2012. 09. 04. 05:48

A legjobb húsz

Már csak húsz versenyző van versenyben a US Openen. Hogy mi történt eddig, azt most ünnepélyesen figyelmen kívül hagyom, és inkább a holnapi (vagy inkább mai) meccsekre koncentrálok. Óvatos leszek az esélylatolgatásokkal, de így is garantált, hogy semmiben nem lesz igazam.

A férfiaknál az alsó ág nyolcaddöntőit játsszák.

Del Potro US Open 2012 -

Juan Martin Del Potro [7] ˜– Andy Roddick [20]
Valószínűleg a nap meccse lesz. Ha Del Potro nyer, akkor azért, ha Roddick nyer, akkor azért. Az amerikai ugyanis visszavonul a US Open után, és a búcsúmeccs mindig emlékezetes. Roddick a legalacsonyabban rangsorolt még versenyben lévő játékos, DelPo az abszolút esélyes, ahhoz hogy szoros legyen, Roddicknak minimum olyan jól, de inkább még sokkal jobban kell adogatnia, mint Tomic ellen tette. A győzelemhez ennél is több kell, normális előkészítő ütések kombinációja gyakori hálójátékkal (mivel alapvonalról hosszú távon nem tudja lelőni a pályáról az argentint), és agresszívabb fogadójáték. Póninak egyszerű a dolga, alapvonalról le kell bombáznia az amerikait, amit jó eséllyel meg is tud tenni. Andy mellett az szólhat, hogy az eddigi három meccsből kettőn is több nyerőt ütött, mint Del Potro, és hogy az előkészítő ütésekkel ellentétben a röptéi jól működtek eddig, a huszonháromezres és garantáltan telt házas stadion pedig egy emberként áll majd mögötte.

Roddick US Open 2012 -

Stanislas Wawrinka [18] – Novak Djokovic [2]
Ha nem játszik kifejezetten rosszul, akkor garantáltan Djokovic nyer. Eddigi mérkőzésein szettenként átlagosan kevesebb, mint két játékot veszített. Wawrinka a második körben játszott ugyan egy ötszettest, de utána simán intézte el Dolgopolovot, jó formában van tehát. Reményt adhat neki, hogy két éve ugyanitt Murrayt is búcsúztatta. Remek fonák egyenesei frekventált használata kötelező, ha egy pillanatra is zavarba akarja hozni vagy több mint három szettre kényszeríteni Djokovicot.

David Ferrer [4] – Richard Gasquet [13]
Ferrer nehéz meccset játszott az előző körben a végére elfáradó Hewitt ellen, Gasquet viszont még nem találkozott "névvel" (az ő ágán ejtette ki Haast majd saját magát Gulbis), így aztán egy percet sem láttam a játékából. Gasquet jó felkészüléssel érkezett, döntőt játszott a Canada Mastersen, de Ferrer idén nagyon kiegyensúlyozott, GS-eken is nagyon jól szerepel, ő az esélyes.

Philipp Kohlschreiber [19] – Janko Tipsarevic [8]
Talán itt van a legtöbb esélye a hátrább lévő játékosnak. Egyikük sem igazi GS menő, bár Kohlsi éppen idén Wimbyben jutott be első GS negyeddöntőjébe. Tipsa a szokásos ötszettese után némi meglepetésre nem esett ki rögtön, de nem is találkozott még "névvel". Kohlschreiber viszont csak névvel találkozott. Két öt- és egy négyszettes meccset játszott Llodra, Paire (utóbbi hónapokban feltört játékos) és Isner ellen, utóbbi ellen hajnalig fárasztotta magát, így a fő kérdés, hogy kipiheni-e magát Tipsa előtt. Ha igen, akkor felduzzadt önbizalmával hazaküldheti a szerbet.

Kohlschreiber US Open 2012 -

A női mezőnyben már a negyeddöntők zajlanak.

Victoria Azarenka [1] – Samantha Stosur [7]
Azarenka az esélyes, nem véletlenül világelső, lehengerlő játékra is képes. Stosurnak jól kell adogatnia, de mindenekelőtt minél több tenyerest ütnie. Ha pörög a lába, áttáncol tenyeresre és Azarenka nem találja meg a fonákját, akkor kiejtheti a világelsőt.

