krumplicukor

2012. 08. 22. 20:38

Más megközelítés

Amikor Rafa két héttel a kitűzött dátum előtt bejelentette, hogy nem kerül megtartásra a Bernabéu-stadionba szervezett, nagy szabású jótékonysági meccse Novakkal, többen is úgy éreztük, kell lennie valaminek a háttérben. A sérülésnek komolyabbnak kell lennie, mint amit eddig a pillanatig mondtak, hiszen két hét alatt a Tour-ral együttjáró, szokásos nyavaják gond nélkül meggyógyulnak arra két órára, amit nyolcvanezer ember szórakoztatása érdekében le kell játszani. 

rafa manacor1 -

Még így is váratlanul érkezett a hír, Rafa az olimpián sem indul. A vita és a susmogás elindult rögtön, a Rafa drukkerek a világ és Rafa karrierjének végét vízionálták, a tenisztársadalom kevésbé jóindulatú tagjai pedig biztosak voltak benne, csak arra készül, hogy az amerikai keménypályás szezonban legyaluljon mindenkit. 

Hiába, nehéz a sok éves előítéletek, megrögződések, ellenszenvek leküzdése, még ha teljesen egyértelmű volt, Rafának milyen sokat jelent, hogy nem magáért, hanem az országáért léphet pályára, a zászlóvivői megtiszteltetésről nem is szólva. A józanabbak biztosak voltak benne, hogy Rafa Torontóban sem lesz ott. Nem is volt. Aztán Cincinnati-ban sem. Majd jött a bomba: a US Openen sem találkozhatunk vele.

Aki követte az eseményeket, azt nem érte váratlanul ez utóbbi hír (Rafa a bejelentés előtti napokban próbaedzéseket tartott, és őszintén elmondta, hogy nem tud teljesértékű edzésmunkát végezni), de a szélesebb közvélemény csak ekkor szembesült azzal, hogy nem porhintésről, utólagos PR kozmetikázásról van szó. Mint ilyenkor lenni szokott, elkezdődtek a találgatások, amiben sokáig a Rafa Team keze is benne volt, hiszen szokásukkal ellentétben nagyon kevés információt szivárogtattak ki. Végül Rafa egy hosszú interjúban igyekezett minden felmerülő kérdésre válaszolni.

Rafa térdével manapság minden teniszt néző, ha akar, ha nem, jó ismeretségben van, hiszen állandó narráció a spanyol karrierje során. Így pontosan tudjuk, hogy Rafa gondjai alapvetően egy veleszületett rendellenességre vezethetőek vissza, ami a talpboltozatának deformációját eredményezte, és amivel kapcsolatban az orvosi stáb 2005-ben, hosszas vizsgálódás után, annyit közölt, hogy ez a lábfej nem alkalmas élsportra.

rafa manacor3 -

De a modern technika sok mindenre képes, Rafa azóta speciális belső talppal ellátott cipőben játszik, ami leveszi a talpairól a terhelést, de a tökéletes már nem volt elérhető, a térdére és a hátára ezzel a megoldással a normálisnál jóval nagyobb súly helyezkedik. Tegyük hozzá mindehhez Rafa állandóan futó, a térdre nagy terhet tévő alapjátékát, és nincs mit csodálkozni azon, hogy fél évvel később már jelentkezett az első térdín-gyulladás, ami lassan Rafa hétköznapjainak állandó részévé vált.

Úgy tűnt 2009-ben, hogy nincs sok már hátra abból az időből, amit Rafa profi karrierjéből ki lehet hozni, azonban 2010-ben megtalálták az ún. sajátvér (PRP) kezelést, amely során közvetlenül az ín mellé juttatnak be injekcióval plazmát, amely elősegíti az inak regenerációját.

Úgy tűnt, hogy sikeres a kezelés, ezért is voltak aggasztóak az utóbbi hónapokban Rafa egészségi állapotával kapcsolatban meg-megjelenő hírek. Rafa már a tavalyi Davis Kupa döntő után jelezte, hogy térdfájdalmai vannak, majd az AO utáni szünetről visszatérve azzal lepett meg mindenkit, hogy csak néhány napot tudott a hat hetes szünetben edzeni. Majd Miamiban visszalépett az elődöntőtől.

A hírek arról szóltak, hogy Monte Carlo előtt megkapta a szokásos vérsejt-kezelését, így zökkenőmentes salakszezont vártunk, és meg is kaptuk. Aztán jött a fű és kiderült, mégsem rózsaszínű minden. Hallében sima vereség Kohlschreibertől, visszalépés a párostól, Wimbledonban pedig az Open Era egyik legnagyobb meglepetése, második körös vereség Lukas Rosoltól.

rafa manacor2 -

Rafa közeli újságírók már Wimbledon alatt arról írtak, hogy jegelik a térdét folyamatosan, és fájdalmai vannak, de az ember fenntartásokkal kezeli az ilyen híreket, Rafa "még sosem kapott ki, ha egészséges" Nadal esetében. Később az is kiderült, hogy a kiesése után MRI-n vett részt, illetve injekciókkal is kezelik. Ha a tendinitis rosszabbodásáról van szó, akkor az azt jelenti, hogy a kezelés már nem használ, a kilátások pedig rosszak.

Azonban úgy tűnik, nem ez történik.

"Nem ugyanaz a sérülés, és úgy gondolom, ez jó dolog, mivel az inak sokkal jobb állapotban vannak, mint három évvel ezelőtt. A probléma jelenleg a Hoffa zsírszövettel van, ami begyulladt.  Hosszú ideig kontroll alatt tudtuk tartani kisebb szüneteket beiktatva, de a füves szezonban a fájdalom erőteljesen fokozódott. Nehéz év volt Indian Wellstől kezdve a Roland Garrosszal bezárólag." - nyilatkozta Rafa.

A Hoffa-szindróma a térdkalács alatt zsírpárna gyulladása, amely megfelelő kezelés mellett teljes mértékben meggyógyul. Ami Rafa számára nem jó hír, hogy a konzervatív kezelés, ami elsődlegesen pihentetésből és gyulladáscsökkentők szedéséből áll, ennyi idő alatt hatni szokott (Rafa június vége óta nem játszott meccset, és edzeni sem edz). Mindenesetre jelenleg a teljes kímélet mellett döntöttek, minden nap fizikoterápiás kezeléseket kap, legvégső esetben pedig műtét, amely során a gyulladt szövet egy részét eltávolítják. Konzervatív kezeléssel három hónap kihagyás, műtét esetén hat hónap.

