Fuzzy Dunlop

2010. 11. 28. 14:28

A meccs

Újat mondani képtelenség, bár van aki megpróbálja.

Eddig mindenki azt kapta, amit a legjobban szeret. Rafael Nadal szurkolói példátlan harci szellemet és elképesztő mentális fölényt, a Federer-fanok pedig kedvencük legszebb játékát. Mindkét játékos vesztett mérkőzés nélkül jutott döntőbe, a svájci még szettet sem veszített.

Federer és Nadal

Ha a két madridi salakos meccset (1-1) nem nézzük jó régen találkoztak. Az elmúlt egy-két évben minden párbajuk meghatározta a következő félév erőviszonyát.

Jöjjön, aminek jönnie kell!

A meccs

+
Rafael Nadal
+
Roger Federer

Szeretném látni az összes kommentet (647) utolsó 100 hozzászólás

548.
  • iCreator
  • 2010.11.29. 21:04
 
 
   
  • A komment válasz erre: 537.
  • Slice
  • 2010.11.29. 20:40

Mintha GS-en nem lépnének vissza játékosok legalább ugyanannyiszor, mint WTF-en. Azért annyira nem gyakori a visszalépés, mint írtad. WTF-en az az 1-2 ember általában csak 1, és az se mindin évben. Tavaly pl. Roddick-nak tényleg volt vmi konkrét sérülése, azért lépett vissza, s nem azért mert fáradt volt. Azért ne degradáljuk le a WTF-et egy lestrapált zombik tornájává. Maradjunk annyiban, hogy a top 8 egy része ide nehezebben érkezik fitten. Valamelyikr igaz, vmelyikre nem. Djoko-ra pl inkább az igaz, hogy őszre pörgeti fel magát. Volt itt már rengeteg színvonalas meccs, meg szar meccsek is, de ez ugyanúgy igaz GS-re is. A vicc az, hogy GS-en meg sokan 4-5-6. meccsre pukkadnak ki, mert be-becsúszott egy-két 5 szettes, s a végső körökben, ahol igazán jól kéne játszani, már fáradtak és minden bajuk van. Cilic pl. csak ezért nem verte idén AO-n Murrt az elődöntőben.

549.
  • Slice
  • 2010.11.29. 21:14
 
 
   
  • A komment válasz erre: 548.
  • iCreator
  • 2010.11.29. 21:04

Nem ledegradálni szeretném a WTF-et, de azzal a ténnyel nem lehet vitatkozni, hogy a teniszezők nagy része sokkal fáradtabb, mint akármelyik GS-en. És ez szerintem nagyban befolyásolja a dolgok menetét. Ezt a tornát is nagyon nehéz megnyerni ez igaz, de sokkal másabb, mint egy GS. Az én szememben semmiképp semmilyen szempontból nem ér fel egy GS-el, és nem azért, mert Rafa még nem nyerte meg. Nagyon remélem, hogy egyszer majd megnyeri, de számomra mindig is egy kicsit csonka torna marad ez a WTF. Ha nem az év legvégén lenne, teljesen más lenne szerintem.

550.
  • iCreator
  • 2010.11.29. 21:22
 
 
   
  • A komment válasz erre: 547.
  • raffaforever
  • 2010.11.29. 20:59

Persze, hogy nem látod a fontosságát, hisz a kedvenced még nem nyert itt, így valszeg nem is "tűnik" olyan fontosnak. Ha nyert volna itt, máris fontosnak tartanád, de ezt mindketten tudjuk. Ez egy óriási presztízs csata, igazi csemege az év végére, hisz a top 8 versenyez könyörgöm, s csak egyedül a általában vett fáradtság árnyékolja be egy kicsit. S direkt csak a mostanit veszed alapul, ahol sok sima meccs szuletett, de pl tavaly már nem így volt, s a top 4 sehol nem volt tavaly. Az utóbbi 10 évet legalább alapul. Volt rengeteg izgi és színvonalas meccs és igen volt sok olyan is, ahol fáradtság vagy szimplán formán kívüliség okán szar volt. De ugyanez GS-en is van. Én érzésem szerint úgy rangsorolnám a WTF-et, mint a legfontosabbat a GS-ek után.

És bár való igaz, hogy akár 1 nyert meccsel is tovább lehet jutni, de alig volt példa arra, hogy olyan valaki nyerje a tornát, aki így jutott tovább. 8 játékos versenyzése esetén muszáj körmérkőzéseket vívni, hisz máskülönben alig lenne meccs, s a továbbjutás szabályai is ésszerűnek hatnak még ha néha igazságtannak tűnnek is. De a szabályokat ismerik a játékosok (game arány stb) és ennek tudatában játszanak itt.

A GS-re is tekinthetsz úgy, mint egy WTF-re, csak ott a 4-5. körtől kezdődik és sokszor ugyanúgy fáradtan érkeznek oda a játékosok az előző körök miatt (kivétel Fed).

551.
  • iCreator
  • 2010.11.29. 21:38
 
 
   
  • A komment válasz erre: 549.
  • Slice
  • 2010.11.29. 21:14

Eljutottunk oda, hogy lényegében a WTF-fel csak egy gond van, hogy az év végén van. De hát nem lehet máskor, hisz ez a lényege.

Mivel én csak a kérdés összetettségét akartam bemutatni és nem meggyőzni bárkit vagy ilyesmi, lezárom azzal, hogy szerintem ez a fáradtság téma el van túlózva a WTF-fel kapcsolatban. Vmelyik játékosra igaz, vmelyikre nem és nem mindig ugyanazokra. Fed szinte sose fáradt itt, most Rafa sem lehetett, meg korábban is ritkán. Djoko tavaly szárnyalt itt (meg egész ősszel), s csak az elődöntőben pukkadt ki, mivel nagy meccseket játszott a csoportban (pl Davy-val elsőre óriásit nyomtak 3-ban). Attól is függ, hogy kinek hogy jön össze az ősz. Berdych pl alig teniszezett, mert mindenhol hamar kiesett, fáradt nem lehetett, komolyabb gondjai vannak annál. Rod ugyanez, szabályosan kapart, hogy beférjen a 8-ba. Ferrer és Söd lehetett fáradt, hisz ők előtte nyertek nagynehezen tornát.

De szétrágtuk a témát, lényeg h mindenkinek szíve joga, hogy milyen tornákat szeret, én pl. imádom a WTF-et és nem azért, mert Fed sokszor megnyerte, hanem mert a top 8-at láthatom folyamat egymással játszani, na meg imádom a hard pályát.

552.
  • Turin
  • 2010.11.29. 21:42
 
 
   
  • A komment válasz erre: 517.
  • raffaforever
  • 2010.11.29. 19:14

Gyerekek, ugyan már, a 16x-s GS győztes Rogerről beszélünk. Akinek egyértelműen a legeredményesebb tornája a GS.
Neki találták ki: 3 nyert szettre megy, és közte 1 nap pihi. Az első 3-4 meccset gyorsan lerendezi 3 szettben, de mégis játszik annyit, hogy formába lendüljön. Minden meccs után pihenhet egy napot. Sztetek véletlen aza 23 elődöntő zsinórban?

Nem a GS-eken kell várni, h Fed a végére ki fog purcanni a fáradságtól. Azok a Masters versenyek.

553.
  • Slice
  • 2010.11.29. 21:45
 
 
   
  • A komment válasz erre: 551.
  • iCreator
  • 2010.11.29. 21:38

Még annyit hozzáfűznék, hogy a Nadalos részt teljesen máshogy látom. Ide mindig holt fáradtan érkezett, egyedül most nem érkezhetett elvileg fáradtan, viszont most más gondja volt, a sérülés, egyik sem jobb. Részemről is lezárhatjuk a vitát.

