Fuzzy Dunlop

2010. 08. 29. 17:34

Ez most nagy lesz!

A 2010-es év GS tornái nem hoztak őrjítő izgalmat. Évek óta nem változik semmi csak várjuk a nagy csodát. Életkorát tekintve beérett egy új generáció, de a status quo változatlan. Pályán van két ember, aki nagyon sokat tud erről a játékról. Negyedévenként megmutatják mennyivel többet, mint bárki gondolta volna. Pedig elég sokat gondolunk… A többiek nem álmodhatnak igazán nagyot. Nincs GS, nincs olimpia, nincs Davis Kupa. Idén egy sor játékos indult óriási elánnal, majd tört meg már az első hetekben, legkésőbb a salakos szezon alatt. Andy Murray két alkalommal koronázta meg a királyt, a többiek még a nagyterembe sem jutottak be. Még ha úgy is tűnt egy-egy pillanatra (Söderling, Berdych).

Kim Clijsters -

A férfi teniszt hosszú évek óta a Roger Federer és Rafael Nadal között feszülő erőtér aktuális polaritása határozza meg. Érdekes módon ez az erőtér az elmúlt két évben ide-oda görbült. Hol Nadal, hol Federer tűnik legyőzhetetlennek és szinte átmenet nélkül változik, hogy kettejük közül éppen ki dominál. Sokáig úgy tűnt, hogy az egymás ellen lejátszott meccsek meghatároznak mindent, de az elmúlt két évben olyan ritkán találkoztak, hogy ma már egyértelmű: a jojó megy személyes találkozó nélkül is. Sokszor már az is elég a szárnyaláshoz, ha a másik kiesik az aktuális tornáról. Tovább színezi a helyzetet, hogy alapjátékuk tökéletes kontrasztot alkot, aminek egyenes következménye, hogy más-más felületen érzik igazán otthon magukat. Ketten szépen lefedik az egész évet. Federer meglepően könnyedén vitte az év első GS tornáját, hogy aztán látszólag ok nélkül adja le óriási lélektani és pontelőnyét. Nadal a tavaszi kemény pályás szezonban még nem sütött igazán, puhára lépve (salak, fű) azonban megint a világ legjobb játékosa lett. A kettő között nyertek még néhányan tornát Amerikában.

Roger Federer, Rafael Nadal -

Wimbledon után megint mindenki leírta Federert. Hogy minek, meg hogyan. A heyho kicsit kivárt, mert a svájci edzőválasztása (Paul Annacone) meglepő, kondi edzője nyilatkozata pedig elgondolkodtató volt. Pierre Paganini azt mondta a svájci Blikknek, hogy egyáltalán nem zavarja, amikor a szurkolók egy sör mellett leírják Rogert, de amikor a szakértők teszik ugyanezt évek óta minden egyes vereség után, na az már kicsit bosszantja. Paganini igen biztató jóslatokat tett Federer fizikai állapotával kapcsolatban is. Persze mi mást mondhatott volna.

Minden esetre Federer pörgő lábbal és támadó tenisszel tért vissza. Arról beszélt, hogy milyen gyorsan változnak a dolgok és versenyt nyert. Az idén másodszor. Ezzel szemben Nadal Torontóban még világelsőként is felemelt fejjel távozhatott, Cincinettiben már nagyon csúnya dolgokat villantott.

Federer feljavulásánál sokkal meglepőbb, hogy Rafa nem folytatta fél éve megkezdett diadalútját. Wimbledon után elképzelhetetlennek tűnt, hogy a közeljövőben bizonytalannak lássuk. A tét mindenki számára ismert: Rafa a halhatatlanságért száll harcba. És mikor ha nem most. Két győztes GS után, millió ponttal a ranglista élén, 24 évesen, top formában. Az elmúlt években Nadal vagy sérülten, vagy holtfáradtan érkezett New Yorkba. Idén azonban, - mint azt kitárgyaltuk - megváltoztatta versenynaptárát és Federerrel egy ritmusban haladva a Grand Slamekre készül. Azaz nem Torontóra. Lehet, hogy hétfőtől ugyanazt látjuk tőle, mint nyáron. De lehet, hogy azt amit tavaly ugyanitt. Bármilyen húrral játszik is, egyszerűen nem pattannak ki rendesen a pörgetései. És ez minden vonatkozásban megváltoztatja játékét. Egész nyáron nagyszerűen működtek második adogatásai, de a Cincinettiben lefektetett nagyon gyors borításon, - aminél csak egy hangyányit lassabb a US Open felülete - Baghdatis egy méterrel az alapvonal előtt fogadta azokat. Nadal a két torna során alig néhányszor tudta elővenni szuper erejét, a magasról lecsapódó, fonák oldalról kilőtt, teret átölelő tenyeresek hatékonysága messze elmaradt a várakozástól. Egyszerűen túl gyors a borítás ahhoz, hogy Nadal az egész pálya felületét elfoglalva minden pozícióból tenyeressel támadjon. Fonák oldalról viszont egy idő után gyengélkedni kezd. Nadal beszélt arról, hogy vannak gondjai a fonákkal, de ez nem új hír. Évek óta ez történik kemény pályán. Amikor nem képes tenyeressel irányítani, és nem elég mindössze egy-egy fonákot meghúzni, amiben óriási (ld. elütések) hanem sokáig ütik a fonákját, kicsit elbizonytalanodik a mozgása és jönnek a nyesések, amivel viszont leszorul a pályáról. Ehhez persze három szetten át ütni-vágni kell. A mezőny 98% kondiban a többiek fejben nem bírják, Federer pedig az egykezes fonákja miatt képtelen ekkora nyomást gyakorolni Nadalra. Nagyjából Andy Murray maradt, akivel az elődöntőben találkozhat. Az év elején Ausztráliában és két éve itt Andy nyert.

Federer hat éve mindig döntőt játszik, most saját magán kívül Söderling és Djokovic vagy Roddick állíthatja meg.

Nagy kérdés, hogy valaki megfutja-e Del Potro tavalyi kűrjét, de elnézve a potenciális jelöltek formáját nem valószínű. Nalbandian rendszeresen belekeverid valami furcsa ötszettes meccsbe, amit aztán elveszít. Djokovicnak valamije beteg, Davigyenko még nem az igazi, meg hát ez GS, Roddick pedig "motivációs problémákkal küzd". De a US Openen mindig jönnek valakik, most is így lesz. 

Már két éve is egész New York Federer és Nadal találkozásáról szólt.
Óriási show lesz idén is. Imádják Nadalt és imádják Federert.
Azóta sem játszottak itt, pedig pörögnek a számok a táblán rendesen.

Roger Federer, Rafael Nadal -

A nőknél nem indul Serena és Henin, ami nagy baj. Arn Gréta a címvédő Clijsters ellen kezd… Venus negyedében kapott helyet Szávay Ági, aki Zahlavovával kezd, második fordulóban pedig Pennettával mérkőzhet.

Novak Djokovic -

Amit remélünk:
- kiváló magyar szereplés

- sok kávé, vitamin, édesség
- igazi őrült éjszakai meccsek
- menő ruhák
- show
- Andy Murray győzelme
- Djokovic térjen magához
- Federer varázslat
- Rafa karrier slam
- Cilic, Nalbandian, Fish, Davigyenko, Gulbis, Roddick teniszezzen jól!
- Del Potro ne legyen sérült

Ki nyeri a US Opent?

