krumplicukor

2012. 07. 16. 22:55

Ellenfél: az idő

A Downing Street 10. épületén 2012. július 8. napján a brit zászló mellett a skót lobogott, jelezve, hogy Andy Murray mögé a teljes Szigetország felsorakozott. Mire véget ért a közvetítés, Andy Nagy-Britannia egyik legnépszerűbb embere lett, pedig nem volt ez mindig így. 

És ehhez még csak nyernie sem kellett.

dublincenter -

Ivan Lendl ugyan a maga szokásos modorában reagált erre ("Inkább utáljanak, csak nyerjek"), de nem mehetünk el szó nélkül amellett a tény mellett, hogy Andy döntőbe jutásának híre végigsöpört a brit szigeteken, és a lelkesedésük, reménykedésük lassan, de biztosan átalakította a döntővel kapcsolatos elvárásokat, a tenisz hivatásos harcosai körében is. Ahogy közeledtünk a döntőhöz, úgy vált egyre biztosabbá Andy győzelme, és úgy vált egyre jelentéktelenebbé, hogy az ellenfél legalább akkora, ha nem nagyobb, tétekért megy majd fel a pályára vasárnap. 

Andy-t a várakozásokkal ellentétben nem lenyomta, hanem inspirálta a közeg, a meccs utáni, emlékezetes, könnyes interjúban egyértelművé tette, a közönség biztatása sokat segített neki. De nem ez volt az egyetlen tényező, amire a skót támaszkodhatott, hanem emellett, Ivan Lendl és a tény, hogy Andy is elérkezett teniszkarrierjének abba az időszakába, amikor összeállnak a dolgok. Huszonöt éves, a csúcskorszakában van ő is, csak a Novak-Fed-Rafa hármas szorításában hajlamos erről elfelejtkezni az ember.

fed win wimbledon7 -

Andy úgy kezdte a meccset, hogy mindenkit emlékeztetett, az ő ideje is elérkezett, nyoma sem volt az előző három GS döntőjében bizonytalan, sokszor elképzelés nélkül játszó, technikai hibáktól vérző teniszezőnek. A nagy lelkesedésben egy alkalommal még Fed fejét is majdnem levitte, igaz, ez nem bizonyult eredményes taktikának, mert Fed továbbra is rohamozta a hálót, egész meccsen.

Fed az első szettet közepes játékkal kezdte, a második szerva utáni 27%-os pontnyerés és a tizenhat ki nem kényszerített hiba volt az árulkodó statisztikai adat, de ennek ellenére látszott már az első labdamenetektől kezdve, hogy jó meccsre van kilátás. A mérkőzés ekkor még Andy szája íze szerint alakult, az első két szett két óra hosszat tartott, alapvonaljáték dominált, amit Fed színesített jól előkészített hálójátékkal, nem véletlenül gyakorolta, erőltetette Halléban és végig Wimbledonban is. 

A döntőben Fed hatvannyolc alkalommal választotta a hálójáték valamilyen formáját, ebből 78%-ban volt eredményes, az első két szettben gémenként átlag kétszer röptézett, ejtett, rövidített, a második két szettben gémenként másfélszer.  

Andy megnyerte élete első szettét egy GS döntőben, és Fednek kötelezően hoznia kellett a második szettet, ha életben akarta tartani a wimbledoni álmait. A svájci általában jól szokott reagálni a kényszerhelyzetekre, nem volt ez másként most sem, a már az első szettben is színvonalas játék tovább javult, mind Fed, mind Andy szerváinak átlaga növekedett, Fed leszorította a ki nem kényszerített hibák számát, és hárította Andy négy bréklabdáját a szettben, hogy aztán 6-5-nél 30-0-ról brékeljen, úgy, hogy az utolsó két ütése nehezen leírható, de kötelezően megnézendő ejtés/rövidítés volt.

A pillanat ekkor már Fed oldalán állt, Andy fáradni látszott, majd harmadik szettben 1-1 40-0-nál lezúdult az ég, és be kellett húzni a tetőt. Ez végképp megpecsételte Andy sorsát, Fed fedett pályás füvön, úgy tűnik, ellenállhatatlan, mint ahogy erről korábban Novak Djokovics is meggyőződhetett. 

fed win wimbledon4 -

A tető kivette a bizonytalansági tényezőt a meccsből, Fednek nem kellett másra figyelnie, csak a saját ütéseire, technikai tudását pedig nem kell bemutatni. A kicsit csúszós füvön a kifelé vágott szervák is jobban működtek, a sterilebb körülmények miatt pedig a szerva sebessége is feljavult.

Andy mindeközben küzdött a már nem létező elemekkel, a szervái a párától elnehezült labdák miatt lelassultak, Fed jobban tudta olvasni őket, letámadta a második szervákat, és Andy sokszor el is esett, a lábmunkájára kihatott a csúszós fű.

A harmadik szettben 2-3-nál húsz perces gém következett, ami az egész mérkőzés sorsát eldöntötte, tíz alkalommal volt egyenlő, öt alkalommal Andy hárította a bréklabdát, a hatodikat már nem tudta, Fed a fontos pontoknál az idei tornán nem a biztonságos, "várok a másikra, hogy hibázzon" megoldásokat választotta.

“Ebben az évben úgy döntöttem, hogy a nagyobb meccseken inkább megpróbálom én irányítani a játékot, mint hogy arra várjak, mikor hibázik a másik. Azt hiszem, ez az az út, ahogyan az ember meg szeretné nyerni Wimbledont, a saját ütéseidet megütni, hinni abban, hogy meg tudod csinálni. Ma sikerült.“

Fed meccslabdájánál Andy minden mindegy alapon megütött tenyerese a vonalon túlra pattant, így Fed hetedszerre nyerte meg Wimbledont és visszaszerezte a 2010. júniusában elveszített első helyét a világranglistán, nyolc év, öt hónap, egy héttel azután, hogy először volt világelső.

“Akkora volt a tét, hogy mindent megtettem, hogy ne foglalkozzak vele. Az elmúlt másfél évben elveszítettem néhány nehéz meccset, ezért most csak arra a labdamenetre próbáltam koncentrálni, ami épp ment. Borzasztóan nehéz így játszani, és amikor vége, akkor az egész lezúdul rád, kimerült vagy és boldog.”

fed win wimbledon2 -

Nem hullott az ölébe a visszatérés, az elmúlt kilenc hónap folyamatos, kemény munkával telt, amely során egy GS győzelem, két GS elődöntő, egy Mesterek Tornája, három ezres torna (Párizs, Indian Wells, Madrid), három ötszázas torna (Bázel, Rotterdam, Dubai) került fel az eredménylistára. Tornagyőzelem minden borításon, fedett és szabadtéri tornán, Miami kivételével minden tornán legalább elődöntő, kilenc döntő, ebből nyolc győzelem. 63-6-os mérleg összesen, 15-3-as mérleg a top tízzel szemben, Rafa, Andy ellen két-két, Novak ellen egy győzelem. A fordulópont a US Openen meccslabdáról elveszített elődöntő volt.