554.
  • Slice
  • 2010.11.29. 21:50
 
 
   
  • A komment válasz erre: 552.
  • Turin
  • 2010.11.29. 21:42

Igen mondhatjuk, hogy Federernek találták ki. De 30 évesen 4 GS sok lesz neki egy évben ez az érzésem. A fáradságtól nem fog kipurcanni egy GS-en fizikailag. Viszont simán előjöhet a koncentrációhiánya, mint idén sokszor, ami abban fog megmutatkozni amiben eddig is. Hirtelen eltűnik a szervára x időre egy meccs közben. Ez ugyanúgy végzetes lehet, ahogy eddig is az volt. Megértem, hogy a Federeresek bizakodnak egy ilyen torna után, és nem mondom hogy nincs rá ok. De azért tartós javulást nem várnék tőle. Persze ez megint csak magánvélemény.

555.
  • Turin
  • 2010.11.29. 22:01
 
 
   
  • A komment válasz erre: 554.
  • Slice
  • 2010.11.29. 21:50

Sztem már várni sem kell, hisz Wimbledon óta egyértelmű a tartós javulás ténye:

Masters döntő, Masters győzelem, USO elődöntő (kis szépséghiba), MAster döntő, 250-es tornagyőzelem, 500-as tornagyőzelem, MAsters elődöntő, WTF győzelem.
Ez 4-5 hónap.

556.
  • brewer
  • 2010.11.29. 22:04
 
 
   
  • A komment válasz erre: 554.
  • Slice
  • 2010.11.29. 21:50

Ó, nekem bőven elég, ha egy GS-en produkál olyan egy hetet a megfelelő idpontban, mint az utóbbi volt ;) :) Nem vagyok telhetetlen :))

Igen, persze, egy csomó dolog most már maradni fog: a kihagyások, az hogy mind a meccsek között, mind a meccsen belül hirtelen formahanyatást tud produkálni, hogy kevésbé bírja szellemileg, fizikailag... De ezek természetes dolgok, és ha még tényező akar lenni a következő két évben, akkor ezeket bele kell kalkulálnia a játékába, és meg kell tanulnia kezelni őket. Én úgy látom, hogy jó úton járnak ebben, mind a megfelelő játékstílus kialakításában, mind abban, hogy hogyan ne hagyja hogy ezek befolyásolják a játékát, és hogy hogyan ne menjen rá az egész meccse a menetrenszerinti rövidzárlatra.

557.
  • baga
  • 2010.11.29. 22:04
 
 
   
  • A komment válasz erre: 554.
  • Slice
  • 2010.11.29. 21:50

Hát ha nem javul Roger, nem javul. Nekem bőven elég lesz, ha tartja a tegnapi szintet. :)

558.
  • Slice
  • 2010.11.29. 22:10
 
 
   

Teljesen megértem, hogy bizakodtok, jogosan teszitek és valszeg én is ezt tenném a helyetekben. Csak megjegyeztem, hogy azért nem látom olyan rózsásnak Fed esélyeit. Egy GS győzelem simán benne van, de azért azt is szögezzük le, hogy Rafa ritkán fog úgy játszani, mint ebben a döntőben.
Mindenesetre én jövőre egy jó Rafát és jó Federert várok. Esetleg még azt is elvárnám, hogy Djoko és Murray TENISZEZZEN is nem úgy, mint tették azt az idei szezon nagy részében. Ráadásnak JMDP. Aztán kezdődhet a szezon. Reményeim szerint jobb, mint az idei, a meccsek minőségében legalábbis jó lenne.

559.
  • Doctorpete
  • 2010.11.29. 22:17
 
 
   
  • A komment válasz erre: 558.
  • Slice
  • 2010.11.29. 22:10

Én vagyok az egyetlen, aki rohadtul kezd kételkedni abban, h Potro visszatér? legalább is, azon a szinten, ahol abbahagyta? ha vki, akkor sztem ő lesz egy tipikus "Nalbandian", de ne legyen igazam...

Rafa mellett egy dolog szól továbbra is RF-el szemben, a kora. emiatt persze, h nem lehet már sok kiugró Fed hónapra számítani, de talán időnként jelzi még, h itt az öreg...

Murray, Djoko, eddig csak ígéret, áttörés kellene már.

560.
  • brewer
  • 2010.11.29. 22:19
 
 
   
  • A komment válasz erre: 559.
  • Doctorpete
  • 2010.11.29. 22:17

Nem te vagy. Én már lassan abban is kételkedek, hogy egyáltalán fog-e még versenyszerűen játszani. Akkora a csönd most is körülötte, hogy nem hiszem, hogy ez sok jót jelent.

561.
  • Slice
  • 2010.11.29. 22:23
 
 
   
  • A komment válasz erre: 559.
  • Doctorpete
  • 2010.11.29. 22:17

Murray és Djoko azért szemmel láthatóan sokkal de sokkal jobb volt tavaly, mint idén. Jövőre jó lenne, ha legalább a tavalyi formájukat hozni tudnák, és máris izgalmasabb lenne a mezőny.
Amit Potroról írtál, abban lehet valami.. Nem nagyon van olyan sérülés, ami jó lenne egy teniszezőnél, de a kézsérülés a lehető legszarabb szerintem. Én azért még remélem, hogy visszatér..jó formában.

562.
  • iCreator
  • 2010.11.29. 22:25
 
 
   
  • A komment válasz erre: 554.
  • Slice
  • 2010.11.29. 21:50

Gondolom beszéltél Rafával minden WTF előtt, s ő mondta, hogy fáradt. Máskülönben azt hinném, hogy csak te gondolod így :)

Fedről: bár feldobott és meglepett az egész heti játéka főleg Djoko és Rafa elleni, de emiatt egyáltalán nem kezdek el 2-3 GS-t várni el tőle évente. Ha ezt a játékot tényleg meg tudná tartani és nem csak vmi fellángolás volt, hogy bizonyítson WTF-re, mert "gyengécske" lett az év eleje, akkor egy-két GS döntőt és egy győzelmet várok el tőle a kövi évre. De ehhez a játékszinthez ennyi idősen nagyon sok koncentráció, motiváció és sok gyakorlás kell. Kicsit aggódok, hogy nagyon megelégszik most magával, mint AO után és visszahanyatlik a játéka. De szerintem igencsak meg akarja védeni AO-t és ahhoz ez a játék kell.

Szóval én túlzásba nem viszem a bizakodást, mert nem lehet tudni. Egyik héten kikap egy Montanes-től Estoril-ban, rá egy hétre meg Nadal-lal döntőzik egész jól helyt állva. Szal nála nem lehet tudni, de elvárom tőle, hogy most a tavaszi hard-okra is tegye oda magát, ha másért nem a pontokért és ha már meccslabdája lesz, akk azt be kéne fejezni. Ami biztos, hogy jobb első félévet várok, mint idén.

563.
  • Slice
  • 2010.11.29. 22:28
 
 
   
  • A komment válasz erre: 562.
  • iCreator
  • 2010.11.29. 22:25

Nem sajnos nem beszéltem Rafával, minden WTF előtt, de aki meccsről-meccsre, vagy legalább tornáról-tornára követi Nadal játékát, nem csak olvassa, hanem nézi a meccseit az egy idő után észreveszi, ha valami nem stimmel Rafával. Legyen az fáradtság esetleg sérülés. Szerintem Te is hamarabb meglátod az ilyen dolgokat Federeren, mint egy olyasvalaki aki nem követi annyira, mert pl nem ő a kedvence.

564.
  • Doctorpete
  • 2010.11.29. 22:29
 
 
   
  • A komment válasz erre: 561.
  • Slice
  • 2010.11.29. 22:23

igen, de gyakorlatilag 1 éve elment, a nagy semmi, és várhatóan nem is fog még játszani év elején sem. szegény Dent is így járt, igaz, ő más kaliber. de vmi lehet a potro-ügy hátterében, amit nem hoznak nyilvánosságra.