Mindenből levonhatók tanulságok, nyilván Rafa legújabb, a fizikai törvényszerűségek átírására tett harcából is. A tanulságok egy része jelen esetben olyan, ami minket, nézőnket is érint.

Meg kell lassan tanulnunk, hogy gyakran semmiféle támpontot nem kínál az, ha egy játékos folyamatosan játékban van, úgy mozog, ahogy szokott, jól játszik, eredményes. Ettől még lehet, hogy a modern orvosudomány által megtámogatva, gyógyszerekkel, injekciókkal, a tornára összefoldozva lép fel a pályára. Amikor látszik, hogy valami nincs rendben, akkor általában már nagy a baj. De még akkor sem lehet tudni, mi lesz másnap, vagy két nap múlva: nem kell nagyon messzire menni, elég ha Fed wimbledoni, Malisse elleni meccsére gondolunk, ahol a svájci nem tudott hajolni a beállt háta miatt, néhány nap múlva pedig a trófeát emelte a magasba.

Át kell alakítani a hétköznapi életünkben megszokott sérülésfogalmakat, és azt is, mit meddig tart meggyógyítani, mi az, amivel lehet játszani, mi az, ami igaz és mi az, ami nem.

De azt is mondhatnám, csak azért, mert a teniszező úgy futkározik egyik sarokból a másikba, mint egy gazella, nem biztos, hogy nem kortizon injekciókon élve teszi mindezt.

címkék: rafael nadal

Szeretném látni az összes kommentet (152) utolsó 100 hozzászólás

53.
  • Elessar
  • 2012.08.24. 00:04
 
 
   
  • A komment válasz erre: 49.
  • erisen
  • 2012.08.23. 23:58

AO-n én is, de ez most USO, és Fed kirobbanó formában van. SF-nek meg kell lennie, többit majd meglátjuk. Tartom, hogy Murray elszarja addig

54.
  • Elessar
  • 2012.08.24. 00:05
 
 
   
  • A komment válasz erre: 51.
  • erisen
  • 2012.08.24. 00:01

Na ne szórakozz már ember! :DDDDD Ezt már nem lehet komolyan venni tőled se

55.
  • brewer
  • 2012.08.24. 00:08
 
 
   
  • A komment válasz erre: 51.
  • erisen
  • 2012.08.24. 00:01

Most őszintén és komolyan, mit rugózol ezen a sorsoláson ennyit? Nehogy már egy Young-on kelljen aggódni, meg azt számolgatni, h ki ellen mennyi energiát veszít. Nem ez van most, volt már ilyen, meg lesz is, de egyszerűen ennek nincs most itt az ideje. Még csak nem is azért, mert ne lenne igaz, hanem azért, mert... nem. Nem szabad, ennek most nincs helye. Túl nagy dolgokról van most itt szó, egyszerűen nem szabad kicsinyesnek lenni és a szokásos módon hozzáállni ehhez a tornához. Ha nem tudja megoldani, akkor nem tudja megoldani, akkor nem is érdemelte volna meg. Nehogy már Ferrereken és Feliken keresztül kelljen megszerezni egy ilyen GS-t.

56.
  • erisen
  • 2012.08.24. 00:14
 
 
   
  • A komment válasz erre: 54.
  • Elessar
  • 2012.08.24. 00:05

Én nem láttam a gyereket mostanában,lehet én is bagelt adnék neki,pedig nem vagyok egy BoriszB@kker.:-) De tavaly (vagy idén év elején) láttam 2 meccsét is,és nagyon jó volt. Nem szimpi nekem,nem is neki szurkoltam,de határozottan jó volt a gyerek. Tehát elvileg azt tudja. Lehet nektek van igazatok,és nem akkora ütő a nigga,de én tartok tőle. Az az 1.kör ahol nem kvalis jön,az szopó. A szopó mértéke egyenesen aránylik az 1.körös ellenfél ranglistán elfoglalt helyezéséhez.:-)

57.
  • erisen
  • 2012.08.24. 00:18
 
 
   
  • A komment válasz erre: 55.
  • brewer
  • 2012.08.24. 00:08

A nagy dolgok a kis részleteken múlnak.Nem Young a gáz,hanem úgy en bloc az egész ág. De végül is mindegy,már kezdek megbarátkozni vele. Sz@r,de ez van. Cserébe Mörit kicsaphatná Rao.:-)

58.
  • Elessar
  • 2012.08.24. 00:19
 
 
   
  • A komment válasz erre: 56.
  • erisen
  • 2012.08.24. 00:14

Mibe, hogy Fed kioszt neki egy bagelt?? Tehetséges a srác, de iszonyatosan el van csúszva idén, nagyon nem megy neki a játék, Roger meg jó formában van. Hamar le fogja ezt rendezni ne parázz. Vicces, de én sokkal inkább Fish miatt aggódok, Cinciben egy atomextra FEd kellett a legyőzéséhez és marha jól tolta. Ritka az olyan, hogy inkább Simont szeretném 4. körbe.
Verdasco amúgy nem fog addig menni, Ginepri-t amúgyis is jobban csípem :D

59.
  • erisen
  • 2012.08.24. 00:25
 
 
   
  • A komment válasz erre: 58.
  • Elessar
  • 2012.08.24. 00:19

Ginepri blöffös,ezért szeretjük.:-) Hajrá.

60.
  • iCreator
  • 2012.08.24. 00:30
 
 
   
  • A komment válasz erre: 51.
  • erisen
  • 2012.08.24. 00:01

Igen, idő kell hogy kiismerje Young-ot, ezért nem csak 5 gémet fog nyerni az amcsi, hanem 8-at.

Verda már soha se lehet gond, Simon-t elcsapja Fish, de god mode-nak mindegy ezen a gyors pályán, hogy Simon vagy Fish. Egy ulrtra Bördi para lehet, de ritkán olyan, de god mode-dal ő sem tudna mit kezdeni. SF-től kezdődik a buli, addig ne nyavajogj itten. Settle down :)

61.
  • brewer
  • 2012.08.24. 00:31
 
 
   
  • A komment válasz erre: 57.
  • erisen
  • 2012.08.24. 00:18

Hát, én most ezen nem vagyok hajlandó előre parázni, szemernyit sem.