Marion Bartoli [11] – Maria Sharapova [3]
Mása nagyon nehéz meccset élt túl Petrova ellen az előző körben, önbizalomban azonban Bartolinak sem lesz hiánya, ő Kvitovát búcsúztatta. Utóbbi meccsből (hála az égnek) semmit nem láttam, mivel hát izééé... Maradjunk annyiban, hogy az elődöntő nézettsége rendesen lezuhanna, ha Sharapova helyett Bartoli menne tovább.

65 hozzászólás

1.
  • ihsv
  • 2012.09.04. 09:31
 
 
   

Sziasztok!
Én ezer éve nem kommenteltem, de most megteszem.
A junior lányok között volt (sajnos) egy magyar (bajai) lány, Szlavikovics Szabina.
A főtáblára került, miután simán elvert két amerikait.
Sajnos a főtáblán a megnyert első szett után elbukta a következő kettőt és kiesett.
De nem féltem Szabinát, mert fogjuk mi még látni őt komoly tétmeccseket játszani. Igazi vagány, fineszes, eszes teniszt játszik. Élmény az ő meccseit nézni.
Ezúton is gratulálok neki!

2.
  • ihsv
  • 2012.09.04. 09:38
 
 
   

S, ha már bejelentkeztem, akkor lenne még egy észrevételem a Serena játéka, valamint a korábbi és mostani ellenfelek összevetése témakörben.
Ennek a Serenanak teljesen mindegy, hogy most, vagy tavaly, vagy tavalyelőtt v. ki tudja hány évvel ezelőtti garnitúrából játszana valakivel.
Annyival erősebb és gyorsabb teniszt játszik, hogy teljesen mindegy, hogy a feltételezett időutazás eredményétől függetlenül bárkit tönkre verne.
Persze csak, ha eltalálja a pályát, mert van azért úgy, hogy nem, csak hát az az utóbbi időben igen ritkán van.

3.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 09:46
 
 
   
  • A komment válasz erre: 2.
  • ihsv
  • 2012.09.04. 09:38

Steffit nem hagyom :)

4.
  • ihsv
  • 2012.09.04. 09:53
 
 
   

Stefit én is szerettem, de sajnos ő is áldozatul esne, főleg azzal a fonákkal, ami neki volt. :-(

5.
  • ihsv
  • 2012.09.04. 09:55
 
 
   

De az is biztos, hogy Steffi játékintelligenciából órákig beszélhetne Serenanak, anélkül, hogy Serena egyáltalán felfogná, hogy miről is beszél. :-)

6.
  • erisen
  • 2012.09.04. 10:02
 
 
   

Az összes mai férfi meccs klassznak ígérkezik. Egyikből se látok semmit vlószínűleg.:-)

7.
  • Ronad
  • 2012.09.04. 10:04
 
 
   

Heló, sziasztok! Van még egy magyar név a junior lányoknál, Csöreg Ilka (Romániából), ő bejutott a második fordulóba, róla tudtok valamit? Igaz, már az utóbbi időben egyre többet kellett összedrótozni, de nekem nagyon hiányzott Nadal, a játékstílusával, nyögéseivel, gatyahúzogatásaival, pedig mindig többet kritizálom mint dicsérem, olyan érzés mint 2003-ban, az első GS Sampras nélkül.

8.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 10:09
 
 
   
  • A komment válasz erre: 7.
  • Ronad
  • 2012.09.04. 10:04

Őt én is kiszúrtam. IIlkának írta a US.

9.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 10:37
 
 
   

Raonic szívem. Nem igazán tudom hibáztatni. Szerencsére aludtam az éjszaka, s csak a rövid összefoglalók, és a statok, majd kijavít, aki többet látott.

Nos: Minden szettben pozitív volt a W-UF-je, 10%-al több első ütött be mint szokott, ami nagyon sok, szóval ő is tudta mit kéne, meg mire kell figyelni, de Andy nagyon koncentráltan játsz(hat)ott, és így csak tieban lehetett volna - némi - esélye a szettnyerésre. Kb úgy, hogy tieban csak elsőt üt. Nem lehetetlen, de nem elvárható.

