2012. 09. 11. 10:43

Döntők

Murray megnyerte élete első Grand Slam tornáját. A jóisten mentsen meg minket az angol sajtótól.

Andy Murray [4] – Novak Djokovic [2] 7:6 7:5 2:6 3:6 6:2

Murray US Open 2012 -

Ez a meccs világít rá mégis a legjobban, hogy miért nem nyert még egyet sem, miért veszítette el mind a négy korábbi döntőjét, és hogy milyen sokat kellene mentálisan fejlődnie ahhoz, hogy újabb GS trófeákat vihessen haza.

A többit később, most jöjjenek a legdurvább részek:
– Az első szettben 4:2-re vezetett, de simán adta le a brékelőnyét a neki nagyon kedvező hátszélben.
– A tie breakben öt szettlabdát cseszte el. Ebből kettőt adogatóként úgy, hogy Djokovic gyenge, vagy nem túl erős fogadását rögtön a hálóba küldte, hármat fogadóként úgy, hogy Djokovic a szélben egy végbélpanaszokkal küzdő kétéves benyomását keltve mozgott, és minden labdát lassan, magasan és a T vonalra küldött, mégis képtelen volt Murray támadni, és végül ő hibázott.
– A második szettben 4:0-ra elhúzott a szélben még mindig szenvedő és rengeteget hibázó Djokoviccsal szemben, de nem tudta innen befejezni a szettet, simán visszaengedte Djokovicot 5:5-re.
– A harmadik szett közepén már a végtelenül gyenge pötyizésébe is elkezdett belehibázni.
– A negyedik szett közepéig kellett várni mire eljutott az agyáig, hogy a szélben, az első másfél szettben még működő pötyögés nem lesz elég a meccs megnyeréséhez, támadnia is kell. Csakhogy akkor Djokovic már brékelőnyben volt, és ő bizony nem adta azt le, sőt a szett végén még egyszer brékelte Murrayt.
– A döntő szettben duplabrékelőnnyel 3:0-ra vezetett, de egy adogatását nagyon könnyelműen rögtön eldobta, 3:2-ig engedve vissza Djokovicot.

Murray2 US Open 2012 -

Mindezek ellenére megnyerte a mérkőzést, a hatodik szettlabdát már megcsinálta a tie breakben, Djokovic pedig nem tudta megoldani a szettben maradást a második szettben 6:5-nél.

Murray egyébként abszolút megérdemelt egy GS győzelmet, óriási munkát fektetett bele a teniszébe, erőnlétébe. Az negyedik szett közepén és az ötödik szettben két megingással ugyan, de már tudásához mérten játszott. Az döntő szettben pedig ő volt az, aki jobban bírta fizikailag, Djokovic készült el az erejével, és az már nem semmi, ha valakinek jobb az állóképessége, mint Djokovicnak.

Novaknak pedig tipikusan az a meccse volt a mai (tegnapi?), amelyet 2011-ben megnyert volna. Tavaly mind az öt szettet hozta volna, mert nem vesztette volna el a tie breaket öt szettlabda hárítása után, nem vesztette volna el a második szettet miután 4:0-ról visszajött, és nem ő lett volna, aki elkészül az erejével az ötödik szettre. Az a hihetetlen magabiztosság ma hiányzott Djokovicból, amivel tavaly végigverte a mezőnyt. Bár az igazat megvallva csak egy dolog hiányzott: a fogadásnyerő meccslabdánál, az a nüansz, ami elválaszt egy sikeres évet a valaha volt egyik legsikeresebb évtől.

Djokovic US Open 2012 -

Ha valamiért, hát Murray első GS győzelme, esetleg Roddick és Clijsters visszavonulása és nem a színvonal miatt fogunk emlékezni erre a tornára. Djokovic egész játékát, de főleg a mozgását tönkretette az erős szél, de azután sem játszott olyan jól, mint tavaly, miután másfél szett után csendesedett a légmozgás. Murray három és fél szetten át tartó pötyögése pedig helyenként egyenesen nézhetetlen volt. A két elődöntőből másfelet teljesen tönkretett az orkán erejű szél, a maradék fél pedig annyira sima volt, hogy több szót nem is érdemel. A negyeddöntők csak az alsó ágon voltak normális színvonalúak. Nole tavalyi formáját idézően jól játszva küldte haza a csak egy szettet szorossá tenni tudó Del Potrót, míg Ferrer nagyon izgalmas végjátékban, döntő szett tie breakben győzött csak Tipsarevic felett. A felső ágon Federer Fish visszalépése miatti négy nap kihagyással a háta mögött szörnyű játékkal, kismillió hibával veszített Berdychhel szemben, míg Cilic az első szett megnyerése után duplabrékelőnnyel 5:2-re vezetett a második szettben, szettlabdája is volt, de ezt mind nagyon simán leadta. Aztán a tie breakban játszottak egy "Ki a hülyébb?" játékot, amit a tie breakkel ellentétben, szoros versenyben Cilic nyert meg Murray ellen, akinek egyébként minden nappali meccse tragédia volt.

Ehhez képest a női verseny sokkal nézhetőbb volt, mivel egy meccsen sem fújt olyan nagy szél, így igazán szoros és magas színvonalú meccsek alakulhattak ki, főleg a sokkal erősebb felső ágon. A nőknél már hagyományosan az elő- és negyeddöntők magasabb színvonalúak a döntőnél, most sem volt másképp, de legalább a mostani döntő óriási és nagyon szoros csatát hozott az elmúlt évek GS döntőivel ellentétben.

A mérkőzés előtt kétfajta forgatókönyvre lehetett számítani. Az egyik, hogy Serena Williams letarolja Victoria Azarenkát, ahogy azt mindig és mindenkivel tette az utóbbi időben. A másik, hogy Serena játékát tavalyhoz hasonlóan annyira lerontja a gyenge ág, a védekező ellenfél az elődöntőben, hogy rengeteg hibával bukja a döntőt a korábban erős ellenfelek ellen szoros meccsekben továbbjutó, nagy önbizalommal játszó ellenféllel szemben. Én titkon az utóbbira számítottam inkább, de végül mindkét forgatókönyv megvalósult. Mindketten sokkal több hibát ütöttek, mint nyerőt, ami abból a szempontból nem meglepő, hogy egyikük sem találkozott ilyen nehéz ellenféllel, aki ilyen konzisztensen erősen és hosszan játszott volna akár kiszorított helyzetből is, ezért Serena erős adogatópontjait kivéve ritkán kerültek olyan helyzetbe, ahonnan könnyen nyerőt tudtak volna ütni.

Serena US Open 2012 -

Azarenka nagyon remegősen kezdett, rögtön bukta az adogatását. Serena ugyan gyakran hibázott, de sok nyerőt is ütött, adogatóként pedig megingathatatlan volt, az utolsó fogadójátékban pedig szenzációs játékkal vette el Azarenka adogatását, és 6:2-re hozta a szettet.

Williams a második szettben aztán futószalagon kezdte gyártani a hibákat, de olyan intenzíven, mintha egész Kínát el akarta volna látni velük. Azarenka egy kicsit már jobban játszott, de még mindig messze volt a legjobbjától, ennek ellenére vitte a második szettet 2:6-ra.

Azarenka2 US Open 2012 -

Serena folytatta a hibák halmozását a harmadik szettben is, és Vika már 1:2-re, brékelőnnyel vezetett, mire Serena fölébredt. A meccs legjobb játékában Serena nagyokat futva, védekezve vagy gigászi nyerőket ütve brékelt vissza, majd négy óriási adogatással alakította 3:2-re az eredményt. A hibák az alapvonalról azonban nem szűntek meg, nagyon sokat és nagyon rosszakat hibázott, kifejezetten lassan mozdult a labdákra, nem állt rá rendesen az ütésekre, nem érződött benne a tűz, ami egy GS döntő megnyeréséhez szükséges. Vika pedig a harmadik szettben már jól játszott, több nyerőt ütött, mint az első két szettben összesen, és sokkal dinamikusabban mozgott, brékelte az amerikait, majd a szerváját is viszonylag simán hozta, 3:5.