62.
  • idoaranyos
  • 2012.08.24. 00:31
 
 
   
  • A komment válasz erre: 41.
  • Turin
  • 2012.08.23. 22:58

Nem lenne az, na és? Đ éppen elég nagy meccset játszott a többi hárommal, kijöhet neki is egy-két könnyebb GS. Azt hiszem a pályafutása során ő játszotta a legtöbb meccset a
a mesternégyes tagjaival.
Kutyakemény útja volt idáig, csúcsFed, és csúcsNadal idején, örülök neki, ha lepottyanna valami. Ne mond, hogy mélyen bánod, mikor nincs Rafa - kivéve persze indoor. Ha nagyon unalmas élete lesz, és csukott szemmel nyeri a GS-eket, hidd el, annak is fogok szurkolni, hogy jöjjön valaki más is.

63.
  • iCreator
  • 2012.08.24. 00:37
 
 
   
  • A komment válasz erre: 58.
  • Elessar
  • 2012.08.24. 00:19

Így van, Fish a legparább Murr-ig, inkább Simon, vagy fárassza le nagyon Fish-t :)

Fish Cincis második szettes tenisze megcsapkodná Djokot is. Na abból a teniszből ne produkáljon 3 szettet :)

Amúgy helyenként god mode várható, SF kötelező, egy szett bukást engedéjezek addig Fed-nek. Ha egyáltalán nem lesz god mode, akkor kalács az egész.

64.
  • Elessar
  • 2012.08.24. 00:37
 
 
   

Tsonga nagyon simán veri Granollerst.

65.
  • iCreator
  • 2012.08.24. 00:39
 
 
   
  • A komment válasz erre: 61.
  • brewer
  • 2012.08.24. 00:31

Fed minden GS győzelmének EPIC-nek kell lennie mostantól, főleg a 20.-nak (ami kövi Wimbi lesz:) Csak nehéz ágat akarok neki, hogy öregen ökítsa a fiatalokat, méghozzá tenisszel. Stb-stb :)

66.
  • brewer
  • 2012.08.24. 00:45
 
 
   
  • A komment válasz erre: 65.
  • iCreator
  • 2012.08.24. 00:39

Jup. Na jó, az RG-n engedélyezek neki egy könnyeb sorsolást ;) :)

De most nincs igazam? 18, 300, ő a világelső, igen, az USO a legnehezebb GS, igen, itt szokott a papírforma leginkább érvényesülni, igen, a mezőny legjobban HC-n játszik, itt a legerősebb az általános felhozatal, igen, krva jól kell játszania, ha elődöntőbe,döntőbe,a trófeához akar jutni.

Ha meg nem játszik krva jól, akkor meg nem teljesen mindegy? Ez nem az a GS, amit meg lehet nyerni azzal, h azt nézed, h ki ellen mennyit adsz ki magadból, este van, vagy nappal, szél, vagy negyven fok, itt nyomni kell az elejétől. A legkegyetlenebb GS szerintem.

67.
  • idoaranyos
  • 2012.08.24. 00:46
 
 
   
  • A komment válasz erre: 62.
  • idoaranyos
  • 2012.08.24. 00:31

Đ-Fed 28 meccs
Đ-Murray 14 meccs
Đ-Nadal 33 meccs
Fed-Murray 17 meccs
Fed-Nadal 28 meccs
Nadal-Murray 18 meccs

Đ 75 meccs az 569-ből
Fed 73 meccs a 1056-ból
Murray 49 meccs a 481-ből
Nadal 79 meccs a 705-ből. Vagyis Nadalé az érdem (nem összehasonlítható, mivel Rafa és Rozsé karrierje hosszabb, mint a két 87-esé)
Viszont az eddigi 5 GS-éből háromszor volt két ellenfél a top 4-ből. Nem, határozottan bánnám.

68.
  • idoaranyos
  • 2012.08.24. 01:06
 
 
   
  • A komment válasz erre: 66.
  • brewer
  • 2012.08.24. 00:45

300 az tutira meg lesz Fednek, ő 720-at veszíthet, Nole nullát nyerhet, és majdnem 900 van köztük. Október közepéig semmiképpen nem változik a nr 1 személye.

69.
  • Rafain
  • 2012.08.24. 01:12
 
 
   
  • A komment válasz erre: 47.
  • iCreator
  • 2012.08.23. 23:39

Sehogy sem jön ki az a 8 game. Első szettre már most tenném be a komoly lóvét, hogy 6-1 lesz, a 2-3-ra kicsit visszavesz, de még így is 6-1,6-3,6-2 körüli eredmény.

70.
  • Rafain
  • 2012.08.24. 01:14
 
 
   
  • A komment válasz erre: 55.
  • brewer
  • 2012.08.24. 00:08

Mindig ennyit rugózik. Halálra felbassza az agyamat egy-egy sorsolás után. Vagy az érzelmei diktálják ilyenkor, vagy fullra semmit nem ért a teniszből.

71.
  • iCreator
  • 2012.08.24. 01:16
 
 
   
  • A komment válasz erre: 70.
  • Rafain
  • 2012.08.24. 01:14

Pánik rohama volt :)

72.
  • Rafain
  • 2012.08.24. 01:18
 
 
   

Fish életében nem játszott le 3 jó szettet egy meccsen. Neki 2 szettre lenne esélye. Ha jó napot is fog ki, lerendezik 4-ben. Nem csodálkoznék azon sem ha már Simon ellen nem bírná a strapát fizikailag.

73.
  • Rafain
  • 2012.08.24. 01:20
 
 
   
  • A komment válasz erre: 66.
  • brewer
  • 2012.08.24. 00:45

Szerintem AUSO kegyetlenebb. Főleg Fednek. Plussz ott jó formában (mint az idei tornán)a Nadal-Djoko-Murray hármast kurva nehéz megverni.