“Nehéz volt, mert azt érzed, hogy valójában mindent jól csináltál, és most nem kellene egy vereséget magyaráznod. Most a döntőre kellene készüljél. De előbb-utóbb foglalkoznod kell azzal, ami történt, hat hetem volt arra, hogy átgondoljam és feldolgozzam.”

A meccslabda beütése után az ünneplés más volt, mint amit eddig láthattunk Rogertől, a széken ülve nem nézett sehova máshová, kizárólag a páholyára, ahol a többiek előbb egymást ölelték végig, majd visszafordultak Fed felé, aki végre integethetett a kislányoknak. Majd visszafojtott minden érzelmet, és talán a leghiggadtabb, legrövidebb győztes beszédét mondta el, könnyek és örömkitörések nélkül.

fed win wimbledon3 -

"Ennek a trófeának különleges helye van a szívemben, mert annyi minden vezetett el idáig. Az, hogy hosszabb ideig kellett rá várnom, csak még szebbé teszi. Két és fél év valójában nem olyan hosszú idő, de a teniszben másként mérik ezt. Nagyon boldog voltam, hogy sikerült, de úgy éreztem, nem lenne illő túlzottan ünnepelni, Murray iránti tiszteletből."

De nem ez volt az egyetlen oka a visszafogottságnak.

"A díjátadó alatt sok érzelem volt bennem, de megpróbáltam visszatartani a könnyeket, hogy a lányok ne ijedjenek meg, hogy sírni látnak." 

fed win wimbledon6 -

Fed 2003. július 6. napján nyerte meg először Wimbledont, akkor Mirka és Peter Lundgren szorítottak mindennél jobban azért, hogy sikerüljön. A győzelmet nagy várakozás előzte meg, a mindössze 21 éves Federert sokan leírták, mint egy olyan teniszezőt, aki végtelenül tehetséges, de fejben nem elég. Negyeddöntőnél jobb eredménye Grand Slamen még nem volt, annál több volt viszont az első körös vereség.

"Látod a trófeát és annyira gyönyörű. Arany. Arany trófeát nem kapsz minden nap. Csak egyszerűen ránézni, majd megfogni, ez valami olyasmi, amiről mindig álmodtam. És akkor, amikor ez megtörténik, azt érzed: "Álmodok? Ez most tényleg igaz?"  tette fel akkor a kérdést Fed.

Az elmúlt kilenc év nem mondhatnánk, hogy események nélkül telt el a svájci számára, GS-győzelmek, világelsőség, dollármilliók, gyönyörű győzelmek, nehéz vereségek, csúcskorszak, öregedés, újrafelépítés. A hetedik wimbledoni győzelmekor Mirka mellett Fed két kislánya is ott volt a páholyban, valamint Fed teljes csapata, Severin Lüthi, Paul Annacone és Stéphane Vivier. (Az erőnléti edzője, Pierre Paganini a versenyekre nem utazik vele.)

"Teljesen másként élem ezt most meg, mint húsz vagy huszonöt évesen. Most sokkal kiegyensúlyozottabb az életem. Semmit sem szeretnék  megváltoztatni. Ez most nagyon, nagyon különleges."

Ma hajnalban a számláló átfordult 287-re és ezzel az utolsó kocka is a helyére került. 237 hét folyamatos világelsőség, 287 hét világelsőség, tizenhét GS, huszonnégy GS döntő, huszonhárom folyamatos GS elődöntő, harminchárom folyamatos GS negyeddöntő, legtöbb nyert GS mérkőzés, karrier grand slam, hat világbajnoki cím, és még számtalan olyan rekord, ami egy teniszezőnek a mezőnyhöz való viszonyát jellemzi és ami elhelyezi az örök bajnokok rangsorában.

"Sokáig a kiegyensúlyozatlan játékomról ismertek, de utána sikerült elérnem ezeket a győzelmi sorozatokat. Erre nagyon büszke vagyok. Kihoztam a legtöbbet a lehetőségeimből."

De az adatok valójában csak arra szükségesek, hogy kielégítsék azt az örök emberi tulajdonságot, hogy racionizálni, kategorizálni, kézzelfoghatóvá, értelmezhetővé akarunk tenni mindent, azt is, amit nem lehet. Térbeli megtestesülései annak, amit mindenki pontosan érzett, aki látta a csúcson lévő Fedet játszani.

fed win wimbledon1 -

“Hogy érdekel-e? Igen, gondolom, nem mondanék igazat, ha azt mondanám, hogy egyáltalán nem érdekel. De ez számomra ugyanaz, mint a Novak elleni vereség és az, hogy megpróbáljam legyőzni. Rafának csodálatos karrierje van, különböző az életünk, különböző világban élünk, más, amiket csinálunk és más, ahogyan csináljuk. Mindenképpen egy nagy bajnok és teniszlegenda lesz, így igazából nem nagyon számít nekem, hogy több GS-t nyer-e, mint én. Mert vannak olyan eredményeim, amiket ő sose fog elérni. És vannak olyan eredményei, amiket én sose érek el. A pillanatok, az emlékek azok, amik az enyémek és ezek azok, amik a legfontosabbak. “

A rekordok azért vannak, hogy megdöntsék őket. Fed rekordjait is meg fogják egyszer, ez azonban a lényegen, semmit sem fog változtatni.

Szeretném látni az összes kommentet (101) utolsó 100 hozzászólás

1.
  • Levente
  • 2012.07.16. 23:51
 
 
   

Koszönjük, korrekt, sallangmentes!

2.
  • neooen
  • 2012.07.17. 01:18
 
 
   

Ez nálam nagyon betalált, az egyik kedvencem lesz innen. Köszönet érte.

Csak egy rekorddal kapcsolatban lesz majd hiányérzetem. Az, hogy a nagy hármasból egyikőjük sem csinálta meg a bármilyen (calendar, non calendar) GS-et. Persze ne vegyünk el mindent a következő arany generációtól, de nagyon remélem, hogy a pályák "egybeolvadásával" nem egy egy-két remek évet kifogó 7-8 GS-es pali zsebeli be ezt a rekordot.

3.
  • erisen
  • 2012.07.17. 09:43
 
 
   

Jó,lényegretörő,racionális cikk. Jó volt olvasni.
Ha elfogadsz egy kritikát,észrevételt,megjegyzést,ahogy tetszik.
Miért nem írod bele a saját személyes érzéseidet a meccs közben?
Nagyon meg tudná színesíteni a dolgot. Pl. mikor Fuzzy ilyet írt hogy
"Haas ellen, szokás szerint a konyhában őrültem meg.
Del Potrót az irodában éltem túl. "
Szívesen olvasnék ilyet is tőled.
Én a gép előtt őrjöngtem,aztán nem bírtam idegileg,jött az esőszünet,elmentem bicajozni egy chronot,aztán nem mertem bekapcsolni a tv-t,de egy sms fogadott,hogy vittük a 3.settet.:-) A fennmaradó részt a szobában a tv előtt ugráltam meg tapsoltam végig,ezzel veszítve vagy 2 liter folyadékot meccs végére.:-))

Az a settlabda Fedtől a 2.settben,az olyan kategória volt,amin lehidaltam.
Ilyen fontos helyzetben így megütni azt a fonák röptét ejtésbe,pörgetve,hogy elég nagy sebességgel futott a labda irányába,és Möri nem az a lomha mackó fajta.Na mondom ez kész,ilyen nincs,szegény Möri. (Ez 2004-2007 tájékán elég sokszor hangzott el a tv előtt,csak Möri nevét helyettesítsd be tetszőleges teniszezővel)

És azóta a Roger Federer egyenlőség is átíródott elég komolyan.Mostmár csak saját magához lehet viszonyítani.
Már nem lehet csak úgy megadni,hogy greater than Roger Federer.:-)
http://www.youtube.com/watch?fea...