+
Rafael Nadal
+
Novak Djokovic
+
Roger Federer
+
Andy Murray
+
Robin Söderling
+
Thomas Berdych
+
Andy Roddick
+
David Nalbandian
+
más

Szeretném látni az összes kommentet (402) utolsó 100 hozzászólás

294.
  • Prest
  • 2010.09.01. 10:02
 
 
   
  • A komment válasz erre: 289.
  • brewer
  • 2010.09.01. 09:38

Oks, bocs mindenkitől! Igyekszem kontrollálni magam.^^
Istomin múlt héten döntőzött, ki tudja mennyire friss. Sztem simább lesz Rafának, de majd látjuk.^^ :)

295.
  • troy
  • 2010.09.01. 10:04
 
 
   
  • A komment válasz erre: 291.
  • lemyke
  • 2010.09.01. 09:51

Nem képzelhető el szted, hogy Djokóék után Rafáékat ismétlik? Sztem van realitása, én mindnesetre ráfigyelek....

296.
  • troy
  • 2010.09.01. 10:05
 
 
   
  • A komment válasz erre: 294.
  • Prest
  • 2010.09.01. 10:02

Wimbyben is megküzdött vele.... de talán egy paraszthajszállal könnyebb meccs lesz, mint a tegnapi ....

297.
  • troy
  • 2010.09.01. 10:06
 
 
   
  • A komment válasz erre: 292.
  • brewer
  • 2010.09.01. 09:53

Én már rá is szoktam ;)

298.
  • lemyke
  • 2010.09.01. 10:07
 
 
   
  • A komment válasz erre: 295.
  • troy
  • 2010.09.01. 10:04

lehet, hogy utána Rafáék jönnek, minden esetre, már egy kicsit idegesítő... de azért én is figyelmesen várok!!!

299.
  • brewer
  • 2010.09.01. 10:07
 
 
   
  • A komment válasz erre: 293.
  • iCreator
  • 2010.09.01. 09:59

A férfiaknál az első három napon első körös meccsek vannak és néhány 2. körös meccs, amik közül csak egy esti. Tavaly Fed volt, idén Roddick van.

300.
  • lemyke
  • 2010.09.01. 10:08
 
 
   
  • A komment válasz erre: 297.
  • troy
  • 2010.09.01. 10:06

én is!!! :)

301.
  • brewer
  • 2010.09.01. 10:10
 
 
   
  • A komment válasz erre: 297.
  • troy
  • 2010.09.01. 10:06

Azt elhiszem ;) :D

302.
  • troy
  • 2010.09.01. 10:11
 
 
   
  • A komment válasz erre: 298.
  • lemyke
  • 2010.09.01. 10:07

Igen, nekem azért érthetetlen kicsit, mert Djokóék tegnap "emberi időpontban" játszottak, bár gondolom, azért ismétlik, mert 3. kiemelt, meg fordított is...

303.
  • agimano
  • 2010.09.01. 10:12
 
 
   

basszus, tök ideges vagyok, nem tudtam jegyet venni Rafa és Fed bemutató meccsére, áááá, elfogyott az összes jegy azonnal

304.
  • lemyke
  • 2010.09.01. 10:12
 
 
   
  • A komment válasz erre: 302.
  • troy
  • 2010.09.01. 10:11

igen, ezért nem értem én sem, na mindegy, remélem, utána Rafáék jönnek

305.
  • csomayjuli
  • 2010.09.01. 10:13
 
 
   
  • A komment válasz erre: 296.
  • troy
  • 2010.09.01. 10:05

Szerintem délután biztos ismétlik mind a kettőn, tegnap Fed meccsét is többször élvezhettük.Nincs sok választásuk, csak azt ismétlik, amit amúgy is adtak, Rafa meccsének az elejéről így lemaradtunk, mármint aki nem streamen nézte.

306.
  • brewer
  • 2010.09.01. 10:14
 
 
   
  • A komment válasz erre: 302.
  • troy
  • 2010.09.01. 10:11

Ezt csinálták már tegnap is, úgy látom, hogy gyakorlatilag az egész tegnapi programot megismétlik, ugyanabban a sorrendben, mint ahogy voltak a meccsek, így a hajnaliak a legvégén vannak. Vagy valami ilyesmi ;) :)

307.
  • csomayjuli
  • 2010.09.01. 10:16
 
 
   

Én eddig nem tudtam, hogy Nole kontaktlencsét visel. Ez erős napsütésben zavarhatja, nem tudom van-e szemüveges köztetek, de nem egyszerű a dolog.

308.
  • lemyke
  • 2010.09.01. 10:18
 
 
   
  • A komment válasz erre: 307.
  • csomayjuli
  • 2010.09.01. 10:16

én is most hallottam először, gondolom biztos gáz, mikor kijön az allergiája és nagyon viszket a szeme...

309.
  • csomayjuli
  • 2010.09.01. 10:30
 
 
   
  • A komment válasz erre: 308.
  • lemyke
  • 2010.09.01. 10:18

Meg alapból is zavaró, ha túl erős a nap, az ember nem érzi magát teljesen komfortosan.

310.
  • tzs
  • 2010.09.01. 10:31
 
 
   

Sem Fed, sem Rafa nem panaszkodhat a formájára, ha még javulnak a döntőig...

311.
  • lemyke
  • 2010.09.01. 10:32
 
 
   
  • A komment válasz erre: 309.
  • csomayjuli
  • 2010.09.01. 10:30

biztosan zavaró, én nem tudom, mert nem vagyok szemüveges...

312.
  • troy
  • 2010.09.01. 10:34
 
 
   
  • A komment válasz erre: 306.
  • brewer
  • 2010.09.01. 10:14

Huh, akkor szted Rafáékra mikor kerülhet a sor?... Ahogy reggel fél 7-kor kikászálódtam a konyhába, akkor volt Caroline a második szettben....

313.
  • troy
  • 2010.09.01. 10:35
 
 
   
  • A komment válasz erre: 305.
  • csomayjuli
  • 2010.09.01. 10:13

Aha.... köszi! Remélem, nem akkor kell majd pont elmennem....

314.
  • troy
  • 2010.09.01. 10:37
 
 
   

ÖÖÖÖ, bocs mindenkitől. nem kérdezem meg többször, hogy mikor jöhetnek Rafáék.....

315.
  • lemyke
  • 2010.09.01. 10:43
 
 
   
  • A komment válasz erre: 314.
  • troy
  • 2010.09.01. 10:37

:)

316.
  • lemyke
  • 2010.09.01. 11:00
 
 
   

már megint a Jankovic meccs, nem hiszem el!!!!

318.
  • Elessar
  • 2010.09.01. 11:56
 
 
   
  • A komment válasz erre: 289.
  • brewer
  • 2010.09.01. 09:38

Oké, részemről befejeztem.

Hallom Rafa nagyon jó volt, remélem ismétlik, én is látni szeretném. Most nem tudom elképzelni, hogy ne Rafa-Rog döntő legyen, aztán majd meglátjuk.
Azért én még mindig sajnálkozok Baghda és Gulbis kiesésén...

319.
  • lemyke
  • 2010.09.01. 13:33
 
 
   

most van rafáék meccsének az ismétlése a eurosporton

321.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 15:43
 
 
   

Sziasztok!

Eddig is bizakodó voltam Rafa szempontjából, de ha lehet, most méginkább az vagyok. Nagyon jó benyomásaim voltak így elsőre, az adogatásai egyszerűen szuperek, Gabashvilinek 1 breaklabdája volt az egész meccsen pedig nem játszott ám gyöngén. Rafa tegnap ütött egy 211 km/h-s adogatást, szerintem életében nem ütött még ekkorát, legfeljebb edzéseken, valamint ütött ászt 209-el, és néztem végig rengeteg első adogatása 206-val ment, jól is helyezi őket, és az az érzésem, hogy most nem csak előkészítő ütésnek szánja már az adogatását, nem a tenyereseinek készíti elő a terepet, hanem rögtön ingyenpontra tör és ez tetszik nekem. 67 százalékban beütötte őket, és második adogatások mögött is 71 százalékban nyerte a pontokat, ez szuper. Úgy látszik rájöttek arra a csapatával, hogy ha az embernek van egy jó adogatása, sokszor nem is kell különösebben jól teniszeznie, és nem kell annyit gürizni minden egyes pontért. Amúgy az alapjátékában még voltak hibák, különösen fonákról, úgy tűnik valamiért ez nagyon sarkallatos pont lett a játékában, bár látszik hogy agresszívebben lép fel és próbál kevesebbet nyesni, szerintem jó lesz ez. Sokkal támadóbb szellemben próbál játszani, mint előző években, és nagyon együtt van mentálisan, fizikailag is lenyűgöző. Van egy olyan érzésem, hogy most igazi horrormeccs lesz jövő vasárnap:)

322.
  • csomayjuli
  • 2010.09.01. 15:49
 
 
   
  • A komment válasz erre: 321.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 15:43

A próféta szóljon belőled, és természetesen Fed és Rafa játssza, hadd lássuk mire mennek egymással. Aztán jövőre jöhet Mörri.