74.
  • Rafain
  • 2012.08.24. 01:24
 
 
   

A sorsolásnak örülök. De Murray elbaszhatja, képes rá. Én már régóta szeretnék egy fullos Murray vs Fed GS elődöntőt. Remélem összejön. Elődöntőig közepes formában is eljutna Fed, Berdych bárhol elvérezhet, de amúgysem verné Fedet. Valahogy USO-n még sosem villantott Tamás.

75.
  • Rafain
  • 2012.08.24. 01:28
 
 
   
  • A komment válasz erre: 74.
  • Rafain
  • 2012.08.24. 01:24

Fish egyáltalán nem veszélyes még egy közepes Fedre sem. Cincyben 1 szettig bírt csúcsteniszt tolni, többet nemigen láttam még tőle egy meccsen. 4-5 szett intenzív tenisz meg sok neki egy Federer ellen. Tavaly szett 2-1-ről kikapott Tsongától itt. Közepes Fednek egy jó Simon lehetne talán izzasztóbb, de nem nagyon hiszek benne.

Raonic idén verte meg Murray-t, elvileg tud ellene teniszezni. A 3 nyert szett miatt viszont az a meccs is felejtős for me. Tsonga van még Murrnál? Na az lehet a kérdéses. Cilic is úgy hallottam Murraynél van, viszont nem valószínű, hogy megint elcsapja, 2009-ben kicsit nagyobb önbizalma volt még ilyentájt.

De mindjárt átnézem a sorsolást pontosan mert még nem láttam.

76.
  • Rafain
  • 2012.08.24. 01:30
 
 
   
  • A komment válasz erre: 75.
  • Rafain
  • 2012.08.24. 01:28

A Young féle dolgokat meg inkább hagyjuk. Erisen mindenkitől beszarik az első fordulóban akinek a nevét egyáltalán hallotta már valamikor. Amúgy meg idén átlagosan valami 6 elveszített meccsre jut egy győzelme a csávónak. De azért para lesz Fednek...

77.
  • Rafain
  • 2012.08.24. 01:39
 
 
   

Na, megnéztem a sorsolást. Djokónak tényleg viccág van. Ha Potro nem lesz 100 %-os, akkor szinte döntőben van. Még csak olyan emberkéket sem látok nála akik meglepetést okozhatnak, Wawrinkában nem hiszek.

Murraynek szintén nagyon jó ága van. Dodig neve csak viccként merülhet fel (bár Murraynél bármi lehet). Egyedül Raonic és Tsonga az aki verheti. Raonicnál a 3 nyert szett miatt nem tartom sanszosnak a dolgot, Tsonga pedig ki tudja milyen lesz. Aki parázik Murraytől az csak Tsongában bízhat szerintem.

Berdych meg azt gondolom, hogy nem lesz negyeddöntős. Már Goffin is trükkös ellenfél lesz neki. Ha jól játszik a srác akkor akár el is kaphatja Tamást, aki szerintem utál az ilyen fajta teniszezőkkel játszani. Aztán jöhet neki Istomin, majd mondjuk egy hazai színekben játszó Querrey. Itt el fog botlani. Sok meglepetésszagot valahogy nem érzek a levegőben. Tehát Potróban és Tsongában lehet bíznia a Fedeseknek. Meg Federerben.

78.
  • Rafain
  • 2012.08.24. 01:43
 
 
   

Amúgy meg Fed tipikusan azokat kapta akiket Rafa szokott. Verdasco, Almagro, Berdych, Murray. Ne nagyon panaszkodjatok akkor, mert Nadalnak ez mindig viccág szokott lenni.

79.
  • idoaranyos
  • 2012.08.24. 01:43
 
 
   
  • A komment válasz erre: 75.
  • Rafain
  • 2012.08.24. 01:28

Ja Raoról sajna hasonló a véleményem. Pure támadógépezetként talán ő a legjobb, vezeti a statot Ász/per gémben, brékpointhárításban, első szerva utáni pontnyerésben, szervagémnyerésben, második az össz ászban és a második szerva utáni nyerésben.

Viszont fogadóként majdnem olyan rossz, mint amilyen jó adogatásban, és egy brék = szettvesztés. Nagyon nagyon mindennek össze kell jönnie, hogy három szettben verhesse Murrayt, mert különben a harmadik szettől Milos csak kóvályogni fog a pályán.

80.
  • Rafain
  • 2012.08.24. 01:47
 
 
   

Még az jutott eszembe, hogy Isner vajon összehoz végre egy USO elődöntőt? Elvileg Ferrerék ágán van sansza rá.

81.
  • Rafain
  • 2012.08.24. 01:49
 
 
   
  • A komment válasz erre: 79.
  • idoaranyos
  • 2012.08.24. 01:43

Ezt a verziót már el is vethetjük szerintem. Leginkább talán Isnerhez hasonlíthatnánk, őt pedig Murray le szokta bontani hard GS-en.

82.
  • Elessar
  • 2012.08.24. 07:58
 
 
   
  • A komment válasz erre: 78.
  • Rafain
  • 2012.08.24. 01:43

Sose volt ez viccág, főleg ha Berdych formában van. Meg ugye Murray is idén már szinten tolja.
Amúgy Djoko nagy valósazínűséggel behúzza ezt. Rögtön tudtam, mikor Cinci után benyögted, hogy esélytelennek tartod :D

83.
  • brewer
  • 2012.08.24. 09:53
 
 
   
  • A komment válasz erre: 68.
  • idoaranyos
  • 2012.08.24. 01:06

Őszintén szólva én nem számoltam utána, de mások megtették, az ő számításuk szerint Shanghai kezdetére lenne 299 hét, és bár az USO-n mindegy mi történik, nem veszítheti el az első helyet, Novak megy Pekingbe, míg Fed legközelebb USO után Shanghai-ban lesz csak.

Tehát a 300-hoz számít az USO-s eredmény és jobb esetben (mármint Fed számára), Shanghai is.

De remélem most nem fogja eljátszani ugyanazt, amit a 287-tel, és nem 299-nél áll meg, mert attól most ideges lennék.