565.
  • iCreator
  • 2010.11.29. 22:38
 
 
   
  • A komment válasz erre: 558.
  • Slice
  • 2010.11.29. 22:10

"de azért azt is szögezzük le, hogy Rafa ritkán fog úgy játszani, mint ebben a döntőben. "

Rafa teljesen mindegy, hogy játszik az 1. és 3. szettes Fed ellen, nem fog nyerni. A legtöbb nyerőjét semmilyen Rafa nem érte volna el, csak olyan, aki gyorsabb a labdánál. Rafa akár lehet 200-as is, az első szettes Fed-et nem veri meg, ezt komolyan hiszem. Viszont kétlem, hogy egy GS-en Fed 3 ilyen szettet tudna produkálni, óriási koncentráció kell hozzá, hisz ha hibázik, akk kész is a break. A 2. szettben kihagyott egy pillanatra, jött 2-3 hiba meg 2 Rafa nyerő és ott is volt a break. Második szett 5 nyerő, 9 unforced. Mindent elmond. Fed nyerőitől és hibáitól függ ilyen játék esetén a meccsük kimenetele.

566.
  • iCreator
  • 2010.11.29. 22:41
 
 
   
  • A komment válasz erre: 559.
  • Doctorpete
  • 2010.11.29. 22:17

Én nem kételkedem, hogy visszatér, de abban nagyon is, hogy valaha eljut ugyanarra a szintre. Még akkor is kételkedem, ha a sérülése soha nem jön elő. De bízom benne, hogy uso-ra összekapja magát, bár nyáron még AO-ra vártam a régi formáját.

567.
  • Slice
  • 2010.11.29. 22:42
 
 
   
  • A komment válasz erre: 565.
  • iCreator
  • 2010.11.29. 22:38

"Rafa teljesen mindegy, hogy játszik az 1. és 3. szettes Fed ellen, nem fog nyerni."
Ezzel nem értek egyet, de most nem szeretnék bővebben belemenni egy ilyen vitába. CSak annyit fűznék hozzá, hogy oké, hogy nem érné el Fed labdáit Rafa, de egy top Rafa ellen, Nadal adógatójátékában Federernek sansza nem lenne irányítani. Nem mondom, hogy nem nyerne Federer, de Nadal legalább annyira magabiztosan hozná a saját adogatását, mint tette azt Roger, ez nyilvánvaló.
De most ne mennyünk bele mélyebben ebbe a dologba. Tiszteletben tartom a véleményed, nem mondom, hogy hülyeséget mondasz, de nem teljesen értek vele egyet.

568.
  • iCreator
  • 2010.11.29. 22:55
 
 
   
  • A komment válasz erre: 567.
  • Slice
  • 2010.11.29. 22:42

"annyit fűznék hozzá, hogy oké, hogy nem érné el Fed labdáit Rafa, de egy top Rafa ellen, Nadal adógatójátékában Federernek sansza nem lenne irányítani."

Ebben majdnem teljesen igazad van. Sőt ez a lényeg. Egy uso-sabb Rafát nehezebben brékelne le Fed, ez egyértelmű. Az, hogy sansza sem lenne irányítani, azért az túlzás, hisz a leghíresebb arról, hogy pillantás alatt csinál vmi váratlant, amivel átveszi az irányítást, de ez Rafa ellen a legnehezebb. Ilyenkor szólna arról a játék, hogy ki kell várni a megfelelő pillanatot, amikor a másik kicsit meginog, kihagy, üt egy két hibát, netán kettőst, míg a másiknak meg pont bejön egy-két nyerő. Vagyis várni kell a lehetőségre és Fed szokott is adni lehetőséget, mert néha tuti, hogy kihagy és akkor le lehet csapni rá. De Rafa is ki tud hagyni, és néha elég egy szettben elég egy adogatásban kihagyni, máris a szettbe kerülhet. Pl Fed tegnap elcseszett egyetlen adogató gém-et a másodikban, a többit gond nélkül hozta, még is elég volt, hogy bukja a szettet.

569.
  • Slice
  • 2010.11.29. 23:02
 
 
   
  • A komment válasz erre: 568.
  • iCreator
  • 2010.11.29. 22:55

Röviden összefoglalva, ha egy Top Rafa és Federer játszana egymás ellen, az lenne az igazán élvezhető ki-ki meccs. Sajnos ritka ez a variáció.

570.
  • Rafain
  • 2010.11.29. 23:04
 
 
   

FC Barcelona: korunk legjobb futballcsapata. Minden idők legjobb fotballcsapatai között egészen biztosan ott van. Jobbak, mint két évvel ezelőtt, amikor 6 trófeát gyűjtöttek. Barca-Real 5:0! A Real legnagyobb sikere ma Messi lerúgása volt Ramos részéről.

571.
  • Slice
  • 2010.11.29. 23:06
 
 
   
  • A komment válasz erre: 570.
  • Rafain
  • 2010.11.29. 23:04

Áááá, ne torpedózz ilyenekkel, este 11kor:DD

572.
  • Rafain
  • 2010.11.29. 23:07
 
 
   

Mit veszekedtek még mindig erről? Amikor Rafa jó formában van, akkor irányít végig a saját szervájánál, szinte képtelenség lebreakelni, ugyanúgy, mint Fedet. Nüanszokon múlik, mint Wimbledonban. Viszont Fed játékában most már sokkal több a kihagyás, ezért Rafa topp formában már megverné.

573.
  • Rafain
  • 2010.11.29. 23:10
 
 
   
  • A komment válasz erre: 567.
  • Slice
  • 2010.11.29. 22:42

Neked van igazad, de eddig nem írtam ezt le. Topp Rafa ellen legalább olyan nehéz fogadóként, mint topp Fed ellen. USO-s Rafa egy állat volt. Brutális.

574.
  • Rafain
  • 2010.11.29. 23:11
 
 
   

A "top" egy p-vel.

575.
  • Elessar
  • 2010.11.29. 23:19
 
 
   
  • A komment válasz erre: 570.
  • Rafain
  • 2010.11.29. 23:04

Ez durva volt. Most pár napig nem akarok hallani sem a fociról...

576.
  • Rafain
  • 2010.11.29. 23:21
 
 
   
  • A komment válasz erre: 561.
  • Slice
  • 2010.11.29. 22:23

Murray összességében szerintem már jobb, mint tavaly. Egyfajta átalakuláson megy keresztül, rájött, hogy agresszívebbnek kell lennie. Az adogatásai rengeteget erősödtek, és a torna elején ugyan még 40 százalékon adogatott ész nélkül, teli lappal, az elődöntő előtt azt mondtam, hogy ha kicsit használja a fejét Rafa ellen, és feltornássza a százalékokat, komoly esélye van. Meg is tette. Az első két szettben végig 60 százalék felett ütötte be az elsőket, az elsőben ez 91 százalékban ért pontot, a második játszmában pedig 86 százalékban. Brutál. Ilyen adatokkal bárkit megverhet jövőre.

577.
  • Rafain
  • 2010.11.29. 23:23
 
 
   
  • A komment válasz erre: 575.
  • Elessar
  • 2010.11.29. 23:19

Az a durva, hogy annyira kimagaslanak a spanyol mezőnyből, hogy simán lehet bajnok a Real, ha hozza a kötelezőket. A többi csapatot simán szokták verni. Pedig szerintem nem kérdés, hogy a Barcelona CSAPATSZINTEN még mindig mennyire előttük jár.

578.
  • iCreator
  • 2010.11.29. 23:27
 
 
   

"Röviden összefoglalva, ha egy Top Rafa és Federer játszana egymás ellen, az lenne az igazán élvezhető ki-ki meccs. Sajnos ritka ez a variáció."

Megint sikerült leírnod, amit akartam, vagyis a lényeget. Ki-ki meccs lenne, de egyszerűen ritka az amikor mindkettő igazán top formában játszik egymás ellen. Az is igaz, hogy Fed-et már több kihagyás jellemzi, de lehet, hogy majd Rafa is többet fog kihagyni 16 GS után és öregebben.