323.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 16:29
 
 
   

Fuzzy, mi a véleményed Rafa adogatásairól?

324.
  • csomayjuli
  • 2010.09.01. 16:53
 
 
   

Azt mondta Rafa az interjúban, hogy csak figyeljünk, mert jön a 135 mérföldes szerva is- és mosolygott.

325.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 17:06
 
 
   
  • A komment válasz erre: 324.
  • csomayjuli
  • 2010.09.01. 16:53

Látszik, hogy Roddickkal edzett a keménypályás szezonban, lehet ellesett tőle valamit:)

Amúgy meg haragszom Rafára, mert eddig is el tudott volna jutni erre a szintre, szerintem nem figyelt kellőképpen oda az adogatások fontosságára, miért kellett ennyi időt várni erre? Sokkal több lehetőséget rejt a karrierjében, hogy jól adogasson, füvön eddig sem volt problémája az eredményekkel, de ha keménypályán szeretne több GS-t nyerni ahhoz mindenképpen fejlődnie kell ezen a téren. Remélem ez nem csak egyszeri alkalom, és nem csak erre a tornára áll ez így össze, mert nagyon nagy lehetőséget látok benne a következő 2-3 évben.

326.
  • agimano
  • 2010.09.01. 17:21
 
 
   
  • A komment válasz erre: 325.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 17:06

Rafától megkérdezték, hogy sokat dolgozott-e a nyáron a szerváján, erre azt válaszolta, hogy nem csak a nyáron, hanem egész életében. Szerintem kár ezért haragudni rá, örülj neki, hogy most már jobban megy neki. Rafa inkább másban jó és mivel nem is balkezes, lehet, hogy csak mostanra tudott így összeállni a szervája, lehet, hogy ha fejre állt volna, sem tudott volna eddig jobban szerválni. Ha meg mostantól ilyen, vagy még jobb lesz, akkor örüljünk neki, hogy még valamit hozzá tud adni a játékához.

Találós kérdés, ki nyilatkozta ezt: the shade in the fifth set was like sleeping with my girlfriend?:)

327.
  • csomayjuli
  • 2010.09.01. 17:24
 
 
   
  • A komment válasz erre: 325.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 17:06

A mai interjúban erre is kitértek, meg Wilander is beszélt erről.
Át kell kicsit alakítania a játékát. Kevesebbpörgetéssel laposabban kell játszania, és agrasszivebben. Ehhez idő kell. A szervát meg mindig sokat gyakorolja, mert fontos eleme a játékának. Már sokszor volt szó róla, hogy ő soha nem lesz egy szervagép, de igyekszik javítani. Ha figyeled sokkal jobban variálja a szerváit. Wimbledonban jól szervált, itt is jól indult a dolog. A sebesség azért nagyobb, mert mások a labdák.

328.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 17:25
 
 
   
  • A komment válasz erre: 326.
  • agimano
  • 2010.09.01. 17:21

Djokovic:)

329.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 17:28
 
 
   
  • A komment válasz erre: 327.
  • csomayjuli
  • 2010.09.01. 17:24

Ez okés, már korábban is elindult ebbe az irányba, csak az a kérdés, hogy ez mennyit vesz el például a salakteniszéből. Idén Wilander is erről beszélt a Garros alatt, hogy most már nem dominálja úgy a salakmeccseket, de azért így is elég jól elboldogult :D

330.
  • agimano
  • 2010.09.01. 17:39
 
 
   

valamit valamiért, amikor annyira nagyon jó volt salakon, akkor kemény pályán nem volt olyan jó, most már abba az irányba tolódik, ennek a salakos tenisz látja kicsit kárát, az lenne a legjobb, ha ezeket a stílusokat külön-külön elő tudná venni, de gondolom ez nem így megy. Minden esetre nekem kell a US open cím:), szóval hajtson rá erre mostantól, de persze rossz lenne látni, ha salakon meg lealáznák. Majd lesz valahogy, én bízom benne és Toniban is, szerintem tudják, hogy mit csinálnak.

331.
  • Turin
  • 2010.09.01. 17:40
 
 
   
  • A komment válasz erre: 325.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 17:06

Rafával eddig sem az volt a gond az USO-n, hogy ne tudott volna eljutni mondjuk az elődöntőig.
Csak épp minden évben jött valaki szembe, aki jobban játszott nála ezen a borításon.
De minden évben kijöhet neki a lépés, bár nyilván csökkenő esélyekkel. Talán idén a legtöbb - nincs Delpo. :D

332.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 17:58
 
 
   
  • A komment válasz erre: 331.
  • Turin
  • 2010.09.01. 17:40

Szerintem túlzottan leegyszerűsíted ezt a kérdést, mintha Rafa mindig ugyanazt a szintet hozná. Azt láthattuk már, hogy az AUSO-n tud nagyon magas szintebón játszani, és most azt mondom, ha így adogat, akkor itt is komoly tényező. Én sosem féltem Delpotól, nem azon múlik Rafa esetleges USO sikere, hogy van-e Delpo vagy nincs. Ha jól játszik, bárkivel szemben van esélye, én nem szeretm ha leszűkítik a kört, hogy "Murray és Delpo ellen nincs esélye" meg akkor fogja megnyerni, ha ez meg az kiesik, ez nem igaz. Most az adogatásai is elmozdultak egy új irányba, ha így játszik Murray-t megveri. Mert röhög a vakbelem, amikor egyesek azzal jönnek, hogy Murray ellen nincs esélye, ez állati kínos Rafára nézve. Murray nem tud órákon keresztül olyan kiegyensúlyozottan és jól játszani, én még nem láttam tőle.

333.
  • agimano
  • 2010.09.01. 17:59
 
 
   

Azarenka elájult?

334.
  • agimano
  • 2010.09.01. 18:05
 
 
   

amúgy én is várom vissza Delpot, de már kezd nagyon idegesíteni, hogy mindenki úgy beszél róla, mint valami titkos fegyverről, az egyetlen emberről a földön, aki aztán mindenkit megverne, csak sajnos nincs itt. Kívánom neki, hogy ne menjen tönkre a csuklója és ne szakadjon félbe a karrierje, de mindenki annyira odáig van már érte, olyan, mintha Söderling mondjuk tavaly Wimbi után sérült volna le és mindenki várná, mint a messiást, pedig ő sem váltotta meg azóta a világot. Persze Delpóról nem tudom, hogy megváltotta-e volna, de azért már kezd zavarni a dolog.