4.
  • brewer
  • 2012.07.17. 13:09
 
 
   
  • A komment válasz erre: 3.
  • erisen
  • 2012.07.17. 09:43

A személyesebb érzések, vélemények a saját blogomon vannak, a Heyho nekem másra van :)

5.
  • babydriver
  • 2012.07.17. 15:57
 
 
   

Jó írás, szép benne az ív, hogy előtte minden, és még a meccs eleje is Murrayről szólt, aztán...

6.
  • matroid
  • 2012.07.17. 17:48
 
 
   

Jo a cikk! Nehany gondolat:

1. csucsokat altalaban megdontik, de a 23 folyamatos GS elodontot nem tudom elkepzelni, hogy barki megdonti!

2. Visszafogottsag. Szerintem elore eltervezte, hogy a gyoztes pontnal nem esik a foldre, de a pavlovi reflex elojott.

3. a masodik szett vegen amikor indult lefele a gyonyoru ropteje utan, akkor mosolygott egyet. na akkor mar megvolt a meccs!

4. ez volt elete gyozelme nem vitas. egyreszt a 2.5 ev az nagyon sok, masreszt djoker es murray ellen atomteniszt nyomott.

5. szerintem most megprobalja a non calendar GS-t!

7.
  • Levente
  • 2012.07.17. 19:20
 
 
   
  • A komment válasz erre: 6.
  • matroid
  • 2012.07.17. 17:48

A non calendar GS szerintem elképzelhetetlen vagy sok szerencsés momentum kell hozzá.

Ami a legdurvább, hogy sokan kissé lenézték a 2004-2007-es korszakot és hogy manapság mennyivel nehezebb No1-nek lenni stb. Gondolom ezek a hangok most kicsit elcsendesednek, mert FED ebben az "elképesztően csúcs erős" mezőnyben is képes No1 lenni, ráadásul öregen.
Szerintem ha most 26 éves lenne ugyanúgy toronymagasan lenne az első, hisz a jelenlegi játékkörülmények, stílusok stb szerint készülne, erre lenne taktikája, "fegyverei" csak sokkal jobb kondiban lenne...

8.
  • matroid
  • 2012.07.17. 19:34
 
 
   

en azert halkan megjegyeznem, hogy fednek azert jol jott az is, hogy a palyak iden egy kicsit gyorsultak! ahol nagyon lassu volt a palya (AO vagy RG), ott az elmult evekbeli fedet lattuk.

de ugy altalaban szerintem jot tenne a ferfi tenisznek, ha gyorsabb palyak lennenek. nekem pl. az idei madrid nem azert tetszett mert kek volt a palya, hanem a latott tenisz miatt. es wimbledonban is jo volt latni ujra igazi teniszt. ezek a 2-3 oras, dinamikus meccsek tetszenek nekem igazan. elrettento pelda ezzel szemben az idei AO donto. a ket jatekos egeszsege forgott veszelyben! (meg a mienk :) )

9.
  • Djokey
  • 2012.07.17. 20:24
 
 
   
  • A komment válasz erre: 7.
  • Levente
  • 2012.07.17. 19:20

non calendar nem lesz senkinek a kövi 4-5 évben. már a világelsöséghez is bazi nagy munka, szerencse és a csillagok együtt állása kellet. most is 75 ponttal vezet ugy, h a NO2 és 3 szep.-től jan.-ig "lazult"

10.
  • Levente
  • 2012.07.17. 20:49
 
 
   
  • A komment válasz erre: 9.
  • Djokey
  • 2012.07.17. 20:24

Ezt így nem mondanám, mert FED, Rafa és Djóker is elég közel volt hozzá, de másik oldalról pedig nézhetjük azt, hogy nekik se sikerült.

Szerintem a világelsőség megszerzése mindig "bazi nagy munka, szerencse és a csillagok együtt állása" együttes eredménye:)

Mondjuk Djókernek sem lesz könnyű visszaszerezni az No1 helyet, reálisan az év végén fogja újra átvenni a vezetést, mivel FED az usa felvezetőkön nem szerepelt túl jól tavaly. Mindemellett az Olimpia bekavarhat most is kicsit...

11.
  • neooen
  • 2012.07.17. 20:51
 
 
   
  • A komment válasz erre: 9.
  • Djokey
  • 2012.07.17. 20:24

1980 Borg: RG, Wimbledon
2008 Nadal: RG, Wimbledon
2009 Federer: RG, Wimbledon, és azért Djokovic is piszok közel volt ehhez. Ahhoz képest, hogy közel 20 éven keresztül szinte lehetetlennek tűnt, hogy valaki salak és füves GS-et is nyerjen nem is olyan rossz az a "non calendar nem lesz senkinek a kövi 4-5 évben" :). Most már simán mernék rá fogadást kötni, hogy 2020-ig megcsinálja majd valaki. A 4-5 éves tippel részben egyet értek. Ha valaki meg tudja lovagolni majd a 3 nagy hanyatlását, akkor lendületből megoldható lesz a dolog :). Persze ehhez kell, hogy ne kezdjék el újra variálni a pályákat.

12.
  • Levente
  • 2012.07.17. 21:03
 
 
   
  • A komment válasz erre: 11.
  • neooen
  • 2012.07.17. 20:51

Murr 29 évesen egy évben behúzza mind a 4 GS-t és így lesz kompenzálva neki, hogy addig nem nyert semmit:)

13.
  • erisen
  • 2012.07.17. 22:55
 
 
   

"A svájci általában jól szokott reagálni a kényszerhelyzetekre..."

2009 RG,2009 Wimbi,2012 Wimbi mind durva kényszerhelyzet volt. Elég jól reagálta le őket.:-)

Hogy okosat is írjak:
"Az igazi hőst onnan lehet felismerni,hogy amikor dilemma elé állítja a sors,rendre a helyes döntést hozza meg."