Serena nagyon mély gödörbe került, de az elmúlt másfél évtizedben számtalanszor bebizonyította, hogy nincs olyan mély gödör, amiből ne tudna kikászálódni. 3:5 30-30-nál Vika fogadóként két pontra került a győzelemtől.

Serena nem hibázott többet a mérkőzésen. Vika pedig nem tudta kiszerválni. Beremegett. Persze ki nem remeg be akkor, amikor Serena az első pontnál 520-szal bevágja a returnt a sarokba? Williams négy játékot nyert zsinórban, majd önfeledten ugrálva ünnepelt a stadion közepén, Vikának pedig ezúttal csak a könnyek maradtak.

Serena Williams [4] – Victoria Azarenka [1] 6:2 2:6 7:5

Serena2 US Open 2012 -

Ha ismereteim nem csalnak, Serena 15 GS győzelméből 8 olyan torna volt, ahol egy vagy több mérkőzésen adogattak ellene a meccsért, duplabrékhátrányból kellett visszajönnie és/vagy  meccslabdá(ka)t kellett hárítania (összehasonlításképpen Federernél ez az arány 17/0, Nadalnál 11/0, Djokovicnál 5/1, Roddicknál 1/1). Vagyis ugyanilyen jó játékkal, de kevésbé jó fejjel legfeljebb 7-szeres GS győztes lenne. Mit nem adna Murray egy ilyen fejért?

Szeretném látni az összes kommentet (142) utolsó 100 hozzászólás

28.
  • iCreator
  • 2012.09.12. 00:26
 
 
   
  • A komment válasz erre: 26.
  • Rafain
  • 2012.09.11. 22:50

Na Rafkó apó, most akkor itt az ideje, hogy bemásold, ahol én azt írtam, hogy csak mentálisan volt jelentősége. Minden szempontból jelentősége volt és mivel ilyen szoros lett a meccs, kurvára elképzelhető, hogy pont ennyi számított. De kis butus lévén arra sem emlékszel, hogy én így is Djokot adtam. És azt is írtam, jelentős szakértelmem okán, hogy minél hosszabb a meccs annál esélytelenebb a szerb. Sehol nem írtam, hogy Djoko hulla fáradt, maximum azt, hogy Murr frissebb, illetve Djoko kevésbé az, mind fizikálisan mind mentálisan. És lehet, hogy ez a kevés számított. Persze ha Murr 3 sima szettben nyer, akkor azt mondom nem volt jelentősége, mert ahhoz iszonyatos űrteniszt kellett volna produkálnia. De szerinem ez még élete tensizétől is messze volt. Maradjunk annyiban, hogy érdekes volt a meccs, meg az elődöntők is.

Mindössze annyi közöm van az origohoz, hogy te emlegetsz vele összefüggésben.

Arra is fogadtam, hogy mikor unod meg a témát. Lehet akkor, amikor már én se reagálok rá. Egyszer csak nem fog szórakoztatni már. 10 rugó a tét és a prediktábilitásod. Ne kellejen csalódnom benned.

Egyáltalán nem sajnálom Murr-tól a győzelmet. Egyszerűen csak Djoko tenisze jobb, ezért jobban megérdemli a győzelmet, számomra. Nem kell ezzel egyetérteni. Raadásul itt nem kicsit játszottak szerepet a körülmények. De azt adom, hogy Murr fejlődött minden téren, lesz is vele gondja Rafának. Nagyokat fognak harcolni a 3. helyért.

29.
  • iCreator
  • 2012.09.12. 00:26
 
 
   
  • A komment válasz erre: 27.
  • brewer
  • 2012.09.12. 00:18

Lol nagyon érzed mikor kell :)

30.
  • KaiserSoze86
  • 2012.09.12. 07:45
 
 
   

a posztíró jól írta, isten óvna az angol sajtótól... -sajna már most nem óv...-, reggeli lapban olvasom ma hazafele a metrón : Murr ma vszg. a világ jelenlegi legjobb játékosa (?!), /no comment.../, minden esélye meg van az évvégi nr 1-re, ugye Féd nem lesz már fiatalabb, Nad-nak rakoncátlankodik a térde, szóval csak D-val kell vívnia az első helyért... hogy is van ez?, épp felkerült a 3. helyre, erre minden esélye van az elsőre?! (ja, persze, ha nyeri a vb-t, akkor főleg jók az esélyei, - de ezt olyan tök természetesnek írják, majdhogynem' papírforma...) az'szem megyek aludni inkább...

ja, ui /helyett/ : ha így folytatja mondjuk a sajtója, annak 1 'előnye' csak lesz : a köv. legalább 1-2 évben mondjuk, -de jövőre minimum minden nap- szóval, leírják , hogy most már ő az isten, mindent meg kéne nyernie, mikor jön már a 2. slam?, stb., a világ legjobbja, csak a számok nem ezt bizonyítják, bla-bla, aztán mivel slam-et jó eséllyel nem nyer, viszont egy kész -még a mostaninál is jobban- idegroncsot csinálnak belőle, hogy aztán tényleg inkább abbahagyja, mivel nyeri úgyse fog, de ezekkel a baromságokkal minden nap, szépen-lassan, csak kikészítik az idegeit -amik úgyis messzi földön híresen jók-...? hülye angolok...

31.
  • jowaldner
  • 2012.09.12. 08:27
 
 
   
  • A komment válasz erre: 30.
  • KaiserSoze86
  • 2012.09.12. 07:45

Még idén lovaggá fogják ütni. Mellesleg mikor is volt utoljára brit világelső a férfi teniszben? Ja meg van, kb. úgy 150,000 éve.:-)

32.
  • brewer
  • 2012.09.12. 08:47
 
 
   
  • A komment válasz erre: 30.
  • KaiserSoze86
  • 2012.09.12. 07:45

Végtelenül idegesítőek lesznek, de erről Murray végső soron nem tehet. Azt is elintézték neki, h még az első GS-nek se tudott örülni, csak megkönnyebbült. De a Sir-i cím az teljesen biztos :)))

33.
  • KaiserSoze86
  • 2012.09.12. 08:50
 
 
   
  • A komment válasz erre: 32.
  • brewer
  • 2012.09.12. 08:47

hát, ha ki akarnak tolni vele, akkor folytassák csak, hosszú távon menni fog nekik, az biztos...

34.
  • Pici
  • 2012.09.12. 10:41
 
 
   
  • A komment válasz erre: 32.
  • brewer
  • 2012.09.12. 08:47

Tényleg sajnáltam Murrayt, hogy nem tudott örülni a GS győzelmének úgy, mint pl. Serena. Inkább a rossz meccsein szokásos szenvedés volt az arcán, meg sántított is egy kicsit.

Lehet, hogy ő tudja, hogy az angol sajtó X GS után ad neki némi levegőt, addig úgysem lesz nyugta, ez a GS még csak arra elég, hogy belógjon a mézes madzag. Annak azért örülhetne, hogy már csak X-1-et kell nyernie.

38.
  • idoaranyos
  • 2012.09.12. 12:12
 
 
   

Nole tényleg szépen nyilatkozott.

Brewer: Fedet ezután szigorúan Fürtöskének fogom hívni. Vigyázz mit írsz a nyilvánosság utolér.:)
Elsőre teljesen azt gondoltam, Nole undok mód viselkedett Fürtöske csemetéivel, lassan jöttem rá, ki is e szép nicknév áldozata...