84.
  • idoaranyos
  • 2012.08.24. 11:48
 
 
   
  • A komment válasz erre: 83.
  • brewer
  • 2012.08.24. 09:53

Érdekes lesz az év vége, vajon melyik ász mennyit bír. US után mindketten maximum 4000 pontot szerezhetnek, négy tornájukból hárman játszanak együtt. Már most mindketten 8500 felett járnak, amíg Rafa például 12450 pontot gyűjtött 2010-ben, és ők most akár mind a ketten túlszárnyalhatják. És csak az egyikük lehet nr1. Amilyen balszerencsés volt Đ a pályafutása során a pontszámokkal, nem lepődnék meg, ha csúccsal lenne második. Úgyis volt már kb csúccsal harmadik.

(2008, 5295-el fejezte be az évet, Fed 10 ponttal többet gyűjtött - ezt duplázni kell a mai szerint - pedig akkor mekkorát ütött volna, hogy egy 21 éves fickó megelőzte Fedet az éves világranglistán, kevésbé lett volna meglepetésszerű 2011.)

85.
  • jowaldner
  • 2012.08.24. 13:47
 
 
   

Egyetértek Erisennel abban, hogy Fed kutya kemény ágat kapott, és bár javulást kívánok Rafának, azért annyit feltétlen említsünk meg, hogyha indult volna egész biztos, hogy egy akkora viccágat kapott volna (a spanyol pajtijaival az élen), mint a huzat. Ha Fed pályafutása során, csak feleannyira viccágakat kapott volna, mint amit a spanyolnak készítettek volna itt, ha indult volna, akkor állítom már rég kettessel kezdődne az általa megnyert GS-ek száma, és nem kéne a körmünket rágni a 300 miatt sem, de ez van Federer mindig csak szív (ld. most pl. a kínai Jang-gal a nyitókörben), míg Rafa amikor elindul folyamatosan a no name Belukki, meg Rosol féléket kapja. Mocsok csaló ATP:-))

86.
  • idoaranyos
  • 2012.08.24. 13:56
 
 
   
  • A komment válasz erre: 85.
  • jowaldner
  • 2012.08.24. 13:47

Ne rágd a körmöd!

87.
  • jowaldner
  • 2012.08.24. 14:23
 
 
   
  • A komment válasz erre: 86.
  • idoaranyos
  • 2012.08.24. 13:56

Majd ha meglesz a 25. GS címe (ebből 10 Wimby) is, és a 350 Világranglista élén eltöltött hete, plusz a 150 millió dollár fölötti versenyen nyert pénzdíja, és a több mint 1500 nyert egyéni ATP meccse, és az a francos olimpiai egyéni aranya, meg az éves, (vagy egy a fene) non calendar Slam-je is, akkor majd hidd el, hogy én leszek az első, aki azt fogja mondani, hogy kedves Fed Fan-ok most már elég, ne rágjuk tovább a körmünket, csak élvezzük a Maestro játékát. De addig engetessék meg, hogy hadd féltsem már pl. ettől a tajvani sráctól, aki egyszer már megvert egy TOP 50-es játékost is (ld. Waw, 2011 USO)!!!

88.
  • jowaldner
  • 2012.08.24. 14:24
 
 
   
  • A komment válasz erre: 87.
  • jowaldner
  • 2012.08.24. 14:23

:-)) ez lemaradt

89.
  • idoaranyos
  • 2012.08.24. 14:33
 
 
   
  • A komment válasz erre: 87.
  • jowaldner
  • 2012.08.24. 14:23

A többivel nem foglalkoznék, mert az reális :) de még 637 meccset kéne nyernie? Meddig játsszon? 863-at 14 év alatt szedett össze.

90.
  • jowaldner
  • 2012.08.24. 15:21
 
 
   
  • A komment válasz erre: 89.
  • idoaranyos
  • 2012.08.24. 14:33

Ha 2020-ig nem hozza össze, akkor a fene meg ette az egészet:-))

91.
  • iCreator
  • 2012.08.24. 18:28
 
 
   

Rosol kikapott kvaliban vazz, nem hiszem el :( Hogy fog így upsettelni?

92.
  • erisen
  • 2012.08.24. 20:34
 
 
   
  • A komment válasz erre: 85.
  • jowaldner
  • 2012.08.24. 13:47

De hülye vagy,LOL.:-))
De azért kabbe.:-)

93.
  • jowaldner
  • 2012.08.24. 21:23
 
 
   
  • A komment válasz erre: 92.
  • erisen
  • 2012.08.24. 20:34

oké, és sorry:-)

94.
  • Viktor
  • 2012.08.25. 01:35
 
 
   

És go Fed.

95.
  • idoaranyos
  • 2012.08.25. 10:35
 
 
   

Isner-Bördie döntő lesz Winston-Salemben. Az előző győztesek US eredményei alapján egy Winstoni győzelem jó előjel a US-re is, többen a rekordteljesítményüket abban az évben produkálták, amikor itt nyertek. Tavaly Isner QF, 2009 Verdasco QF, 2006 Davy SF, 2005 Blake QF. (Akkor New Havenben rendezték).
De Rafter volt az utolsó ember, aki itt is és US-en is győzni tudott.

96.
  • idoaranyos
  • 2012.08.25. 19:57
 
 
   

http://www.origo.hu/sport/tenisz...

Ez Lendl legjobb pályája, Murray itt tanulhat tőle legtöbbet.

97.
  • idoaranyos
  • 2012.08.25. 20:38
 
 
   

Mindjárt itt a harmadik szett táj. Tájban eldőlő döntő, és még izgulnom se kell, nyami.

Az a baj, hogy Isner túl jó tieban, sokkal szórakoztatóbb lenne, ha nem adnék neki 70 %-ot.

98.
  • idoaranyos
  • 2012.08.25. 20:58
 
 
   

Egészen valószínűtlen tie. 5-4 Bördienek, és eddig mindketten több fogadópontot nyertek, mint adogatót.

99.
  • idoaranyos
  • 2012.08.25. 21:09
 
 
   

11-9 Isner. három meccslabda Bördienél, saját szervánál labda a 6-3-hoz, 9-9-nél kinyílt pályán UF stb stb.

100.
  • KaiserSoze86
  • 2012.08.25. 21:23
 
 
   

tudja vki, kb. mikor irjak mar ki a hulye amerikaiak az orarendet, ill. hogy ki jatszik hetfon?

