kedvencem.

94.
  • iCreator
  • 2013.01.14. 01:09
 
 
   

Én legalább 50%-ot adok Hewitt-nak.

95.
  • Pici
  • 2013.01.14. 02:44
 
 
   

A Tipsa-Hewitt, a Czink-Ana alap. Mása és Venus is érdekelt volna, mert 3. körben találkoznak, de mire bekapcsoltam, addigra mindketten végeztek. Marcsi kiosztott egy biciklit, Venus egy gémet veszített. Dimitrovékat is meglesem majd, Djokoból is nézek egy kicsit.

96.
  • Pici
  • 2013.01.14. 02:47
 
 
   
  • A komment válasz erre: 95.
  • Pici
  • 2013.01.14. 02:44

Ja, meg Harrisont is megnézem, most játszik Giraldoval

97.
  • Pici
  • 2013.01.14. 03:19
 
 
   

Görges nyert :)

Dimitrov kikapott Bentótól háromban.

98.
  • Pici
  • 2013.01.14. 03:34
 
 
   

Verda jó, én neki drukkolok. Bocsi, Gofri...

99.
  • Pici
  • 2013.01.14. 03:44
 
 
   

Ez a Goffin-Verda meccs nagyon jó.

Egy brékkel Verda nyerte az első szettet, a másodikban most volt egy brékváltás. 3:2 most az állás.


100.
  • neooen
  • 2013.01.14. 03:47
 
 
   

Jó estét :). A pályához mit szólsz?! Csak beképzelem, vagy tényleg gyorsabbnak tűnik?!

101.
  • Pici
  • 2013.01.14. 03:52
 
 
   
  • A komment válasz erre: 100.
  • neooen
  • 2013.01.14. 03:47

Hát, mintha tényleg gyorsabb lenne egy kicsit, de lehet, hogy én is csak beképzelem.

Belekukkantok néhány tavalyi meccsbe a jutyúbon, és összehasonlítom

102.
  • neooen
  • 2013.01.14. 03:55
 
 
   

Ok.

Alma TB-ben, meccslabdáról nem tudta befejezni. Egyből 5 szettessel kezd a birka...

103.
  • Pici
  • 2013.01.14. 03:59
 
 
   
  • A komment válasz erre: 100.
  • neooen
  • 2013.01.14. 03:47

Háát a franc tudja, talány egy kicsit gyorsabb. Majd a játékosok megmondják.

104.
  • Pici
  • 2013.01.14. 03:59
 
 
   
  • A komment válasz erre: 102.
  • neooen
  • 2013.01.14. 03:55

Igen durva. Jonson szépen kilőtte a sarkot.

105.
  • Pici
  • 2013.01.14. 04:00
 
 
   
  • A komment válasz erre: 104.
  • Pici
  • 2013.01.14. 03:59

Az amerikai nekem tök ismeretlen, de állítólag már USO-n is 3. körig ment.

106.
  • Pici
  • 2013.01.14. 04:00
 
 
   

Közben Gofri hozta a 2. szettet 6:3-ra. Itt is simán kinéz egy ötszettes.

107.
  • Pici
  • 2013.01.14. 04:04
 
 
   

Ez a Jonson nagyon jó, támad ezerrel, ami tetszik.

108.
  • neooen
  • 2013.01.14. 04:05
 
 
   

Gondolom nem játszott még nevesebb játékossal. Olyankor nem szoktam/tuk tudni, hogy ki is az illető.
A Gofris meccs tényleg jó volt, de szerintem ezen az Alma meccsen bealszok :) (persze ettől még lehet, hogy jó). Neked további jó szezonkezdet folytatást :)...

109.
  • Pici
  • 2013.01.14. 04:09
 
 
   
  • A komment válasz erre: 108.
  • neooen
  • 2013.01.14. 04:05

Köszi:)

Bár úgy tűnik Alma gyorsan elintézi az amcsit, aki képtelen hozni a szerváját.

110.
  • Pici
  • 2013.01.14. 04:26
 
 
   

Alma a végét majdnem elflegmáskodta. 4. és 5. szettben is 2-2 meccslabdát hárított Johnson, de a vége

Nicolas Almagro [10] – Steve Johnson 7:5 6:7 6:2 6:7 6:2

112.
  • Elessar
  • 2013.01.14. 07:31
 
 
   

Dimitrov hulla simán kapott ki, ez nagy csalódás számomra. Ennél nagyobb ellenállásra számítottam tőle.
Goffin szépen megizzasztotta Verda-t, de még tapasztalatlan az ilyen hosszú meccsekhez.

113.
  • Pici
  • 2013.01.14. 08:18
 
 
   

És lőn új poszt!

114.
  • Pici
  • 2013.01.14. 08:18
 
 
   
Szólj hozzá Te is! » de először jelentkezz be!

Legutóbbi postok

2017. 01. 26. 13:49

14 évvel ezelőtt

olvass tovább
2016. 06. 27. 11:46

Ki mer ma női győztest...

Körülbelül tavaly Wimbledonig a képlet rettenetese...

olvass tovább
2015. 01. 29. 05:24

Ausztrál Open elődöntő...

olvass tovább
2014. 11. 14. 13:59

Nyerni csak pontosan, ...

olvass tovább
2014. 11. 11. 19:18

Puska kellett volna...

olvass tovább

And the winner is...

+
Nadal
+
Federer
+
Djokovic
+
Söderling
+
Roddick
+
Berdych
+
Murray
+
Ferrer

Tenisz ranglista

Tenisz dühöngő

Dühöngő

olvass tovább

Go Roger!

olvass tovább

Vamos Rafa!

olvass tovább

Ici Novak!

olvass tovább

Come on Andy!

olvass tovább

Google hirdetések