Mivel az egész vita legmélyén valójában a "ki a jobb" kérdés húzódik meg, én mindig is azt vallottam és hiszem is őszintén, hogy Fed jobb hard-on és füvön, Rafa meg salakon, ezt tükrözi a mérlegük is, de én messze nem csak a mérleg alapján mondom, hanem főleg az eredményeik alapján.

A mérleg örökké csalóka fog maradni, hisz ez alapján Davy jobb Nadal-nál, holott csak azért vezethet Rafa ellen, mert Davy béna a salakhoz, ezért nem is játszottak salakon, ahol mindig Rafa nyert volna. Fed-nek is jobb lett volna, ha béna marad salakon. Bár akkor meg nem nyert volna RG-t :) Szal jobb inkább így :)

579.
  • Elessar
  • 2010.11.29. 23:29
 
 
   
  • A komment válasz erre: 577.
  • Rafain
  • 2010.11.29. 23:23

Döbbenetes sima meccs volt, nem volt méltó a Clásico névhez, már ami a Real teljesítményét illeti. Mintha nem is két elsőosztályú csapat tolta volna, egy szikrányi nyugtatás csak, hogy tavaly ugyanilyen simán győzték le ősszel az Intert is, aztán tavasszal mégis az lett, ami. Bár nagyon sovány vigasz.

Szerencsére itt van még nekem a jó öreg Federer :)

580.
  • raffaforever
  • 2010.11.29. 23:33
 
 
   
  • A komment válasz erre: 570.
  • Rafain
  • 2010.11.29. 23:04

erre csak annyit mondok olé ó lá lá -hal- a madrid:))))
a teganapi nap után ez nagy elég tétel ,szegény rafa rosz csapatnak szurkol-de legalább kaphatja a zrikát tonitol :)))
atyám ez a foci a csúcsok csúcsa volt mint rafa a us openen:)))
egyszeri és utánozhatatlan!

581.
  • Rafain
  • 2010.11.29. 23:36
 
 
   
  • A komment válasz erre: 578.
  • iCreator
  • 2010.11.29. 23:27

Azért nehéz kérdés ez, mert az eredmények alapján Federer egyértelműen jobb játékos füvön és hardon, de ezek az eredmények nem Rafa ellen születnek meg. Ha a fénykorukat valahogy össze lehetne vetni, akkor lehet, hogy Fed mondjuk 10-ből minimum 6,7-szer verné Rafát hardon, és 10-ből 6-szor füvön. De azért is nehéz ez, mert Fed fénykorában végigzúzta szinte az összes hardot, viszont Rafának egy adott évben van 4-5 olyan hete, amikor olyan kirobbanó formában van, hogy bárkit megver bárhol. És, ha ez a 4-5 hét a GS-ekre időzül, simán letarolhatja az összes GS-t. Attól függ hogyan sikerül a formaidőzítése. Fednek nem nagyon volt szüksége formaidőzítésre fénykorában, mert mindig úgy játszott, ahogy mondjuk tegnap. Ezért Fed jobb hardon, mert hosszútávon képes ezt a szintet hozni, viszont amikor Rafa az ominózus 4-5 hétbe esik megverheti Fedet itt is. Salakon meg Nadal hozza mindig azt a szintet, amit Fed hardon. Illetve szerintem nem mindig hozza, mert általában nincs szüksége 100 százalékra salakon.

582.
  • iCreator
  • 2010.11.29. 23:38
 
 
   
  • A komment válasz erre: 576.
  • Rafain
  • 2010.11.29. 23:21

Murray-t én máig nem tudom hova tenni. Azon sem lepődnék meg, ha soha nem nyerne és azon sem ha párat összehozna. Mindig eljátsza velünk, hogy látszatra sokat fejlődik és elkezdünk sokat várni tőle a következő évre, de aztán mégse hozza. Egyszer kiesik már a 3-4. körben (cilic), máskor döntőzik. Én még most is azt vallom, hogy jövőre is ki fog kapni egy jó támadótól, ha annak éppen jól megy a támadás. Szerintem még nagyon sokat kell fejlődnie agresszivitásban és fejben a nagy tornákon. Nem várok tőle csodát a kövi évben sem.

583.
  • raffaforever
  • 2010.11.29. 23:39
 
 
   
  • A komment válasz erre: 575.
  • Elessar
  • 2010.11.29. 23:19

pedig a csapatod elég színesen játszott:)))
7 sárga 1 piros :)))

584.
  • Elessar
  • 2010.11.29. 23:46
 
 
   
  • A komment válasz erre: 583.
  • raffaforever
  • 2010.11.29. 23:39

Túl fiatal ez a Real, ráadásul Casillas az egyedüli, aki kicsit idősebben átézi az ilyen nagy párharcokat. Sokan nem tudták elviselni a terhet, Ramos alapból nem ilyen vadállat, mint amit most csinált.
A Barcelona alapból is sokkal jobb csapat a Madridnál, de azért nem ennyivel, mnit amit ma láthattunk.

585.
  • iCreator
  • 2010.11.29. 23:49
 
 
   
  • A komment válasz erre: 581.
  • Rafain
  • 2010.11.29. 23:36

Tudom, hogy nehéz kérdés ez és tényleg sokat számít a formaidőzítés és elhiszem, hogy Rafának van és még lesz is olyan időzítése, amikor sok mindent végigtarol. De pont ez a tenisz lényege, hogy minél többször próbáld a legeslegjobb formádat hozni, de olyan nincs, hogy mindig. Az abszolút választ talán akkor kapnánk meg, ha létezne az a lehetőség, hogy Fed és Rafa legeslegjobbját összeeresztjük minden felületen legalább 10-szer. Ez esetben hiszem, hogy ha csak picit is, de Fed lenne jobb füvön és hard-on. De ezt így már sosem fogjuk megtudni. És a legszebb még az lenne, ha egy idősek lennének, vagy mondjuk csak 2 évvel lenne idősebb Fed. De nem érdemes ilyenen filózni.



586.
  • Rafain
  • 2010.11.29. 23:53
 
 
   
  • A komment válasz erre: 584.
  • Elessar
  • 2010.11.29. 23:46

Úristen, milyen csapat ez a Barca. Sokkal jobbak, mint tavalyelőtt, és mint tavaly, amikor 99 pontot gyűjtöttek. Azért, mert Villa tökéletesen passzol ebbe a gépezetbe, míg Ibra ugyan nagyon jó, de a mozgása, és csapatjátéka nem mérhető Villáéhoz. David Villával félelmetes lett a Barca, pedig előző években nem tudtam elképzelni hogyan lehet még erősíteni ezt a csapatot. Folyamatosabban járatják a labdát, mint bármikor, minden apró elem a helyén van. Egyszerűen tökéletes. És Messi minden évben fantasztikus, és már-már azt gondolom, hogy innen csak lejjebb van, de minden újabb szezonban még jobb lesz.

587.
  • raffaforever
  • 2010.11.29. 23:55
 
 
   
  • A komment válasz erre: 584.
  • Elessar
  • 2010.11.29. 23:46

hát ramos azzal az akciíóval 3 pirost is kaphatott volna!
1 .agyorúgta messit 2. leütötte puyolt 3. majd adott egy taslit még valakinek.
remélem ez minimum 5 meccs eltiltás.
murinhó most valamit nagyon elbaltázott ,de van akkora arc hogy majd kimagyarázza.
keresték a labdát egész meccsen ,még örülhetnek hogy megúszták.
éreztem hogy nagy zakó lesz és mégse tettem meg a mixen. kaszáltam volna ha handikeppel veretem a realt:)))

588.
  • Rafain
  • 2010.11.29. 23:57
 
 
   
  • A komment válasz erre: 585.
  • iCreator
  • 2010.11.29. 23:49

Akkor elszívnák a levegőt egymás elől. Így is sok mindenben gátolják a másikat eredményességben. De ez így természetes, mindig kell valami rivalizálás teniszben, különben valaki egymaga tarolhat.