42.
  • erisen
  • 2012.09.12. 12:28
 
 
   

Amúgy mi ez az angolsajtózás? A többi is ilyen hülye,az amcsitól kezdve a franciáig. A svájcit nem ismerem.:-)

50.
  • brewer
  • 2012.09.12. 15:08
 
 
   
  • A komment válasz erre: 38.
  • idoaranyos
  • 2012.09.12. 12:12

A többiekre is vannak ám, remélem, azokat nem fogod előbányászni a net mély bugyraiból ;) :)

51.
  • brewer
  • 2012.09.12. 15:11
 
 
   
  • A komment válasz erre: 42.
  • erisen
  • 2012.09.12. 12:28

A brit sajtó egy külön állatfajta. De tény, mostanság az amcsi is kezd felzárkózni melléjük, de ők még mindig nem annyira irreálisan elrugaszkodottak, mint az angolok.

Bár McEnroe kedden kifejtette, h szerinte Fed a GOAT. Meg Sampras. Meg Rafa. Meg Djokó. Az első hármat még elhelyeztem valahogy, de Djokó? Minden tiszteletem az övé, de hát azért ő még nagyon nem az a kategória, mint az előző három. És ezt hótt komolyan mondta. Már vártam h mikor böki ki, h term. Murray is az.

52.
  • Markus
  • 2012.09.12. 15:38
 
 
   

Ferrero visszavonul Valencia után. A következő szerintem Hewitt lesz AO után. Elfogy lassan Fed generációja.

54.
  • Zsóka
  • 2012.09.12. 17:29
 
 
   

Sziasztok! Egyrészt örülök Murray elsőjének, mert tényleg megérdemelte (bár nem feltétlenül a döntőben nyújtott játékával, dehát odáig is el kellett jutni.) Nagyon meglepett ahogy tudomásul vette a győzelmet, igazából másra számítottam. Több érzelemre, nagy ölelkezésre, vagy bármi másra, de nem ilyen visszafogott "beletörődésre".
A másik, hogy kicsit aggódom Noléért. A mozgása néha koordinálatlannak tűnt, egy-egy ütésnél olyan volt mint egy részeg csípőficamos a szambaiskolában, a Neo-s hanyattdőlős figurát meg hagyjuk... Ennyire zavarhatta a szél? Ahhoz hogy valaki összezárt bokával, orra esve próbáljon fonák nyesést ütni, nem is tudom mekkora orkán kellene...

55.
  • KaiserSoze86
  • 2012.09.12. 19:22
 
 
   
  • A komment válasz erre: 42.
  • erisen
  • 2012.09.12. 12:28

na, akkor pár idézet, szó szerint : ja, és ezeket nem a magyar bulvár vette át, fordította át/-el, hanem reggel, a 'metró'ban láttam/olvastam, saját szemmel :

1 " His phenomenal success against Novak Djokovic in a five-set thriller lasting just under five hours, catapults Andy into a prime position to finish an outstanding year as the world No.1. " - igaz, hogy már 3., meg van párezer pont hátránya ugye, de mindjárt harcol az elsőért...?!

aztán :

2 " ...and has every chance of finishing 2012 as the best tennis player " - minden esélye..., könyörgöm, tényleg, mintha ez lenne a papírforma?!, (v. ami ehhez kéne a részéről minimum, hogy mostantól nem veszt meccset, év végéig, -mint tavaly Rog, de hát őt Féderer-nek hívják ugye...-, vagy ehhez is olyan természetes, hogy benne is ott van a potenciál...?!), ja, és akkor még, ha ez a csoda meg is történne pl. -mármint nem kap ki többé idén?-, azt se tudom, hogy biztos elég lenne-e az első helyhez...?,

ja, és az indokok :

3 " ...in the world because Roger Federer is not getting any younger and Rafael Nadal is struggling with his dodgy knees. " - persze, hogy senki se lesz fiatalabb, és Nad-nak bajok vannak a térdével, de ettől még Mur megtáltosodik...!?, - ez már, az'szem több, mint szánalmas...

na, és ahogy folytatódik a cikk :

4 " He will have to battle it out for top spot with Djokovic " - persze, a mostani 3., kell, hogy küzdjön a mostani 2.-al?!, de a listavezető, kb. több, mint 1300 ponttal még vezető, említést se érdemel... hülyébbek az angolok, mint hittem...

meg még egy a cikk vége fele :

5 " ...At 25, he is showing greater levels of maturity and physical power and now he has won his first major title, I am sure he can build on this foundation by adding plenty more to his collection. " - vki 5 év múlva megkérdezné eme idiótát, aztán ezzel szembesítik, hogy hol is az a következő 10?, 8?, 6?, stb., de legalább 1 rakás slam-cím, amit jósoltál?, na, akkora pofáraesést még nem látott a világ, mint ennek lenne... pedig ő látja, hogy még egy rakást nyer...

na szóval ha vki azt mondja, hogy eme 'szintet' eléri az, akár ami, francia, stb., bármely már országbéli hírmondó?, az az'szem finoman szólva is túloz

ui : ja, 1 előnye volt említett cikknek, reggel hazafele, munka után, egyáltalán nem voltam álmos, míg ezt a sok baromságot elolvastam...

56.
  • milka
  • 2012.09.12. 20:31
 
 
   

napi bulvár: Justine Henin gyermeket vár!
Vajon visszatér szülés után úgy 3 GS-címért? :)

57.
  • Zsóka
  • 2012.09.12. 20:38
 
 
   
  • A komment válasz erre: 56.
  • milka
  • 2012.09.12. 20:31

5 perce találtam meg én is :)

58.
  • brewer
  • 2012.09.12. 21:01
 
 
   
  • A komment válasz erre: 54.
  • Zsóka
  • 2012.09.12. 17:29

Djokóval gond van, AO óta mindössze Miami-t és Torontót nyerte, úgy h egyetlen top4-essel játszott ezeken (Miamiban Andyvel).

Minden fontos mecccset elveszített AO döntő óta. Az összeset. A top 4 elleni mérlege 2-6. Fed ilyenkor szokott pánikszerű hat hetes lélekbúvárkodásba kezdeni, remélem, Djokó is megteszi ezt a szünetben.

59.
  • Viktor
  • 2012.09.12. 21:13
 
 
   
  • A komment válasz erre: 42.
  • erisen
  • 2012.09.12. 12:28

Az is hülye:)

60.
  • KaiserSoze86
  • 2012.09.12. 21:21
 
 
   
  • A komment válasz erre: 58.
  • brewer
  • 2012.09.12. 21:01

az'ttem a szokásos, pár hetes Maldiv-szigeteki búvárkodását kezdi ilyenkor :-)))

61.
  • brewer
  • 2012.09.12. 21:40
 
 
   
  • A komment válasz erre: 60.
  • KaiserSoze86
  • 2012.09.12. 21:21

A kettő nem zárja ki egymást, a legjobb gondolatok búvárkodás közben születnek ;) :)

62.
  • Markus
  • 2012.09.13. 10:41
 
 
   
  • A komment válasz erre: 58.
  • brewer
  • 2012.09.12. 21:01

Nagyon jó év vége elé nézünk így, Nole tuti nagyon ráhajt az év végi világelsőségre, Roger meg hagyományosan nagyon jó ilyenkor.

63.
  • idoaranyos
  • 2012.09.13. 14:43
 
 
   
  • A komment válasz erre: 58.
  • brewer
  • 2012.09.12. 21:01

Hát. természetesen erről is megvan a véleményem. :)

Đ topon van. Bizonyos szempontból.

Salakon 4 nagy verseny, három döntő (plusz a kéksalak). Füvön két nagy verseny két SF. Kemény három nagy verseny három döntő. Ezt egyszerűen képtelenség megcsinálni, ha nem vagy jó, nagyon jó.

Csak nagyon nehéz dolga van. Még :). Ennek megfelelően érdemes lenne változtatnia a szezonja felépítésén. Vagy menjen el pszichológushoz :)

Az utóbbi pár évben itt van egyszerre Fürtöske-Rafa-Đ-Murray. Egyszerre ketten a világ valaha volt legnagyobb teniszezői közül, egy arra tart(ott), egynek meg ott vannak a képességei, ha más nem is.

