Matusz Endre

2010. 08. 23. 12:50

Halvacsora

Anélkül, hogy túldramatizálnánk a helyzetet, és függetlenül attól, hogy Fed-szurkerek vagyunk vagy sem, állapítsuk meg: az Australian Open után Roger megnyerte idei második tornáját, és ebből akár US Open is lehet. Persze a Mardy Fish elleni cincinnati döntőben (6:7, 7:6, 6:4) azért csak a 29 éves csúcsformáját futotta...

federer cincinnati -

Tudom, Fuzzy elégedetten nyomja a Cuba librét a tengerparton, mert Fed múlt héten döntőzött Torontóban, most pedig megvédte címét Cincyben, és jókat mulat azokon, akik sokadszor is leírták Rogert, és igaza is van. Bázel büszkesége megint behúzott egy 1000-es tornát, immár 63 serleg sorakozik a vitrinben (jesszus...), a hülye szakírók meg lekapcsolják a gyászindulót, és vidáman közlik, hogy Federer visszatért.

De azért most egy kis fanyalgás következik.

Isztomin, Kohlschreiber, Davigyenko, Bagdatisz, Fish. Ez volt a menetrend. Egy top 10-es ellenfél (Nyikolaj 6.), Bagdatisz 18., Fish 21., Kohlschreiber 31., Isztomin 46. A menők közül Nadal, Murray, Djoko, Roddick, Söderling eltakarítva. Szóval lehetett volna nehezebb is (Torontóban lett is, tudom). A vasárnapi fináléban a bokazoknis-pocakos Fish - aki sokadszorra is ledöbbentett a játékintelligenciájával - csodálatosan adogatott, játékban tartotta a labdát, a 2 óra 40 perces meccsen csak 35-ször rontott, és ütött 33 nyerőt (ebből 16 ász volt). A túloldalon Fed felszabadultan, lazán, és a korának megfelelően támadólag játszott, 48 hiba, 45 nyerő. És egy szoros, látványos meccs. Mardy Fish ellen. Nem Rafa, Nole vagy Andy ellen. Az ellen az egyébként nála fiatalabb(!) Fish ellen jutott el az első két játszmában 1 bréklabdáig, akit addigi hat találkozójukon ötször megvert, összesen három szettet elvesztve.

federer fish -

Másrészt örülni kell. Mert egy jó Federerre mindenképpen szüksége van az almanachoknak, a Guinness-szerkesztőknek és nekünk is. Nélküle alighanem az lenne most, amit ő csinált a 2000-es évek első felében: Rafa unatkozna a trónon, és évszaktól (no meg a sérüléseitől) függő mértékben veregetné meg az ostromló udvaroncokat. És az talán még a Rafa-híveknek sem lenne annyira jó...

(Még annyit, hogy a US Openig a szomszédos New Havenben teniszeznek a fiúk-lányok. A mezőny nem lesz túl erős, a mi lányaink közül Szávay Ági inkább már New Yorkban edz, Arn Gréta pedig a selejtezőben kikapott Dusevinától.)

Akkor most hol van Roger?

+
természetesen úton a csúcsra
+
leszállóágban, de azért megvillan
+
még néhány GS-re hajt, a ranglista már nem érdekli

címkék: federer, fish, cincinnati

34 hozzászólás

1.
  • Rafain
  • 2010.08.23. 13:38
 
 
   

Grat Fedexnek, nem sajnálom tőle. Valami azt súgja nekem, a US Openen lesz "nagy meccs", olyan ami rég nem volt már. Nem akármilyen sztori lenne egy Federer-Nadal döntő a rekordok bűvöletében.

2.
  • petamas
  • 2010.08.23. 13:43
 
 
   

Hello!

Örülök, hogy született egy cikk a Cinci torna után is. Annyit megjegyeznék, hogy Fed Torontoban azért ha nehezen is, de megvert két, nála jóval fiatalabb top10-es játékost (Berdych, Nole), az év elején meg AO döntőben Murray-t. Én nem látom ennyire tragikusnak a korát, állandóan ezt olvasni mindehol, mennyi idős. Ha jó formában van, látható, hogy ma is képes a menőket is legyőzni. Persze, támadó tenisz az ő korában, és a többi, de a pályafutása elején is ezt játszotta.
Hogy nem tud felpörögni, meg sokszor meccs közben rövidzár jön elő nála, az talán a motiváció hiánya. Sokak szerint az is csoda, hogy ilyen eredményekkel még egyáltalán van kedve ezen a szinten játszani.