Andy az első két szettben még deucehoz se engedte, nemhogy bréklabdákhoz, a 10 szervagém alatt nyert 9 fogadóponttal matematikailag is csak max két brékre lehetsz jó. Ua bréklabdát kellett - volna - hárítania, mint ahány pontot szerzett fogadóként akkoriban. Így is hárított 7-et a kilencből.

Mellesleg egy koncentrált, magabiztos, és felkészült Andynek ideális ellenfél Rao, már abból a néhány labdamenetből is, amit láttam. A nagy adogatásai nem jönnek vissza, hosszas alapvonalbeli gyürkőzésre nincs szükség - mert azt annyira nem szereti, előbb utóbb hajlamos egyet belehibázni -, támadnia nem kell, mert Rao nem védekezik jól, és egyetlen lehetősége, hogy támad, de ebben a felállásban - kivédekezni egy támadást - Andynél nem jobb Đ és Rafa se, csak ők a labdatajaszkodástól, vagy a varianciáktól se jönnek zavarba.

10.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 10:38
 
 
   

És a 2-0 után a harmadik szett csak formalitás lehetett.

11.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 10:53
 
 
   

Đ 10-2-re áll Stannal, de mivel utoljára akkor kapott ki tőle, amikor 19 éves volt, mondhatni stabilan veri. Utoljára 4 meccsel ezelőtt kapott szettet tőle, 2009-ben és tudjuk milyen volt Đ 2008-és 2011 között, hát közel sem olyan mint most - és a tavalyiről nem is beszéltem. Jó meccs lehet, de tényleg, ha Nole nem játszik kifejezetten hülyén, akkor nyernie kell.

De a lényeg: Roddick-JMDP. Ugye Pici?

12.
  • Prest
  • 2012.09.04. 11:16
 
 
   
  • A komment válasz erre: 11.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 10:53

Tipem szerint kb 5-6 gémet fog nyerni szegény Waw...

13.
  • Rafain
  • 2012.09.04. 11:38
 
 
   
  • A komment válasz erre: 12.
  • Prest
  • 2012.09.04. 11:16

Lesz olyan szett ahol összeszed annyit.

14.
  • Rafain
  • 2012.09.04. 11:39
 
 
   

Mörri elég jó volt. Eddig 2 nappali meccsen 2 szar teljesítmény, 2 esti meccsen 2 jó teljesítmény.

15.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 11:43
 
 
   
  • A komment válasz erre: 13.
  • Rafain
  • 2012.09.04. 11:38

Szerintem is benne van legalább egy 7-5-ös.

16.
  • Markus
  • 2012.09.04. 12:31
 
 
   
  • A komment válasz erre: 14.
  • Rafain
  • 2012.09.04. 11:39

Elődöntő nappal lesz, ráadásul szerintem ők lesznek az elsők. Ettől függetlenül jó lesz ott is.

17.
  • Turin
  • 2012.09.04. 12:36
 
 
   

Murray nagyon jó volt, de Raonic a Blake elleni szervateljesítmény után a tegnapit nem fogja kirakni az ablakba.

18.
  • Turin
  • 2012.09.04. 12:39
 
 
   
  • A komment válasz erre: 2.
  • ihsv
  • 2012.09.04. 09:38

Mi is ugyanezt írtuk, mivel Serena a 2000-es évek eleji mezőnyben is uralkodóvá nőtte ki magát, csak az a mezőny még sokkal brutálisabb volt. Ez a Serena meg azért csak alulról karcolgatja annak a Serenának a teljesítményét, mivel nyilván ő sem lesz fiatalabb, de manapság ez is bőven elég.

19.
  • Turin
  • 2012.09.04. 12:40
 
 
   
  • A komment válasz erre: 5.
  • ihsv
  • 2012.09.04. 09:55

Sztem még ez sem igaz. Serena tenisze nem csak erős, hanem okos is.

20.
  • Turin
  • 2012.09.04. 12:41
 
 
   
  • A komment válasz erre: 9.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 10:37

Fura ez az első szerva beütisé statisztika, nekem nagyon úgy tűnt, hogy a 2. szettre látványosan leromlott. De az is lehet, hogy csak azért votl ez az érzésem, mert nagyon sok kettőst ütött, ami Murray ellen nem fér bele (volt, hogy egy game-ben kettőt is).