Amikor Fedo volt a csúcson... Ott volt neki Nadal, salakon. Kb. Kizárólag. Nem, nem szeretném újramelegíteni a vitát, blöffkorszak meg ilyesmi. A legerősebb ellenfelei olyanok voltak, mint ma Tsonga, Bördie, stb, vagy egy kicsit jobbak, de nem feltételen...

Ez nem az ő hibája, pláne nem a szégyene. GS-hez 7 játékost kell verni, ha Đ-t és Murray-t az pont ugyanannyit ér, mintha Björkmant és először Rafát.

Ha Rozsé hozta a 90%-os formáját, akkor nyert, és annyi. Ahogy Đ DelPo ellen.

Csak azért írom, mert Fürtöske, anno megtehette, hogy fogja magát és végigmenetel a mezőnyön. Nagy formaidőzítés, nagy levegő, nagy előkészítés nem kellett neki hozzá. Játszott egy évben 100 meccset, vesztett 1-et. És négyet Rafa ellen.

Idén kiderült, Đ ezt nem teheti meg. Ha versenyeket akar nyerni. Hiába hoz ő egy jó átlagot, amivel kb mindenkit elkalapál, ha Rafa egy-két hónapot külön készül salakszezon előtt, akkor a kettejük salakos összecsapásán nagy valószínűséggel bukni fog. Ue Fed, aki tavaly fogta magát elvonult, megbeszélte magával, kicsiszolták az új játékát, és a neki legjobban fekvő pályákra programozta magát...

Tavaly Đ egy nagy alapozásból szállt bele a tutiba, és közben még egyet pihent (MonteCarlo) és meg is lepett mindenkit, és kevesebbet is játszott. (5 meccsel kevesebbet US végéig). Idén sérülésből jött vissza, és egész végig hajtotta a tavalyi pontjait, vagy a világelsőséget. (Ahogy tavaly Rafa üldözte az előnyből induló Nolét. Mi lett a vége? Totális kifulladás. Őszre se fizikailag, se szellemileg nem volt magánál Nadal.)

Másképp kell felépítenie egy évet, másképp kell felépítenie a játékát, több koncentrációra, több tudásra, több energiára lesz szüksége, ha esélyesebb szeretne a nagy tornák végén Rozsé, Rafa, Randy ellen pályára lépni.

(Ettől függetlenül állítom, hogy Murrayt veri, ha nincs a szél, de esztétikailag ez az eredmény illett az Auszi utáni szezonjához :D. És nem mérem Fedohoz, csak a helyzetét hasonlítom őhozzá, teszem hozzá, hogy ne legyen nagy sértődés.)

64.
  • idoaranyos
  • 2012.09.13. 14:45
 
 
   
  • A komment válasz erre: 63.
  • idoaranyos
  • 2012.09.13. 14:43

ha esélyesebbEN szeretne a nagy tornák végén Rozsé, Rafa, Randy ellen pályára lépni.

65.
  • Viktor
  • 2012.09.13. 15:16
 
 
   
66.
  • katma
  • 2012.09.13. 16:05
 
 
   

Erre kíváncsi vagyok

http://www.hatharom.hu/article/3...

67.
  • Turin
  • 2012.09.13. 16:07
 
 
   
  • A komment válasz erre: 65.
  • Viktor
  • 2012.09.13. 15:16

Ezen félóránként röhögök egyet. :D

68.
  • Turin
  • 2012.09.13. 16:10
 
 
   
  • A komment válasz erre: 66.
  • katma
  • 2012.09.13. 16:05

Alapvetően üdvözölném ezt a lépést (habár elvileg eddig is így volt), a probléma csak az, hogy egy felfokozott hangulatú teniszmeccsen számtalan olyan szitu van, amikor ez az idő tarthatatlan. Közönség ovációja, kis hergelés, bekiabálások, vicces jelenetek, stb.
Ettől függetlenül tényleg lépni kell már vmit.

69.
  • jowaldner
  • 2012.09.13. 17:18
 
 
   
  • A komment válasz erre: 63.
  • idoaranyos
  • 2012.09.13. 14:43

Na ez az esszé tuti, hogy Rafainnak is bejött, és bár nekem is, de azért azt tegyük hozzá, hogy a Krumpli által írt 2-6, az az RG óta már 0-4, mondjuk pechjére pont Rafával nem játszott.:-) Ettől függetlenül tény, hogy ilyen TOP-4 egész biztosan nem volt férfi vonalon, Ferrer és talán Delpo 1-2 hetét leszámítva gyakorlatilag 5 éve Ők az első 4, és a fölényük évről-évre csak erősödik.

70.
  • Rafain
  • 2012.09.13. 17:38
 
 
   
  • A komment válasz erre: 69.
  • jowaldner
  • 2012.09.13. 17:18

Bizony bejött. Csak eddig nem akartam reagálni rá.

71.
  • Levente
  • 2012.09.13. 18:07
 
 
   
  • A komment válasz erre: 65.
  • Viktor
  • 2012.09.13. 15:16

Király!!!!!!!!!!!!

72.
  • Levente
  • 2012.09.13. 18:17
 
 
   
  • A komment válasz erre: 66.
  • katma
  • 2012.09.13. 16:05

Ehhez az kell, hogy ne a bíró mondja be, hanem legyen egy "arctalan" manus a háttérben vagy gép, amelyik elindítja a visszaszámlálót amikor bíró bemondta a pont után az eredményt és 25 mp után sípol egyet majd, lehet készülődni a következő ponthoz...

Egyébként nem hiszem hogy ez olyan égető probléma a mai teniszben, amikor a pályák lassúsága miatt komolyabb mérkőzések szettekként 1 órásak. van kb. 70 pont Ha most rendelkezések miatt átlag pontonként 5 mp-t spórolnak (amit nem hiszek)az jelent 6 percet, ami nem mérvadó.
Legyen gyorsabb pálya, akkor rövidebb pontok lesznek, két labdamenet közt nem kell annyi pihi a játékosoknak és így 40 perc alatt le fog menni egy szett...

73.
  • iCreator
  • 2012.09.13. 20:08
 
 
   
  • A komment válasz erre: 72.
  • Levente
  • 2012.09.13. 18:17

Federer-nek eddig sem kellett pihi, meg szinte a legtöbb teniszezőnek nem.

Rafán és DJokon kívül szinte alig van teniszező, aki látványosan átlépné a megadott időt. A szabályozás szinte csak őket érinti kényesen. itt az ideje, hogy komolyan vagyék a szabályokat és bemerjenek szólni egy Rafának is, amikor idegesítően sokat kell várni rá, és az nagyon gyakori. Rafára ugyanúgy vonatkoznak a szabályok, mint egy Rosol-ra.

74.
  • iCreator
  • 2012.09.13. 20:26
 
 
   
  • A komment válasz erre: 65.
  • Viktor
  • 2012.09.13. 15:16

Lol Marival kicist elszállt a ló nem? A szélben elvert egy fáradtka Djokot, s máris ő a Jani. Na majd Fed helyrerakja legközelebb. Még Rafa is előbb lesz világelső, mint Murr, bár az se mostanában lesz.

A világelsőség más tészta.

75.
  • Levente
  • 2012.09.13. 20:46
 
 
   
  • A komment válasz erre: 73.
  • iCreator
  • 2012.09.13. 20:08

Igen van pár rentines, de mondjuk Potter sem az a kapkodós fajta...

Egyébként én is azt gondolom, hogy lehet új szabály, Rafára, Djokerre úgysem fognak rászólni, a többieknél meg nem igazán volt gond eddig sem...

Hiába, az ATP is olyan mint a többi világszervezet, van egy jó nagy vízfeje...