101.
  • jowaldner
  • 2012.08.25. 21:26
 
 
   
  • A komment válasz erre: 96.
  • idoaranyos
  • 2012.08.25. 19:57

Lendl legjobb pályája alapvetően szerintem az RG volt (87-ig biztosan), ott még Rafa is sokat tanulhatna tőle:-)

102.
  • idoaranyos
  • 2012.08.25. 21:52
 
 
   
  • A komment válasz erre: 101.
  • jowaldner
  • 2012.08.25. 21:26

Sorban nyolcszor döntőzött US-en, egy olyan korban, ahol ez nem volt túl gyakori. Hard - allround taniszező volt, kiemelkedő fizikummal és alapvonaljátékkal. Đ Lendl típusára hasonlít leginkább. (Iván fénykorában az Auszi füvespálya volt, nem is nyerte meg, amíg nem váltottak.) Hogy melyikük hogyan üt, meg hasonló technikai részletek, nem az én asztalom.
Salakon is kifogástalanul nyomta, de nem volt salakos. Az ő korában Wilander volt a topsalakos. De ő meg nem hozta ki magából a maxot.

103.
  • jowaldner
  • 2012.08.25. 23:00
 
 
   
  • A komment válasz erre: 102.
  • idoaranyos
  • 2012.08.25. 21:52

Nem cáfolatként mondom, de szerintem amíg nem lett Wimbledon fóbiás, addig uralta a Garrost, szóval szerintem Ő egy hard-clay-allround player volt.

104.
  • Rafain
  • 2012.08.25. 23:08
 
 
   
  • A komment válasz erre: 102.
  • idoaranyos
  • 2012.08.25. 21:52

Lendl-ről ritkán beszélgetünk mint az egyik legnagyobbról, de nagyon durva amit elért. Nyert 94 tornát, és játszott 19 GS döntőt, igaz ezekből csak 8-at nyert meg. Ha jobb arányban nyeri ezeket...És amin nagyon meglepődtem, játszott 9 VB döntőt is.

105.
  • Djokey
  • 2012.08.25. 23:26
 
 
   

Grat Isnernek biztos örül h otthon nyert versenyt, de remélem ezzel jol lakot és nem kell majd szidnom uso után;)
Bördi meg remélem meg mutatt ja h képes megverni akár a -ideiglenes- No1 is;)

komojra forditva rég ota ez lesz az első gs ahol igazán lehet meglepikre számitani, mert aki para lenne a 2,4 nagynak azok elég formán kivül vannak.

106.
  • iCreator
  • 2012.08.26. 00:28
 
 
   
  • A komment válasz erre: 100.
  • KaiserSoze86
  • 2012.08.25. 21:23
107.
  • erisen
  • 2012.08.26. 10:33
 
 
   
  • A komment válasz erre: 105.
  • Djokey
  • 2012.08.25. 23:26

Waztakurvaaaa...

108.
  • idoaranyos
  • 2012.08.26. 15:14
 
 
   
  • A komment válasz erre: 107.
  • erisen
  • 2012.08.26. 10:33

Már magamon is észleltem, Đ-nak drukkolás rontást hoz a helyesírásodra.

109.
  • Viktor
  • 2012.08.26. 15:55
 
 
   
  • A komment válasz erre: 105.
  • Djokey
  • 2012.08.25. 23:26

Ezmiez?????

110.
  • brewer
  • 2012.08.26. 16:04
 
 
   
  • A komment válasz erre: 109.
  • Viktor
  • 2012.08.26. 15:55

Djokey szombat este fél 12-kor írta ezt a hsz-t. Meggyőződésem szerint, aki szombat este fél 12-kor ide ír, az biztosan nem szomjas már. Djokey hsz-e ezt az elméletemet tökéletesen alátámasztja ;):)

111.
  • iCreator
  • 2012.08.26. 16:04
 
 
   

Komojra fordította a szót :))

112.
  • iCreator
  • 2012.08.26. 16:06
 
 
   
  • A komment válasz erre: 110.
  • brewer
  • 2012.08.26. 16:04

Vazz, ebben a pillanatban álltam neki felállítani ugyanezt az elméletet :)) Szombat este fél éjfél mindenképp gyanakvásra ad okot :))

113.
  • idoaranyos
  • 2012.08.26. 16:09
 
 
   
  • A komment válasz erre: 110.
  • brewer
  • 2012.08.26. 16:04

Török Szultán levelei ilyenek.
"Kedves Tsülögg!

Te hüjje ló akki vagggy! Ez a nő 1. vesz-Éjjes bosszorgány. Kihasznájjja hogy. Egy beképzeltt alag került. A hállólyába neki. Ne pofffázz! Puccolly inét. Mert nadjon gönnyen llehet. Hodj Egysszerüüen lellő nek. Legalláp is elvissznekk. jjól nészől ki Te. Nem issmerred 5. vesszééjjes Bosszor gán.

Netuddkki."

114.
  • Markus
  • 2012.08.26. 18:15
 
 
   

Kicsit más téma, bár nem hiszem, hogy lesz belőle valami.

http://www.nemzetisport.hu/tenis...

115.
  • Viktor
  • 2012.08.26. 20:41
 
 
   
  • A komment válasz erre: 113.
  • idoaranyos
  • 2012.08.26. 16:09

Józanul:)

116.
  • Rafain
  • 2012.08.26. 23:04
 
 
   
  • A komment válasz erre: 113.
  • idoaranyos
  • 2012.08.26. 16:09

A 3 testőr Afrikában?:)

Nekem is van Rejtő kötetem.

117.
  • Rafain
  • 2012.08.26. 23:14
 
 
   

Tippjáték nem lesz? Ha igen, akkor nem ártana időben szólni a többieknek. A holnapi kezdés szerintem már most esélytelen.

118.
  • iCreator
  • 2012.08.26. 23:36
 
 
   
119.
  • iCreator
  • 2012.08.26. 23:37
 
 
   

Ja, legyen tippjáték, bár még sokaknak nyár van. De kedden vagy szerdán el kéne kezdeni.