14.
  • neooen
  • 2012.07.18. 02:01
 
 
   
  • A komment válasz erre: 12.
  • Levente
  • 2012.07.17. 21:03

Nem haragudnék rá, ha így történne, mert ezzel a döntővel kicsit korrigált azon az emlékezetes "elbuktam egy fontos pontot Nadal ellen összetörök" meccsen :). Most már rettentően sajnálom, kegyetlen szar lehet ez.
Nem tudom meddig kellene visszamenni, hogy hozzá hasonló kaliberű játékost találjunk GS trófea nélkül (többiek?). 4 éve, hogy ott van a 4. helyen a világranglistán (plusz mínusz néhány hely), 4 GS döntő, 6 GS elődöntő. Ja és természetesen nem a "mi lehetett volna játékosokra" gondolok (Nalbandian, Davidenko, Gonzalez, Tsonga, Berdych és nekem Ferrer is...), hanem azokra, akik ténylegesen ehhez hasonló ideig ott voltak a forró kása közelében trófea nélkül :).

15.
  • erisen
  • 2012.07.18. 09:18
 
 
   
  • A komment válasz erre: 14.
  • neooen
  • 2012.07.18. 02:01

Nalbandian a valaha volt legjobb GS nélkül(akit én láttam).
2006.01.16-2006.10.30-ig No4 és No3 volt folyamatosan.
Mellette még volt 1-2 hónap No4 helye,csak nem folyamatosan.
TMC-n nyert,úgy hogy verte a csúcs Fedet,egy epic meccsen. Volt ő is Wimbi döntőben. A csúcs időszakaiban folyamatosan GS-en SF,QF-ezett,nem voltak ilyen betlik(2012Möri-RG). Volt olyan torna(Madrid1000-2007),ahol 1 tornán belül lesimázta a csúcs Nadalt,aztán megvert Djokot azzal a lendülettel,és ha már ott volt,akkor a csúcs Fedet is legyőzte a döntőben. Ugyanebben az évben Párizsban a döntőben a csúcs Nadal kapott egy verést tőle,és egy bagelt is ajándékba.
Nyert tornát indoor/outdoor HC-n,salakon,szőnyegen,füvön döntőzött.
Sajnos nem volt annyira konzisztens mint Möri,és sokkal sérülékenyebb volt.
Meg az ő csúcs időszakában olyanok futkároztak mint csúcs Fed,csúcs Safin,Hewitt,Ferrero,csúcs Davy,F.Gonza,csúcs Süttler(wehehe),csúcs Nadal,Roddick,Agassi,Kuerten...szóval na.
Hozzá képest Möri egy melós teniszező melós tenisszel.Szerintem neki simán volt annyi a kezében mint mondjuk Safinnak.

16.
  • erisen
  • 2012.07.18. 09:23
 
 
   

Előző posztban pont írtam hogy extrém sok a mai mezőnyben a 30 felettiek száma a top 100-ban(23) és extrém kevés a 20 év alattiak száma(2).
Pont volt tegnap 2 ilyen öreg generáció-fiatal generáció összecsapás.
Blake 3 setben verte Harrisont,és Dimitrov 3-ban Bentót. Bár Dimitrov nem 20 alatti,de vehetjük a 20 vs. 30 kategóriához. Szóval 1-1.

17.
  • Elessar
  • 2012.07.18. 10:16
 
 
   
  • A komment válasz erre: 15.
  • erisen
  • 2012.07.18. 09:18

Én is így gondolom, de azért nehéz megítélni őt, mert nagyon sokat volt sérült és tán még Murrnál is lúzerebb fejjel rendelkezett, ezekből kifolyólag feleannyira se volt konzisztens, mint Andy. A Rafa-sok ezért is tartják blöffösnek.
PEdig állítom tudásban Andy fölött járt Nalbi csúcséveiben mindenképpen.

18.
  • Levente
  • 2012.07.18. 10:41
 
 
   
  • A komment válasz erre: 14.
  • neooen
  • 2012.07.18. 02:01

Szerintem Rios, aki elég jó játékos volt és GS nélkül maradt.
Én spec nem szerettem, de ez nem von le a tudásából.

19.
  • Dobs
  • 2012.07.18. 11:19
 
 
   
  • A komment válasz erre: 10.
  • Levente
  • 2012.07.17. 20:49

Ha Fed kicsit is elbassza az Olimpiát, már el is veszíti a világelsőséget.

20.
  • neooen
  • 2012.07.18. 11:53
 
 
   
  • A komment válasz erre: 15.
  • erisen
  • 2012.07.18. 09:18

Az a baj vele, hogy ő a lehetett volna kategória. Tudom, hogy a csúcs időszakában zseniálisan tolta és biztos elkalapálta volna a csúcs Murray-t, de ahogy Elessar is írta, ő nem tudott fele annyira sem konzisztens lenni (sérülés, fej), mint Murray.
4 GS döntő, 6 GS elődöntő. Most már úgy kérdezem, hogy van nála (sajnálom Andy :) ) "nagyobb lúzer" az "open era" korszakában?! Még Lendl is csak 1 elődöntőt szedett össze a 4 bukott GS-éhez és persze ő utána nyert egy párat.
Elképzelni nem tudom, átnézve egy két játékos adatait, hogy ne nyerjen GS-et valamikor. Simán lehet, hogy az lesz amit Levente ír. 29-30 évesen húz majd be egy párat :).

21.
  • Levente
  • 2012.07.18. 12:12
 
 
   
  • A komment válasz erre: 19.
  • Dobs
  • 2012.07.18. 11:19

Ehhez az is kell, hogy Djoker tovább jusson mint Ő...

Nem lepne meg ha az Olimpián visszaelőzne Djoker, de utána Baselig megint FED-nek kell kevesebb pontot védenie.

22.
  • Dobs
  • 2012.07.18. 14:56
 
 
   
  • A komment válasz erre: 21.
  • Levente
  • 2012.07.18. 12:12

A biztonság kedvéért inkább nyerje meg az Olimpiát, aztán nagy baj nem lehet. :D

23.
  • Elessar
  • 2012.07.18. 18:07
 
 
   
  • A komment válasz erre: 19.
  • Dobs
  • 2012.07.18. 11:19

Nem kell elb.sznia se nagyon, annyira kevés a különbség. Gyakorlatilag biztos vok benne, hogy ha Fed nem nyeri meg olimpiát, akkor Nole visszaelőzi, mert a szerb nagyon elszánt lesz most és jó formában is van.
Őszintén szólva engem nem nagyon érdekel London, Rogertől mindent megkaptam már idén, sőt még többet is annál, amennyit vártam. Na jó, egy USO még jól jönne :DD

Én iszonyat szeretem ezt a sportágat, André megkedveltette velem a teniszt, aztán Guga a salakot szerettette meg velem :D, végül Roger ámított el, hihetetlen hogy milyen játékot produkál az öreg még mindig. Csak sajnálni tudom azokat, akik nem tudják így nézni az egészet, és gyűlölködésbe, szitkozódásba megy át az egész életük(szinte előttünk keseredett meg végleg Rafain is pl), csak azért mert egy általuk nem kedvelt valaki sikeres tud lenni.