335.
  • Elessar
  • 2010.09.01. 18:05
 
 
   

ÉN igazából azon döbbentem meg, hogy ezt a kiválóan játszó Gabashvilit mennyire koncentráltan győzte le. A sorsolását elnézve Rafa-nak, lehet nem is lesz az elődöntőig ennél nehezebb meccse, de lehet hogy ott sem.
Az adogatásai kiválóak voltak tényleg, kiváncsian várom tudja-e ezt a szintet hozni végig. Fizikailag meg egy erőbomba, idén először erre sem foghatják majd a Rafa-sok, ha netán nem sikerül győznie itt :)
De nagy a gyanúm, hogy senki nem fogja tudni legyőzni, ha így játszik. Egyedül Federer tudná, de az még messze van

336.
  • agimano
  • 2010.09.01. 18:06
 
 
   

amúgy abban egyetértek, hogy ez az év a legalkalmasabb Rafának az eddigiek közül a nyerésre, szóval remélem tud vele élni, de ha esetleg nem, akkor sem dől össze a világ, de én azért akarom, akarom, akarom:)

337.
  • Elessar
  • 2010.09.01. 18:06
 
 
   
  • A komment válasz erre: 334.
  • agimano
  • 2010.09.01. 18:05

Azért aki látta már DelPo-t játszani az tudja, hogy nem eggyel magasabb szint még a top Söderlingnél is.
Amúgy nagyon várom már én is DelPo-t vissza, kell az a zúzás, amit ő tud

338.
  • agimano
  • 2010.09.01. 18:14
 
 
   

látjátok, elájult

339.
  • agimano
  • 2010.09.01. 18:14
 
 
   

szegény

340.
  • agimano
  • 2010.09.01. 18:17
 
 
   

Anának most örülök, remélem össze tudja kapni magát

341.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 18:18
 
 
   
  • A komment válasz erre: 337.
  • Elessar
  • 2010.09.01. 18:06

Most mond meg de tényleg, te reálisan szoktad látni a dolgokat: valahol nem kínos az Rafára nézve, hogy a mindig unottan, flegmán játszó, és passzív Andy Murray, aki híres arról, hogy minden egyes játszmája csak úgy hemzseg az oda-vissza breakektől az majd leveri ezt a Nadalt? Benne van a pakliban, hogy megveri, nem azt mondom, de engem nagyon idegesít ez a "match up" dolog, ha érted miről beszélek. Arról, hogy egyesek levonnak következtetéseket az utóbbi pár Nadal-Murray meccsből, és azt mondják Murray nyerne. Miközben 8-4-re állnak egyébként, és Murray szerintem még egyszer sem vert meg egy jól játszó Nadalt. Olyan Nadalt vert meg eddig, akit szettenként 2,3-szor le lehet breakelni agrsszív tenisszel. Én a magam részéről utálom az ilyen megközelítéseket, szerintem ez a híres Federer-Nadal meccsekre sem igaz, ahogy ti gondoljátok, legfeljebb salakon, de máshol nem.

342.
  • Turin
  • 2010.09.01. 18:21
 
 
   
  • A komment válasz erre: 332.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 17:58

Nézd, én itt azok alapján beszélek, amiket látok.

Delpo a fiatalos gyermekbetegségei után sorozatosan kezdte verni különböző kemény felületeken Nadalt. Tavaly az a 6-2, 6-2, 6-2 legalábbis tiszteletet parancsoló volt. (TMC-n szitne örülhet Rafa, h nem az ő csoportjába sorsolták.)
Én a tavalyi Rafát az USO-n nem láttam olyan nagyon rossznak.

Murray az utóbbi két évbenszinte minden keménypályás meccsükön veri Rafát, talán az egyetlen kivétel az a teljesen abnormális szeles meccs Indian Walesben.

Davydenko gyakorlatilag annyira biztosan veri keménypályán, hogy ennek köszönhetően vezet ellene a H2H-ban.

Tehát vannak játékosok, akiktől igenis, szinte biztosan kikapott az utóbbi 1-2 évben keménypályán, akár jól játszott, akár nem.


És eddig csak egy meccset játszott itt, amiből nagy következtetéseket még nehéz levonni.
Igaz Gaba elég jó keménypályás ellenfél, de nem az a név, akitől Nadalnak bárhol tartania kellene. Fejben nem elég.
Az előző két tornán meg távolról sem volt meggyőző Nadal. Elég jellemző dolog, h az amúgy kifejezetten csapkodós (bár hiperagresszív)n teniszt játszó Gaba két szetten keresztül nem veszítette el az adogatását ellene.



Persze vannak ellenérvek is: biztató a játéka valóban, de hát ahogy játszott a Masterseken, volt honnan feljönni, meg neki ritkán volt igazán komoly gondja az első fordulókban (előfordult persze).

A szervája valóban jól működött, ha kitart az USO végéig, akkor valóban csak kevés játékostól van tartanivalója.


Viszont a sok év alatt nekem többször szemet szúrt, hogy Rafával kapcsolatos egyik vissza-visszatérő kérdés, hogy mi van a szervával. ÉS újra és újra elmondja, hogy dolgoznak rajta, fejleszti, tudja, h milyen fontos, stb. És ezt én el is hiszem neki.
És jön egy torna, ahol nagyon jól megy a szerva, és akkor általában jönnek a hasonló szurkolói reakciók, hogy végre tényleg jól szervál, és most már remélhetőleg megmarad ezen a szinten, sőt, egyre jobb lesz benne.

2-3 torna múlva pedig megint a régi szerváját látom. És ez így megy ciklikusan.

343.
  • Turin
  • 2010.09.01. 18:24
 
 
   
  • A komment válasz erre: 341.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 18:18

Csak hát kár, hogy abba a hibába esel, hogy azzal a Murrayvel hasonlítgatod Rafát, aki mások ellen játszik.

Nem akarlak nagyon elkeseríteni (fanatik fant nem is lehet), de Murray Nadal ellen TELJESEN MÁS teniszt játszik, mint kb. a mezőny 99%-a ellen. Keménypályán persze.
És ezt értsd úgy, hogy jobb, sokkal jobb teniszt játszik. Agresszívat, vállalkozó kedvűt, gyakorlatilag nem hagy levegőt Rafának, és ez az utóbbi időkben elég is volt. Ráadásul még baromi keveset is hibázik mellé.

Igen, ez a Murray féle csoda, nehéz megmondani miért van ez, de maga Murray azt nyilatkozza, hogy kemény borításon eszméletlenül fekszenek neki a Nadal felől jövő labdák.
Talán ezért.

344.
  • iCreator
  • 2010.09.01. 18:26
 
 
   

Hu, hát Delpo sokkal komolyabb szint, mint Söderling. Söd csak szeretne olyan lenni.

345.
  • Elessar
  • 2010.09.01. 18:30
 
 
   
  • A komment válasz erre: 341.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 18:18

Először is, én a legkevésbé sem látom reálisan a dolgokat, de köszi a bókot :)
Másodszor azért írják Murray-t, mert ő van olyan intelligens játékos, hogy a stílusán(amit leírtál) változtasson, ha kell, és Rafa ellen mindig felszívja magát, mindig.
A másik az, hogy ő tudja, hogy kell legyőzni Nadalt és ezt már GS-en is bizonyította, pont itt USO-n 2008-ban. Az egy más kérdés, hogy EZ a Rafa már nem AZ a Rafa, aki akkor volt, de ez a Murray sem az a Murray már. Mindketten sokkal felnőttebbek lettek, és sztem mindketten megérdemelnének egy USO-t már :)

Tény, hogy nincs sok értelme messzemenő következtetéseket levonni az utóbbi meccseikből, hisz pont Rafa mutatta meg Wimbi-ben, hogyan is kell legyőzni Andy-t tanári játékkal egy nagyon fontos meccsen. De azt is vedd figyelembe, hogy sehol senki 100 kilométeres körzetben, aki jelen pillanatban esélyesebb lenne Rafa ellen Murray-nél. Ezt te is érzed, te is tudod. Mondjuk nagyon ellenfél sincs, de az már egy más kérdés. (nem akarok belemenni a mennyire is erős mezőnybe :D)
A Rafa-Fed meccsek teljesen mások a Murray-Rafa meccseknél. Roger akkora lelki hátránnyal/gáttal indul, hogy szinte előre borítékolható a meccsük sztem még akkor is, ha ezt nem így gondoljátok. Erre a legjobb példa 2009 AO, azóta én nem hiszem, hogy Rog nyerhetne Rafa ellen GS döntőben. Látod ezért sem vok reális, főleg Fed esetében :)

346.
  • agimano
  • 2010.09.01. 18:33
 
 
   

nem arról beszéltem, hogy ki milyen szint, csak Söderling is még mindig egy titkos fegyverként van nyilvánítva és ha még mondjuk meg is sérült volna, akkor ez egyre jobban fokozódott volna, ahogy Delponál is annál tovább fokozódik, minél tovább van távol.