120.
  • Prest
  • 2012.08.27. 00:35
 
 
   
  • A komment válasz erre: 116.
  • Rafain
  • 2012.08.26. 23:04

Ez az Elátkozott part.^^ De mindkettő ütős! :)

121.
  • idoaranyos
  • 2012.08.27. 01:11
 
 
   
  • A komment válasz erre: 118.
  • iCreator
  • 2012.08.26. 23:36

"pedig a szerb az elmúlt hónapokban mintha motivációs problémákkal is küzdene, rendszeresen nem tudta a legjobbját nyújtani a topjátékosok ellen."

Problémákkal küzd, de motivációsokkal? Ez hüje...
Szimplán nem elég.

122.
  • iCreator
  • 2012.08.27. 01:12
 
 
   
  • A komment válasz erre: 121.
  • idoaranyos
  • 2012.08.27. 01:11

Hát tudnak írni oltári hülyeségeket.

123.
  • iCreator
  • 2012.08.27. 03:13
 
 
   
124.
  • Turin
  • 2012.08.27. 09:35
 
 
   
  • A komment válasz erre: 122.
  • iCreator
  • 2012.08.27. 01:12

Pl. Fed ágát könnyánek titulálták. :)

125.
  • katma
  • 2012.08.27. 10:58
 
 
   

Novák na ne má azért ne nagyon keseredj el:-)
http://www.hatharom.hu/article/5...

126.
  • iCreator
  • 2012.08.27. 14:43
 
 
   
  • A komment válasz erre: 124.
  • Turin
  • 2012.08.27. 09:35

Ja az loller. Manapság egy Fish-Bördi-Murr-Djoko könnyűnek minősül.

127.
  • Rafain
  • 2012.08.27. 15:24
 
 
   
  • A komment válasz erre: 126.
  • iCreator
  • 2012.08.27. 14:43

Ez biztos nem így fog kinézni. Nem lepődnék meg ha elődöntőig gyógyág lenne.

128.
  • Turin
  • 2012.08.27. 15:59
 
 
   
  • A komment válasz erre: 127.
  • Rafain
  • 2012.08.27. 15:24

Ez könnyen lehet, de a paprforma és a nevek alapján ha ezt az ágat könnyűnek minősítették, akkor nem tudom, mi számít nekik nehéznek.

129.
  • iCreator
  • 2012.08.27. 16:26
 
 
   
  • A komment válasz erre: 127.
  • Rafain
  • 2012.08.27. 15:24

Szinte biztos, hogy nem így fog kinézni. Fish helyett Simon is jöhet, de inkább Fish, valamint Bördi is kérdéses, de ha eljut Fed-ig, akkor lehet, hogy jó napja lesz megint, de valószínűtlen. Még Murr is kérdéses, majd hiszem ha látom, de ha eljut Fed-ig, az azt jelenti, hogy rendben van a skót.

Wimbi-ben messze Bentó volt a legnehezebb Fed-nek, két pontra volt a kieséstől. Ezt meg nem mondtuk volna a torna előtt, mint ahogy azt sem, hogy Djokot simázza, meg Murr ellen se volt valami halál szoros.

Rosol-ra meg végképp nem tett volna senki.

Ezért máig tartom, amit ezer éve hangoztatok, hogy az ágak erőssége valójában a torna után derül ki. Addig csak ránézésre, nevek alapján lehet megítélni, meg esetleg az ellenfelek utóbbi időkbeli teljesítménye alapján, ami széntén becsapós.

És az sem mindegy Fed hogy jut el elődöntőig. Lesz e megint vmi Bentó féle vagy Simon féle 5 szettes stb. Nem mindegy, hogy hulla fáradtan jut el Murr-ig a semi-be vagy sima 3-4 szettesekkel. Mert Bördi, Fish meg Simon félék mindent bele fognak adni minden mindegy alapon. Aztán Fed azon kapja magát, hogy 5 szett.

De nevek alapján Djoko ága viccnek tűnik Fedéhez képest. Különösen az elődöntője lehet sima a szerbnek, ami nem kis előny.

De érzésem szerint kicsivel nagyobb esély van most mégis arra, hogy Fed-nek a Fish/Simon-Bördi-Murr-Djoko ág jön. Legalábbis három közülök összejön.

Én személy szerint azt akarom, hogy Murr-ral elődöntőzzön, de akkor úgy, hogy odáig viszonylag könnyen eljutva és ne fáradtan futkozzon a skóttal.

130.
  • Rafain
  • 2012.08.27. 17:00
 
 
   
  • A komment válasz erre: 129.
  • iCreator
  • 2012.08.27. 16:26

Szerintem ezek közül a Berdych meccs nem fog összejönni, és lazítós negyeddöntője lesz.

131.
  • Rafain
  • 2012.08.27. 17:00
 
 
   
  • A komment válasz erre: 130.
  • Rafain
  • 2012.08.27. 17:00

Bár én szeretném, mert jók a Berdych-Fed meccsek általában.

132.
  • iCreator
  • 2012.08.27. 17:06
 
 
   
  • A komment válasz erre: 131.
  • Rafain
  • 2012.08.27. 17:00

Itt még nem toltak, megnézném én is. A többiekkel már sokat játszott az utóbbi GS-eken, Bördivel utoljára asszem az ominózus 2010 Wimbin gyűrtek, nem ugrik be annál közelebbi. Tsongát/Delpo-Fedet már unom, ráadásul mindkettővel játszott uson is. Bördi ilyen szempontból most újdonság lehet. Csak viszonylag sima legyen :)

133.
  • iCreator
  • 2012.08.27. 17:10
 
 
   

Fish-nek örültem volna, ha Djokohoz vagy Murrhoz kerül, mert nagyon bírom a fejét és szeretném, ha lenne vmi nagy dobása. Ha nem is upset, de szerintem 5 szettre tudná küldeni Djokoékat, ha az első szettekben kijön neki. Mint ahogy Seppi-nek is Djoko ellen.

134.
  • donnie
  • 2012.08.27. 17:41
 
 
   

Most jöttem haza nyaralásból, első dolgom volt sorsolást nézni. Szerintem full jó. Ha Fed azt a formáját mutatja, ami eddig volt, szerintem simán döntő. SF a minimum. USO az egyik legjobb borítás neki, Delpo nincs az ágán, a többi játékos (talán Murrayt leszámítva) eléggé parkolósávban vannak. Simon fel tudja húzni magát ellene, de nem hinném, hogy 1-nél több szettet rabolhat. Murray-nek meg szépen megmutatná, hogy wimbi nem véletlen volt.