21.
  • Elessar
  • 2012.09.04. 12:44
 
 
   
  • A komment válasz erre: 17.
  • Turin
  • 2012.09.04. 12:36

Most azért nem értek egyet, mert sztem Murray kegyetlenül jól fogadott. Nem Rao volt gyenge, sőt minden tőle telhetőt megtett, próbált variálni is, hálóra menni, de tegnap annyira koncentrált volt Murr és annyira feküdt neki Milos játéka, hogy ha 1 hónapig játszák se lett volna képes Raonic szettet fogni.
Kezdem az elvárásaimat lejjebb venni Roger felé, látva Berd és Murr játékát. Nole-ról most nem is beszélve

22.
  • Turin
  • 2012.09.04. 12:47
 
 
   
  • A komment válasz erre: 21.
  • Elessar
  • 2012.09.04. 12:44

De miben írtam én ellenkezőt? Azt írtam, hogy Raonak tegnap az egyetlen fegyvere, ami maradhatott egy ilyen jól játszó Murray ellen, az adogatás, ami pont kritikus helyzetekben hagyta cserben.

23.
  • Elessar
  • 2012.09.04. 12:47
 
 
   
  • A komment válasz erre: 22.
  • Turin
  • 2012.09.04. 12:47

ÉN csupán azt mondtam, hogy Murray miatt volt gyengébb Raonic adogatása

24.
  • Turin
  • 2012.09.04. 12:47
 
 
   
  • A komment válasz erre: 21.
  • Elessar
  • 2012.09.04. 12:44

Berd kemény lesz Rognak így a 4 nap pihivel, de ha egy kicsit zaklatottabb, tempós meccsen kerekedik felül, az Murray ellen pont jól jön.

25.
  • Turin
  • 2012.09.04. 12:48
 
 
   
  • A komment válasz erre: 23.
  • Elessar
  • 2012.09.04. 12:47

Jó, most lehet azt mondani, hogy azért ütött annyi kettőst, mert félt Murr fogadásaitól, de a kettős az kettős, ingyen pont a fogadónak, ami Raonic esetén kritikus hiba.

26.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 12:57
 
 
   
  • A komment válasz erre: 22.
  • Turin
  • 2012.09.04. 12:47

Ez az amit látatlanba, statból nem lehet kiszűrni. Üthet egy gémben 4 ászt és semmire nyeri, és következőben üt újabb kettőt, majd bréklabdánál kettőst, az jó stat lesz, és szar játék.

Mindenesetre a stat - plusz a látottak - azt mutatja Murray olyan fölényben volt, hogy Rao akkor se igazán nyerhetett volna, ha a kulcspontokat mindig tökéletesen játssza le. 60-40%-ban osztották el a pontokat, Andy szerváinál esélye se volt az első két szettben, Murray nem igazán hibázott ekkor (6 UF két szettben), erre nem lehet várat építeni.

27.
  • Turin
  • 2012.09.04. 13:04
 
 
   
  • A komment válasz erre: 26.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 12:57

Ezért írtam a meccs előtt, hogy nagyon helyes hozzáállás Rao részéről, hogy rajta múlik a meccs, de valójában csakis Murrayn múlik, és így is volt.

28.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 13:17
 
 
   
  • A komment válasz erre: 27.
  • Turin
  • 2012.09.04. 13:04

Neki a nagyok közül a legjobban még Fed játéka fekszik. Fogadni így se, úgy se tud igazán, és védekezni se, viszont Fed se védekezik olyan jól, hogy halmozhatná ellene a bréklabdákat, marad a tie.
Eddig háromszor találkoztak, mind idén - ami azért érdekes, mert Fed baromi jó formában van idén - s az összes háromszettes volt, kilencből 4 tie-jal, és az utóbbi két meccs néhány labdán múlott csupán. A kulcspontokban mostanság nagyon jó az 'öreg'. Mondjuk GS-en szerintem biztos verné Fed, de kisebb tornán elkaphatja.