347.
  • normaluser
  • 2010.09.01. 18:37
 
 
   
  • A komment válasz erre: 341.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 18:18

Két éve az USO -n, azért Nadal jól játszott. Azt mondom, h ne vegyük el Murray-től az érdemet. Nad-Mur egy nagyon komoly meccs lehet az idei USO-n, ha összejön. Tavaly ugyanígy kommenteltünk az esetleges Murray - Delpo -ról. Az nézett ki akkor a legdurvább összecsapásnak (kár, h nem jött össze, bár Cilic- Delpo-val nem lettünk szegényebbek). Murray nagyon érzi az USO seriest. Fedet is a seriesen kapta el először, pedig (talán) akkor játszott a mester a legjobban.
Azért azt ne felejtsük el Delpo-val kapcsolatban, h ő már úgy cipelte be a csuklógondokat tavaly az USO seriesbe, a nagy menetelésbe. Nem tudom, h valaha tud-e majd még úgy, vagy csak megközelítőleg olyan jól játszani, én nagyon remélem. Végül is tavaly Rog azt mondta Clijsters győzelme után, hogy az ember NEM FELEJT EL teniszezni :p Delpo pedig még szemtelenül fiatal.

348.
  • Turin
  • 2010.09.01. 18:40
 
 
   
  • A komment válasz erre: 341.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 18:18

Azért idegesíthet ez a match up dolog, mert te, mint Nadal fan, még nem találkoztál vele igazán, és most kezd idegesíteni, hogy vannak erre utaló jelek. :D

De komolyan, hidd el, minket (engem biztos) is eléggé idegesített Fed sok veresége Rafától, és amikor sok Rafás erre azt a magyarázatot tudta adni, hogy hát ez csak azért lehet, mert végső soron Rafa jobb. Az már más kérdés, hogy hogy nyert feleannyi ezt meg azt, de végtére majd megnyeri azokat is.

És erre jön egy-két pali, aki keménypályán szinte tényleg mindig megveri, és ez bizony match up, hogy azok a langaléták, akiket Fed elég gyakran röhögve alázott, rendszeresen elkapják, mert azokkal a válla fölé szálló labdákkal, amiket Fed 3 méterrel a pálya mögül fonákol vissza, ezek derékmagasságból vágják vissza fénysebességgel, és nehéz lehet egy Rafa fannak megszokni azt, hogy vannak játékosok, akik ellen nem fog jól állni, ha elég sokszor összefutnak keménypályán.

Ahogy én is megszoktam, h egy Fed-Rafa felállás esetén 2 vereségre jut 1 győzelem, úgy Rafának is jön az a pasas, akinél hasonl arányok lesznek. Nem tudom, ez ki lesz, sztem Delpo, ha sokat találkoznak majd keménypályán, és salakon (Póni salakon is kiváló), lehet, h nem ő, de lesz ilyen.

Mert minden teniszre van ellenszer.

349.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 18:55
 
 
   
  • A komment válasz erre: 345.
  • Elessar
  • 2010.09.01. 18:30

Federernek szerintem összehasonlíthatatlanul nagyobb esélye van megvernie itt Rafát, mint Murray-nek. Egyébként ez az, ami nekem nem tetszik, hidd már el, hogy ez a pillanatnyi formától fog függeni, és ezt most Turinnak is mondom. Nem azt gondolom, hogy Rafának nincs gondja Delpo vagy Murray ellen itt, hanejm azt gondolom, hogy ez egy kicsit túl van már dimenzionálva. Csakúgy, mint a Federer-Nadal kérdés is. Nem lefutott, bármit mondasz. 2008 Wimby és 2009 AUSO is 1 ponton múlt körülbelül. Rengeteg fordulópont van ezekben a meccsekben. Federer is mondta nemrég, hogy manapság sok esetben egy ponton múlik egy meccs. Én abban vagyok biztos, hogy Rafának ugyan van tartanivalója Murraytől, de ha a legjobbját nyújtja, akkor Murray szerintem még kevés. Federerhez is. Te láttad már valaha Murray-t 4-5 órán keresztül hullámvölgyek nélkül teniszezni? Biztos, hogy nem. Mondjuk úgy, ahogy Fedálék lenyomták a Wimby döntőt 2007-ben és 08-ban. Murray erre a szintre szerintem még nem képes. Benne van a kezében a potenciál, mégsem képes rá valahogy. Elveszít fontos meccsen egy játszmát, és jön a "fuckingolás". Rafa meg elveszít egy játszmát, és a következő két órában nem hibáz el egy darab labdát sem. Mert sokkal jobb teniszező jelenleg még, mint Murray. Tökmindegy mi történik a Masterseken. A skót rendszersen beleesik abba a hibába, hogy oktatja Fedet és Rafát egy ezresen, aztán azt hiszi ezzel már jönni fog rögtön egy GS is, majd ottáll Federerrel szemben(meg Rafával szemben pl:Wimbledon) élete legfontosabb meccsén, és rájön, hogy ami működik máskor, az itt kevés. Most komolyan, vegyük már sorra milyen Rafát vert meg háromszor(?) egymás után keményen! Megverte Torontoban, ahol összevissza breakelte időnként Rafát meg Fedet is, de az a Rafa szerintem nagyon gyengus volt. Murray szétcsapta az adogatásait időnként. Megverte az AUSO-n, mindkét szettben breakelőnyben volt Nadal. Nagyon gyengén adogatott ezeken a meccseken a spanyol, próbált agresszív is lenni, de Murray megtalálta a fonákját Nadalnak, aki csak nyesegetni tudott, majd leszorult az alapvonal mögé. A többi meccseik meg régebben voltak, szerintem abból nem érdemes következtetést levonni. És még így is 8-4 a mérleg Nadalnak. Tehát két meccsre alapozzátok a Murray "dominanciát"(kimondva is vicces, hogy úgy gondoljátok létezik ilyen a skótnál Nadallal szemben). Ráadásul olyan két meccsen, amin finoman szólva sem volt a toppon Rafa. Én enm hioszek ebben egyelőre, nekem ehhez több kell. Továbbra is állítom, hogy most ha összefutnak Rafa fog nyerni. Murray meg sírva fakadni és "fuckingolni". Valami hiányzik nekem a skótból, de ezt már leírtam.

Persze továbbra is úgy gondolom, hogy vannak nehézségei Nadalnak Murray és mondjuk Potro ellen, csak azt mondom nem kell ebbe többet belemagyarázni, mint ami van. Davyt meg ne is említsétek, bár adná az Isten, hogy ő döntőzzön egyszer bármelyik GS-n Rafával, bármilyen hardon. Sima 3 szett lenne, az meg nem, érdekel engem mi történik egy ezres vesenyen, amikor Rafa sérülésből visszatérve önbizalomhiányban teniszezik. Lemérhetitek majd Del Potro-n milyen nehéz visszaállni. Ilyenkor újból fel kell építenie magát az embernek. Davydenko és Djokovic örülhet, hogy ebben az dőszakban játszhattak Nadallal jó pár meccset. Így szebben néz ki a mérleg.

350.
  • Turin
  • 2010.09.01. 19:02
 
 
   
  • A komment válasz erre: 349.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 18:55

Nem két meccsre alapozzuk, mert simán hozzáveszem a 2008-as USO-t, sztem ott Nadal teljesen rendben volt az elődöntőben, az esőszünet sem jött kifejezetten rosszul neki, mégis Murray érvényesítette az akaratát.
És ha a 8-4-ből megnézed az utóbbi 2 évben datált meccseiket keménypályán(mondjuk ettől az USO elődöntőtől, ezt azért tartom lényegesnek, mert sztem Murray itt érzett rá igazán a Rafa játékra), akkor igen beszédes adatot kapsz. Még akkor is, ha ez "csak" 4 Murray győzelem.