24.
  • Levente
  • 2012.07.18. 19:25
 
 
   

Számmisztika:
2+8+7 = 17
:)

25.
  • brewer
  • 2012.07.18. 19:58
 
 
   
  • A komment válasz erre: 23.
  • Elessar
  • 2012.07.18. 18:07

Nálam Novak az esélyese ennek az olimpiának, jó formában van, nem játszott rosszul most a füvön sem, sőt, és év eleje óta gyakorlatilag csak erről beszél, Szerbia nem nyert még aranyat a nyári játékokon. (Ami persze érthető, hiszen csak két olimpián vettek eddig részt.)

26.
  • neooen
  • 2012.07.18. 21:46
 
 
   
  • A komment válasz erre: 25.
  • brewer
  • 2012.07.18. 19:58

Nálam ez így is meglepő. Valamiért az volt a fejemben, hogy a méretükhöz képest ők is "sporthatalom" :). Akkor így már izgulok, ne hogy most legyen az áttörés 2 fronton is, vízilabda, tenisz.
Remélem, hogy az eredmények is mutatni fogják, hogy most nagyobb a presztízse az Olimpiának.

27.
  • brewer
  • 2012.07.18. 22:09
 
 
   
  • A komment válasz erre: 26.
  • neooen
  • 2012.07.18. 21:46

Szerbiaként Pekingben szerepeltek először, korábban még az első vh előtt. Közte ugye volt mindenféle... Három érmük van egyelőre. (Persze, hivatalosan a jugoszláv érmek is az övék, de hát ugye...)

28.
  • Levente
  • 2012.07.18. 23:08
 
 
   
  • A komment válasz erre: 27.
  • brewer
  • 2012.07.18. 22:09

Akkor Djókeren semmi teher:)

29.
  • neooen
  • 2012.07.19. 00:04
 
 
   
  • A komment válasz erre: 27.
  • brewer
  • 2012.07.18. 22:09

Azt vágtam, hogy nekik Peking volt az első, de azt nem gondoltam volna, hogy nem nyertek aranyat, meg hogy érmet is csak hármat. A három elmaradottabban kívül mindenki jobban szerepelt náluk.

Fekszem az ágyban, közben szól a Eurosport, erre benyögi, hogy "ebben a hónapban US Open Amerikából". Majdnem kiestem az ágyból. Visszatekerem és látom, hogy ehhez a versenyhez nyögte ezt be http://img715.imageshack.us/img7... :D. Pedig nagyon megörültem, hogy valamit átszervezett az ATP :)).

30.
  • KaiserSoze86
  • 2012.07.19. 09:40
 
 
   
  • A komment válasz erre: 2.
  • neooen
  • 2012.07.17. 01:18

emiatt ne izgulj!, a következő (legalább) kb. 50 évben senki nem zsebeli be, az általad írt rekordot :-)))

31.
  • donnie
  • 2012.07.19. 11:03
 
 
   
  • A komment válasz erre: 30.
  • KaiserSoze86
  • 2012.07.19. 09:40

:) jó nickname.

32.
  • Markus
  • 2012.07.19. 16:08
 
 
   

Wimbledon egy héttel későbbre kerül 2015-től
http://www.wimbledon.com/en_GB/n...

33.
  • milka
  • 2012.07.19. 16:54
 
 
   

Rafa nem indul az olimpián.

34.
  • Markus
  • 2012.07.19. 17:05
 
 
   
  • A komment válasz erre: 33.
  • milka
  • 2012.07.19. 16:54

Link?

35.
  • milka
  • 2012.07.19. 17:14
 
 
   

egyelőre nem találok, twitteren olvastam.

36.
  • matroid
  • 2012.07.19. 17:20
 
 
   
37.
  • milka
  • 2012.07.19. 17:24
 
 
   
38.
  • neooen
  • 2012.07.19. 18:05
 
 
   

Ez most mi?! Nincs rendben fizikailag?! Ennyi?!

39.
  • jowaldner
  • 2012.07.19. 18:07
 
 
   
  • A komment válasz erre: 38.
  • neooen
  • 2012.07.19. 18:05

Szerintem csak fontosabb neki a családja.

40.
  • neooen
  • 2012.07.19. 18:13
 
 
   
  • A komment válasz erre: 39.
  • jowaldner
  • 2012.07.19. 18:07

:D :D

Azért a nyilatkozatában van némi csalódottság, keserűség. Remélem tényleg nem csak ledobta. Akárhogy is, kutya keményen meg fogja húzni az év végét, e felől kétségem nincs innentől. Mennyi pontot véd a VB-ig bezárólag? Hol lehet ezt részletesebben megnézni? Az ATP honlapja nálam most nem megy.

41.
  • jowaldner
  • 2012.07.19. 18:22
 
 
   
  • A komment válasz erre: 40.
  • neooen
  • 2012.07.19. 18:13

Szerintem nem túl sokat, modjuk USO döntő, de azon kívül talán más "semmi" különös.

42.
  • Markus
  • 2012.07.19. 18:55
 
 
   
  • A komment válasz erre: 40.
  • neooen
  • 2012.07.19. 18:13

Ha tényleg gáz van, akkor az a USO-ig már kalács, az év vége meg tudjuk milyen szokott neki lenni. Sajnálom szegényt.

43.
  • Levente
  • 2012.07.19. 19:28
 
 
   
  • A komment válasz erre: 41.
  • jowaldner
  • 2012.07.19. 18:22

Azért játszott a két felvezető tornán is, majd elment ázsiába. Utána tényleg szinte semmi.

Taktikailag hülyeség, hogy pont a leggyengébb borítására (fedett pálya) készül rá...

44.
  • Levente
  • 2012.07.19. 19:37
 
 
   
  • A komment válasz erre: 42.
  • Markus
  • 2012.07.19. 18:55

Annyira ne sajnáld egyenlőre, mert lehet ez valami "marketing" cucc.

A hős Nadalt ugyebár csak sérülten lehet megverni csakis ezért kapott ki Rosoltól, semmi másért, ez így már igazolt.

Gondolom azt szar lenne kommunikálni ha nem nyerné az Olimpiát /amire azért van némi esély/, hogy ez minek az oka, így inkább dobják, hagy sajnálják a csak őt a drukkerek és írhassák, hogy FED + Djóker milyen mákos, pedig péppé verné őket egy 80%-os Rafa is...

Meg aztán lehet, hogy a háttérben inkább némi vita van közte és Toni bátyó közt, mert úgy tűnik valamit változtatni kéne mivel nem mennek jól a dolgok, de ez egy nehéz döntés, ami biztos rossz hatással lenne játékra, mint az a szülei válásakor is volt (ezt gondolom egyébként valós érvnek)

Na szóval így is lehet nézni/magyarázni az esetet, mint azt "valakitől" FED esetében már láthattuk.

ui:
nem akartam senkit megsérteni, remélem nincs is ilyen érzés senkiben

45.
  • katma
  • 2012.07.19. 19:39
 
 
   

Remélhetően nincs egészségügyi problémája. Egyébként durva, hogy az olimpia után pár nappal más földrészen időeltolódással már két ezres torna van egymás után. Szerintem ha Fed nyerne az olimpián kihagyhatná Torontót. Lehet, hogy Rafa csinálja jól rákészül a kemény pályára. Persze értem Novákot és Rogert mert nekik még nincs olimpiai egyéni aranyérmük.