3.
  • erisen
  • 2010.08.23. 14:01
 
 
   
  • A komment válasz erre: 2.
  • petamas
  • 2010.08.23. 13:43

Én sem fanyalognék ezen a Toronto-Cincinatti ügyön annyira.
Nem is értem mi a baja sokaknak? Nyert. Bombaformában mondhatni könnyű nyerni.
Néha vannak olyan tornák,amikor nem megy jól a játék. Na, épp ahhoz kell nagy tudás,hogy amikor rosszul megy,akkor is nyerj.
Szerintem rendben volt. Torontoban Berdicset verte egy nagyon jó meccsen,Djokert egy gyengébb meccsen,de akkor is a No.3-t (akkor még No.2-t!!). És Mörivel is nyomtak egy jó meccset. Ott azért már hullafáradt volt,nem tragédia hogy ott nem nyert. De összeszedte magát,és kis szerencsével (Istomin,Kohlsi) továbbment. És nem is játszott rosszul. Felkészülő tornának pont jó volt. Annyit játszott Baghda ellen is amennyit kell elég volt. És Davy ellen is játszhatott volna jobban,de nyert. Ennyi kell. Majd ráér USO-n megszakadni. És szerintem Fish ennél nagyon jobban,stabilabban nem nagyon tud játszani,Fednek meg simán van még pár sebesség a tarsolyában. Kellett már ez az 1000-es győzelem.
Aki fanyalog,az nézze meg hogy a top 10 hogy játszott.
Djoker szenvedett,Nadal önmagához képest nagyon gyenge volt(rengeteg unforced,gyenge szervák),Möri hullámzó(egyszer fantasztikus,egyszer kínszenvedés),Söder most sehol,Davy a formáját keresi,Roddick még úgy ahogy,Berdics még viszonylag okés,Verdasco nagyon mélyen sehol,Nalbi fellángolásból mélyzuhanás,fáradtság...
Szóval 29 évesen csak Fedó villogott most. Viszont az USO-n már mindenki nagyon felköti a gatyát,kipihent lesz. Fordulhat a kocka is.Szóval nagyon jó USO elé nézünk. Már nagyon várom.

4.
  • jowaldner
  • 2010.08.23. 14:52
 
 
   

Fanyalogni szerintem sem kell, ha Torontoban az első körben kikap Chelától, és itt pedig így nyer, ahogy nyert, akkor én is aláírom hogy ebbe a sikerbe bele lehet (kell) kötni. Így azonban ez a tornagyőzelem, még federeri értékrenddel is nagyon nagy dolog, legalább akkora, mint a tavalyi, ahol halvacsora helyett, Murrayt, és Djokot kellett 24 órán belül megennie.

5.
  • szevike13
  • 2010.08.23. 15:00
 
 
   

A fanyalgást el kéne felejteni! Tavasszal egyfolytában fanyalogni lehetett volna,hogy 3 masterst és 1 GS-t lehetett nyerni úgy,hogy közben 2db TOP 10-es játékost kellett hozzá legyőzni.Ez egy ilyen év, ahogy a formák,úgy a szerencse is hullámzó-hol így-hol úgy-.Roger győzött egy olyan pályán, ami a TOP 10 minden tagjának komoly problémát okozott.Nem játszott csúcsformában, de nem is kellett. Az elődöntőben és a döntőben nem vesztette el a szerváját, ami az előzményeket tekintve előrelépés,próbálkozhatott, hozhatott jó és rossz döntéseket, visszavágott Baghdának,de ami a legfontosabb önbizalommal várhatja az USO-t,amit a többiek nem mondhatnak el magukról.

6.
  • Barcelona
  • 2010.08.23. 16:01
 
 
   

Mindenkit lenyom most már az év végén!