589.
  • raffaforever
  • 2010.11.30. 00:02
 
 
   
  • A komment válasz erre: 586.
  • Rafain
  • 2010.11.29. 23:53

ja és akkor a realosok mondták hogy majd a real átszalad a barcán annyival gyorsabb a madrid.
erre 20 perc alatt lerendezte a barca a meccsett.
ezek jobbak a brazil válogatottnál-sőt mondhatni a vb győztes spanyoloknál is.
ilyen szintű technikás csapat nincs.
azért annak örülök hogy ronaldó is megkapta amit kért -mert azzal jött nekünk rúgjon a barca 8-at ne egy almeriának.
hát csak 5 lett de lehetet volna 8!

590.
  • Rafain
  • 2010.11.30. 00:04
 
 
   
  • A komment válasz erre: 587.
  • raffaforever
  • 2010.11.29. 23:55

Benne volt a levegőben, amilyen vérfürdőket rendez mostanában a Barca. 8-0 az Almeria ellen, úgy, hogy gyakorlatilag nem is akartak előremenni. Csak lazán gurigázgattak, és valahogy mindig gól lett a vége. Messi, Xavi, Iniesta, Villa...Ennyi klasszist lehetetlen megfogni, ha mindegyik jó napot fog ki. Rafa biztosan nézte a meccset, és bár nagyon szomorú lehet, a lelke mélyén tudja, hogy ezt a Barcát csak elismerni lehet. Szerintem ő is csak ódákat zeng erről a csapatról, bármennyi szomrúságot is okoz neki.

591.
  • Prest
  • 2010.11.30. 00:07
 
 
   

Milyen 2 nap már ez? :D Fed veretlenül világbajnok, és a Barca meg alázza a Realt 5-0-ra!? Istenkirály gyerekek! :D
Ramosnak elgurult a gyógyszere a végén, szörnyű hogy mit művelt, még a honfitárs Puyolnak is nekiment...nc.

592.
  • raffaforever
  • 2010.11.30. 00:15
 
 
   
  • A komment válasz erre: 590.
  • Rafain
  • 2010.11.30. 00:04

lol-és a ramos haverjára sem lehet most büszke:))
én is ha nézem a barcát csak ámulok igy is lehet focizni-kicsit hizelegjek a federereseknek. mint ahogy tegnap játszott federer -minden magától jön semmi görcsölés.
na ez az ha valaki errre született .
de azért még igy se biztos a bajnoki no meg a b.l. győzelem.

593.
  • raffaforever
  • 2010.11.30. 00:20
 
 
   
  • A komment válasz erre: 591.
  • Prest
  • 2010.11.30. 00:07

naaaa neked 2-0-nekem csak 1-1.de ma legalább majd jobban alszom:)))

594.
  • fuzzydunlop
  • 2010.11.30. 00:20
 
 
   
  • A komment válasz erre: 590.
  • Rafain
  • 2010.11.30. 00:04

örülök, hogy ez bejött:) spanyol bajnokságban egy csapatban játszunk:)

595.
  • jowaldner
  • 2010.11.30. 09:32
 
 
   

A tegnapi meccshez: Nagyon jó volt a Barcelona, de Messi még fényévekre van Maradonától, nem elég "csak" az el Classico-n villogni, majd ha képes lesz levetkőzni a VB fóbiáját, akkor még akár isteni magasságokba is emelkedhet. A tegnap előttiről: Szenzációs volt Rafa szombaton, Roger meg még vasárnap is, ez szerintem egy dolgot bizonyít, a legjobb kondija a Touron nem Rafának, hanem a bohócnak van.

596.
  • Rafain
  • 2010.11.30. 12:06
 
 
   
  • A komment válasz erre: 595.
  • jowaldner
  • 2010.11.30. 09:32

Messi bőven van olyan futballista, mint Maradona. Arról nem tehet, hogy az argentín válogatottban egyrészt nem tudja úgy élvezni a futballt, másrészt csak ilyen Di Mariák vannak mellette, nem Xavi és Iniesta.

597.
  • jowaldner
  • 2010.11.30. 12:27
 
 
   
  • A komment válasz erre: 596.
  • Rafain
  • 2010.11.30. 12:06

Szerintem fogalmazunk úgy, hogy tegnap és még néhány alkalommal megközelítőleg futbalozott úgy mint Maradona. Maradona mikor VB-t nyert, majd döntözőtt a válogatottal, semmivel sem voltak jobbak a társai, mint a maiak. Az a baj a foci VB-vel, mint a tenisszel, kifacsart, fáradt játékosok érkeznek oda, régen ott sem így volt ez, de hát a globalizáció, meg a BL, stb...

598.
  • jowaldner
  • 2010.11.30. 14:54
 
 
   
  • A komment válasz erre: 596.
  • Rafain
  • 2010.11.30. 12:06

Mellesleg azt hittem, hogy a Rafa Monfils párhuzamon inkább "fennakadsz". Igazi Realistaként:-) azt kell, hogy mondjam, hogy ez a tegnapi meccs kb. annyira mérvadó, mint a vasárnapi Fed-Rafa döntő játszmája. A Real kb. azon a szinten játszott magához képest, mint Murray a csoportban Fed ellenében, ennyit szerintem egy jó Újpest, vagy Kecskemét is nyújtott volna a Camp Nou-ban.

599.
  • Elessar
  • 2010.11.30. 15:02
 
 
   
  • A komment válasz erre: 598.
  • jowaldner
  • 2010.11.30. 14:54

Azt hiszem itt a lényeg!
A Barca a világ legjobb csapata és alapból is jobb a Realnál, de nem ennyivel.
Tavasszal teljesen más Clásico lesz, erre akár fogadni is mernék.

600.
  • jowaldner
  • 2010.11.30. 15:57
 
 
   
  • A komment válasz erre: 599.
  • Elessar
  • 2010.11.30. 15:02

Mindenesetre bízzunk benne, hogy tavasz végére nyár elejére mind Rafa, mind pedig kedvenc csapata helyet cserél majd a világranglistán, ill. a bajnoki tabellán:-) Rafa esetében elég lesz egy hétre is:-)

601.
  • Elessar
  • 2010.11.30. 15:58
 
 
   
  • A komment válasz erre: 600.
  • jowaldner
  • 2010.11.30. 15:57

Ámen! :)

602.
  • Rafain
  • 2010.11.30. 19:09
 
 
   

Tudom, hogy lejárt lemez, de szeretnék még kicsit visszakanyarodni Nadalhoz. Arra, ahogy USO-n játszott, meg még pár meccset Bangkokban. Az adogatásainál nincs labdamenet egy darab sem, lécci nézzétek meg. Beteszek egy 15 perces videót Kukushkin ellen. A kazah pont a Davis kupáról érkezett a tornára, ahol megverte Wawrinkát. Ezt a Nadalt várom jövő év elejétől újra. Egyszerűen szadista. Nézzétek meg az adogatásait. Ennek közelében nem volt most Londonban.

A videó: http://www.youtube.com/watch?v=J...

603.
  • tzs
  • 2010.11.30. 19:21
 
 
   
  • A komment válasz erre: 602.
  • Rafain
  • 2010.11.30. 19:09

Akkor már minden világos. Elverte Kukit, mellyel tönkretette a kazah teniszt! Ebből kifolyólag a kazah maffia megfenyegette, hogy ne merjen ilyen szinten játszani a VB-n, mert Fedre tették a maffia összes pénzét. Tök egyértelmű. :-)

Aki nincs tisztában a Heyho-Nadal-és a kazah egyetemes tenisz szövevényes kapcsolatáról, az ugorja át a hozzászólásom.