76.
  • Levente
  • 2012.09.13. 20:48
 
 
   
  • A komment válasz erre: 74.
  • iCreator
  • 2012.09.13. 20:26

Ja-ja de szerintem az összes profi teniszező GS győztes és No1 akar lenni, nincs ezzel semmi baj
Hajrá Murr, csak nehogy megint sírás legyen belőle...

77.
  • Turin
  • 2012.09.13. 22:59
 
 
   
  • A komment válasz erre: 72.
  • Levente
  • 2012.09.13. 18:17

Na most az AO döntő esetében kiszámolták, hogy az adogatási idő betartatásával 70 perccel lett volna rövidebb a meccs.

78.
  • Pici
  • 2012.09.14. 00:09
 
 
   
  • A komment válasz erre: 77.
  • Turin
  • 2012.09.13. 22:59

Hát igen, csak itt már bejön az a képbe, hogy 4 óra iszonyatosan fárasztó fizikai tenisz után elvárható-e, hogy miután 200 km-t fut minden labdamenetben, ne pihenhesse ki magát annyira, hogy fel tudja dobni a labdát stb

Jó lenne ha nagyjából betartanák a szabály, azt viszont nem lehet, hogy kötelező legyen minden pontnál 25 sec alatt szerválni. Roddick kb. 15 sec alatt elintézi a szerváját, de mondjuk GS-en, negy melegben egy bréklabdánál simán előfordul, hogy átlépi a 25 másodpercet.

79.
  • KaiserSoze86
  • 2012.09.14. 02:19
 
 
   
  • A komment válasz erre: 75.
  • Levente
  • 2012.09.13. 20:46

nem is kell rájuk szólni, csak vegyék el azt a k.....va pontot!, nem 1 bonyolult dolog ez...

80.
  • Turin
  • 2012.09.14. 14:39
 
 
   
  • A komment válasz erre: 78.
  • Pici
  • 2012.09.14. 00:09

Erről beszéltem a 68-as hsz-ben. Ettől függetlenül sztem Nadal és Djokovic a sima kétszettes meccsekre is bőven rárak 20 perceket a szerva előtti tötyörgéssel, bárminemű fáradtság nélkül. :)

81.
  • Turin
  • 2012.09.14. 14:40
 
 
   
  • A komment válasz erre: 78.
  • Pici
  • 2012.09.14. 00:09

Meg azért van az előzetes figyelmeztetés, hogy egy breaklabdánál ne jöjjön rögtön a bünti. Ha meg elpazarolta korábban, akkor sorry.

82.
  • Levente
  • 2012.09.14. 21:21
 
 
   
  • A komment válasz erre: 77.
  • Turin
  • 2012.09.13. 22:59

Volt 55 adogatójáték, tehát minden adogatójátéknál +1 percet jelentett a labda pattogtatás? Kicsit sokallom.
Egyébként ez egy extrém mérkőzés nem ebből kell kiindulni.

Azt is kiszámolták, ha gyorsabb lenne a pálya, akkor mennyivel lenne rövidebb a mérkőzés?

83.
  • Levente
  • 2012.09.14. 21:22
 
 
   
  • A komment válasz erre: 79.
  • KaiserSoze86
  • 2012.09.14. 02:19

Ok, de valakinek azt is be kell mondani....:)

84.
  • Levente
  • 2012.09.14. 21:24
 
 
   

És mit szóltok ahhoz, hogy a hálót ért szervát nem kell újraadni?

Ugyebár hol így, hol úgy pattan a labda, meg labdamenet közben sem játsszák újra.

Gondolom itt is időt akarnak spórolni...

85.
  • KaiserSoze86
  • 2012.09.14. 21:29
 
 
   

beraknak a bíró fülébe 1 mikrofont, ahol hallja, hogy bibi van, a névtelen/arctalan, stb. segítő, meg bent a légkondis, hűs szobában kezeli a gépet, már csak a vindóz-nak kell működnie, és a játékosok látják is, abban a pillanatban, hogy a bíró mondja, hogy most bizony, 'pont az ellenfélé', már ők a táblán azt látják kiírva, ami a pillanatnyi állás... na még egyszer mi a bonyolult ezen, így a 3. évezred felé közelítve...?

86.
  • anonymus
  • 2012.09.14. 23:10
 
 
   
  • A komment válasz erre: 84.
  • Levente
  • 2012.09.14. 21:24

de ezt még csak próbálják challengereken, nem? :O amúgy szerintem ritka nagy fa... hülyeség, 2ik szerva védhetetlenül átcsorog break labdánál akkor csókolom!? ennyire hülye nem lehet az ATP...

87.
  • Levente
  • 2012.09.15. 08:52
 
 
   
  • A komment válasz erre: 86.
  • anonymus
  • 2012.09.14. 23:10

igen én is úgy olvastam, hogy csak teszt, de maga az ötlet elég "érdekes" szerintem...

Teljesen mindegy, hogy breaklabdánál vagy 40-0-nél történik, nem látom, hogy miért lesz jobb így a játék, mivel gondolom a szabályokat azért módosítják, hogy élvezetesebb, igazságosabb stb. (összességében fejlesztő, javító szándékkal) legyen a tenisz.

88.
  • idoaranyos
  • 2012.09.15. 09:04
 
 
   
  • A komment válasz erre: 85.
  • KaiserSoze86
  • 2012.09.14. 21:29

Egyszerű, persze. De nem csupán technika vezérelte, szabálycentrikus univerzumban élünk.
Valahol a tömegben elmegy, de ha egy Fed-Nadal GS döntőn fogják ezzel cseszegetni Rafát, hogy sorozatban az ötödszörre bukja a szervapontot, akkor a nézők a helyszínen fogják felkoncolni az illetékest. Vagy akkora botrány lesz, hogy a teljes sportsajtó előtt törölgetheti az izzadt koponyáját a főszervező.

Valamikor a kilencvenes években, amikor a kapusok rendszeresen húzták az időt, az egyik világbajnoki tétmeccsen a bíró sárgát adott a kapusnak. A speaker megjegyezte, na a kapus innen azt csinál, amit akar, mert a bíró úgyse fogja leküldeni egy második sárgával.

Pont Mo-n gondoljátok azt, hogy hoznak egy szabályt, és pont úgy lesz, meg minden megoldódik?

Eleve ez a szabály enyhítés, mert eddig pontot lehetett elvenni, most első estén max második szerva lesz. A bírók a pontelvételt eddig nem merték bevállalni - nem a tv nézők érdeklik őket, hanem a játékosok, és a helyi nézők, akik meccsért mennek ki, és nem szőrszálhasogatás okán. Abban reménykedik az ATP talán pár második szervát befújnak így.

89.
  • idoaranyos
  • 2012.09.15. 09:11
 
 
   
  • A komment válasz erre: 82.
  • Levente
  • 2012.09.14. 21:21

369 labdamenet volt. A GS-eken 20 ms az időhatár - gondolom a 3 szett miatt.
Ergo, ha csak 10 ms az átlagos túllépés, akkor 3690 ms= 61 és fél perc.

Jowaldner javaslom, jelentsd fel Rafát, hogy az összes Fed elleni GS-ét vegyék el, mert szabálytalanul szervált. Gyorsan meglesz az örök GOATság.

90.
  • Viktor
  • 2012.09.15. 10:28
 
 
   
  • A komment válasz erre: 86.
  • anonymus
  • 2012.09.14. 23:10

Röplabdában,asztaliteniszben már bejött.