7.
  • MagicKathy
  • 2010.08.23. 16:15
 
 
   


Eddig még nem írtam, de hosszú-hosszú hónapok óta olvasom a commenteket. Olvastam fanyalgósakat és olyanokat is amivel egyetértek.
Gyerekek azért azt ne felejtsük már el, hogy 12 éve játszik a profik között Roger.
12 évig ilyen szinten és ilyen eredményekkel csak akkor tudsz eredményes lenni, ha zseni vagy. Aki valaha sportol...t az tudja, aki meg nem az először gondolkodjon el Ő miben jó egyfolytában 12 éve. Roger is ember, természetes, hogy ennyi idő után néha kikap. Nincs azzal semmi gond, mert még így is az élmezőnybe van és lesz is még egy jó darabig. Akik fanyalognak azoknak azt üzenem, majd ha megérkezett az a a teniszező, aki ezeket az eredményeket felül tudja múlni, akkor lehet fanyalogni. Addig pedig örüljünk, hogy ez a páratlan tudású zseni még mindig teniszezik és élvezhetjük a játékát. Ha befejezte volna akkor se lenne miért "szégyenkeznie". Szerencsére nem tette ezt meg velünk. Go Roger, húzd be a 17. GS-t is, már csak azért is..!!!!

9.
  • Rafain
  • 2010.08.23. 17:46
 
 
   

Murray-nek kell az 1.:)

10.
  • Viktor61
  • 2010.08.23. 18:21
 
 
   

Jó a cikk...
Legyen Rogernek 17.! :D
A többiek ráérnek:)

11.
  • hoPEhey
  • 2010.08.23. 18:39
 
 
   

Ez a "pocakos" Fish fogyott 30 fontot a pálmafás korszaka óta, ezért nincs is pocakja. A keménypályás szezon egyik legjobb formában lévő játékosa, aki idén pl. háromszor megverte a világ legjobb játékosát, már ahogy Murray-t emlegetik bizonyos szakírók.
Fed 29 éves legjobbjáról csak annyit: mivel még három hete sincs, hogy 29 éves, van még ideje ezt a szintet űberelni.
A tavalyi USO-n pont arra faragott rá, hogy korán került csúcsformába: a tavalyi Cincy e.döntő-döntőn túl sok puskapor fogyott (sztem az a tenisz volt a tavalyi év csúcsa).
Még valami: Fish volt az, akinek az egész meccsen 1 breaklabdája volt, alighanem rossz oszlopot néztél a statban.

12.
  • Russel9
  • 2010.08.23. 21:39
 
 
   
  • A komment válasz erre: 2.
  • petamas
  • 2010.08.23. 13:43

Először is gratula Fed-nek, nagyot játszott a két 1000-es versenyen!
Másodszor: szerintem sem kellene állandóan 29 évével foglalkozni. 29 évesen is simán fel lehet venni a versenyt a fiatalabb trónkövetelőkkel. Becker 1996-ban ATP vb döntőben élete egyik legnagyobb teljesítményével rukkolt ki. Sampras majdnem 28 évesen - saját bevallása szerint - élete meccsét játszotta a Wimbledoni döntőben. Van példa tehát bőven, hogy ilyen korban is nyújthat csúcsteljesítményt egy teniszező. (Azt nyilván el kell ismerni, hogy edzésmódszerekben, formába hozásban és taktikában "finomítani" kell a korábbiakhoz képest, de Annacone-nál valószínűleg jó kezekben van Fed, és ezek a "finomítások" meg fognak történni.)
Szóval ki lehet jelenteni, hogy az US Open legnagyobb esélyese a svájci, ami hatalmas teljesítmény, tekintve a kemény pályás versenytársak nagy számát. Ha esetleg nem sikerülne nyernie, az nem a kora miatt lesz.

13.
  • csomayjuli
  • 2010.08.23. 21:45
 
 
   
  • A komment válasz erre: 5.
  • szevike13
  • 2010.08.23. 15:00


Ha már felhoztad!Szelektív kicsit a memóriád.Egész idő alatt azzal foglalkozott mindenki, hogy milyen szar a szinvonal, és nem kellett az egész top10-es mezőnyt Rafának legyőznie. És most is Te fanyalogsz 3 Masters és 2 GS megnyerésén. Igazad van, elég gyatra teljesítmény volt.
( Mi lenne, ha egyszer az életben ,nem Rafa relációban gondolkodnál, hanem egyszerűen örülnél kedvenced sikerének!)
Fuzzy helyett most én mondom, hogy szoknod kell még Endre humorát!