46.
  • neooen
  • 2012.07.19. 19:41
 
 
   

"az év vége meg tudjuk milyen szokott neki lenni"

Most azért annyira nem kellene, hogy kifacsart legyen, főleg nem a többiekhez képest. Minimum 2 hónap "pihenő", az azért csak nem mindegy.
Taktika vagy sem, szerintem nem kicsit lehet morcos ahhoz, hogy kb le*zarja, hogy milyen borítás is jön és újra No.1 legyen. Ha a sérülés vagy bármi is legyen nem komoly, én egy elég motivált, éles Rafát várok mikortól újra beszáll év végéig.

Toronto lesz az, ahol újból harcba száll augusztus 4-én, ugye?!

47.
  • katma
  • 2012.07.19. 19:43
 
 
   
  • A komment válasz erre: 44.
  • Levente
  • 2012.07.19. 19:37

Halléban és Wimblendonban is eléggé szenvedett füvön lehet, hogy úgy van vele had gyötörje magát Fed és Novák.

48.
  • Markus
  • 2012.07.19. 20:31
 
 
   
  • A komment válasz erre: 45.
  • katma
  • 2012.07.19. 19:39

Ha Roger eljut a QF-ig, akkor tuti kihagyja Torontot, tehát kb biztosan. És ez szerintem igaz a másik 7 versenyzőre is.

49.
  • Levente
  • 2012.07.19. 20:36
 
 
   
  • A komment válasz erre: 47.
  • katma
  • 2012.07.19. 19:43

Értem én és abban is van ráció, hogy elkezdett készülni a keménypályára, mivel lesz ott tenni való számára bőven.
A stratégia rendben van, a kommunikáció nincs. 2 napja: Ő viszi a zászlót, nyerni akar stb, most meg sajnos a térdem már megint.
Ha meg igaz, hogy megint a rossz a térde, akkor szó szerint belerokkant abba, hogy FED-et lelökje a trónról...

50.
  • zajic
  • 2012.07.19. 21:01
 
 
   

Emberek, mit kombinaltok, miert nem hiszitek el, hogy tenyleg serult? Szerintem tenyleg az, es sajnalja, hogy nem lehet ott. Olyan a reakciotok, mint Replicae lenne Fed hasonlo bejelentesere

51.
  • zajic
  • 2012.07.19. 21:03
 
 
   

Mar regen nem irtam, de azert olvasom a cikkeket es a kommenteket is mindig. Es ami azt illeti, en sajnalom, hogy nem lesz ott, mert Fed most elkaphatta volna

52.
  • brewer
  • 2012.07.19. 21:21
 
 
   
  • A komment válasz erre: 49.
  • Levente
  • 2012.07.19. 20:36

A kommunikáció zavarosságából látszik, h ez nem egy megtervezett dolog volt...

Már W után mondták, h felveszi a PRP kezeléseit, az 15 nap pihenő mimimum. Viszont mivel nem olyan rég volt neki a legutóbbi (ha jól rémlik a salakszezon előtt), látszott, h ez nem egy előre eltervezett kezelés volt. Elvileg hétfőn állt újra edzésbe, de kedden már azt mondta neki az orvos, h csütörtökig felejtse el. Gondolom, ma lehetett vmi vizsgálat, aminek nem lett jó az eredménye.

Nem kell ezt túlkombinálni, akármi is van, azoknak lesz a jó, akik ott lesznek az olimpián, mindegy h meddig jutnak, vagy h mi lesz utána, és ezt ti is pontosan tudjátok, szóval, ha lehet ne kezdjétek el ezt.

53.
  • brewer
  • 2012.07.19. 21:24
 
 
   
  • A komment válasz erre: 52.
  • brewer
  • 2012.07.19. 21:21

Arról nem beszélve, h teljesen biztos vagyok benne, h Rafa nem fog isten tudja milyen keménypályást szezont futni majd most itt. Egyrészt fedett pályán eddig sem az volt a problémája, h elfáradt év végére, az amerikai szezon esetében pedig, amikor 2009-ben hagyott ki két hónapot, akkor is sok minden volt, csak nem meggyőző utána a HC szezonban. Egész egyszerűen azért, mert a HC nem zsigerből megy neki, azon akkor szerepel jól, ha egyébként is jó formában van, és ehhez alap, h játékban legyen. MOst pedig nem lesz.

54.
  • brewer
  • 2012.07.19. 21:28
 
 
   
  • A komment válasz erre: 49.
  • Levente
  • 2012.07.19. 20:36

Rafa térdproblémái jóval korábbiak, mint a Fed üldözés. Nem minden kezdődik és végződik Fednél, csak szólok ;) :)

55.
  • brewer
  • 2012.07.19. 21:29
 
 
   
  • A komment válasz erre: 48.
  • Markus
  • 2012.07.19. 20:31

W után már mondta a svájci újságoknak, h ha nem jött volna most össze a nr 1, akkor biztosan elment volna mindkét tornára, így viszont van lehetősége arra, h variáljon egy kicsit.

56.
  • milka
  • 2012.07.19. 21:40
 
 
   

én is sajnálom, h nem lesz ott, de nem gondolom, h sérült lenne, sztem csak nem készült fel eléggé. hány meccset játszott füvön, hármat? hiányzik neki a többi meccs + gondolom Wimbi után nyaralt is egy kicsit, aztán most "I am not in the right physical condition".
sztem megmondta volna, ha sérült lenne.

57.
  • zajic
  • 2012.07.19. 21:43
 
 
   
  • A komment válasz erre: 4.
  • brewer
  • 2012.07.17. 13:09

Es arra en hogy jutok fel?

58.
  • Elessar
  • 2012.07.19. 21:49
 
 
   
  • A komment válasz erre: 38.
  • neooen
  • 2012.07.19. 18:05

Azért ez mindenképpen furcsa, hogy ennyire gyökeresen változott a kommunikációjuk. Sajnálom, hogy nem lesz ott Rafa, de az tuti, hogy így USO-ra nagyon rá fog készülni, meg VB-re. Ismerjük már annyira, hogy tudjuk ő nem Cisca meg az élet szeretete miatt hagy ki hónapokat.
Sérült oké, de ha nem lenne USO, meg nem nyerte volna meg már egyszer az olimpiát akkor tuti vállalta volna a játékot így is.

59.
  • brewer
  • 2012.07.19. 22:02
 
 
   
  • A komment válasz erre: 57.
  • zajic
  • 2012.07.19. 21:43
60.
  • brewer
  • 2012.07.19. 22:04
 
 
   
  • A komment válasz erre: 58.
  • Elessar
  • 2012.07.19. 21:49

Nem hinném, h erről van szó. Eléggé hírzárlat van már egy jó ideje Rafa körül, de nyilván egy-két dolog azért kiszivárgott és nem túl biztatóak a hírek. Én nem abból indulnék ki a helyetekben, h a HC szezonra készül teljes erővel, de mindenkinek szíve joga nyilván, h mit hisz.