135.
  • Elessar
  • 2012.08.27. 18:25
 
 
   

Simon-tól ezen a borításon abszolút nem féltem Fedet, ráadásul a francia idén nincs is formában. Fish-től jobban parázok, ott kinézhet akár egy Wimbi Bentó elleni is akár. Az meg nagyon nem kéne

136.
  • Prest
  • 2012.08.27. 18:34
 
 
   

Elkezdődött a USO, ééés, egyből esik xD Röhögök... :D illetve nem eső ez, hanem cunami kb... sikongatnak a nézők :D
Na lesz vasárnapi döntő? :)

137.
  • brewer
  • 2012.08.27. 19:56
 
 
   
  • A komment válasz erre: 136.
  • Prest
  • 2012.08.27. 18:34

Esélye zéró, inkább azon kell szurkolni, h ne legyen szombat-vasránap-hétfő folyamatos játék ;)

138.
  • anonymus
  • 2012.08.27. 19:59
 
 
   
  • A komment válasz erre: 137.
  • brewer
  • 2012.08.27. 19:56

US Openen feltalálják a 3 hetes GS-t, hamár úgyis különcök a döntő szett TB-vel :D

139.
  • Elessar
  • 2012.08.27. 20:57
 
 
   

Murray kettőből kettő adogatógamet bukik rögtön. Csak a szokásos :)

140.
  • Viktor
  • 2012.08.27. 21:11
 
 
   
141.
  • brewer
  • 2012.08.27. 21:20
 
 
   
  • A komment válasz erre: 139.
  • Elessar
  • 2012.08.27. 20:57

Szórakoztató fiú.

142.
  • Elessar
  • 2012.08.27. 21:32
 
 
   
  • A komment válasz erre: 141.
  • brewer
  • 2012.08.27. 21:20

De összekapta magát. Alapvonalról nagyon durván tolja, atomstabil, minden lasztit beér könnyedén, irtó keveset hibázik és agresszív tud lenni. Szerencsétlen Bogomolovot szétszívatta az ejtésekkel. Ha a szervája is összeáll Andy-nek, akkor nagyon durva lesz

143.
  • brewer
  • 2012.08.27. 21:39
 
 
   
  • A komment válasz erre: 142.
  • Elessar
  • 2012.08.27. 21:32

Azért ugye nem baj, ha ettől a teljesítménytől még nem vágom hanyatt magam? ;) Messze van még ez a jótól, de még nem is kell, az első meccse. Ettől még, ahogy elkezdte, az horrorisztikus volt. A pálya viszont, amennyire látom, tetűlassú.

144.
  • Turin
  • 2012.08.27. 21:40
 
 
   
  • A komment válasz erre: 142.
  • Elessar
  • 2012.08.27. 21:32

Nekem nem meggyőző. Futkározik megint, mint a mérgezett egér. Belegondolok, hogy Roger nem sokat szarozna szegény Bogi juniorral, 2-3-4 ütéses labdamenetek, azt kész.

145.
  • Turin
  • 2012.08.27. 21:41
 
 
   
  • A komment válasz erre: 143.
  • brewer
  • 2012.08.27. 21:39

Annyira lassú a pálya, hogy most tényleg felsóhajtottam, hogy Nadal nincs ott. Amúgy ez nem lehet amiatt, hogy kicsit átázott, meg lehűlt az esőtől?

146.
  • Elessar
  • 2012.08.27. 21:43
 
 
   
  • A komment válasz erre: 143.
  • brewer
  • 2012.08.27. 21:39

Sztem az idő miatt ilyen

147.
  • Elessar
  • 2012.08.27. 21:44
 
 
   
  • A komment válasz erre: 144.
  • Turin
  • 2012.08.27. 21:40

Az lehet, de engem inkább Bogomolov lepett meg. Egészen kiválóan játszik önmagához képest

148.
  • Elessar
  • 2012.08.27. 21:54
 
 
   
  • A komment válasz erre: 143.
  • brewer
  • 2012.08.27. 21:39

Nishikori sima 3ban ment tovább

149.
  • Elessar
  • 2012.08.27. 22:10
 
 
   

Blake is továbbment, az öreg megy még egy kört

150.
  • brewer
  • 2012.08.27. 22:14
 
 
   
  • A komment válasz erre: 145.
  • Turin
  • 2012.08.27. 21:41

Nem tudom, Gilbert, Rasheed, Anaconne is azt írták twitteren, h az Armstrong jóval gyorsabb, mint az Ashe. Rasheed szerint az Ashe kifejezetten lassú, és magasra pattan. Persze, lehet az időtől is, de az ilyen marad.

151.
  • brewer
  • 2012.08.27. 22:49
 
 
   
152.
  • Rafain
  • 2012.08.27. 23:30
 
 
   

Kíváncsi leszek Murray hogy folytatja. Mintha kicsit nehezen tudná feldolgozni az olimpiai győzelmet. Azt hihette, hogy most már minden menni fog mint a karikacsapás. Ha így gondolta akkor most sem fog GS-t nyerni. Ha viszont kőkeményen végigdolgozta az elmúlt heteket akkor még összeállhat a játéka.

Az első szettben az a 28 %-os szerva nem volt valami acélos.

Szólj hozzá Te is! » de először jelentkezz be!

Legutóbbi postok

2017. 01. 26. 13:49

14 évvel ezelőtt

olvass tovább
2016. 06. 27. 11:46

Ki mer ma női győztest...

Körülbelül tavaly Wimbledonig a képlet rettenetese...

olvass tovább
2015. 01. 29. 05:24

Ausztrál Open elődöntő...

olvass tovább
2014. 11. 14. 13:59

Nyerni csak pontosan, ...

olvass tovább
2014. 11. 11. 19:18

Puska kellett volna...

olvass tovább

And the winner is...

+
Nadal
+
Federer
+
Djokovic
+
Söderling
+
Roddick
+
Berdych
+
Murray
+
Ferrer

Tenisz ranglista

Tenisz dühöngő

Dühöngő

olvass tovább

Go Roger!

olvass tovább

Vamos Rafa!

olvass tovább

Ici Novak!

olvass tovább

Come on Andy!

olvass tovább

Google hirdetések