14.
  • matroid
  • 2010.08.23. 21:59
 
 
   

fed es samprast en nem hasonlitanam ossze - legalabbis atekintetben hogy az ido mulasa mennyire befolyasolta/ja a jatekukat. egyszeruen azert, mert sampras lenyegesen jobban szervalt, abban az idoben meg ment a szerva-ropte jatek, igy sampras kevesbe volt kiszolgaltatva az ido mulasanak.
fed jateka lenyegesen komplexebb, de ennek ellenere, vagy talan eppen ezert sokszor kell felvennie az eledobott kesztyut, azaz alapvonalrol tuzelni jobbra-balra, ahogy a csovon kifer. ehhez a jatekhoz azonban nagyon kell a fizikum, ami a kor elorehaladtaval nem fed mellett szol.

15.
  • zekatty
  • 2010.08.23. 22:13
 
 
   

Már bocsánat kedves Endre, de ez a cikk korántsem olyan jó, mint a múltkori.
Fish pocakjáról és Szávay NY.-ban zajló edzéséről írni(holott Pattyval párosozik
N.Havenben)simán tárgyi tévedés. Ám Roger 29 évét "felhánytorgatni", nos ez már dehonesztáló rá nézve.Van szemünk és itélőlépességünk minden játékossal szemben,
tehát mindenki szubjektíven ítéli meg a helyzetet, Te is!

16.
  • Russel9
  • 2010.08.23. 22:24
 
 
   
  • A komment válasz erre: 14.
  • matroid
  • 2010.08.23. 21:59

Agassi? 4 GS-t - az GS győzelmeinek felét - nyerte 29 éves kora után alapvonal-játékosként.
(Egyébként van igazság abban amit mondtál, mind Becker, mind Sampras szerva-röpte játékosok voltak, míg Federer nem. Viszont ha jól látom Annacone-nal pont azt próbálják elérni, hogy a védekezéssel töltött idő rövidüljön, több direkt, winner ütés legyen, és több röpte - ellen súlyozandó a csökkenő állóképességet. Ezt értem, taktikai szempontból, "finomítás" alatt.)

17.
  • JMDP
  • 2010.08.23. 23:06
 
 
   

"De azért most egy kis fanyalgás következik." ( Na, nehogy má ) :)
Szerintem, ez a két torna rendben volt így, és USO is jó lesz:)

19.
  • Viktor61
  • 2010.08.23. 23:09
 
 
   
  • A komment válasz erre: 15.
  • zekatty
  • 2010.08.23. 22:13

Nem párosozik....beteg.

20.
  • normaluser
  • 2010.08.23. 23:18
 
 
   

Pistole -on én sokkal- sokkal jobban láttam a fáradtságot, mint Federeren. Ha nem lett volna olyan szervája és nem tudott volna így hálózni, akkor már '99-ben szögre akaszthatta volna az ütőt. Federeren talán csak ebben az évben kezdett el fizikálisan látszódni, hogy ő is ember. Durván lefogyott a tüdőgyulladás után, szerintem Madridra kapta össze magát, RG-n is jó volt, jó -jó kikapott Söderlingtől, de hát hogy játszott azon a meccsen a svéd?! Tennis 2.0, néha összejön - Delpo 2009 USO series, Tsonga (!!!) - Nadal 2008 AO elődöntő. Van olyan meccs, amikor minden összejön. Inkább Wimbiben láttam, h fáradt, nem koncentrált. Most pedig a Djoko meccs után Torontóban, na ott lehetett látni, h emberből van (már bocsánat). ERRE pár nap "pihenővel" megnyeri Cinci -t... EZ 29 évesen tizenév profiskodás után EMBERTELEN. Sampras sokkal többet pihent és mégis több megnyert meccse után volt annyira vagy jobban szét a feje, mint Rogernek Torontóban Djoko után.

21.
  • szevike13
  • 2010.08.24. 08:33
 
 
   

Kedves Crash és Juli!