91.
  • anonymus
  • 2012.09.15. 10:59
 
 
   
  • A komment válasz erre: 90.
  • Viktor
  • 2012.09.15. 10:28

Az lehet, de ott érthető is: röpiben ott van rajtad kívül 5 ember, ha profikról van szó akkor még vetődnek is mindenért, tehát "beterítik" a pályát, a ping pong asztal kicsi és iszonyat reflexeik vannak, valószínű, hogy ha megpattan akkor is vissza tudják adni. a tenisz viszont... nagyon nem mindegy, hogy berendezkedsz egy 2000as elsőre pár méterrel az alapvonal mögött és kapsz egy lasztit amit ki tudja hova dob a háló 170-nel (ami szintén nem lassú)... főleg ha nem is csak megcsúszik a háló tetején, hanem az igazi átesik gyökketővel labda, amire a fogadók nagyon kis részének lenne egyáltalán esélye reagálni, mert még mindig az a legelterjedtebb fogadási mód, h minimum egy helyben állnak vagy inkább hátrafelé mozognak a kötelező stepből, előre csak ha megtámadnak egy 2ik szervát vagy Murrayről van szó. mint játékosnak is érthetetlen, nézőként meg pláne, sokszor nem attól unalmas és hosszú egy meccs, hogy néhány labdát újraadogatnak...

92.
  • anonymus
  • 2012.09.15. 11:00
 
 
   
  • A komment válasz erre: 91.
  • anonymus
  • 2012.09.15. 10:59

*200as ^^

93.
  • jowaldner
  • 2012.09.15. 15:58
 
 
   
  • A komment válasz erre: 89.
  • idoaranyos
  • 2012.09.15. 09:11

Az már megvan neki így is, hála a sok blöffösnek, meg persze Nole 2011-ének, és idén januárjának, meg a Wimbyben befedhető Center pályának, na meg Rafa sérülékenységének, és nem utolsó sorban annak, hogy hál Istennek Fed a családját, de legfőképp a lányait nagy ívben leszaró típus:)

94.
  • jowaldner
  • 2012.09.15. 16:06
 
 
   
  • A komment válasz erre: 90.
  • Viktor
  • 2012.09.15. 10:28

Szerintem max. csak röpiben, pinyóban még új szerva van.

95.
  • Turin
  • 2012.09.15. 17:33
 
 
   
  • A komment válasz erre: 94.
  • jowaldner
  • 2012.09.15. 16:06

Ahogy az Olimpián láttam, már röpiben sem.

96.
  • Turin
  • 2012.09.15. 17:34
 
 
   
  • A komment válasz erre: 95.
  • Turin
  • 2012.09.15. 17:33

Ja, bocs, jót írtál, szóval tényleg nincsm ár új szerva röpiben. :)

97.
  • katma
  • 2012.09.16. 12:55
 
 
   

Á egy jó hír Federert nem szeretőknek. Biztosnak látszik, hogy tíz év múlva már nem fog teniszezni:-)))

Ez a galád családapa már megint nem azon töri a fejét, hogy maradjon világelső hanem, hogy hol nyaralgasson a családjával. Csak azt tudom mondani PFUJ...

http://sport365.hu/tenisz,hirek,...

98.
  • katma
  • 2012.09.16. 13:38
 
 
   

Fed gyorsan korrigálta a tegnapi bakit:-))

99.
  • Markus
  • 2012.09.16. 16:09
 
 
   
  • A komment válasz erre: 98.
  • katma
  • 2012.09.16. 13:38

Viszont az ausztrálok megint 2-1-ről kaptak ki.

100.
  • Levente
  • 2012.09.16. 18:25
 
 
   
  • A komment válasz erre: 97.
  • katma
  • 2012.09.16. 12:55

Generációs probléma ezek szerint, Marat is ezért dobta a teniszt:)

101.
  • Dobs
  • 2012.09.16. 23:36
 
 
   
  • A komment válasz erre: 89.
  • idoaranyos
  • 2012.09.15. 09:11

Ráadásul a 369 labdamenet egy nem kis része 2. adogatással indult, tehát azoknál a labdameneteknél kétszer is végigment ez a pattogtatós/tökölős/várakozós procedúra.
gondolom a 70 perc is úgy jött ki.

136 esetben volt 2. adogatás, tehát 369+136=505 alkalommal kellett végigvárni azt a plusz 5-15 másodpercet, amivel a szabályban megengedettet túllépték.

102.
  • idoaranyos
  • 2012.09.17. 14:42
 
 
   
  • A komment válasz erre: 101.
  • Dobs
  • 2012.09.16. 23:36

Milyen igaz! Nyilvánvaló.
Jaj, de utálom, amikor a számokkal kapcsolatosan nem vagyok pöpec :(

de azt már ne számoljuk ki, hogy Rafa hányszor húzta ki a fenekéből a gatyát, jó?

103.
  • Rafain
  • 2012.09.19. 12:11
 
 
   

"Boldog vagyok, hogy itt lehetek. Dolgozom és edzem mindennap, minden reggel, de felépülés egy kicsit lassabban halad, mint ahogy azt tudni lehetett, de ahogy azt már előzőleg említettem, az elsődleges cél a teljes felépülés, ahogy azt is mondtam, hogy szeretném, ha ez amint csak lehet, megtörténne.

Miután kihagytam az Olimpiát és a US Opent, csak a felépülésre koncentráltam, szóval amint magabiztosnak érzem magamat, visszatérek. Nem tudom még az időpontot, amint tudni fogom, el fogom árulni.

Nagyon boldog vagyok a csapat miatt (Davis-Kupa csapat), örülök, amiért egy újabb döntőben vannak, különösen David-nak örülök, akinek nehéz és elfoglalt éve volt. A magam részéről viszont nem biztos, hogy ott leszek a Davis Kupa döntőn. Szeretnék ott lenni, de még nem tudom.

A Roland Garros után kezdtem el kellemetlenséget érezni a térdemben, de ezelőtt nagyon jól játszottam, ás akár a legjobb évem is lehetett volna. Nem hiszem, hogy ez a három hónap vagy az életem ezen szakasza megváltoztatott volna... Visszatérek a pályára, és bár lehet, hogy szükségem lesz egy kis időre, hogy visszataláljak a formámba, de elég magabiztos vagyok magamban, hogy ez meg fog történni.

Kihagyni az Olimpiát és a US Opent nem éppen az életem legjobb pillanatai közé tartozik, de ne dramatizáljuk túl a dolgokat, voltak szép pillanatok, mint a mai is például. Úgy vélem, vannak ennél szomorúbb dolgok is a világon, ez csak sérülés. Ezt el kell fogadnom, és tovább kell dolgoznom, de boldog vagyok mindazért, amit a mai napig megéltem. Még sok álmom van, amit teljesítenem kell, mind a magánéletemben, mind a karrieremben, például sokat dolgozni, éa minél hamarabb visszatérni."

104.
  • Wheeler
  • 2012.09.19. 18:37
 
 
   
  • A komment válasz erre: 103.
  • Rafain
  • 2012.09.19. 12:11

Ó, hát persze, nyilván a legjobb éve lett volna, hisz ŐT megverni csak akkor lehet, ha sérült...

105.
  • Pici
  • 2012.09.19. 18:47
 
 
   
  • A komment válasz erre: 104.
  • Wheeler
  • 2012.09.19. 18:37

Vörös salakon legutóbb 2010-ben volt veretlen. RG-t simán nyerte nem úgy, mint tavaly. Nem látom be, hogy miért ne lehetett volna ha nem is a legjobb, de az egyik legjobb éve. Pl USO-n nem tudom, ki győzhette volna le, ha jól játszik, és még a szél is fúj az elődöntőktől kezdve.

106.
  • jowaldner
  • 2012.09.19. 19:20
 
 
   
  • A komment válasz erre: 103.
  • Rafain
  • 2012.09.19. 12:11

Köszönjük a híreket, és javulást Rafának, szerintem sem kell elkapkodnia semmit, ha kell akkor akár a teljes jövő évet is szánja inkább a rehabilitációra.:-)

107.
  • Rafain
  • 2012.09.19. 19:43
 
 
   

Rafa eddigi legjobb évei (2008, 2010) mind, szinte hibátlan salakszezonnal kezdődött. Az, hogy milyen szinten játszik ezen a borításon általában el szokta árulni, hogy mire lehet képes a többi pályán. Idén brutálisan jó volt salakon (1 vesztett játszma 4 torna alatt). Nyert volna még ezt azt, bár talán 3 GS-t nem. De valamelyiket még behúzta volna szerintem (talán inkább USO-t), és AUSO-n is szinte egy ütés hiányzott. Szóval elég jó éve lehetett volna, és általában a salakszezon kezdetével szokta egyre feljebb építeni magát a formájában.