29.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 13:19
 
 
   

Madridba kellett volna elkapnia. Az a 955 pont k-ra nem hiányzott senkinek :D

30.
  • Elessar
  • 2012.09.04. 13:29
 
 
   
  • A komment válasz erre: 28.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 13:17

Nekem annyiból volt csalódás a meccs, hogy ezen a gyors borításon se volt egy pillanatnyi esélye se Raonic-nak egy Murray ellen. Mégcsak nem is Rafa vagy Nole. És USO, gyors felület. S láthatóan Milos nagyon akart.
No mind1, lehet csak én akarok többet látni ebbe a srácba, mint amennyi lesz benne

31.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 13:44
 
 
   
  • A komment válasz erre: 30.
  • Elessar
  • 2012.09.04. 13:29

Nézd, lehet, ha az elsőben elmegy tie-ig, akkor Andy megijed és Milos behúzza, stb stb. És más lesz a meccs. De amikor ekkora különbség van pontokban, akkor ez nem túl elvárható. Murrayt pl verte már Rao, de Murray híres arról, hogy ingadozik a formája. Most túl jól játszott. Ennyi nincs Milosban, már, még vagy sohase lesz, who knows.

Most lesz 22, eddigre Andy (is) már nyert már Ms-eket, döntőzött GS-en. Rafa-Đ-Fed ettől feljebb is járt. Milosnak pedig még mindig hosszú egy GS meccs.

Egyenlőre inkább Philippoussis karrierje néz ki neki, mint mondjunk Rafteré. De ez változhat.

32.
  • Elessar
  • 2012.09.04. 14:09
 
 
   
  • A komment válasz erre: 31.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 13:44

Jó hát Rafteri tehetséget én se látok benne azért :DD

33.
  • Pici
  • 2012.09.04. 14:15
 
 
   

Hogy megijedtem.

http://index.hu/gazdasag/magyar/...

:D
:D
:D

34.
  • iCreator
  • 2012.09.04. 14:45
 
 
   

Én néztam Marit gyerekek és szerintem Rao bár 70%-ban beütötte az elsőket, azok minősége messze nem volt a megszokott. Sokkal rosszabbul helyezte őket, mint szokta, nem jöttek a vonan közeli ütések olyan mértékben, mint szoktak, gyakran "pont kézre" adta Murr-nak, hiába volt bomba, amiért nem kell nagyon nyújtozkodni azt egy Murr szépen visszateszi. Sok ilyen volt, gyakran fontos pontoknál. Valamint sok kettős és sok hiba, főleg tenyeressel. Hiányzott a momentum. Ennél többet tud, de ma akkor sem verte volna Murrt, de 4-5 szettre hozhatta volna.

De mindegy is, mert Fed-Murrt akarok, viszont Bördi para lesz egy éles meccs kihagyásával. Szerintem Fish tökéletes lett volna, hogy beüsse Fed-et egy jó Bördire.

35.
  • iCreator
  • 2012.09.04. 14:46
 
 
   

Nem ártana, ha Bördi visszafogná a szerváját, mert állítom az Almagro ellen jobb volt, mint Raoé Murr ellen.

36.
  • iCreator
  • 2012.09.04. 14:50
 
 
   

Waw-nak meg illene 12 gémet összehozni, szerintem egy tie sem kizárt, ha egy szettbe beleteszi mindenét, de olyan fejjel bármi lehet. Ha az első kettőt nyeri Nole, akk gyanítom a harmadikban nem lesz kettőnél több gémje Waw-nak.

37.
  • Pici
  • 2012.09.04. 15:00
 
 
   
  • A komment válasz erre: 35.
  • iCreator
  • 2012.09.04. 14:46

Nem volt jobb, csak Alma sokkal rosszabb fogadó.
Szvsz TBird a legveszélyesebb Fedre a top3-on kívül. Ha Fed kifog egy Bentó elleni formát, para lehet. Ha meg jól játszik, akkor meg tökmindegy, hogy Berd vagy Klizan van a másik oldalon.

38.
  • Pici
  • 2012.09.04. 15:03
 
 
   
  • A komment válasz erre: 11.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 10:53

Hát persze:)

Rod azért könnyebb ágat is kaphatott volna. A top3-on kívül igazából elsősorban Berdychtől és JMDP-től féltem nagyon. Jobban örültem volna Tsongának (főleg, hogy Klizan jött helyette), Tipsánk vagy Ferrernek.