61.
  • matroid
  • 2012.07.19. 22:12
 
 
   

nadal indulna ha egeszseges lenne. ebben biztos vagyok. az viszont varatlan fejlemeny, hogy ujra serult lehet. evekig kiabaltuk hogy nem fogja birni, de birta. most meg derult egbol villamcspas!

fed fan vagyok, de rafa nelkul nagyon sotlan a mezony.

62.
  • jowaldner
  • 2012.07.19. 22:32
 
 
   
  • A komment válasz erre: 61.
  • matroid
  • 2012.07.19. 22:12

Miért lenne sótlan? Ne feledjük, hogy Rafa ma már "csak" a világ 3. számú játékosa. Az is lehet, hogy csak az olimpiai pénzdíjjal elégedetlen. A másik meg az, hogy úgy cirka 10-15 éve még az volt a nagy hír, hogy ha valaki a nagyok közül indult az Olimpián, már az is szép dolog, hogy ez a "trend" megfordult.

63.
  • Levente
  • 2012.07.19. 22:37
 
 
   
  • A komment válasz erre: 52.
  • brewer
  • 2012.07.19. 21:21

Vágom én, hogy erős benne az összeesküvés-elmélet, de nekem akkor is furcsa.
A zavartság meg azért van, mert gyenge a kifejezőkészségük:)

Lezárva a rosszindulatú találgatásomat, az tény, hogy Rafa térde már jó ideje nem 100-as és szerintem sose lesz. Lesz hogy kevésbé fáj, lesz hogy jobban, ami szomorú mert mindig rossz azt olvasni, látni, hogy egy kiváló sportembert a sérülései akadályoznak abban, hogy megvalósítsa álmait.
Biztos nehéz döntés volt a részéről, reméljük meglesz az eredménye és jobbulást neki!

64.
  • Elessar
  • 2012.07.19. 22:38
 
 
   
  • A komment válasz erre: 60.
  • brewer
  • 2012.07.19. 22:04

Én készséggel elhiszem, hogy sérült és vigyázni akar magára, de ha annyira súlyos lenne, akkor azért már előbb kiderült volna. Az eddigi pályafutása mellett nagyon is okosan teszi ezt a kihagyást, ha tényleg nem egészséges, nincs értelme kockáztatni. De azt egy percig se hiszem, hogy HC-ra nem lesz oké és ultramotivált.

65.
  • Elessar
  • 2012.07.19. 22:43
 
 
   
  • A komment válasz erre: 61.
  • matroid
  • 2012.07.19. 22:12

Reméljük egyszer még összejön egy Fed-Rafa Wimbledonban!

67.
  • brewer
  • 2012.07.19. 23:22
 
 
   

Csak emlékeztetőként: az h ki mit ír máshol, az ennek a blognak nem témája, főként nem egy post alatt, és minden ilyen jellegű bejegyzést törölni fogok.

68.
  • iCreator
  • 2012.07.19. 23:30
 
 
   
  • A komment válasz erre: 67.
  • brewer
  • 2012.07.19. 23:22

Ok, ezt nem vágtam, többé nem teszem, de azért figyelemre méltó dógok vannak na :)

69.
  • brewer
  • 2012.07.20. 00:04
 
 
   

Toni Nadal adott ma egy interjút odahaza, elmondta benne, h ma edzett először Rafa, de továbbra is fáj a térde, nem igazán javult az utóbbi hetekben, ezért döntöttek így. Nem ugyanaz a sérülés, mint ami eddig volt neki vsszatérően, erről nem mondott többet. Nem biztosak benne, h indul Cinciben/Torontóban.

70.
  • erisen
  • 2012.07.20. 10:27
 
 
   
  • A komment válasz erre: 69.
  • brewer
  • 2012.07.20. 00:04

Hát én ezt nem nagyon veszem be Nadaléktól már. Ilyenkor szokta végiggyalulni a mezőnyt valami csoda folytán,mikor "sérült". Szerintem semmi baja,egyszerűen pihenni akar,Olimpiát már nyert,nincs kedve menni,rákészül USO-ra.

71.
  • brewer
  • 2012.07.20. 10:40
 
 
   
  • A komment válasz erre: 70.
  • erisen
  • 2012.07.20. 10:27

Ja, 2009-ben is hogy végiggyalulta a mezőnyt, tényleg...

A PRP kezelés bejött neki, két évet le tudott húzni nagyjából sérülésmentesen, de ettől még a jelek ott voltak, emlékszem, onnan indult a dolog, h évente kétszer kap PRP injekciót, tavasszal és ősszel, ahhoz képest idén már három havonta kapott, gyakorlatilag minden nagyobb blokk előtt. Most pedig Wimbledon után háromszor (!) kapott, igen rövid idő alatt, ami nagyon sok, és még ettől sem jött rendbe. Torontóig két hét van, nagyon meglepődnék, ha indulna. Szerintem elég nagy gáz van.

72.
  • erisen
  • 2012.07.20. 11:11
 
 
   
  • A komment válasz erre: 71.
  • brewer
  • 2012.07.20. 10:40

Nem tudom mi az a PRP injekció,de jót fogok mosolyogni majd rajta a Novák elleni USO döntő 6. órájában.

73.
  • katma
  • 2012.07.20. 12:38
 
 
   

Várjuk meg Torontót, ne ítélkezzünk előre. Nagy kár lenne ha sérülés miatt nem tudna játszani. Emberileg is nagyon sajnálnám ha úgy van ahogy krumpli írja. Az olimpia nem kötelező, nyugodtan mondhatná, hogy szükségem van a pihenésre és kész a spanyolok gondolom megértenék.

74.
  • petamas
  • 2012.07.20. 13:56
 
 
   



Sokat beszélnek mostanában a teniszben a rekordokról Federer (no meg Nadal) miatt. A sérülésről jut eszembem miután utánanéztem a neten mi is az a PRP injekció, hogy mennyit tett hozzá ezekhez a bizonyos rekordokhoz az orvostudomány fejlődése. Ezek szerint Nadal, de még Roger sem (lásd Wimbledon hátsérülés), nem lett volna képes ennyi címet összehozni mondjuk 20 évvel ezelőtt enélkül.

75.
  • Levente
  • 2012.07.20. 14:06
 
 
   

Torontót hülyeség lenne kihagynia Nadalnak, szerintem sem FED sem Novák, de jó eséllyel Murr sem fog indulni, szóval ezt féllábbal is megnyeri:)

76.
  • Turin
  • 2012.07.20. 15:12
 
 
   
  • A komment válasz erre: 75.
  • Levente
  • 2012.07.20. 14:06

Ha komolyabb sérülést kockáztatna vele, akkor meg hülyeség lenne indulnia. A legjobb háromtól függetlenül is lesznek ott ellenfelek.