108.
  • katma
  • 2012.09.19. 20:20
 
 
   

Fednek is elege van ebből az évből
http://sport.hir24.hu/tenisz/201...

109.
  • Wheeler
  • 2012.09.19. 20:35
 
 
   

Persze, federer is simán megnyerhette volna Uso-t, amilyen formában volt ezt a 2 süketet elverhette volna, ha 4 nap kihagyás után nem fagy le küklopsz ellen.
ha, meg ha, meg ha...
Szerintem nem nyerte volna Usot Nadal.

110.
  • Prest
  • 2012.09.19. 23:54
 
 
   
  • A komment válasz erre: 108.
  • katma
  • 2012.09.19. 20:20

Jaja.^^ Legalább az év végi világelsőség már eldőlt :)

111.
  • katma
  • 2012.09.20. 09:11
 
 
   
  • A komment válasz erre: 110.
  • Prest
  • 2012.09.19. 23:54

Szerintem nem nagyon fáj a feje miatta:-))

112.
  • milka
  • 2012.09.20. 12:50
 
 
   

viszont Murraynek megjött az étvágya

http://www.tennis.com/news/2012/....UFr0no0aPeE

van rá egyébként reális esélye?

113.
  • Prest
  • 2012.09.20. 13:30
 
 
   
  • A komment válasz erre: 112.
  • milka
  • 2012.09.20. 12:50

Nem igazán...minden ázsiai tornán címvédő, fedetten meg nem szokott domborítani.^^

114.
  • Elessar
  • 2012.09.20. 16:44
 
 
   
  • A komment válasz erre: 112.
  • milka
  • 2012.09.20. 12:50

Ez annyit tesz, lefordítom, hogy első tornáján rögtön az elején ki fog szívni :)
Rengetegszer eljátszotta már ezt, hogy elhitte, ő mekkora jani és jött a pofáraesés. Most is ez várható

115.
  • jowaldner
  • 2012.09.20. 17:22
 
 
   
  • A komment válasz erre: 114.
  • Elessar
  • 2012.09.20. 16:44

Azért azt gondolom az éremnek itt is két oldala van, egyrészt tenisztörténelmi szinten valószínűleg már viszonylag régóta igaz az az állítás, hogy Andy Murray sokkalta meghatározóbb és eredményesebb játékos, mint korábban bármelyik 1, ill. akár 2-3-szoros GS győztes (Moya, T. Johansson, Korda, Rafter, Gomez, stb.), másfelől viszont Andy kapcsán a USO óta folyamatosan az az anekdota jár a fejemben, amikor is Pázsy Feri (magyar bajnok pinyós) edzője Kozák István (Konyó), a 90-es évek elején, azt a fogadalmat tette, hogy az egyébként nem kicsi (copfban hordott) haját tarkopaszra nyíratja le, amint Ferinek sikerül megnyernie az első hazai 1.osztályú ranglistaversenyét, majd a fogadalmát követő 2-3 évben ugyan Pázsy több döntőt (minimum 4-et:-)) is játszott, de nyernie egyszer sem sikerült, míg végre valamikor a 90-es évek második felében megszerezte a hőn áhított első sikerét, azonban az edző (Konyó) arra való hivatkozással, hogy "dehát most az (akkori) két ászból (Harczi, Németh) csak az utóbbi indult", tovább növesztette hajkoronáját.

116.
  • milka
  • 2012.09.20. 21:17
 
 
   

Nekem is vmi ilyesmi rémlett, h azért nem annyira egyszerű a dolog. :)
De akkor meg pláne nem értem M-t, ez vmi angol humor, amit szintén nem mindig értek? :))

117.
  • Pici
  • 2012.09.20. 22:33
 
 
   
  • A komment válasz erre: 112.
  • milka
  • 2012.09.20. 12:50

Esélye van rá, hogy reális-e, azt rád bízom.
Ha megnyeri Shanghajt, Párizst és TMC-t vagy ezekkel egyenértékűt, és Djokovic nem alakít nagyot valahol, akkor valszeg világelső lesz év végén.

Shanghaj évek óta az ő terepe, ott jó esélye van nyerni.
TMC a legnehezebb, de ha komolyan gondolja ezt a baromságot, akkor meg kell nyernie.
Párizs helyett lehet mondjuk két-három ázsiai vagy fedett európai torn.

Jobb év végét kéne produkálnia, mint Fed tette tavaly vagy tavaly előtt, szóval adok neki 4% esélyt, de csak mert jószívű vagyok.

118.
  • KaiserSoze86
  • 2012.09.20. 23:17
 
 
   
  • A komment válasz erre: 117.
  • Pici
  • 2012.09.20. 22:33

ha vicceltel, akkor ertjuk, de ha komolyan irtad...?, - szoval ha annal a Federer-fele, tavalyi ev vegenel jobbat gondolsz pl., amikor is kb. 17 (?)meccset nyert, vereseg nelkul, koztuk 3 tornaval, szoval ennel jobbat egy Murray/tol...?!, - na ezt nem csak, mert matematikailag lehetetlen, de erre nyugodtan adhatunk -4 szazalekot is...

119.
  • Pici
  • 2012.09.21. 00:38
 
 
   
  • A komment válasz erre: 118.
  • KaiserSoze86
  • 2012.09.20. 23:17

Nem azt írtam, hogy azt fog, hanem, hogy azt kellene csinálnia. Ezért volt jóindulatú a 4%, ami azt jelenti, hogy ha így, 25 évesen huszonötször nekifutna az év végének, abból egyszer sikerülne világelsőnek lennie az év végére. Ez azért nem olyan földtől elrugaszkodott. Csak mivel nem 25-ször, hanem csak egyszer 25 éves a teniszező, ezért sikerül csak nagyon keveseknek olyan jó őszt futni, mint amilyet tavaly Fed csinált.

120.
  • KaiserSoze86
  • 2012.09.21. 02:17
 
 
   

hat nagyon joindulatu volt... de mivel csak 1 eselye van neki is, konkretan az idei, akkor -hacsak Djoko nem kezd el pizzat zabalni, ev vegeig, de minden nap, megallas nelkul, es Fed-t nem sodorja el a szokasos, mondjuk maldiv-szigeti pihenesekor egy cunami, ami kikotne vele, meg az egesz pereputtyal egy lakatlan szigeten, ahol nem lenne semmi baja, de a naluk levo osszes mobil, net, stb. minden megsemmisulne, es kb. ket honapot hajotorottkent kene tengeniuk 1 szigeten, ahonnan minden baj nelkul visszaterne, de kb. nov. kozepen csak, szoval iden mar nem tudna jatszani- tehat eme extrem eseteket leszamitva, ha mind Fed, mind Djoko azert jatszik meg par tornat iden, na igy Murr-nek annyi eselye van, mint barkinek 1 lotto otosre... - ez meg ugye kisebb, mint a 4 szazalek... de tudod, mit? most hagyjuk a szamokat, a lenyeg, hogy eselye van, teny...? - mint ahogy kb. 4-5 eve mondtak, hogy most mar van eselye slam-t nyerni...

121.
  • KaiserSoze86
  • 2012.09.21. 03:56
 
 
   
  • A komment válasz erre: 119.
  • Pici
  • 2012.09.21. 00:38

ja, meg egy : ha talalnak vmi uj csodaszert Nadal labara, es par nap alatt meggyogyul, es varazsol vmi hihetetlen ev befejezest, meg -tenyleg nem ironikusan mondom, meg akarok bosszantani barkit is-, szoval meg o is elobb lesz vilagelso, mint Murr, foleg az iden...