39.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 15:15
 
 
   
  • A komment válasz erre: 38.
  • Pici
  • 2012.09.04. 15:03

Megnézném, de hülye időpontban lesz. Azért hétközben pont ez a legrosszabb szakasz. 5-kor felkelek, ha nagyon muszáj, kettőig kihúzom szintúgy, de hogy fél kettőkor álljak neki - bemelegítéssel, meg bemutatással, azt nem vállalhatom. Mert rámegy a másnapom. Max Đ-ért - se biztos.

40.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 15:18
 
 
   

Kifejezetten drukkolok, hogy Ferrer essen ki. Ennek a részemről Đ-hoz semmi köze, nekem Nolétól győzelem az elvárás, és arra jobb egy komolyabb meccs SF-ben, de Ferrer már járt ilyen magasságokban, a többiek meg nem, és olyan sokszor nem lesz már rá esélyük. Ja Gászké mégis, hát akkor ne ő.

41.
  • Rafain
  • 2012.09.04. 15:27
 
 
   

Az indexen már győztesnek kiáltják ki Mörrit. Ez azért vicces, 2 napja még nem ez ment a Lopez meccs után. Én a magam részéről szeretnék már látni tőle egy nappali zúzást is, mert azzal még adós. Nem csak este kell tudni villogni.

42.
  • Pici
  • 2012.09.04. 16:20
 
 
   
  • A komment válasz erre: 41.
  • Rafain
  • 2012.09.04. 15:27

Ez már csak így van. Mindig csak a közelmúltra emlékszik mindenki.

Amin legjobban röhögtem, hogy RG után az ment, hogy Nadal szinte biztos, hogy beéri Fedet GSekben, most meg kb. örüljön ha tud még élsportolni. Aztán ha Rafa nyer egy GS-t megint átlendülünk a ló másik oldalára.

43.
  • Pici
  • 2012.09.04. 16:21
 
 
   
  • A komment válasz erre: 41.
  • Rafain
  • 2012.09.04. 15:27

Nem a 3. 4. fordulóban kell jól játszani még ha el is árul vmit az ember formájáról. A nagyoknak a GS az elődöntőknél kezdődik (max. QF, ha mondjuk atombrutál TBird/DelPo lesz)

44.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 16:42
 
 
   
  • A komment válasz erre: 42.
  • Pici
  • 2012.09.04. 16:20

Nadal az évek alatt minden volt. Volt szerencsés salakos, akit Fed úgyis lever, amint megtanul salakon játszani, volt verhetetlen (csak) salakmenő, volt az a játékos, aki átlépett Feden, volt az a játékos, akit 23 éves korára tönkretett a játékstílusa (és az edzője# :)), volt az a játékos, aki most már 5 évig nr1 lesz, volt az a játékos, akin végérvényesen átlépett Đ2.0, volt az aki legyőzte a Nolefóbiáját, az utsó kettőt pedig te hoztad.

#:http://salakblog.hu/2009/06/20/kemeny-leszek/
PS: Csak az tud tévedni, aki leírja a véleményét.

45.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 16:43
 
 
   
46.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 16:47
 
 
   

Fed egyszerűbb csóka.
A legjobb.
A legjobb, csak Nadal salakon veri.
A legjobb, csak Nadal mindenhol veri.
A legjobb.
A legjobb csak Nadal, és Djokó rendszeresen veri.
A legjobb.

47.
  • brewer
  • 2012.09.04. 16:51
 
 
   
  • A komment válasz erre: 45.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 16:43

Sarkosan és némiképp szenzációhajhászan fogalmaz, de amit mond, az azért nem eleve elítélendő hülyeség. Az igazság az, h sok mindenben egyetértek vele, Uncle Tonit én sem tartom edzőnek. Nagyon sok mindent nem tartok elfogadhatónak abból, ahogyan Rafa karrierjét az első pillanattól kezdve (amikor még köze nem volt Rafának ahhoz, h döntsön bármiben is), kezelik. Bár kétségtelenül sok pénzt és hírnevet szereztek vele. De nekem az ilyen nem edző és akkor ide lehet lőni.