351.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 19:03
 
 
   
  • A komment válasz erre: 348.
  • Turin
  • 2010.09.01. 18:40

Ezzel a match up dologgal továbbra sem értek egyet. Én is sportolok, hidd el, én mindig a pillanatnyi formában hiszek. Hogy példával alátámasszam: a tavalyi AUSO-s Rafa röhögve verte volna ezeken a meccseken, Davyt és Djokot, Fed pedig egyenesen szarrá verte volna Rafát, ha akkor játszik vele, amikor Djoko és Davy "feljavították" ellene a mérlegüket. Fed ugyanúgy lezúzta volna Rafát ezeken a meccseken. Csak neki az volt a balszerencséje, hogy ő Ausztráliában futott Nadalba. Ha Davyék is akkor futnak bele, sokkal simábban kaptak volna ki, mint Fed. És ebből az egy szem AUSO döntőjükből sokan levezetik ezt a match up dolgot, hogy ez már keményen is létezik. Pedig nem létezik, csakis a forma számít. Ezért nem tartok DelPotól sem, ő jó volt azokon a meccseken meg tavaly az elődöntőben, Nadal meg nem. Ha legközelebb amikor játszanak Rafa lesz jó formában, Delpo meg nem, akkor meg Rafa nyer. Ilyen egyszerű. Aki jobb formában van az nyer, mivel a játékerejük közel áll egymáshoz. Én ebben hiszek.

352.
  • Turin
  • 2010.09.01. 19:08
 
 
   
  • A komment válasz erre: 351.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 19:03

Én is sportolok, de tényleg, hagyjuk már ezeket.

Sem arról nem tudnál meggyőzni, h Rafa jobb teniszező, mint Roger, sem azt, hogy 3-ból 2x épp jobb formában van (bár tényleg elég sokszor találkoztak úgy, h Roger ténylerg elég kutyaütő formában volt, persze magához képest). Ezzel ellentétben inkább a matc up-ban hiszek.
Ezen a szinten ilyen dolgokon dőlnek el a dolgok.

353.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 19:09
 
 
   
  • A komment válasz erre: 350.
  • Turin
  • 2010.09.01. 19:02

Nadal nagyon fáradt volt 2008-ban, és szerintem jelent valamit, hogy ezt ki is jelentette egy torna előtti interjúban. Nem szokott ilyeneket mondani Rafa. De láttam is azt a meccset, hullafáradt volt, az ütései meg egyenesen csemegék Murraynek, aki nagyon friss volt, szinte leütötte Rafát. Nadal nagyon nagy sorozat közepette érkezett oda. 2009 Rotterdam meg nocomment, Nadal már alig állt a lábán, és szinte női meccset játszottak a második szettben. Ott úgy nyert szettet Rafa, hogy második szett 3-2 után csak break volt, és így lett 6-4 az az játszma. Szinte már adogatni sem tudott, mégis szettet nyert, na ennyit arról mennyire komoly teniszező Murray. Kabarémeccs volt, 6-0 is lett a döntő szett, már a labdákra sem indult el csak végigjátszotta tisztességből.

354.
  • Turin
  • 2010.09.01. 19:10
 
 
   
  • A komment válasz erre: 352.
  • Turin
  • 2010.09.01. 19:08

Ezzel nem azt akarom mondani, h nem fontos a forma, vagy az időzítése, meg ilyenek. Hogyne lenne. Csak ezen túl vannak még igen fontos egyéb dolgok, mondjuk h kinek a játéka fekszik és kié nem.

Ne mondd már, h ez nem ugyanolyan rohadtul fontos dolog!

355.
  • Elessar
  • 2010.09.01. 19:11
 
 
   
  • A komment válasz erre: 349.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 18:55

Roger mikor játszott utoljára 4-5 órán keresztül egyenletesen magas szinten NADAL ELLEN??? 2008ban Wimbiben sem sztem, hiszen az első két szettben szinte pályán sem volt.
2009 AO-n Fed bombaformában(legalábbis a döntőig) sem bírt egy fáradt Rafa-val. Végig érezhető volt, hogy nem fog nyerni ott, akármit is csinál, mert fél Nadaltól. Már réges régen nem a forma dönt kettejük meccsén, ezt nekem volt a legnehezebb beismerni anno.
Amúgy ki a fene állítja, hogy Murray le fogja győzni Nadalt??? ÉN csak annyit mondtam, hogy ebben a mai mezőnyben toronymagasan neki van a legnagyobb esélye rá. Igen, még Rogernél is nagyobb, akármit is mondasz :)
Ez mind igaz, amit leírsz Murray-ről, de azért te is átesel a másik oldalra. AO-n a Rafa elleni meccs után úgy éltettétek itt néhányan, most meg semmi esélyt nem adsz neki Rafa ellen. Ez minimum furcsa :)

356.
  • Elessar
  • 2010.09.01. 19:18
 
 
   
  • A komment válasz erre: 353.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 19:09

Azért én láttam azt a 2008as Rafa-Murrayt, tán a legjobb egymás elleni meccsük volt az. Szenzációs tenisz volt végig, Murray fittebb volt, de nem az volt a döntő tényező. Ott Murray lecsapta Nadalt egyszerűen

357.
  • Elessar
  • 2010.09.01. 19:32
 
 
   

Annyiból abszolút egyetértek veled Rafain, hogy ha Rafa 100as, akkor Murray nem tud nyerni sztem se ellene, de sztem még a 100as Murrayt se nagyon láttuk

358.
  • Slice
  • 2010.09.01. 19:43
 
 
   

Agimano-val nagyon egyet értek ebben a Söderling&Delpo dologban. Nem egyszer olvastam már azt, hogy Nadalnak azért van idén több esélye az USO-ra, mint pl. tavaly, mert Delpo hiányzik. Szerintem ez hülyeség. Ha Nadal nem hozza a jobbik formáját, akkor nem kell ide Delpo, hogy kiessen, ha viszont a jobbikat hozza, akkor jöhet Delpo, nem fog túl sokat érni. Tehetséges játékos az argentín méghozzá nagyon, ez nem vitatom, de azért ANNYIT még nem tett le az asztalra, hogy mindenhol nagy esélyesként számoljunk vele szerintem. Oké, nyert egy USO-t, ráadásul első GS döntőjét nyerte, nem akárkiket vert meg ezen az úton, nagy szó főleg ebben a mezőnyben, de füvön pl. még nem igazán bizonyított. RG-n bár elődöntőzött Rogerrel, és elég jó kis meccset rittyentettek össze, de ez még nem egy állandó dolog, egyszer volt ilyen..Keménypályán van félnivalója Rafának tőle, ez tény, de semmiképpen sem mondanám Potrot favoritnak.

A másik dolog Söderling. A tavalyi RG óta, mindenki úgy tekint rá, mintha minden tornán nagy esélyes lenne, és neki lenne a legtöbb sansza megállítani Nadalt és Federert. Közben pedig egyáltalán nem így van. Szép eredmény a 2 RG döntő, főleg hogy előbb Rafát, majd Rogert verte meg, de azért nem ájulnék el tőle. Wimbledonban mondhatni nyugodtan, hogy nem bizonyított semmit. Ott is összeakadt Nadalékkal, kikapott mondhatni simán. AO-n és USO-n sem tett le még semmi komolyabbat az asztalra. Hiába mondhatjuk, hogy fekszik neki ez a talaj, nem láthattunk tőle olyan játékos mint a Garroson.