A hsz-em a cikk írójához szólt.Lehet szelektív a memóriám, de Fuzzy nem írt fanyalgó cikkeket Rafa tavaszi menetelése során. Ha a cikk írója humornak szánta a fanyalgást,tegye idézőjelbe a szót, hogy a magamfajta csökkentértelmű is megértse.
Vannak sokan akik csak Rafa-Fed vonatkozásban képesek gondolkodni akkor, ha az Rafára nézve kedvező, de rögtön tiltakoznak az összehasonlítás ellen, ha nem.

22.
  • csomayjuli
  • 2010.08.24. 09:54
 
 
   
  • A komment válasz erre: 21.
  • szevike13
  • 2010.08.24. 08:33

Nekem csak az a gondom, hogy rögtön Rafával példálóztál, holott a cikk elsősorban Fedről szól.

23.
  • szevike13
  • 2010.08.24. 14:05
 
 
   
  • A komment válasz erre: 22.
  • csomayjuli
  • 2010.08.24. 09:54

Rafa nevét ki sem ejtettem....:)Van egy angol mondás: "a győzelem ellen nincs érv,a vereségre nincs kifogás", szeretném ha ez legalább a vitaindító posztokban érvényesülne, a kommentelők meg azt írnak amit akarnak, szimpátiájuk,vérmérsékletük szerint.

24.
  • Dobs
  • 2010.08.24. 14:22
 
 
   

Ezt mi úgy szoktuk mondani, hogy:
"A győzelmet nem kell magyarázni, a vereséget meg nem lehet."
:)

25.
  • szevike13
  • 2010.08.24. 14:46
 
 
   
  • A komment válasz erre: 24.
  • Dobs
  • 2010.08.24. 14:22

Így is lehet mondani,bár szerintem nem teljesen ugyanaz.

26.
  • matusze
  • 2010.08.24. 15:32
 
 
   
  • A komment válasz erre: 15.
  • zekatty
  • 2010.08.23. 22:13

Fish-nek az idény elején még volt kappanhája, ha most nincs, akkor mindenkitől bocs, tőle is. Ági pedig egyáltalán nem szerepel New Havenben, párosban sem, nem tárgyi tévedés.

27.
  • Dobs
  • 2010.08.24. 15:37
 
 
   
  • A komment válasz erre: 25.
  • szevike13
  • 2010.08.24. 14:46

Tényleg nem ugyanaz, nem is közmondás fordítása, csak a haverjaimmal szoktuk mondani egymásnak, mikor hisztizik valaki, hogy "Azért kaptam ki, mert..."

28.
  • fuzzydunlop
  • 2010.08.25. 01:29
 
 
   
  • A komment válasz erre: 15.
  • zekatty
  • 2010.08.23. 22:13

Fuzzy nem írt fanyalgó cikket, mert sokkal jobb fej, mint Endre. de tettem megjegyzést arra, hogy sehol egy top ötös. de aztán az is látszott, hogy ez mindegy is. Szóval Rafa nagyon egyértelműen vitte az év közepét, Fed még ua nem mondhatja el az őszről:)

29.
  • szevike13
  • 2010.08.25. 10:29
 
 
   
  • A komment válasz erre: 28.
  • fuzzydunlop
  • 2010.08.25. 01:29

Kedves Fuzzy!

Ugyan nem nekem írtál, de összekombináltad Zekatty és az én hsz-met.Nagyon jó,hogy több szerző írását lehet itt olvasni,de ha a szerző úgy ír vmiről, hogy egyértelműen kiderül,nem látta azt amiről írt,előfordulhat hogy nemtetszést arat.Most ez történt;)

31.
  • matroid
  • 2010.08.25. 14:46
 
 
   

azert az nem teljesen normalis, hogy csak a GS-ek szamitanak. vagy ha mar ennyire dominalnak, akkor kene meg 4-5 GS plusszban, es akkor az egesz ev szolna valamikor.
most ugy nez ki, hogy van az AO, utana senkit nem erdekel az 5 atp1000, aztan join egy huzas RG-Wimbledon bo egy honap, hogy aztan szeptember elejen egy nagy szunet utan vegeterjen az ev. ki emlekszik mar arra, hogy az ev elso atp1000-et ki nyerte? tan maga a gyoztes sem.