48.
  • brewer
  • 2012.09.04. 16:52
 
 
   
  • A komment válasz erre: 46.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 16:47

Á, ez ennél még egyszerűbb: A legjobb. Aztán pont ;) :)

49.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 17:01
 
 
   
  • A komment válasz erre: 47.
  • brewer
  • 2012.09.04. 16:51

Nem lövök oda, csak nem értek egyet. Azóta két év telt el, és közben Rafa élete formájában is játszott, nyert 5 GS-t, s most sorban 5-ször került döntőbe.
Felnőtt, és el tudja dönteni, hogy kizsarolja a testét, és 30 éves korára 50 éveshez illő térde lesz, és esetleg GS-eket nyer, vagy nem zsarolja ki a testét, s akor lesz, ami lesz.

Valószínűleg Toni Nadal nem normális, Rafa Nadal élsportoló szinten sem normálisan kompetitív és terhelhető, de edző.

De ezek kényes kérdések, vajon kaphat-e egy gyerek növekedési hormont vagy miafaszt 13 éves korában - az a pletyka járja, hogy sokszor magának adta be, mert a család nem bírta ideggel - és esetleg Messi lesz belőle, vagy sem.

(Rafa gyerek - fiatalkoráról nem tudok eleget, amit tudok, az alapján legalább olyan hibás a spanyol teniszszövetség.)

50.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 17:05
 
 
   

De Szafinnak a legjobb. Nyert pár GS-t, összetört 1000 ütöt, és végigbulizta az életét, s mindenki bírta. Ehhez képest, hogy GOAT leszel,(egy a sok közül:D) ugyanmá.

51.
  • brewer
  • 2012.09.04. 17:25
 
 
   
  • A komment válasz erre: 49.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 17:01

Az h Rafa mit és mit nem csinál az elmúlt két-három évben, ezzel kapcsolatban Tonit semmilyen szinten nem hibáztatom, Rafa el tudja dönteni, el is dönti, sokszor az volt az érzésem, h Toni próbálja valamennyire visszafogni, de nem nagyon megy.

Az viszont biztos, h amikor egy 17 éves olyan izomzattal rendelkezik, mint egy 25 éves, és már az első profi évében az összes szakember sipákol, h nem szabad így játszani, mert kicsinálja a testét, mert annyira atipikusak az ütései, a térdét érő gravitáció a szokásos 3-4 G helyett pedig 5-6, akkor azt senki nem fogja bemagyarázni nekem, h a kicsi Nadal hat évesen úgy döntött, h balkézzel akar játszani, erőből akar játszani, csúszni-mászni akar minden egyes labdáért, és meg akar halni minden egyes gémért. Mindezt azzal súlyosbítva, h rokoni viszony van köztük, ami még bizalmibb dolog, hiszen gyakorlatilag nincsen kontroll. Bekeveredett volna Rafa 14 évesen az ecublens-i tenisziskolába, az ottani edzők előbb szívrohamot kaptak volna, aztán megpróbáltak volna kiverni belőle mindent, amit addig tanult kb. Persze, akkor nagy valószínűséggel nem lett volna belőle Rafa Nadal (bár a manó tudja, tehetséges volt mindig is), és mondhatjuk, h az eredmények Toni-t igazolták, de ettől még Toni Nadalt szimplán elmebetegnek tartom és remélem, h soha többet nem akar edzősködéssel foglalkozni Rafa után.

Bocsi, ha kissé indulatos lett, ezen a témán mindig felhúzom magam :)

52.
  • Perla
  • 2012.09.04. 17:26
 
 
   

na, aranyeső hullik rájuk... :S

53.
  • brewer
  • 2012.09.04. 17:28
 
 
   
  • A komment válasz erre: 49.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 17:01

Messi más történet egy kicsit, ha jól tudom, ő, ha nem készült volna focistának, akkor is indokolt lett volna, h megkapja a kezeléseket, mert az a kategória volt, akiknek Sp-ben mindenképpen adnak, teljesen mindegy, kicsoda, mert abnormálisan kicsi volt.

54.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 17:46
 
 
   
  • A komment válasz erre: 51.
  • brewer
  • 2012.09.04. 17:25

Majd akkor mennyire felhúzod magad, ha Rafa visszavonulása után Toni kap egy ajánlatot a Kínai teniszszövetségtől, és 1000 hatévessel kezd.

55.
  • neooen
  • 2012.09.04. 17:47
 
 
   

Ha valakit esetleg érdekel, itt a szokásos radar link az esőről: http://www.intellicast.com/Local... A kép alján ott a "play" gomb, azzal elindít, esetleg a sebességet gyorsít :)... Ahogy elnézem nem lesz ez hosszan tartó eső, de az is valószínű, hogy nem ez lesz az egyetlen esőszünet ma :).