Összeségében én majd akkor fogok nagy esélyesként tekinteni rá is és Delpo-ra is, ha nem csak egy borításon bizonyítanak, és stabilan csinálják azt, amit. Delpo-ra még rá lehet fogni azt, hogy salakon is nagy ász meg stb, de előbb verje el Nadalt és/vagy Federert salakon is aztán utána beszélhetünk erről.

359.
  • Turin
  • 2010.09.01. 19:58
 
 
   
  • A komment válasz erre: 358.
  • Slice
  • 2010.09.01. 19:43

"de előbb verje el Nadalt és/vagy Federert salakon is aztán utána beszélhetünk erről"

Addig nem? :D

360.
  • Slice
  • 2010.09.01. 20:04
 
 
   
  • A komment válasz erre: 359.
  • Turin
  • 2010.09.01. 19:58

De, csak nincs értelme, mert legfeljebb csak következtetni tudunk, de az igazat majd max a jövőben tudjuk meg. Persze egészen megváltozik a helyzet, ha esetleg van közöttünk egy médium.

Közben Berdych kiesni készül.

361.
  • Elessar
  • 2010.09.01. 20:06
 
 
   
  • A komment válasz erre: 360.
  • Slice
  • 2010.09.01. 20:04

ÉN ezerrel Llodra-nak szurkolok, remélem bírja végig a jó francia :)

362.
  • agimano
  • 2010.09.01. 20:06
 
 
   

Bördics is ki fog esni valószínűleg, de Steven Jobs nem engedi, hogy nézzem:)

363.
  • Slice
  • 2010.09.01. 20:09
 
 
   
  • A komment válasz erre: 361.
  • Elessar
  • 2010.09.01. 20:06

Llodra szimpatikus arc, legalábbis nekem, de Berdychel sincs semmi bajom. Már említettem, hogy se tőle se Söderlingtől nem várok semmit, mert szerintem elfáradtak így az év végére, de azért ennél kicsit többre számítottam. Remélem visszakapaszkodik valahogy a cseh.

364.
  • Sasha
  • 2010.09.01. 20:11
 
 
   

Nem is annyira elavult ez a szerva-röpte. Pont egy Berdych-féle püfölő-elütő játékosnál kellene csődöt mondania. Igaz, ami igaz, a wimbledoni pélyaváltoztatás miatt már a US a legjobb talaj erre.

365.
  • agimano
  • 2010.09.01. 20:15
 
 
   
  • A komment válasz erre: 360.
  • Slice
  • 2010.09.01. 20:04

lol

366.
  • Slice
  • 2010.09.01. 20:16
 
 
   
  • A komment válasz erre: 365.
  • agimano
  • 2010.09.01. 20:15

??

367.
  • zekatty
  • 2010.09.01. 20:21
 
 
   

Rafa sztem meggyőző játékkal indított,ebből "akármi" is lehet még, ugynez persze
Fedről is a véleményem. Soder és Berdy "hőstette" kimerült abban, hogy mindketten megverték GS-en Fedet,aki így emberemlékezet óta elöször, nem jutott be az elődöntőbe. Hát azért ez édeskevés a "mennybementelhez"!

368.
  • agimano
  • 2010.09.01. 20:33
 
 
   
  • A komment válasz erre: 366.
  • Slice
  • 2010.09.01. 20:16

a médiumon nevettem

369.
  • Slice
  • 2010.09.01. 20:37
 
 
   
  • A komment válasz erre: 368.
  • agimano
  • 2010.09.01. 20:33

Ja oké én már azt hittem, valami nagy hülyeséget mondtam.
Murray elég jól kezdi a tornát közben.

370.
  • agimano
  • 2010.09.01. 20:40
 
 
   

grand slam torta

371.
  • agimano
  • 2010.09.01. 20:41
 
 
   

fogadjunk, hogy málnás grand slam torta:))))

372.
  • brewer
  • 2010.09.01. 20:56
 
 
   
373.
  • normaluser
  • 2010.09.01. 20:58
 
 
   
  • A komment válasz erre: 358.
  • Slice
  • 2010.09.01. 19:43

Majd ha Delpo újra játszik, akkor megnézzük meddig jut. Mennyire nyeri vissza a formáját, már nem kell sokat várni. Azért Söderling és ő nem ugyanaz a kategória. Ráadásul van köztük 4 év. Arról nem is beszélve, hogy Söderling egyik GS döntőjében sem alakított túl nagyot. Amíg Del Potro-t ez nem vetette vissza, nem parázott.

374.
  • Turin
  • 2010.09.01. 20:59
 
 
   

Llodra ezzel a játékkal Murraynek is gondot okozhat majd.

375.
  • agimano
  • 2010.09.01. 21:05
 
 
   
  • A komment válasz erre: 374.
  • Turin
  • 2010.09.01. 20:59

szerintem bárki is fog szembe jönni vele, nem fog addig eljutni

376.
  • Turin
  • 2010.09.01. 21:07
 
 
   
  • A komment válasz erre: 375.
  • agimano
  • 2010.09.01. 21:05

Lehet. Csak ez a játék pont ilyen Murray/Rafa típusú játékosok zavarba hozására jó.

378.
  • iCreator
  • 2010.09.01. 21:36
 
 
   

Hahaha, most nézem az eredményeket, Berdych rendesen meglepett :) Ez egy vicc. Ezek szerint mégis csak sok volt neki az utóbbi hetek. Már gyanús az a Murray elődöntő, de ne kiabáljuk el.

379.
  • normaluser
  • 2010.09.01. 21:45
 
 
   

Nézd Crash, lehet most nagyon úgy tűnik, h csak El Nadal és a svájci körül forog a tenisz, de ez nem lesz mindig így. Amit tavaly ilyenkor Del Potro művelt az legalább volt "valami". Nem két GS 1-2 meccsén tolta így, mint Sóder, hanem az egész seriesen, amikor csak pályára lépett. Torontóban alig bírt járni, még is 1-2 ponton múlott, h nem verte meg a patent formában lévő pihent Mörrit a döntőben. Azon az egy meccsen kapott ki az egész seriesen. Egy "lábadozó", mégis elődöntőző Nadalt lemosott, aztán a döntőben 5 szettben verte az egész korrekt formában lévő Federert.
Az USO után lepihent, hogy aztán a tavaly év egyik legjobb meccsén megverje újra Federert az O2 arénában. Mindezt végig szétment csuklóval. Lehet nem tudja majd folytatni, az is lehet h fél év múlva újra toppon lesz, meglátjuk.. még nem biztos, h ő lesz a messiás, de Ő legalább folyamatosan mutatott valami nagyon komoly teniszt.

380.
  • iCreator
  • 2010.09.01. 21:49
 
 
   

Delpo 3-szor verte Rafát, méghozzá a legutóbbi 3 meccsüket, mind hard-on. Egy 100-as Delpo egyértelműen jobb hard-on, mint egy 100-as Rafa, de csak hard-on. És ezt gondolom Murray-ről is. Kicsit uncsi már az a duma, hogy a 100-as Rafát nem lehet megverni. Ha meg megveri valaki, akkor meg nem volt 100-as. Rafa rengeteget fejlődött és már minden borításon életveszélyes, de hard-on még sokszor és sokan elkaphatják. A salak az szinte csak tőle függ, ott akkor nem nyer, amikor nem akar. Itt hard-on nem elég neki 100-asnak lenni, sok függ az ellenféltől is. Hosszú távon biztos, hogy jobb lesz a mérlege hard-on Delpo-nak (csak ha visszanyeri a régi formáját) és Murray-nek. Az meg, hogy sokkal laposabban játszik, az igen erős túlzás, de valamivel egyértelműen laposabb. Mindettől függetlenül most órási esélye van megnyerni uso-t. Egyértelműen Fed,Nadal,Murray közül kell kikerüljön a győztes.