604.
  • Turin
  • 2010.11.30. 19:24
 
 
   
  • A komment válasz erre: 602.
  • Rafain
  • 2010.11.30. 19:09

Rendszeresen abba a hibába esel, hogy teljesen különböző szitukat hasonlítasz össze.
Ha vki Kukushkin ellen iszonyat eredményes szervából, olyan képzetetkelthet, hogy ez megállíthatatlanul adogat. Aztán kiderül, hogy csak nem a megfelelő fogadójátékos állt vele szemben. És hiába mondanád, hogy de azok a labdák akkor is úgy mennek át, mert nyilván nem, hisz Nadal is tisztában van vele, h akkor most Kuki várja a fogadásait, vagy mondjuk Murray.

605.
  • tzs
  • 2010.11.30. 19:33
 
 
   
  • A komment válasz erre: 604.
  • Turin
  • 2010.11.30. 19:24

Azért nézd meg mennyivel "telilapossabbak" azok a szervák. Szerintem a US Open időszak körüli szervái nem hasonlíthatóak a mostanihoz, sokkal jobbak voltak.

606.
  • tzs
  • 2010.11.30. 19:34
 
 
   

Csak nem sikerült leírnom rendesen azt a szép szót, hogy telilaposabbak :-)

607.
  • Rafain
  • 2010.11.30. 19:58
 
 
   
  • A komment válasz erre: 604.
  • Turin
  • 2010.11.30. 19:24

Tokióban nem így játszott, pedig ott sem volt Murray. Shanghaiban láttad a Melzer elleni meccsét? Nem ugyanez a teniszező játszott ott. És a VB-n sem. Ezek a szervák nagyon brutálak. 79 százalékban be is verte Kuka ellen az elsőket, 91 százalékban pontot értek. De akár el is hagyhatjuk a szerváit. Nézd csak meg a játékfelfogását. Ahogy elüti az adogatását már bent áll a pályán, a következő ütésével pedig kinyírja. Ez csak felfogás kérdése. Tökmindegy ki áll a túloldalon. Tízszer jobb, és erőteljesebb tenisz, mint amit a VB-n produkált. Megnézheted az ütéseit is, ahogy robban a hálóra stb. Teljesen más teniszező. És ez a tenisz mindigis sokkal eredményesebb lesz annál, mint amivel Fed ellen az első szettben próbálkozott. De mondhatom itt tényleg az egész VB-t. Ez a Nadal eltűnt. Remélem AO-n ezt fogja tolni.

608.
  • Rafain
  • 2010.11.30. 20:02
 
 
   
  • A komment válasz erre: 605.
  • tzs
  • 2010.11.30. 19:33

Itt nemcsak a szervákról beszélek. Itt szó nem volt pötyögésről. Szabályszerűen szadista. Hogy robban már a hálóra. Volt kb 10 labdamenet a meccsen, vagy picit több. Többre nem volt alkalma a kazah reménységnek. Ez nem a szokásos pöri a fonákra.

609.
  • Elessar
  • 2010.11.30. 20:26
 
 
   
  • A komment válasz erre: 607.
  • Rafain
  • 2010.11.30. 19:58

Az a vicces, hogy Rafa GS-einek nagy részét nem ezzel a felfogással nyerte, amire most azt mondod, hogy mindig is eredményesebb lesz :)
Idő kell még sztem Rafa-nak, hogy az év nagy részében ilyen agresszív teniszt játszon. Már az óriási szó sztem, hogy belátták, ez a jövő és hogy idáig fejlődött, mint amit USO-n láthattunk. Azért fejben sokkal többet kivesz ám az emberből ez a tenisz, amikor te kezdeményezel. Én pl ezért is csodálom Federert, hogy képes volt annyi éven át top zúzós teniszt nyomatni és eredményesen.

610.
  • Prest
  • 2010.11.30. 20:56
 
 
   
  • A komment válasz erre: 602.
  • Rafain
  • 2010.11.30. 19:09

Döbbenetes, teljesen máshogy szervál... miért nem csinálta ezt tovább? Télleg van vmi gond a vállával? vagy ennyire nehéz neki?

611.
  • jowaldner
  • 2010.11.30. 21:43
 
 
   
  • A komment válasz erre: 603.
  • tzs
  • 2010.11.30. 19:21

A számból vetted ki a szót, pont ezt szerettem volna írni. Más: Ma Tóth Krisztina legyőzte a világranglistán 3. Feng Tianwei-t a 8 játékos részvételével rendezett 50.000 Euro összdíjazású németországi asztalitenisz versenyen (Volkswagen Cup), és ezzel bejutott az elődöntőbe. Azért érzem ezt ide illő hírnek, mert Kriszta egy időben - amikor még az Origo-n indult a Heyho,- rendszeresen látogatta az oldalt és "Forestnik" néven jó párszor kommentelt is. Úgy hogy gratula neki!

612.
  • iCreator
  • 2010.11.30. 22:29
 
 
   

Az a baj, hogy mostantól minden játékát az usos-hoz méritek, mintha olyan valószínű lenne, hogy gyakran előkapja azt a játékát. Nemcsak usos Nadal van, van tokiós, cincinnatis, vb-s, wimbis, ausos, defenzív, támadóbb stb. Mindegyik Nadal. A legnagyobb hülyeség a világon azzal jönni, hogy az usos Nadal kit hogyan verne el, mert usos Nadal uson volt, a most meg most van. A tenisz ilyen, az adott tornán, az adott pillanatban, az aktuális formával kell felülkerekedni. Szerintem butaság lenne elvárni Nadal-tól gyakran azt a betegesen magas szintet, amit a pont kellő tornára le tudott rakni most uson. Azt a tornát meg kellett nyernie. Nem akarom, hogy bántásnak vegyék a Rafások, de szerintem túl gyakran nem fog tudni olyan szintű játékkal előállni, ahol még ráadásul a szervája is toppos volt. Azt, hogy a játék minden eleme ilyen szinten legyen, nem lesz könnyű gyakran előkapni, főleg kis tornákon. Egyértelmű, hogy inkább majd a GS-eken fogja megpróbálni előkapni, hisz masters-e van egy csomó. Jöhet a GS-ekre koncentrálós idő. Persze még így is egy csomó kissebbet fog nyerni. Uson szinte extázisban játszott, főleg a döntőben, mint tavaly Potro. Minden összejött neki, a játék minden eleme is, szinte. Olyan nincs, hogy mindig 100-as legyen egy játékos, ijesztő is lenne. Az 50-es Nadal is Nadal, a 03-07-es Federer és a 08-10-es Federer is Federer és még sorolhatnám. Bár a kövi auson szerintem top közeli lesz, biztos felpaprikázta ez a vb, és auson jön majd, mint a mérgezett egér. De szerintem, ha minden tornán vagy akár minden GS-en az usos Nadal-t várjátok, akk csalódás érhet titeket. Bár RG-t félgőzzel is behúzza, az kötelező.

613.
  • Prest
  • 2010.11.30. 22:57
 
 
   

Egyetértek egyébként, de a szervát USO-n teljesen máshogy ütötte, és ezt nem lehet annak betudni, hogy épp top formában volt. Az tudatos volt, és sztem hatékonyabb. Most vb-n megint nem úgy ütötte...

614.
  • Rafain
  • 2010.11.30. 22:58
 
 
   

Fuzzy! A Nadal-Murray meccset letöltheted a Nadalmania oldalról. Felrakták. Sőt, a Nadal-Federer is fent van. A Fed-Djokóról nem tudok.

615.
  • Rafain
  • 2010.11.30. 23:01
 
 
   
  • A komment válasz erre: 613.
  • Prest
  • 2010.11.30. 22:57

Szerintem valami kisebb sérülés lehet a háttérben, amiről mi úgysem fogunk semmit sem megtudni. Sohasem. Nadal többször sérült már meg adogatások közben, tavaly az USO előtti időszakban meghúzódott a hasfala, amit érzett USO közben is. Most meg gőzerővel készült még Párizs előtt, erre meghúzódott a válla. Lehet, hogy kímélni kell őt hosszú távon, és ritkán fogja tudni ezt hozni.