32.
  • erisen
  • 2010.08.25. 15:15
 
 
   
  • A komment válasz erre: 31.
  • matroid
  • 2010.08.25. 14:46

Ez már csak így megy a sportban.
Nézd meg pl. a kerékpárt...rengeteg verseny,de a kutyát sem érdekli.
Aztán Május,és hirtelen Giro,aztán Július és Tour. Levezetésképp még Augusztus-Szeptemberben Vuelta és kész.Vége a szezonnak.
Nem lehet (fizikai képtelenség) egy évben minden hónapban toppon lenni.
Szerintem ez így jó. Esetleg RG és Wimbi lehetne kicsit távolabb egymástól.
De ha sok a GS,akkor nézhetnénk a kifacsart hulla teniszezőket a háló aljába vagdosni a labdákat. Épp ez a baj az év végi TMC-vel is. Van,de minek. A színvonal sokszor az 1000-es tornák alatti,hiába van ott az elit.
Inkább legyen kevesebb GS,de ott a színvonal jó. Szerintem.
Hogyne emlékeznénk már Ljubó bá' IW győzelmére?! :-)

33.
  • csomayjuli
  • 2010.08.25. 16:27
 
 
   
  • A komment válasz erre: 23.
  • szevike13
  • 2010.08.24. 14:05

"Tavasszal egyfolytában fanyalogni lehetett volna,hogy 3 masterst és 1 GS-t lehetett nyerni úgy,hogy közben 2db TOP 10-es játékost kellett hozzá legyőzni."

Igazad van én kérek elnézést, amiért úgy gondoltam, hogy Rafával példálózol!
Mert természetesen millióan nyertek a tavasszal 3 Masterst és 1 GS-t.
Ez már egy kicsit szánalmas,és bocs hogy én Rafára gondoltam.

Ezután akkor az lesz a módi, hogy nevek említése nélkül bármit írhatunk?

35.
  • katma
  • 2010.08.25. 20:11
 
 
   
  • A komment válasz erre: 26.
  • matusze
  • 2010.08.24. 15:32

Kedves Endre!
Nem tudnátok ennek az agybetegnek a 10 nick- jét törölni amivel megbénítja az oldalt?
Remélem megoldható, mert egyértelmű volt, hogy ezt fogja csinálni.

36.
  • csomayjuli
  • 2010.08.25. 20:51
 
 
   

Bocs Mindenki!
Nem akartam vitát generálni!Én Rafafanként nem szoktam írni másról, legfeljebb ha valami információt tudok hozni.Az nem vezet sehova, ha valaki úgy szurkol egy játékosnak, hogy közben másokat lesajnál. Nem lesz jobb senki attól, ha állandóan az eredményeit emlegetjük, és nem lesz rosszabb az akit csak nem szeretünk.
Ma éjjel Nike bemutató, holnap éjjel sorsolás.
Aztán mehet a vita, és szurkolhatunk.

37.
  • matusze
  • 2010.08.26. 14:00
 
 
   
  • A komment válasz erre: 35.
  • katma
  • 2010.08.25. 20:11

Bocs, Fuzzyé a gépház, én nem értek ehhez.

38.
  • Turin
  • 2010.08.26. 17:31
 
 
   
  • A komment válasz erre: 36.
  • csomayjuli
  • 2010.08.25. 20:51

Juli, légyszives áruld már el, hogy lehet valakinek úgy szurkolni, hogy az eredményeiről nem esik szó?

Szólj hozzá Te is! » de először jelentkezz be!

Legutóbbi postok

2017. 01. 26. 13:49

14 évvel ezelőtt

olvass tovább
2016. 06. 27. 11:46

Ki mer ma női győztest...

Körülbelül tavaly Wimbledonig a képlet rettenetese...

olvass tovább
2015. 01. 29. 05:24

Ausztrál Open elődöntő...

olvass tovább
2014. 11. 14. 13:59

Nyerni csak pontosan, ...

olvass tovább
2014. 11. 11. 19:18

Puska kellett volna...

olvass tovább

And the winner is...

+
Nadal
+
Federer
+
Djokovic
+
Söderling
+
Roddick
+
Berdych
+
Murray
+
Ferrer

Tenisz ranglista

Tenisz dühöngő

Dühöngő

olvass tovább

Go Roger!

olvass tovább

Vamos Rafa!

olvass tovább

Ici Novak!

olvass tovább

Come on Andy!

olvass tovább

Google hirdetések