56.
  • Perla
  • 2012.09.04. 17:52
 
 
   
  • A komment válasz erre: 54.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 17:46

hűűű, akkor ha van egy kis esze az igazgatónak, a Mayo egyből franchise-ba vált :D

57.
  • Pici
  • 2012.09.04. 17:53
 
 
   
  • A komment válasz erre: 55.
  • neooen
  • 2012.09.04. 17:47

Köszi, ezeket nagyon szeretem.

58.
  • Pici
  • 2012.09.04. 17:57
 
 
   
  • A komment válasz erre: 51.
  • brewer
  • 2012.09.04. 17:25

Ez mind igaz, csakhogy bármelyik profi teniszező elfogadna 11 GS-t cserébe azért, hogy a térde élsportolásra utána már nem lesz alkalmas.

Pár éve élsportolókkal csináltak vmi felmérést, és a nagy részük azt válaszolta, hogy inkább lennének olimpiai bajnokok és halnának meg harmincvalahány évesen, minthogy ne nyerjenek.

59.
  • Pici
  • 2012.09.04. 17:59
 
 
   
  • A komment válasz erre: 51.
  • brewer
  • 2012.09.04. 17:25

Ha máshonnan nem, hát Agassi könyvéből tudjuk, hogy az ilyen ambiciózus apák/nagybácsik nem éppen Teréz anya reinkarnációi.

60.
  • brewer
  • 2012.09.04. 18:05
 
 
   
  • A komment válasz erre: 58.
  • Pici
  • 2012.09.04. 17:57

Ebben csak az a csavar, h azért gondolják így, mert már nagyon kicsi koruktól ezt a szemléletet verik beléjük. Nem önálló gondolatok ezek, hanem megfakadtak már akkor, amikor még semmiféle befolyásuk nem volt arra, h hogyan is szeretnének gondolkozni.

Persze, tudom, ez élsport, nyilván egyik sem hagyományos, normális nevelést kapott, de azért az sem biztos, h ez az extrém az egyedüli út ahhoz, h sikeres legyen valaki. Sőt. Mostanság szerintem egyre fontosabb szerepe van a szellemi érettségnek az élsportban, és azt jobban meg lehet szerezni úgy, ha nem apuka/nagybácsi az edző és esetleg még némi önállóságra, illetve hagyományos tapasztalatokra is szert teszel miközben felnőttél.

61.
  • Pici
  • 2012.09.04. 18:19
 
 
   
  • A komment válasz erre: 60.
  • brewer
  • 2012.09.04. 18:05

Nekünk meg kicsi korunktól azt a szemléletet verik belénk, hogy az egészség a legfontosabb :)

62.
  • idoaranyos
  • 2012.09.04. 18:19
 
 
   

Témához és Tonihoz és Rafához
http://www.youtube.com/watch?v=A...

63.
  • neooen
  • 2012.09.04. 20:36
 
 
   

Szép kis eső tart feléjük...

64.
  • Pici
  • 2012.09.04. 22:03
 
 
   

És lőn új poszt.

65.
  • Pici
  • 2012.09.04. 22:04
 
 
   
Szólj hozzá Te is! » de először jelentkezz be!

Legutóbbi postok

2017. 01. 26. 13:49

14 évvel ezelőtt

olvass tovább
2016. 06. 27. 11:46

Ki mer ma női győztest...

Körülbelül tavaly Wimbledonig a képlet rettenetese...

olvass tovább
2015. 01. 29. 05:24

Ausztrál Open elődöntő...

olvass tovább
2014. 11. 14. 13:59

Nyerni csak pontosan, ...

olvass tovább
2014. 11. 11. 19:18

Puska kellett volna...

olvass tovább

And the winner is...

+
Nadal
+
Federer
+
Djokovic
+
Söderling
+
Roddick
+
Berdych
+
Murray
+
Ferrer

Tenisz ranglista

Tenisz dühöngő

Dühöngő

olvass tovább

Go Roger!

olvass tovább

Vamos Rafa!

olvass tovább

Ici Novak!

olvass tovább

Come on Andy!

olvass tovább

Google hirdetések