122.
  • neooen
  • 2012.09.22. 21:01
 
 
   

Szereplők:

Andy Murray szerepében Jim Carrey
KaiserSoze86 szerepében Lauren Holly (bocs :) )

A jelenet:
Ti ketten beszélgettek Murray várható jövőjéről és az esetleges év végi világelsőségéről. http://www.youtube.com/watch?v=4...


A 65-ös hozzászóláson szerintem még hetek múlva is röhögni fogok, ha eszembe jut majd :D :D.

124.
  • idoaranyos
  • 2012.09.23. 11:32
 
 
   

Laura Robsonnak elérte az első döntőjét a WTA Touron. Kanton, WTA International. Három szettben vesztett. Bejön az első 50-be.

125.
  • jowaldner
  • 2012.09.23. 15:18
 
 
   
  • A komment válasz erre: 124.
  • idoaranyos
  • 2012.09.23. 11:32

A kérdés az, hogy vajon Slam-et mikor fog már végre nyerni, bár fejből nem tudom, de szerintem úgy legalább 150,000 éve nyerhetett utoljára brit NŐI teniszező GS-en.

126.
  • idoaranyos
  • 2012.09.23. 16:20
 
 
   
  • A komment válasz erre: 125.
  • jowaldner
  • 2012.09.23. 15:18

Figyu, alig 22 éve még nyert egy brit női teniszező még egy WTA versenyt is !
Robson születése előtt 4 évvel. Britek nem is értik mi van már, Murray Robson. Melyik lesz előbb nr1?

127.
  • jowaldner
  • 2012.09.23. 17:47
 
 
   
  • A komment válasz erre: 126.
  • idoaranyos
  • 2012.09.23. 16:20

Fogalmam sincs, de remélem Robson.:)

128.
  • jowaldner
  • 2012.09.23. 18:30
 
 
   

Egyébként meg igazán nem akarom tovább bántani a briteket, de Őket kivéve szerintem az elmúlt évtized férfi GS bajnokainak hazájában (ausztrál, argentin, orosz, svájci, spanyol, szerb, USA) mind-mind megtalálhatók a relative "friss" női bajnokok is.

129.
  • KaiserSoze86
  • 2012.09.24. 08:14
 
 
   
  • A komment válasz erre: 126.
  • idoaranyos
  • 2012.09.23. 16:20

megkérdezzem a william hill-nél, hogy fizet, hogy mind2-n, ugyanazon a héten veszik át, egyszerre az elsőséget....?

130.
  • idoaranyos
  • 2012.09.27. 11:26
 
 
   

HÉJHO

131.
  • idoaranyos
  • 2012.09.27. 11:26
 
 
   

LETSZGO

132.
  • iCreator
  • 2012.09.27. 23:27
 
 
   

Federer = Tennis

Már nem sokat kell várni :)

133.
  • idoaranyos
  • 2012.09.27. 23:43
 
 
   
  • A komment válasz erre: 132.
  • iCreator
  • 2012.09.27. 23:27

Az lehet, hogy Federer párdon Fürtöske = Tenisz, de a Tenisz nem egyenlő Rozsé.

134.
  • KaiserSoze86
  • 2012.09.28. 00:53
 
 
   
  • A komment válasz erre: 133.
  • idoaranyos
  • 2012.09.27. 23:43

igen, valoban, igazad van, de en azert pontositok, hogy mindenki ertse : az egyetemes tenisz kb. legutobbi 100 evet ha vesszuk, az se olyan jo, mint egyedul Roger Federer, inkabb ezt akartad mondani, ugye...?, na akkor igy mar igaz...

135.
  • Pici
  • 2012.09.28. 02:25
 
 
   
  • A komment válasz erre: 131.
  • idoaranyos
  • 2012.09.27. 11:26

Úgy látom, rajtatok súlyos elvonási tünetek mutatkoznak.

136.
  • brewer
  • 2012.09.28. 13:20
 
 
   

Gépem feladta a küzdelmet két hete, de tegnap azzal biztattak, h jövő hétre kész lesz és akkor újra tudom majd csatlakozni a virtuális életemhez ;) :) Mondjuk, legalább eléggé uborkaszünet van egyébként is :)

137.
  • iCreator
  • 2012.09.29. 16:11
 
 
   
  • A komment válasz erre: 133.
  • idoaranyos
  • 2012.09.27. 23:43

Roger Federer = Tennis

Bízd ide :)

138.
  • zajic
  • 2012.09.30. 20:00
 
 
   

Hát ami igaz, az igaz, valódi uborkaszezon van. Három nap alatt nem volt egy hozzászólás sem. Pedig tornák lennének. De ha nem játszik a legjobb négy, úgy lászik, érdektelen az egész. Persze szerintem akkor is így lenne, a ha a rangsorharmadfik játszana....
Más. A magyar tenisz mélyponton szerintem. Már második hete nincs fotáblás magyar sem a noknél sem a ferfiaknál....

139.
  • noleee
  • 2012.10.01. 07:35
 
 
   

Ezen a héten végre Djokovicot is láthatom!!!!! Beijingben fog játszani, ugy gondolom hogy ezt a tornát kötelezö nyernie ha komolyan vesszi!!! Remélem komolyan vesszi. Tokioban meg Murray fog játszani, de ugy gondolom ö még a US Open gyözelme miatt nem fogja komolyan venni, habár nem tudom ott milyen mezöny lesz de jobb esetben megy 1-2 kört de kitudja!!!Beijingben mindeképpen Nolee gyözelmet várok! Igy a US Open után! Come On Noleeeee!!!

140.
  • idoaranyos
  • 2012.10.01. 13:13
 
 
   

http://www.origo.hu/sport/tenisz...

Csak a Jóisten tudja, mit is mondott valójában Nadal, kicsi a bizalmam a magyar sportújságírásban, de én erre reagálok.
1. Kemény, hogy gyulladáscsillapítokkal játszott RG. Érdekes elképzelni, mi lehetett volna, ha egy nap alatt játsszák a döntőt.
2. Kemény pálya főleg az ő játékstílusának rossz. Másokat a salakos rohangászás készítene ki. Persze mindenkinek szar, hogy keményen nyomja, megterhelő, de nagy különbség a gyorsan megcsinált pontok, és Nadal végletekig fizikális tenisze között. Meg mások nem 14-16 évesen szálltak be a biznisszbe, ergo nem teszik olyan gyorsan tönkre magukat.
3. Ki lehet hagyni tornákat. Pl ha jól tudom Fedo is ezt fogja csinálni. És Đ-nak se ártana néha.

141.
  • Pici
  • 2012.10.01. 15:05
 
 
   
142.
  • KaiserSoze86
  • 2012.10.01. 16:11
 
 
   
  • A komment válasz erre: 137.
  • iCreator
  • 2012.09.29. 16:11

Roger Féderer >>> tenisz :-) - na, így igaz!

Szólj hozzá Te is! » de először jelentkezz be!

Legutóbbi postok

2017. 01. 26. 13:49

14 évvel ezelőtt

olvass tovább
2016. 06. 27. 11:46

Ki mer ma női győztest...

Körülbelül tavaly Wimbledonig a képlet rettenetese...

olvass tovább
2015. 01. 29. 05:24

Ausztrál Open elődöntő...

olvass tovább
2014. 11. 14. 13:59

Nyerni csak pontosan, ...

olvass tovább
2014. 11. 11. 19:18

Puska kellett volna...

olvass tovább

And the winner is...

+
Nadal
+
Federer
+
Djokovic
+
Söderling
+
Roddick
+
Berdych
+
Murray
+
Ferrer

Tenisz ranglista

Tenisz dühöngő

Dühöngő

olvass tovább

Go Roger!

olvass tovább

Vamos Rafa!

olvass tovább

Ici Novak!

olvass tovább

Come on Andy!

olvass tovább

Google hirdetések