382.
  • iCreator
  • 2010.09.01. 21:53
 
 
   
  • A komment válasz erre: 379.
  • normaluser
  • 2010.09.01. 21:45

Arról nem is beszélve, hogy Delpo még csak éppen kezdett kiforrni. Arra célzok, hogy neki még bőven volt/van hova fejlődni. 21 évesen lemosta Rafát, Fed-et meg sok top 10-est és megverte Fed-et egy GS döntőben. Ki tudja hol lenne, ha nincs a csukló sérülés.

383.
  • normaluser
  • 2010.09.01. 21:55
 
 
   

Hát ja, a csukló az macera. Meglátjuk, nem baj az, h nem egyből az USO-ra tért vissza. Bár neki nagyon eltolták a műtétjét, lehet profitálhat valamennyit a hosszú pihenőből.

384.
  • iCreator
  • 2010.09.01. 21:56
 
 
   

Annak látod meg van az esélye, hogy sosem lesz a régi. Mindenesetre a formába hozó meccseken/tornákon még sokszor kikaphat Rafától, Fed-től stb. A formát és önbizalmat visszaszerezni nem egyszerű mutatvány. Talán AO-ra megközelítheti a régi formáját.

385.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 21:57
 
 
   
  • A komment válasz erre: 380.
  • iCreator
  • 2010.09.01. 21:49

"Egyértelműen Fed,Nadal,Murray közül kell kikerüljön a győztes."

Tegyük hozzá, hogy valószínűleg Rafának egy napon belül kell megvernie mindkettőt, ami kicsit nehézzé teszi számára a végét. Ezért nem volt mindegy a sorsolás, Djokovic baszik teniszezni továbbra is.

386.
  • normaluser
  • 2010.09.01. 21:59
 
 
   
  • A komment válasz erre: 382.
  • iCreator
  • 2010.09.01. 21:53

Most néztem meg egy pár perces videót frissítésként a tavalyi Delpóról. Abba nem is merek belegondolni, hogy mi lett volna ha :D Nem emberi, ahogy teniszezett...

388.
  • Turin
  • 2010.09.01. 22:23
 
 
   

A mai teniszt figyelve nem hinném, hogy annak kéne "szurkolnunk", hogy Delpo sose legyen már a régi.
Nem annyira nagy ma a színvonal, h ne hiányozzon belőle.

389.
  • iCreator
  • 2010.09.01. 22:24
 
 
   
  • A komment válasz erre: 385.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 21:57

Lehet olyan nehézzé teszi neki, mint Wimbiben. Ahol egy Söd-öt, Murray-t és Berdych-et kellett megverni három halál sima meccsen. És noname-ekkel meg kemény 5 szetteseket játszott.

Könyörgöm, még az sem biztos, hogy Murray eljut elődöntőig. Na meg ha Rafa bajnok akar itt lenni, az a legkevesebb, hogy megveri mindkettőt.

390.
  • iCreator
  • 2010.09.01. 22:29
 
 
   

Gondolom Miami-ban is a formáját kereste, amikor Delpo először megverte. Ne degradáljuk Delpo győzelmeit kérem. El kell fogadni, hogy vannak olyanok is, akiknek fekszik Rafa játéka. Nincsenek sokan azt meg kell hagyni. Attól még Rafa jobb Murray-nél meg Delpo-nál, mert sokkal több és nagyobb eredményt tud felmutatni. Murray-nél még mindig nem vagyok biztos, hogy egyáltalán nyer GS-t. Delpo ha még nyereget is, nem közelíti meg Rafát és Fed-et. Attól még hard-on lehetnek jobbak nála.

391.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 22:51
 
 
   
  • A komment válasz erre: 389.
  • iCreator
  • 2010.09.01. 22:24

Azzal nincsen semmi baj, hogy meg kell vernie mindkettőt, csak azzal van gáz, hogy idióta a menetrend itt. Neki 1 napon belül kell mindkettőt. Azalatt lehetetlen 2 ötszettest lejátszani. Úgyhogy Rafának simán kéne elintéznie Murray-t, ami nem lesz egyszerű mutatvány, mert most a skók is élete meccsére készül.

392.
  • iCreator
  • 2010.09.01. 23:05
 
 
   
  • A komment válasz erre: 391.
  • Rafain
  • 2010.09.01. 22:51

Jaj ne is mondd. Az most komoly, hogy délre akarják tenni a döntőt vasárnap? Nem tudom mi a faxért kell kirakni őket a napra hőségre, még fel sem ébrednek, ki sem pihenik magukat. Ahelyett, hogy faszán kora estére raknák őket, mint tavaly.

Ne aggódj Rafa miatt, lehet 3-ban veri Murray-t úgy, hogy úgy is kurva szoros lesz, nem csak 5 szettben lehet szoros egy meccs. Murray-nél nem lehet tudni. Wimbi-ben is élete meccsére készült, azt halál gyenge volt. Ha itt kifogja a napot, akk megint verheti Rafát, de lehet Rafának lesz meg a momentuma. Egyikre sem tennék egy fillért sem. Nem lepődök meg, ha Rafa nyer, akkor sem ha háromban, de a tippem az Murray, mert ha jól játszik, akkor hard-on még ő az esélyesebb. De tudnod kell, hogy én Rafának drukkolok, mert én mindig Fed-Nadal döntőt akarok. Akkor is ha 20-szor veri Rafa Fed-et, mert egyszerűen szeretem őket nézni. Már úgy se nézhetjük őket sokáig, persze főleg Fed miatt.

393.
  • iCreator
  • 2010.09.01. 23:18
 
 
   

Most nézem a holnapit, Djoko-t gyorsan berakták késő estére, nehogy idő előtt kiessen a hőség miatt :) Pedig egy Pecsner-Djokovic szerintem nem indokolna késő esti center pályát. Djoko-ban amúgy egyre mélyebben csalódok, nem értem mi van az emberrel. Teljesen megragadt. Pedig egy jóféle Fed-Djoko semi bejönne megint :)

394.
  • Turin
  • 2010.09.01. 23:19
 
 
   
  • A komment válasz erre: 392.
  • iCreator
  • 2010.09.01. 23:05

Hú, jó neked, mert én nem nagyon szerettem a döntőiket nézni.
Tűz és víz ők, eléggé kioltják egymás játékát.

395.
  • iCreator
  • 2010.09.01. 23:31
 
 
   
  • A komment válasz erre: 394.
  • Turin
  • 2010.09.01. 23:19

Tudom, de akkor is :)

398.
  • csomayjuli
  • 2010.09.02. 11:30
 
 
   

Nem mumusait akartál írni?

399.
  • Dobs
  • 2010.09.02. 17:05
 
 
   
  • A komment válasz erre: 398.
  • csomayjuli
  • 2010.09.02. 11:30

Messiás, aki megváltja a további szenvedéseitől az adott versenyen.:))))))))))))

401.
  • JMDP
  • 2010.09.02. 20:42
 
 
   

Az a fura, hogy részedről "enyhe utálatot" érzek azon játékosok iránt akik merészeltek Nadal ellen győzni:) Lehet megcáfolni!:D

Szólj hozzá Te is! » de először jelentkezz be!

Legutóbbi postok

2012. 01. 29. 21:02

AO: Van, amikor érdemes

olvass tovább
2012. 01. 29. 02:38

Ketrecharc

olvass tovább
2012. 01. 27. 17:56

AO: Ki jut fel a csúcsra?

olvass tovább
2012. 01. 25. 20:11

AO: Semmi különös nem ...

olvass tovább
2012. 01. 24. 23:06

AO: Küzdeni tudni kell

olvass tovább

And the winner is...

+
Nadal
+
Federer
+
Djokovic
+
Söderling
+
Roddick
+
Berdych
+
Murray
+
Ferrer

Tenisz ranglista

Tenisz dühöngő

Dühöngő

olvass tovább

Go Roger!

olvass tovább

Vamos Rafa!

olvass tovább

Ici Novak!

olvass tovább

Come on Andy!

olvass tovább

Google hirdetések