616.
  • baga
  • 2010.12.01. 06:48
 
 
   
  • A komment válasz erre: 612.
  • iCreator
  • 2010.11.30. 22:29

Egyetértek teljesen. Emlékezzetek tavaly miket írtak Davyről, mikor annyira kijött neki lépés. Elkezdi egyik sportújságíró a szenzációkeltést és végigsöpör mindebhol. A reálisabb hangok meg nem is hallhatóak.

Az USO-s Nadal megmutatta, hogy benne van a lehetőség , hogy Nadal korszak kezdődjön, de annak eldöntéséhez, hogy ez valóban így lesz-e egyszerűen nem elég kindulni az előtte levő

617.
  • baga
  • 2010.12.01. 07:02
 
 
   
  • A komment válasz erre: 616.
  • baga
  • 2010.12.01. 06:48

folyt.
fél év eredményeiből. Ha tetszik ha nem, ott voltak olyan szerencsés körülmények, amik valószínúleg nem lesznek mindig.

Ha Nadal szervája nem olyan most, mint az USO-n annak azért nem csak az lehet az oka, hogy valami sérülése van. Ott én is úgy éreztem, hogy annyira jól koncentrál, ami már természetellenes. Olyan volt," mintha be lett volna lőve ". Nem szeretnék megbántani senkit, de én akkor azt gondoltam, hogy vagy rettenetesen ihletett állapotban van és akkor ez nem fog mindig menni, vagy rásegítettek valamivel.
Nem akarom ezt a dopping kérdést előhozni, mert nincs értelme erről vitázni, de hogy Roger is és Nadal is meg mások is használnak, az biztos. A formábahozáshoz ez is hozzájárul és ez sem sikerül mindig egyformán, meg valószínűleg vigyázni is jobban kell vele a spanyol biciklisbukta után.

618.
  • agimano
  • 2010.12.01. 10:00
 
 
   
  • A komment válasz erre: 614.
  • Rafain
  • 2010.11.30. 22:58

adnál egy linket lécci?:)

http://www.youtube.com/watch?v=v... A Nadal család és Fed + a Fed család is:)

619.
  • Rafain
  • 2010.12.01. 11:44
 
 
   
  • A komment válasz erre: 618.
  • agimano
  • 2010.12.01. 10:00

Picit lejjebb kell tekerni a lapot: http://nadalmania.gportal.hu/

620.
  • Rafain
  • 2010.12.01. 11:46
 
 
   
  • A komment válasz erre: 617.
  • baga
  • 2010.12.01. 07:02

Akkot egy dologra válaszoljál nekem. Az még rendben van, hogy USO-n így adogatott, de utána 2 héttel, egy szaros 250-es tornán miért így zúzott? A link amit betettem a Bangkok-i tornáról van.

621.
  • Rafain
  • 2010.12.01. 11:47
 
 
   

És úgy tudom, hogy Contador már jóval előbb lebukott, mint amikor USO volt. Nem?

622.
  • Turin
  • 2010.12.01. 12:23
 
 
   
  • A komment válasz erre: 607.
  • Rafain
  • 2010.11.30. 19:58

Hidd már el, nemcsak hogy a szerválást, hanem a játékfelfogást is alapvetően meghatározza a fogadó fél.

Most gondolj bele, hogy a szerva utáni pályára belépések mennyivel kellemetlenebbek tudnak lenni, ha a labdák csak mondjuk 30-40 centivel hosszabban jönnek vissza. Máris megszaparodnának a roppant nehéz, lábhoz kapott return-ök, amiket megpróbálhat felszedni, és vagy háló, vagy hátrányos szitu.

Nadalnak természetes közege az alapvonal, ezt tanulta gyerekkorától, ez épült bele zsigerileg. Az egyéb stílusokat elsajátíthatja, de sosem fog ösztönből jönni. A legnagyobbak ellen, ha bajban volt, idén is mindig visszaállt az alapvonalra, mert ott érezte magát komfortosabban.

623.
  • Turin
  • 2010.12.01. 12:28
 
 
   
  • A komment válasz erre: 620.
  • Rafain
  • 2010.12.01. 11:46

Gondolom, annak az állapotnak, formának a hatása még kitartott azon a tornán, ahol azért gyengusz ellenfelek ellen folytathatta ezt. Nem úgy történt, hogy vége az USO-nak, és hopp, már nem megy ez.
De az is totál irreális elvárás lenne a részedről, hogy most már ezek a szervák fognak jönni. Nem fognak. Illetve ritkán fognak.

Gondolj bele, mi is mennyit figyeljük Federert, 2008 második felében azt láttuk, h a játék minden elemében gyengült, de a szervája javult, aztán 2009-re a szervája visszagyengült, aztán 1 évig hol ilyen-hol olyan volt, most meg megint atom.
Ezek a dolgok így mennek, nincs olyan, h "hopp, előrántom az USO-s szerváimat, mert azok bejöttek".

624.
  • tzs
  • 2010.12.01. 12:40
 
 
   
  • A komment válasz erre: 623.
  • Turin
  • 2010.12.01. 12:28

Fed szervamozdulata alapjaiban sosem változott, jó volt mindig. Ellenben Nadal mozdulata gyökeres változásokon ment keresztül a nyár folyamán, ráadásul pozitív irányban. Erre most elővette a régi ütőfogást, mozdulatot. Ez elég furcsa.

625.
  • Turin
  • 2010.12.01. 12:43
 
 
   
  • A komment válasz erre: 624.
  • tzs
  • 2010.12.01. 12:40

Úgy gondolom, biomechanikailag nehézségei vannak az új mozdulattal. Ideig működik, de nem jön természetesen, esetleg hosszabb távon rendellenes terhelést okoz az inaknak, ízületeknek. Ez lehet egy ok.

626.
  • Prest
  • 2010.12.01. 13:05
 
 
   

Fuzzy! Nem lesz cikk? :)

627.
  • jowaldner
  • 2010.12.01. 13:21
 
 
   
  • A komment válasz erre: 607.
  • Rafain
  • 2010.11.30. 19:58

Elnézést, ha az én figyelmemet kerülte el, de azt lehet tudni Rafa szerváival kapcsolatban, hogy mennyi a különbség a VB-n, ill a USO-n ütött adogatásainál km/h-ban?

628.
  • Rafain
  • 2010.12.01. 13:57
 
 
   
  • A komment válasz erre: 627.
  • jowaldner
  • 2010.12.01. 13:21

Ezen a tornán nem nagyon láttam a sebességmérőt a szerváinál, de így érzésre nem mentek erősen, inkább csak okosan próbált adogatni. Mindenki láthatta, hogy sérülékenyek voltak azok a szervák. A legerősebb adogatása 208 km/h volt. Az USO-n 217 km/h volt a csúcsa. De nem is ez a lényeges, hanem az, hogy például itt az elsői kb 190-nél többel biztos nem mentek csak nagyon ritkán. Az USO-n az első szervái túlnyomórészt mind 200 felettiek voltak. Persze a sebesség szempontjából az sem mindegy hova adogat az ember, de az megállapítható, hogy most Rafa fényévekre volt élességben az USO-tól.

629.
  • Rafain
  • 2010.12.01. 14:00
 
 
   

És még egy fontos adat: az USO döntő előtt az adogatásai 39 százalékban nem jöttek vissza a térfelére. Vagyis átlagban 10 adogatásból 4-et játék nélkül megnyer. És még itt nem beszélek arról, hogy milyen százalékban állt bent a pályán a szervák után. Saját adogatásainál nem nagyon lehetett őt hátultartani, illetve leszorítani.

630.
  • brewer
  • 2010.12.01. 14:07
 
 
   
  • A komment válasz erre: 628.
  • Rafain
  • 2010.12.01. 13:57

Valószínűleg fizkailag nem bírja. Párizs előtt a Nadal csapat teljesen konkrétan azt mondta, hogy a válltendinitise az új szervamozdulat miatt jött ki. Hogy aztán ez igaz volt-e, vagy sem, azt már csak ők tudják.