77.
  • matroid
  • 2012.07.20. 17:42
 
 
   

nadal azert hianyzik egy olimpiarol, mert rengeteg erzelem van egy-egy meccsen.

de van egy masik oldala is a dolognak. csak en latom ugy, hogy fedrol ilyenkor lehull egy bilincs, es elkezd szarnyalni? vajon az idei wimbledoni dontoben akkor is ekkora jatekot mutatott volna be, ha nadal santikal a tulso oldalon?

78.
  • zajic
  • 2012.07.20. 18:02
 
 
   
  • A komment válasz erre: 59.
  • brewer
  • 2012.07.19. 22:02

Kossz, mar meg is latogattam, jo....

79.
  • zajic
  • 2012.07.20. 18:04
 
 
   
  • A komment válasz erre: 77.
  • matroid
  • 2012.07.20. 17:42

Ebben lehet valami igazsag, mert azert ami igaz, az igaz, Fednek Nadal ellen nem megy, mutatja azt a 8:2-es GS arany is

80.
  • brewer
  • 2012.07.20. 18:14
 
 
   
  • A komment válasz erre: 77.
  • matroid
  • 2012.07.20. 17:42

Ez az, amit már soha nem fogunk megtudni.

81.
  • Levente
  • 2012.07.20. 18:31
 
 
   
  • A komment válasz erre: 79.
  • zajic
  • 2012.07.20. 18:04

A 8-2 azért csalóka, mert ebből 6 RG. Ha azt levonod mindjárt 2-2.
És ha 2004-2007 közt játszottak volna egymás ellen USO-n, AO-n párszor akkor mindjárt szebb lenne ez a mutató.
Biztos vagyok benne, hogy akkor is Nadal vezetne, de mondjuk "csak" 9-6-ra

82.
  • TeamFutball
  • 2012.07.20. 18:38
 
 
   
  • A komment válasz erre: 81.
  • Levente
  • 2012.07.20. 18:31

5 RG, 1 Wimbledon, 2 Austral Open. RGn kívül 3-2.

83.
  • neooen
  • 2012.07.20. 18:57
 
 
   

Szegény Babos :( : http://sport.msn.mainap.hu/egyen... Ha ez így marad, akkor bosszúból nyerjék meg a párost :).

84.
  • Levente
  • 2012.07.20. 19:00
 
 
   
  • A komment válasz erre: 82.
  • TeamFutball
  • 2012.07.20. 18:38

Igazad van, de akkor is fele RG :)

85.
  • Levente
  • 2012.07.20. 19:07
 
 
   
  • A komment válasz erre: 83.
  • neooen
  • 2012.07.20. 18:57

Sajnos már meg sem lepődök ezen.
Biztos a "haza szív" miatti pártosság miatt, de rendszeresen azt érzem, hogy a magyar versenyzők ellen "könnyű szívvel" hoznak döntést.

Kedvencem e témában:
http://sportgeza.hu/sport/2010/0...

86.
  • iCreator
  • 2012.07.20. 19:10
 
 
   
  • A komment válasz erre: 84.
  • Levente
  • 2012.07.20. 19:00

Sajnos AO-n már csak a pályalassítás után taliztak, addigra meg már sok volt a fóbia. 2007-ig nem kérdés mit tett volna Rafával Fed, addig AO is viszonylag gyors volt, usot ne is említsük, onnan hiányzik igazán két Rafa verés.

Ez az AO pálya még rendben volt, csak a zöld nem jön be: http://www.youtube.com/watch?v=3...

87.
  • brewer
  • 2012.07.20. 19:11
 
 
   
  • A komment válasz erre: 83.
  • neooen
  • 2012.07.20. 18:57

Ez megoldódott időközben, a visszalépések miatt egyesben is indul Timi.

88.
  • katma
  • 2012.07.20. 19:17
 
 
   
  • A komment válasz erre: 83.
  • neooen
  • 2012.07.20. 18:57

http://molcsapat.hu/?/a/cikk/id/babos_timi_minden_idok_legerosebb_olimpiai_tornajan_szerepelhet_200712

89.
  • Levente
  • 2012.07.20. 19:56
 
 
   

Hajrá Timi!!!!!!!!!!!!!!!

90.
  • erisen
  • 2012.07.20. 20:33
 
 
   
  • A komment válasz erre: 89.
  • Levente
  • 2012.07.20. 19:56
91.
  • neooen
  • 2012.07.20. 20:45
 
 
   
  • A komment válasz erre: 90.
  • erisen
  • 2012.07.20. 20:33

Hülye :D :D.

92.
  • Levente
  • 2012.07.20. 20:54
 
 
   
  • A komment válasz erre: 90.
  • erisen
  • 2012.07.20. 20:33

:)

93.
  • neooen
  • 2012.07.20. 20:56
 
 
   

Ezeket a letöltött HD meccseket, ezeket őrizgetni kell?! Úgy értem, hogy lesz rá valaha is mód, hogy megvegyük a őket Blu-ray-en, vagy bárhogy HD formátumban. Én vagyok ilyen béna, vagy jelenleg nincs ilyenre lehetőség?! Nem találok semmit.

94.
  • neooen
  • 2012.07.21. 13:17
 
 
   
95.
  • Djokey
  • 2012.07.21. 15:05
 
 
   
96.
  • Viktor
  • 2012.07.22. 23:20
 
 
   

288.

97.
  • Pici
  • 2012.07.22. 23:35
 
 
   

Mindjárt lesz új poszt, ha összekapom magam.

És jejjejjj!! mer Rod győzött

98.
  • Pici
  • 2012.07.23. 04:28
 
 
   

És lőn új poszt!

99.
  • Pici
  • 2012.07.23. 04:28
 
 
   
100.
  • KaiserSoze86
  • 2012.07.24. 06:51
 
 
   
  • A komment válasz erre: 72.
  • erisen
  • 2012.07.20. 11:11

melyik évről beszélsz?, ja, az ideiről?, akkor nyilván elírás, ELŐ-döntőt akartál mondani...

101.
  • KaiserSoze86
  • 2012.07.24. 06:53
 
 
   
  • A komment válasz erre: 75.
  • Levente
  • 2012.07.20. 14:06

hát az ugye, attól függ, hogy Rosol indul-e,,,?

Szólj hozzá Te is! » de először jelentkezz be!

Legutóbbi postok

2017. 01. 26. 13:49

14 évvel ezelőtt

olvass tovább
2016. 06. 27. 11:46

Ki mer ma női győztest...

Körülbelül tavaly Wimbledonig a képlet rettenetese...

olvass tovább
2015. 01. 29. 05:24

Ausztrál Open elődöntő...

olvass tovább
2014. 11. 14. 13:59

Nyerni csak pontosan, ...

olvass tovább
2014. 11. 11. 19:18

Puska kellett volna...

olvass tovább

And the winner is...

+
Nadal
+
Federer
+
Djokovic
+
Söderling
+
Roddick
+
Berdych
+
Murray
+
Ferrer

Tenisz ranglista

Tenisz dühöngő

Dühöngő

olvass tovább

Go Roger!

olvass tovább

Vamos Rafa!

olvass tovább

Ici Novak!

olvass tovább

Come on Andy!

olvass tovább

Google hirdetések