631.
  • Rafain
  • 2010.12.01. 14:08
 
 
   
  • A komment válasz erre: 623.
  • Turin
  • 2010.12.01. 12:28

A US Open után megkérdezték az adogatásairól, és ő elmondta, hogy változtatott az ütőfogásán, valamint mostantól mindig így próbál meg adogatni. Ezt láttuk még Bangkokban, rá egy héttel Tokióban már egy picit visszaesett ezen a téren, pedig ott sem Djoko, Murray vagy Fed állt vele szemben. Wawrinka ellen Shanghaiban átlag 197-el mentek az elsői. Átlagban! Ez azt jelenti, hogy szinte végig 200 felettieket ütött. Majd másnap Melzer ellen szerintem száznyolcvanasakat végig. Tehát látjuk, hogy nem azon múlik ki áll a túloldalt. Valami hátráltatja. Ja, és mégvalami. Amikor megmutatták Shanghaiban Wawrinka ellen, hogy átlag 197-vel mennek az elsők, kiírták, hogy egy évvel korábban ugyanott Davy ellen átlag 181-vel. Vagyis egy év alatt rápakoltak 16 km/h-t a szervájára.

632.
  • Rafain
  • 2010.12.01. 14:14
 
 
   
  • A komment válasz erre: 630.
  • brewer
  • 2010.12.01. 14:07

Nekem elég, ha csak a 4 GS-en és a VB-n hozza azt. A többi tornán meg elboldogul valahogy így is, mint évek óta.

633.
  • jowaldner
  • 2010.12.01. 14:56
 
 
   
  • A komment válasz erre: 631.
  • Rafain
  • 2010.12.01. 14:08

Köszi, mindenestre én olyan (váll)sérülésről még nem hallottam, hogy az játék közben csak bizonyos mozdulatokra (pl.:adogatás) érzékeny, ha egy teniszető válla sérült, akkor szerintem nincs olyan ütés, amit ez ne befolyásolna. De tény, hogy állati érdekes.

634.
  • brewer
  • 2010.12.01. 19:27
 
 
   

Magnus befejezte a Robinnal folytatott munkát:

http://answermyquestionjerk.se/m...

Basszus, hogy nem tudtak várni ezzel a bejelentéssel még egy-két napot. Vagy egy-két hetet. Vagy inkább egy-két évet...

Pébe.

635.
  • jowaldner
  • 2010.12.01. 21:06
 
 
   
  • A komment válasz erre: 634.
  • brewer
  • 2010.12.01. 19:27

Mondjuk ez egy fokkal jobb hír, mint ha Paul szakított volna Rogerrel. Viszont nagyságrendekkel rosszabb, mint ha Toni szakított volna Rafával:-))

636.
  • jowaldner
  • 2010.12.01. 21:50
 
 
   

Idézek egy mondatot a "minden ami tenisz" oldalról - a VB döntő előtti esélylatolgatáshoz kapcsolódóan Rafain által - már korábban bemásolt írásból, csak amiatt mert ez volt annak az írásnak az utolsó mondata (csak ez véletlen:-) lemaradt), nem pedig az, hogy Rafa jelen állapotában érinthetetlen, mert az az utolsó előtti volt. Íme:
"....Bár az is teljesen igaz, hogy vagy most robog át Nadalon a FedExpress, vagy soha..."

637.
  • brewer
  • 2010.12.01. 22:15
 
 
   
  • A komment válasz erre: 632.
  • Rafain
  • 2010.12.01. 14:14

Feltételezem, hogy ez azért nem ennyire egyszerű ;) :)

Ami engem igazán érdekelne, robogás ide vagy oda, az az hogy mit csináltak Fed hátával? Merthogy végigcsinált egy teljes HC szezont, majdnem full naptárral, anélkül hogy gondjai lettek volna vele. Kb 99.9%-ban biztos vagyok benne, hogy csináltak vele valamit, és kb 99.9%-ban biztos vagyok benne, hogy nem fogjuk megtudni hogy mit.

Ó, és Magnus? Kiestél a pixisből.

638.
  • csomayjuli
  • 2010.12.02. 10:08
 
 
   

Sziasztok, szép napot Mindenkinek!
A Davis Cup döntő kivételével befejeződött az éves teniszőrület.
Talán érdemes lenne a következő szezon kezdetéig az aktuális híreken kívül csak szép és jó dolgokat írni, olvasni, nézni …

639.
  • djokovicfan19
  • 2010.12.02. 10:49
 
 
   

hát mindenki azt mondja hogy nadal simán verte djokot is de azt azért hozzá tenném hogy djoko fejben meg mindenhogy már a davis cup döntöre készül ez nagy tett lehet serbiátol megnyerhetik a davis cupát de egyébként djokovicra rá férne egy edzöcsere

640.
  • Prest
  • 2010.12.02. 11:02
 
 
   
  • A komment válasz erre: 639.
  • djokovicfan19
  • 2010.12.02. 10:49

Az a meccs első szett 5-5-ig tartott és nem tudjuk meg a végeredményt... az edzőcserével viszont tök egyetértek. Sokkal több van Djokerben mint évi kettő 500-as torna :/

641.
  • Rafain
  • 2010.12.02. 13:18
 
 
   
  • A komment válasz erre: 636.
  • jowaldner
  • 2010.12.01. 21:50

Amikor bemásoltam, még nem volt ott az a mondat.

642.
  • jowaldner
  • 2010.12.02. 14:05
 
 
   
  • A komment válasz erre: 641.
  • Rafain
  • 2010.12.02. 13:18

Bevallom én is erre tippeltem, vélhetően ez a verzió már csak a meccs után, vagy közben jutott eszébe az írás szerzőjének.

643.
  • ensissi
  • 2010.12.02. 14:18
 
 
   

Sziasztok! Szavazzatok az év felfedezett sportolójára! Babos Timi az első momentán, Fucsovics Marci a második.
http://evsportoloja.blikk.hu/

644.
  • Markus
  • 2010.12.02. 20:27
 
 
   

Oroszország és Katar kapta a vb-t... Én még mindig nem hiszem el, ez biztos valami vicc.

645.
  • jowaldner
  • 2010.12.02. 20:36
 
 
   
  • A komment válasz erre: 644.
  • Markus
  • 2010.12.02. 20:27

A Garrost meg 2012-ben a Római Teniszakadémián rendezik.:-)

646.
  • Rafain
  • 2010.12.02. 21:34
 
 
   
  • A komment válasz erre: 644.
  • Markus
  • 2010.12.02. 20:27

Én is meglepődtem, de mint kiderült, eleve ők voltak a legesélyesebbek.

647.
  • Markus
  • 2010.12.02. 23:44
 
 
   
  • A komment válasz erre: 646.
  • Rafain
  • 2010.12.02. 21:34

Mondjuk nálam a FIFA már régóta leírta magát, és ezt csak megerősítették most. Teljesen alkalmatlan, korrupt banda. Ráadásul a sport érdekeit abszolút figyelmen kívül hagyják.

Szólj hozzá Te is! » de először jelentkezz be!

Legutóbbi postok

2012. 05. 19. 03:05

Róma: negyeddöntők - S...

olvass tovább
2012. 05. 18. 03:08

Mit nekünk RG. Meg nr ...

olvass tovább
2012. 05. 17. 11:14

Róma: 2. kör - A szere...

olvass tovább
2012. 05. 15. 19:59

Távoli kékség

olvass tovább
2012. 05. 13. 15:38

Madrid: kössétek fel a...

olvass tovább

And the winner is...

+
Nadal
+
Federer
+
Djokovic
+
Söderling
+
Roddick
+
Berdych
+
Murray
+
Ferrer

Tenisz ranglista

Tenisz dühöngő

Dühöngő

olvass tovább

Go Roger!

olvass tovább

Vamos Rafa!

olvass tovább

Ici Novak!

olvass tovább

Come on Andy!

olvass tovább

Google hirdetések